Квест «Любіть Україну»
Мета: популяризувати українську мову, твори української літератури, формувати щоденну потребу в книзі, корисній інформації, ціннісне ставлення до України, до свого «Я».
Обладнання. назви зупинок, маршрутні листи, картки із завданнями, прибуткові декларації
Умови гри. В день проведення квесту класи школи перетворюються на об’єкти країни Ігроленд, де на учасників гри чекають координатори (учні старших класів) із завданнями. Кожен клас створює свою команду, отримує маршрутний лист, рухається від одного об’єкту до іншого, виконує завдання координатора. Завдання команда отримує тільки тоді, коли всі її члени будуть присутніми на зупинці. Переможцем стає команда, учасники якої пройшли всі зупинки, виконали завдання координаторів якомога швидше, набрали найбільше балів та дісталися фінішу.
ХІД КВЕСТУ
І. Організаційний момент
У проведенні заходу учасники діляться на 3 команди, вибравши назву і девіз, створивши емблему команди.
Учитель. Дорогі друзі! Сьогодні ми з вами відправимося в захопливий світ квесту. Хто знає, що таке квест?
Квест – це розважально-інтелектуальна командна гра. Це гра - випробування, начитаності, витривалості та вміння змагатися в команді, мета якої швидше та якісніше від інших команд дістатися фінішу. При цьому команда в процесі гри повинна виконати різні інтелектуальні завдання.
Яка ж мета нашого квесту? Звичайно, дістатися до фінішу, але найголовніше показати свої знання, свою ерудованість, вміння, практичні навички командної гри.
Сьогодні ви відправитесь у мандрівку по країні Ігроленд, підніметесь на Олімпійську вершину, зустрінетесь з людьми науки, долучитесь до мистецтва музики, відвідаєте майстер-клас. Будьте обережні, пробираючись історичними нетрями та долаючи трясовину «1000 запитань». Прошу, будьте уважні, коли на митниці будете заповнювати прибуткову декларацію про отримані знання.
Оскільки гра командна, у ній передбачені певні правила для членів команди.
1.Швидко розподіліть ролі в групі. Капітан організовує роботу, відповідає за маршрутний лист, приймає остаточне рішення.
2.Дотримуйтесь правил активного слухання – не перебивайте один одного та координатора. Намагайтесь дійти спільної думки.
3.Від чітких і швидких дій групи залежить її успіх. Команда, яка зуміє злагоджено пройти всі етапи та виконати завдання, стає переможцем. Усі команди проходять ті ж самі пункти, але йдуть різними маршрутами, зустрічаючись лише на старті та на фініші.
ІІ. Ознайомлення із правилами гри.
На старті кожна команда отримує маршрутний лист. Він протягом усього квесту знаходиться в капітана. На кожній зупинці координатори заносять у нього бали, зароблені командою.
Робота на етапах квесту.
1. Прибувши на зупинку, капітан команди віддає координатору маршрутний лист.
2. Усі члени команди уважно слухають інструктаж щодо виконання завдання, обговорюють його розв’язання, дотримуючись правил роботи в групах.
3. Координатори перевіряють правильність виконання, оцінюють балами роботу команди, заносять відомості до прибуткової декларації.
4. Команда відправляється до наступної зупинки.
5. Прибувши на фініш, капітан віддає маршрутний лист координаторові, члени команди займають свої місця.
6. Підбиття підсумків гри, нагородження переможців.
III. Проходження гри.
Зараз ми з вами знаходимось перед мостом, який має назву «Ребус», як тільки ви його перейдете, ви опинитесь в країні Ігроленд. Кожна команда буде рухатись за своїм маршрутом. Запрошую ватажків команд отримати маршрутні листи та відгадати ребус. Відгадка – це старт до гри. Бажаю всім удачі та нових знань!
