Квест "Наш Шевченко"

Про матеріал
Мета квесту - залучити учнів до активної пізнавальної діяльності; забезпечити самовираження і саморозвиток кожного учасника квесту; виховувати вміння працювати в команді; розширити знання учнів про творчість і життя Т. Г. Шевченка; сприяти національному вихованню учнів, формувати у дітей уміння працювати в команді, розвивати здатність до взаємодії; формувати громадянську і загальнокультурну компетентність, вміння вільно висловлювати свої думки; сприяти розвитку пізнавальної активності школярів та їх творчих здібностей; виховувати любов до поезії, бажання читати твори Т. Г. Шевченка. Квест відбувається у приміщенні школи. Учням заздалегідь оголошено про початок квесту та місце збору. Кожна команда отримує маршрутний лист, який в процесі гри заповнюють відповідальні вчителі. Перемагає команда, яка набере найбільшу кількість балів.
Перегляд файлу

Сценарій квесту до Дня народження Т.Г.Шевченка

«Наш Шевченко»

Вік учасників: 5-7 клас

Мета квесту: залучити учнів до активної пізнавальної діяльності; забезпечити самовираження і саморозвиток кожного учасника квесту; виховувати вміння працювати в команді; розширити знання учнів про творчість і життя Т. Г. Шевченка; сприяти національному вихованню учнів, формувати у дітей уміння працювати в команді, розвивати здатність до взаємодії; формувати громадянську і загальнокультурну компетентність, вміння вільно висловлювати свої думки; сприяти розвитку пізнавальної активності школярів та їх творчих здібностей; виховувати любов до поезії, бажання читати твори Т. Г. Шевченка.

 

Квест відбувається у приміщенні школи. Учням заздалегідь оголошено про початок квесту та місце збору. Кожна команда отримує маршрутний лист, який в процесі гри заповнюють відповідальні вчителі. Перемагає команда, яка набере найбільшу кількість балів.

 

Наочне оформлення:

- портрет Т. Г. Шевченка, вишиті рушники ( з експозиції народознавчої  кімнати);

- виставка творів Т. Г. Шевченка, учнівські роботи (ілюстрації до творів);

- презентація "Т. Г. Шевченко. Сторінками біографії";

- плакат-епіграф ("Твої думки, діла і заповіти – як вічне світло, як весняні квіти, цвітуть, живуть і будуть вічно жити!");

- плакат-девіз ( "Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не вартий пошани");

- завдання на аркушах А4;

Обладнання: проєктор, екран.

Реквізит:  фішки кольорові (палички тощо ), папір (2 аркуші), олівці, фарби (2 набори);  простий олівець (4 шт.).

Діти в українському народному одязі (одяг з експозиції шкільної музейної кімнати).

 

Музичне оформлення: В. Сильвестров. Кантата «Думи мої, думи мої..» на слова Т. Г. Шевченка (1977), гурт «Мандри» «Думи мої, думи мої…»,  гурт «Скрябін» «Мені однаково», рок-гурт «Мертвий півень» «Садок вишневий» .

 

Вступ.

 Квест «Наш Шевченко» можна проводити як у ході предметного чи тематичного тижня. Звернення до творчості українського генія завжди актуальне, а з огляду на сьогодення – і поготів. Важливим елементом свята є використання українських рушників, українського національного вбрання. Доцільно буде провести це свято у народознавчій кімнаті шкільного музею. Якщо ж така кімната відсутня, то слід прикрасити зал (клас) вишитими рушниками, народними та державними символами України.

 

ХІД СВЯТА

Вступне слово вчителя

 

 - Шановні учні, вам добре відомо, що наша земля зветься Україною, ми – українцями. Ми любимо свій край, шануємо і поважаємо всіх людей на землі. І нашу Батьківщину теж знають і шанують у світі. Хто ж прославив нашу українську землю? (учні  дають свої варіанти відповідей).

Бесіда

- Кого  і чому ми називаємо видатними українцями?

- Яких славетних українців ви знаєте? А славетних односельців? (сконцентрувати  увагу учнів на односельцях, що воюють на Сході, були учасниками Революції Гідності).

