Добрий день, діти! Сьогодні День української писемності і мови. Це молоде державне свято засноване указом президента України у 1997 році і приурочене до дня вшанування пам'яті преподобного Нестора літописця.
Ми проведемо квест, щоб перевірити ваші знання з рідної мови. Для цього ми поділимо вас на 4 команди. Кожна команда отримує маршрутну карту, на якій кружечками позначені зупинки.
1 зупинка «Хто казки читає, той відгадає»
Він любив пісні співати.
Від звірят всіх утікати.
Скік! Тут був і вже – нема! І шукать його дарма!
Та лисичка його з’їла,
Ба! Таки перехитрила! (Колобок)
Хто журавлика вітав,
Ще й кашкою пригощав?
Пригадайте – но, будь-ласка
Із якої герой казки? (Лисичка та Журавель)
Двоє сірих мишенят Працювати не хотять. Все пустують, все танцюють, Півника прохань не чують.
До роботи – геть не годні,
Тож лишилися голодні.
Як же звати мишенят?
Хто ж бо знає із малят? (Круть, Верть)
Ця хатинка така мила, Всіх у себе приютила:
Мишку, зайчика, лисичку,
Вовка, жабку невеличку, І кабанчика-іклана, І ведмедя-великана.
Ця хатинка невеличка
Зветься просто - … (Рукавичка)
Ця брехуха і рогата, і баньката Й бородата.
Обдурила свого діда,
Принесла в родину біду, Хату в зайчика украла, Жити в цьому домі стала. Добрий рак її прогнав І зайчика врятував.
Як же звати цю рогату Вередуху бородату? (Коза-Дереза)
Дівчина, хоч і кривенька,
Роботяща, моторненька,
Як гніздо її спалили, То з качками полетіла.
Всі ви знаєте цю казку,
Тож назвіть її , будь-ласка!(«Кривенька качечка»)
Хто героя врятував
Та й на спинку собі взяв, Ще й приніс до мами й татка? Так! Хоробре …(Гусенятко)
Дід бив-бив, не розбив, Баба била- не розбила. Мишка справу доробила І яєчко те розбила. Дід ридає, баба плаче, А курочка кудкудаче: - Не плач, бабо, не плач, діду, - Буде нове до обіду.
- І повірте, не простеньке,
- А яєчко …(Золотеньке)
2-а зупинка. «Відгадай ребуси»
3-я зупинка.
Запишіть назви рослин- символів України в алфавітному порядку. Дітям показують малюнки рослин, назви яких треба записати в алфавітному порядку.
Барвінок, калина, конвалія, мак, мальви, пролісок, соняшник , чорнобривці, фіалка.
4-а зупинка. «Юний декламатор»
Учням пропонують виразно прочитати вірш.
Люби мову, сину 1. Ранком барвінковим Каже сину тато: Люби рідну мову Щедру і багату.
2.Мову солов’їну, Що в душі співає. Мову журавлину, Що плаче- ридає.
3.Люби мову-казку,
Що вчить нас роками. Люби мову- ласку, Як руки у мами.
4. Учительку- мову, Що світ розкриває, Веселку чудову,
Що в небі палає.
5. Не смій забувати Ти мову єдину,
Як маму і тата,
Як край рідний, сину.
5-а зупинка «Склади прислів’я»
Учням пропонують скласти зі слів прислів’я. Кожне прислів’я написане на картках іншого кольору.
Народ скаже, як зав’яже.
Гостре словечко коле сердечко.
Слово чемне кожному приємне. Не кидай слів на вітер.
6-а зупинка «Склади слово»
Дітям пропонують скласти слова з чотирьох букв. Кожному з дітей прикріплюють по дві букви (одну-спереду, другу – на спину).
1. Мов тепла ковдра на землю ліг білий … (сніг)
2. Великі санчата, на яких їздить Миколай (сані)
3. Маленький коник в цирку (поні)
4. Великі далекі зірки (зорі)
5. Пишна, запашна троянда (роза)