Маршрутний лист для команди 8-А класу:
1. Олімпійська вершина
2. Мовознавча
3. Історичні нетрі
4. Майстер-клас
5. Трясовина «1000 запитань»
6. А музика вічна
7. Розумники й розумниці
8. Наукова
Фініш: Митниця
Маршрутний лист для команди 8-Б класу:
1. Майстер-клас
2.Трясовина «1000 запитань»
3. Мовознавча
4. А музика вічна
5. Історичні нетрі
6. Наукова
7. Олімпійська вершина
8. Розумники й розумниці
Фініш: Митниця
Маршрутний лист для команди 8-В класу:
1. Наукова
2. Розумники й розумниці
3. Олімпійська вершина
4. Трясовина «1000 запитань»
5. А музика вічна
6. Майстер-клас
7. Історичні нетрі
8. Мовознавча
Фініш: Митниця
Кінцева зупинка для всіх команд – Митниця, де команда обов’язково повинна завітати до прибуткової інспекції та заповнити «Декларацію про отримані знання».
Завдання та запитання для виконання на зупинках
Зупинка «ОЛІМПІЙСЬКА ВЕРШИНА»
Координатор пропонує учасникам квесту 5 запитань
1. Назвіть першу олімпійську чемпіонку в історії виступів України окремою країною.
2. У якому виді спорту і ким було здобуто золото зимової олімпіади 2018?
3. Сестри Семеренки Валентина і Вікторія прославили Україну, здобувши на зимовій олімпіаді 2014 року золото. Назвіть вид спорту.
4. Чотирикратна олімпійська чемпіонка з плавання, Герой України.
5. Олімпійський чемпіон з боксу у надважкій ваговій категорії, чемпіон світу з боксу у важкій ваговій категорії за версіями WBO, IBF, IBO, The Ring, WBA.
Відповідь:
1.Фігуристка Оксана Баюл
За кожну правильну відповідь учні одержують по 1 балу. Максимальна кількість балів – 5.
Зупинка «МОВОЗНАВЧА»
Координатор пропонує учасникам квесту завдання, для його виконання потрібно скористатись орфографічним словником.
Вставте пропущені літери. Правильність написання перевірте за орфографічним словником, вказавши сторінку словника.
Брин…чати, дзелен…чати, сковз…ко, уман…ський, барок…о, шос…е, кр…дит, реч…татив, д…крет.
Відповідь. Бриньчати (57 стор.), дзеленчати (179 стор.), сковзко (699 стор.), уманський (784 стор.), бароко (37 стор.), шосе (852 стор.), кредит (330 стор.), речитатив (642 стор.), декрет (173 стор.).
За кожне правильно записане слово учні одержують по 1 балу, за вказану сторінку – по 1 балу. Максимальна кількість балів – 20.
Зупинка «ІСТОРИЧНІ НЕТРІ»
Координатор пропонує учасникам квесту запитання з історії України.
Відповіді:
За кожну правильну відповідь учні одержують по 1 балу. Максимальна кількість балів – 10.
Зупинка «НАУКОВА»
Прізвище відомого українського вченого в галузі фізики
1. Український фізик та електротехнік.
2. Перекладач Біблії українською мовою.
3. Професор і ректор Німецької вищої технічної школи в Празі.
4. Сконструював прилад для вимірювання механічного еквівалента теплоти.
5.Сконструював трубку, яка згодом стала прообразом сучасних рентгенівських апаратів.
6. Першим у світі зробив рентгенівський знімок людського скелета.
Відповідь: Іван Пулюй
Прізвище видатного авіаконструктора
1. Конструктор першого у світі гелікоптера.
2. Творець першого чотирьохмоторного літака «Руський витязь», важкого чотиримоторного бомбардувальника і пасажирського літака «Ілля Муромець».
3. Емігрував до США.
4. Конструктор першого в США літака-амфібії.
5. Власник конструкторсько-будівельної фірми.
6. На його гелікоптерах вперше здійснено переліт через Атлантику і Тихий океан.
Відповідь: Ігор Сікорський
Це питання – про унікального українського науковця у галузі зварювальних процесів, металургії і технології металів. Хто він?
1. Доктор технічних наук.
2. Президент НАН України .
3. Перший нагороджений званням Герой України.
4. Директор Інституту електрозварювання.
Відповідь: Борис Патон
Основоположник практичної космонавтики
1. Відомий український вчений у галузі ракетобудування та космонавтики.