- А чим ви можете і хочете прославити Україну?(Дати можливість усім бажаючим висловитися)

Слово вчителя:

- Девізом нашого сьогоднішнього свята є слова М. Рильського: "Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не вартий пошани" (плакат на дошці).Серед видатних українців найчастіше у ваших відповідях я чула ім"я Тараса  Григоровича Шевченка. Саме про нього, його творчість, його любов до України ми сьогодні і поговоримо. Перш ніж розпочати нашу розмову, давайте переглянемо презентацію"Т. Г. Шевченко. Сторінками біографії" (учитель коментує кожен слайд презентації, стисло переповідаючи біографію митця. Залучає учнів до діалогу).

План презентації:

  1. Дитинство.
  2. Життя у пана.
  3. Викуп з кріпацтва.
  4. Навчання в Академії мистецтв у Петербурзі.
  5. Період «трьох літ».
  6. Арешт і заслання.
  7. Повернення на Україну.
  8. Вшанування Кобзаря у світі.

Слово вчителя:

- Сьогодні, у День народження Кобзаря, пропоную вам взяти участь у квесті, позмагатися в командах за звання «Кращі шевченкознавці школи». Будьте уважні, активні, дружні, поважайте думку кожного з членів команди – і перемога за вами!

ПЕРЕБІГ КВЕСТУ:

Учасники діляться на 2 команди за допомогою кольорових фішок (паличок тощо) – команда синіх фішок  - «Кобза», команда жовтих фішок – «Бандура».

ПУНКТ № 1 «Музейний»

Щоб отримати 1 завдання, учні повинні знайти у музейній кімнаті предмет, зашифрований на картці. Після цього учитель дає додаткову інформацію про предмет та віддає картки із завданнями.

Картка 1. Команда «Кобза»

Підказка 1. Цей предмет – глиняний, з дуже розхиленими бічними стінками, потовщеними й вигнутими назовні вінцями. Для зручності перенесення міг мати з протилежних боків два вушка. У ньому зберігали збіжжя, або ж вони стояли перевернутими догори дном, «щоб не нападало сміття, миша не вскочила», на горищі чи в «комірчині». Використовували в двох випадках.

  •                  Перший — під час обряду випікання короваїв та медяників коровайницями [як правило, у середу чи четвер за три дні до весілля].
  •                  Другий випадок — «драну розбивали на другий день весілля, коли свати приходили до батьків Молодої з претензію, що Молода виявилася «нечесною».

Підказка 2. Вирізняється своєю пристосовністю до різних потреб. Навіть зачіска названа на честь цього предмета.

(МАКІТРА)

Додаткова інформація для післямови:

Стрижений під макітру — підстрижений кружком

  •                   Макітра розуму в кого — хтось дуже розумний
  •                   Макітра варить — розумний, кмітливий
  •                   Мати порожню макітру на плечах — бути нерозумним, нерозсудливим
  •                   Розгубити обручі від макітри — втратити здатність правильно думати, діяти
  •                   Розбити макітру — посваритися
  •                   Дурний і в макітрі макогона зломить

 

Картка 2. Команда «Бандура»

Підказка 1. Цей предмет —  це товстостінний посуд, в якому за допомогою товкача подрібнюють харчові продуктигірські породилікарські препарати тощо.

 

Підказка 2.  Цей предмет потребує додатку – макогона.  Предмет малого розміру ще називають ковганкою.

(СТУПА)

Додаткова інформація для післямови:

  •     ний як ступа — про розумово обмежену, тупу людину
  •     І в ступі не влучити — про людину, яку не можна піймати на брехні, на якомусь учинку
  •     Носитися, як дурень з ступою — приділяти велику увагу тому, що її не варте
  •     Товкти воду в ступі — робити що-небудь марно

 

Завдання 1. Ребус із закодованими назвами творів Т.Г.Шевченка.

«Катерина», «Гайдамаки», «Лілея», «Сон» (за кожен розгаданий твір – 1 бал)

 

Пункт 2. «Біографічний»

Задання для учнів – відновити події за поданами датами. (10 балів)

 

1. 9 березня 2014 - …(народився Т. Г. Шевченка)

2. 1925 - … (залишився круглим сиротою).