2. Конструктор першої у світі міжконтинентальної балістичної ракети.
3. Автор першого в історії штучного супутника Землі.
4. Під його керівництвом створено перші космічні апарати серій «Луна», «Венера», «Марс», «Зонд», деякі супутники серії «Космос», а також проект космічного корабля «Союз».
5. Легендарний житомирянин, який є прикладом того, що при бажанні можна «дотягнутися до зірок».
6. Пройшов ув’язнення у ГУЛАГУ, захворів на тиф, який зробив його інвалідом на все життя, але попри це не відмовлявся від амбіційних мрій, які здавались на той час нереальними.
Відповідь: Сергій Корольов
Один із засновників Харківського університету
1. Був астрономом, хіміком, агрономом, статистиком.
2. Ініціатор створення Міністерства освіти.
3. Першим запропонував створення мережі метеорологічних станцій по всій державі.
4. Вирощував та створював нові сорти хлібних культур, а також культуру рису, здійснював дослідження з удобрювання грунтівв, раціоналізував пристрій овина для кращого просушування хліба, вдосконалив так званий китайський молотильний станок.
5. Народився в селі Кручик.
6. Його ім’я носить Харківський університет.
Відповідь: Василь Каразін
За кожну правильну відповідь учні одержують по 1 балу. Максимальна кількість балів – 5.
Зупинка «А МУЗИКА ВІЧНА»
Учасники квесту слухають уривки пісень, називаючи виконавців та назву пісні.
Відповідь:
Кузьма (Андрій Скрябін) «Люди як кораблі»
Тіна Кароль «Україна – це ти»
Наталя Могілевська «Відірватись від землі»
Вячеслав Вакарчук «Океан Ельзи» «Така як ти»
Джамала «Шлях додому»
За кожну правильну відповідь учні одержують по 1 балу. Максимальна кількість балів – 5.
Зупинка ТРЯСОВИНА «1000 ЗАПИТАНЬ».
Учасникам квесту пропонують гру в асоціації. За хвилину учасники повинні відгадати якомога більше слів, які за допомогою жестів показує один із гравців.
Професії
Учитель, лікар, бармен, офіціант, програміст, стюардеса, ветеринар, пожежник, космонавт, дресирувальник, сантехнік, скульптор, водій, інкасатор, перукар, суддя, шахтар, дизайнер, візажист, екскурсовод, касир, бібліотекар, поліцейський, продавець, сурдоперекладач, модельєр, менеджер, гід, військовий.
За кожну правильну відповідь учні одержують по 1 балу. Максимальна кількість балів визначається за названими професіями.
Зупинка «РОЗУМНИКИ Й РОЗУМНИЦІ»
Учасникам квесту пропонується пройти тест за електронним практикумом з української мови на знання пунктуації при однорідних членах, звертаннях, вставних словах.
Кількість балів визначається за кількістю правильних відповідей тесту. Максимальна кількість балів - 5
Зупинка «Майстер-клас»
Учасникам квесту пропонується створити лепбук «Любіть Україну», використавши шаблони. Презентувати свій виріб.
За створення лепбука – 10 балів (враховується креативність, творчий підхід, охайність, поєднання кольорів, вміння компонувати геометричні фігури), за презентацію виробу – 5 балів.
ІV. Підбиття підсумків гри
Фініш «МИТНИЦЯ»
На «Митниці» учасники квесту здають свої прибуткові декларації для підрахунку балів, визначають переможців.
Нагородження переможців.