3. 22 квітня 1838 -(викупили з кріпацтва).

4. 1838 - … (вступив до Академії мистецтв у Петербурзі).

5. 1840… - (вийшов у світ "Кобзар").

6. 1843 - … (повернувся в Україну із Петербурга).

7. 1845 - …. (закінчив Академії мистецтв).

8. 1847 - … (арешт, заслання).

9. 1858 - …(звільнення і повернення із заслання).

10. 10 березня 1861 - ….(Т.Г. Шевченко помер)

 

Наступний крок:  пояснити значення кожної цифри, яка має відношення до Тараса Шевченка (представники команд дістають картку з цифрою - 10, 24, 47, 8, 2500). (карток 5(непорівну), це дасть можливість 1 з команд заробити додатковий бал.

10 – стільки років був у засланні.

24 – стільки був кріпаком.

47 – стільки прожив поет.

8 – стільки творів увійшло до першого видання «Кобзаря».

2500 – сума викупу з кріпацтва.

 

Пункт 3. «Поетичний»

 

До «Кобзаря», як ви сказали у попередньому завданні,  увійшли 8 поезій: «Перебендя», «Катерина», «Тополя», «Думка» («Нащо мені чорні брови»), «До Основ'яненка», «Іван Підкова», «Тарасова ніч» та «Думи мої, думи, лихо мені з вами». Книга мала зручний формат і була видрукувана на якісному папері тиражем 1000 примірників.

Пропоную вам конкурс декламаторів (1 із творів з першого видання «Кобзаря», від 1 до 12 балів).

 

Пункт 4. «Ілюстративний»

 

Створити ілюстрацію до творів у будь-якій техніці. Команда-супротивник повинна відгадати твір за ілюстрацією (5 балів).

Команда «Кобза» - до твору Т.Г. Шевченка, у якому відтворено картину весняного вечора в українському селі. У вірші відобразилась мрія поета про щасливе родинне життя.

 

 («Садок вишневий коло хати»).

 

Команда «Бандура» - до твору  Т.Г. Шевченка, у якому описано дитинство поета, усвідомлення ним усього жаху сирітства.

 

(«Мені тринадцятий минало…»).

 

                  Пункт 5. «Підсумковий»

Розгадайте кросворд. Розшифрувати вислів про Т.Г.Шевченка. Літера абетки кодується відповідною цифрою.

29 7 3 28 7 18 15 19      6 24 9 11 14   2 24 3       18 7     22 1 16 19 32,

1   22 16 19 3 19 17   17 24 6 21 11 17.

 

 

 

Кросворд «Білі плями»

1«Вітер з гаєм розмовляє, … з осокою»

     2.«Поплив човен в синє ...»

3.«Пливе човен по Дунаю один за …»

4.«Пливе … води повен»

5.«Садок … коло хати»

6.«… зіронька встає»

7.«А мати хоче научати,

так …. не дає»

8.«Поклала мати коло хати

маленьких … своїх»

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключна частина

Слово вчителя

  • Наше літературне свято добігає кінця. Сподіваюся, що  воно сподобалося. А зараз я передаю слово вам, шановні учні.

«Інтерв'ю»

  • Ким є Т. Шевченко для України?
  • Як його називають у народі?
  • Де і в якій сім’ї народився Т. Шевченко?
  • Хто допоміг поетові стати вільною людиною?
  • Чому Т. Г. Шевченко був заарештований та відправлений на заслання?
  • Де похований геніальний поет?
  • Чи є у вашій родині «Кобзар»?
  • Якій твір Т. Г. Шевченка є для вас найціннішим?

Учитель: -А я найбільше люблю ось ці рядки великого генія:

 

                                      Свою Україну любіть.

Любіть її… во врем'я люте,

В остатню, тяжкую минуту

За неї Господа моліть.

 

Розкуйтеся, братайтеся!

У чужому краю

Не шукайте, не питайте

Того, що немає

І на небі, а не тілько

На чужому полі.

В своїй хаті своя й правда,

І сила, і воля.