ПРИБУТКОВА ДЕКЛАРАЦІЯ
команди 8-А класу _______________________________________
№ з/п |
Назва станції |
Кількість балів |
1. |
Олімпійська вершина |
|
2. |
Мовознавча |
|
3. |
Історичні нетрі |
|
4. |
Майстер-клас |
|
5. |
Трясовина «1000 запитань» |
|
6. |
А музика вічна |
|
7. |
Розумники й розумниці |
|
8. |
Наукова |
|
Усього балів |
|
ПРИБУТКОВА ДЕКЛАРАЦІЯ
команди 8-Б класу _______________________________________
№ з/п |
Назва станції |
Кількість балів |
1. |
Майстер-клас |
|
2. |
Трясовина «1000 запитань» |
|
3. |
Мовознавча |
|
4. |
А музика вічна |
|
5. |
Історичні нетрі |
|
6. |
Наукова |
|
7. |
Олімпійська вершина |
|
8. |
Розумники й розумниці |
|
Усього балів |
|
ПРИБУТКОВА ДЕКЛАРАЦІЯ
команди 8-В класу _______________________________________
№ з/п |
Назва станції |
Кількість балів |
1. |
Наукова |
|
2. |
Розумники й розумниці |
|
3. |
Олімпійська вершина |
|
4. |
Трясовина «1000 запитань» |
|
5. |
А музика вічна |
|
6. |
Майстер-клас |
|
7. |
Історичні нетрі |
|
8. |
Мовознавча |
|
Усього балів |
|
Зупинка «ОЛІМПІЙСЬКА ВЕРШИНА»
Координатор пропонує учасникам квесту 5 запитань
1. Назвіть першу олімпійську чемпіонку в історії виступів України окремою країною.
2. У якому виді спорту і ким було здобуто золото зимової олімпіади 2018?
3. Сестри Семеренки Валентина і Вікторія прославили Україну, здобувши на зимовій олімпіаді 2014 року золото. Назвіть вид спорту.
4. Чотирикратна олімпійська чемпіонка з плавання, Герой України.
5. Олімпійський чемпіон з боксу у надважкій ваговій категорії, чемпіон світу з боксу у важкій ваговій категорії за версіями WBO, IBF, IBO, The Ring, WBA.
Відповідь:
1.Фігуристка Оксана Баюл
За кожну правильну відповідь учні одержують по 1 балу. Максимальна кількість балів – 5.
Зупинка «МОВОЗНАВЧА»
Координатор пропонує учасникам квесту завдання, для його виконання потрібно скористатись орфографічним словником.
Вставте пропущені літери. Правильність написання перевірте за орфографічним словником, вказавши сторінку словника.
Брин…чати, дзелен…чати, сковз…ко, уман…ський, барок…о, шос…е, кр…дит, реч…татив, д…крет, ім…іграція.
Відповідь.
Бриньчати (57 стор.),
дзеленчати (179 стор.),
сковзко (699 стор.),
уманський (784 стор.),
бароко (37 стор.),
шосе (852 стор.),
кредит (330 стор.),
речитатив (642 стор.),
декрет (173 стор.),
імміграція(286 стор.)
За кожне правильно записане слово учні одержують по 1 балу, за вказану сторінку – по 1 балу. Максимальна кількість балів – 20.
Зупинка «ІСТОРИЧНІ НЕТРІ»
Координатор пропонує учасникам квесту запитання з історії України.
Відповіді:
За кожну правильну відповідь учні одержують по 1 балу. Максимальна кількість балів – 10.
Зупинка «НАУКОВА»
Прізвище відомого українського вченого в галузі фізики
1. Український фізик та електротехнік.
2. Перекладач Біблії українською мовою.
3. Професор і ректор Німецької вищої технічної школи в Празі.
4. Сконструював прилад для вимірювання механічного еквівалента теплоти.
5.Сконструював трубку, яка згодом стала прообразом сучасних рентгенівських апаратів.
6. Першим у світі зробив рентгенівський знімок людського скелета.
Відповідь: Іван Пулюй
Прізвище видатного авіаконструктора
1. Конструктор першого у світі гелікоптера.
2. Творець першого чотирьохмоторного літака «Руський витязь», важкого чотиримоторного бомбардувальника і пасажирського літака «Ілля Муромець».
3. Емігрував до США.
4. Конструктор першого в США літака-амфібії.
5. Власник конструкторсько-будівельної фірми.
6. На його гелікоптерах вперше здійснено переліт через Атлантику і Тихий океан.
Відповідь: Ігор Сікорський
Це питання – про унікального українського науковця у галузі зварювальних процесів, металургії і технології металів. Хто він?
1. Доктор технічних наук.
2. Президент НАН України
3. Перший нагороджений званням Герой України
4. Директор Інституту електрозварювання
Відповідь: Борис Патон
Основоположник практичної космонавтики
1. Відомий український вчений у галузі ракетобудування та космонавтики.
2. Конструктор першої у світі міжконтинентальної балістичної ракети .
3. Автор першого в історії штучного супутника Землі.
4. Під його керівництвом створено перші космічні апарати серій «Луна», «Венера», «Марс», «Зонд», деякі супутники серії «Космос», а також проект космічного корабля «Союз».
5. Легендарний житомирянин, який є прикладом того, що при бажанні можна «дотягнутися до зірок».
6. Пройшов ув’язнення у ГУЛАГУ, захворів на тиф, який зробив його інвалідом на все життя, але попри це не відмовлявся від амбіційних мрій, які здавались на той час нереальними.
Відповідь: Сергій Корольов
Один із засновників Харківського університету
1. Був астрономом, хіміком, агрономом, статистиком.
2. Ініціатор створення Міністерства освіти.
3. Першим запропонував створення мережі метеорологічних станцій по всій державі.
4. Вирощував та створював нові сорти хлібних культур, а також культуру рису, здійснював дослідження з удобрювання грунтівв, раціоналізував пристрій овина для кращого просушування хліба, вдосконалив так званий китайський молотильний станок.
5. Народився в селі Кручик.
6. Його ім’я носить Харківський університет
Відповідь: Василь Каразін
За кожну правильну відповідь учні одержують по 1 балу. Максимальна кількість балів – 5.
Зупинка «А МУЗИКА ВІЧНА»
Учасники квесту слухають уривки пісень, називаючи виконавців та назву пісні.
Відповідь:
Кузьма (Андрій Скрябін) «Люди як кораблі»
Тіна Кароль «Україна – це ти»
Наталя Могілевська «Відірватись від землі»
Вячеслав Вакарчук «Океан Ельзи» «Така як ти»
Джамала «Шлях додому»
За кожну правильну відповідь учні одержують по 1 балу. Максимальна кількість балів – 5.
Зупинка ТРЯСОВИНА «1000 ЗАПИТАНЬ».
Учасникам квесту пропонують гру в асоціації. За хвилину учасники повинні відгадати якомога більше слів, які за допомогою жестів показує один із гравців.
Професії
Учитель, лікар, бармен, офіціант, програміст, стюардеса, ветеринар, пожежник, космонавт, дресирувальник, сантехнік, скульптор, водій, інкасатор, перукар, суддя, шахтар, дизайнер, візажист, екскурсовод, касир, бібліотекар, поліцейський, продавець, сурдоперекладач, модельєр, менеджер, гід, військовий.
За кожну правильну відповідь учні одержують по 1 балу. Максимальна кількість балів визначається за названими професіями.
Зупинка «РОЗУМНИКИ Й РОЗУМНИЦІ»
Учасникам квесту пропонується пройти тест за електронним практикумом з української мови на знання пунктуації при однорідних членах, звертаннях, вставних словах.
Кількість балів визначається за кількістю правильних відповідей тесту. Максимальна кількість балів - 5
Зупинка «Майстер-клас»
Учасникам квесту пропонується створити лепбук «Любіть Україну», використавши шаблони. Презентувати свій виріб.
За створення лепбука – 10 балів (враховується креативність, творчий підхід, охайність, поєднання кольорів, вміння компонувати геометричні фігури), за презентацію виробу – 5 балів.
Учитель,
лікар,
бармен,
офіціант,
програміст,
стюардеса,
ветеринар,
пожежник,
космонавт,
дресирувальник,
сантехнік,
скульптор,
водій,
інкасатор,
перукар,
лісник,
суддя,
шахтар,
дизайнер,
візажист,
екскурсовод,
касир,
бібліотекар,
поліцейський,
продавець,
сурдоперекладач,
модельєр,
менеджер,
гід,
військовий.
Брин…чати
дзелен…чати
сковз…ко
уман…ський
барок…о
шос…е
кр…дит
реч…татив
д…крет
ім…іграція