 

 

 Саме цими безсмертними словами Кобзаря, які уже майже два століття звучать як заклик до всіх Українців, я і хочу завершити наше свято. А вам, дорогі учні, раджу читати «Кобзар» щодня, бо ця книга –  це книга життєвої мудрості, яка допоможе знайти відповіді на безліч запитань і стане мудрим порадником у житті. До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 1. Команда «Кобза»

Підказка 1. Цей предмет – глиняний, з дуже розхиленими бічними стінками, потовщеними й вигнутими назовні вінцями. Для зручності перенесення міг мати з протилежних боків два вушка. У ньому зберігали збіжжя, або ж вони стояли перевернутими догори дном, «щоб не нападало сміття, миша не вскочила», на горищі чи в «комірчині». Використовували в двох випадках.

  •                  Перший — під час обряду випікання короваїв та медяників коровайницями [як правило, у середу чи четвер за три дні до весілля].
  •                  Другий випадок — «драну розбивали на другий день весілля, коли свати приходили до батьків Молодої з претензію, що Молода виявилася «нечесною».

Підказка 2. Вирізняється своєю пристосовністю до різних потреб. Навіть зачіска названа на честь цього предмета.

 

Картка 2. Команда «Бандура»

Підказка 1. Цей предмет —  це товстостінний посуд, в якому за допомогою товкача подрібнюють харчові продуктигірські породилікарські препарати тощо.

 

Підказка 2.  Цей предмет потребує додатку – макогона.  Предмет малого розміру ще називають ковганкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Кобза»

1. 9 березня 2014 – …

2. 1925 - …

3. 22 квітня 1838 -

4. 1838 - …

5. 1840… -

6. 1843 - …

7. 1845 - ….

8. 1847 - …

9. 1858 - …

10. 10 березня 1861 -

 

 

«Бандура»

1. 9 березня 2014 – …

2. 1925 - …

3. 22 квітня 1838 -

4. 1838 - …

5. 1840… -

6. 1843 - …

7. 1845 - ….

8. 1847 - …

9. 1858 - …

10. 10 березня 1861 -

 

 

 

 

 

 

 

 

10   24   47   8   2500

 

10   24   47   8   2500

_______________________________________

 

Команда «Кобза» - до твору Т.Г. Шевченка, у якому відтворено картину весняного вечора в українському селі. У вірші відобразилась мрія поета про щасливе родинне життя.

 

Команда «Бандура» - до твору  Т.Г. Шевченка, у якому описано дитинство поета, усвідомлення ним усього жаху сирітства. Розгадайте кросворд. Розшифрувати вислів про Т.Г.Шевченка. Літера абетки кодується відповідною цифрою.

29 7 3 28 7 18 15 19      6 24 9 11 14   2 24 3       18 7     22 1 16 19 32,

1   22 16 19 3 19 17   17 24 6 21 11 17.

 

Розгадайте кросворд. Розшифрувати вислів про Т.Г.Шевченка. Літера абетки кодується відповідною цифрою.

29 7 3 28 7 18 15 19      6 24 9 11 14   2 24 3       18 7     22 1 16 19 32,

1   22 16 19 3 19 17   17 24 6 21 11 17.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд «Білі плями»

1«Вітер з гаєм розмовляє, … з осокою»

     2.«Поплив човен в синє ...»

3.«Пливе човен по Дунаю один за …»

4.«Пливе … води повен»

5.«Садок … коло хати»

6.«… зіронька встає»

7.«А мати хоче научати,

так …. не дає»

8.«Поклала мати коло хати

маленьких … своїх»

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця оцінювання (для журі)

 

 

 

Шкала оцінювання

«Бандура»

«Кобза»

П.І

«Музейний»

-

 

 

 

 

Знайшли предмет – знайдуть ребус. (1 назва -1 бал)

4 б.

 

 

П. 2

«Біографічний»

10 б.

 

 

 

 

«Поясни цифри з берестяної коробки»

1 за 1 відповідь

 

 

П. 3

«Поетични»

12 б.

 

 

 

П. 4

«Ілюстративний»

12 б.

 

 

 

П. 5

«Підсумковий»

5 б.

 

 

 

 

Кросворд

8 б.

 

 

 

 

УСЬОГО

--------------

 

 

 

 

doc
Додано
9 березня 2021
Переглядів
927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку