Тема заходу:
ТОЛЕРАНТНІСТЬ – ОЗНАКА ВИЩОЇ ГІДНОСТІ
Епіграф:
Ми не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних (Василь Симоненко).
Мета: довести учням ідею неповторності й унікальності кожної особистості;
розвинути вміння аналізувати свої вчинки; навчити з повагою і терпимістю ставитися до інших людей, не залежно від їх переконань, уподобань, кольору шкіри та віросповідання; виховати почуття справедливості та гуманності.
Очікування: захід сприятиме згуртованості учнівського колективу, дасть
можливість учням відчути себе єдиною командою, розвине відчуття поваги до інших людей (однокласників, вчителів, батьків та ін..), як до унікальних і неповторних особистостей.
Розсошенська гімназія
Полтавської районної ради
Полтавської області
ТОЛЕРАНТНІСТЬ – ОЗНАКА ВИЩОЇ ГІДНОСТІ
Ми не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних (Василь Симоненко).
розвинути вміння аналізувати свої вчинки; навчити з повагою і терпимістю ставитися до інших людей, не залежно від їх переконань, уподобань, кольору шкіри та віросповідання; виховати почуття справедливості та гуманності.
можливість учням відчути себе єдиною командою, розвине відчуття поваги до інших людей (однокласників, вчителів, батьків та ін..), як до унікальних і неповторних особистостей.
олівці, клей, телевізор, каремати.
20:00 – батьки приводять дітей до школи і залишають з організаторами.
23:00 – батьки забирають дітей додому.
УВАГА! Перед початком заходу ведучий проводить інструктаж і пояснює учасникам, як необхідно поводити себе, переміщуючись темними коридорами при виконанні завдань.
відгадати назву нашого заходу.
А для того, щоб відгадати назву заходу, нам потрібно пройти п`ять етапів квесту. Використовуючи підказки, зібрати п`ять пелюсток і скласти Чарівну Квітку.
1. Що пече біля серця?
Перша літера «Л», остання «В»
Відповідь на загадку: ЛЮБОВ.
2. Гостре, а не ніж,
Ріже, аж до серця доходе,
А кров не йде.
Перша літера «О», остання «А»
Відповідь на загадку: ОБРАЗА.
3. Зубів не має, а гризе.
Перша літера «С», остання «Ь»
Відповідь на загадку: СОВІСТЬ.
Після правильних відповідей, отримують першу пелюстку з написом «ВВІЧЛИВІСТЬ».
Отримують підказку йти по вказівникам, які розміщені на стінах в коридорі.
По вказівникам діти дістаються рекреації, де по стрілочкам знаходять на підвіконнику аркуш білого паперу, свічку і сірники. Поруч – підказка «Вогонь допоможе зробити видимим невидиме».
Діти тримають аркуш паперу над вогником свічки.
Проявляється напис «ГЛЕЧИК».
проявляється при нагріванні.
!УВАГА! Щоб уникнути пожежі, це завдання учні виконують ВИКЛЮЧНО в присутності, під контролем і з допомогою вчителя!
На сусідньому підвіконнику діти помічають глечик. В ньому пелюстка «ПОВАГА» і перша записка-підказка: «Йдіть до червоної кімнати. Червона кімната чекає, для вас двері відкриває. Знаходиться вона поблизу ……». Друга записка-підказка: «Зовні дивишся — дім, як дім, але немає звичайних мешканців у ньому. В ньому цікаві книги стоять рядами тісними» (класна кімната 3Б класу з червоними шпалерами. Заздалегідь в ній відімкнені вхідні двері. Знаходиться вона поблизу бібліотеки).
В кімнаті 3Б класу на столі лежить записка з написом «Зафарбуй мене!» і олівці. (Заздалегідь на аркуш воском нанесений напис «СКРИНЬКА»). Під час розфарбовування аркуша, проявляється слово «СКРИНЬКА». В кінці класу стоїть старовинна скриня. В скрині лежить пелюстка «СПІВЧУТТЯ» і записка-підказка: «Хутчій до класної кімнати …. класу. Там знайдете четверту пелюстку. Щоб дізнатися в якому класі пелюстка, візьміть цифру, яка має однаковий вигляд стоячи і на голові, і на ногах. Додайте до неї цифру 1 і доповніть отриманий результат літерою, яка відкриває алфавіт». (класна кімната 9А класу).
В класній кімнаті 9А класу на дошці напис: «Напишіть на дошці 5 аргументів, чому треба поважати думку та інтереси оточуючих людей: батьків, друзів, однокласників, знайомих». Після того, як будуть написані аргументи, учитель дає записку-підказку: «В книзі на середній парті середнього ряду - ключ до перемоги».
На середній парті середнього ряду в книзі знаходиться четверта пелюстка «ДОБРОТА» і записка-підказка: «Остання п`ята пелюстка знаходиться в нашій рідній класній кімнаті. В коробочці з-під настільної гри знайдете пелюстку». Друга записка-підказка: «Діжечку за діжечкою тягну з мішечка, пазли складаю, картинку маю» (коробка з-під лото).
В коробці з-під лото діти знаходять останню пелюстку «ВЗАЄМОДОПОМОГА».
серединку нашої квітки.
Але це не так просто, бо вона розбита на фрагменти. Ці фрагменти треба об`єднати за логікою і отримати ключове слово, яке і означає тему нашого заходу. До роботи!
Діти складають слово «ТОЛЕРАНТНІСТЬ» з фрагментів: НТН, ТО, ЛЕРА, ІСТЬ. Застосовуючи клей-олівець складають Чарівну Квітку.
слово нашого заходу! Це слово – ТОЛЕРАНТНІСТЬ.
А тема нашого заходу - ТОЛЕРАНТНІСТЬ – ОЗНАКА ВИЩОЇ ГІДНОСТІ.
На пелюстках нашої Чарівної Квітки записані основні ознаки толерантності.
Учитель просить учнів назвати ознаки толерантності, записані на пелюстках квітки.
толерантність?
історичного досвіду народів. Англійці розуміють толерантність як готовність і здатність без протесту сприймати особистість, французи — як певну свободу іншого, його думок, поведінки, політичних та релігійних поглядів. Китайською мовою бути толерантним означає проявляти великодушність стосовно інших. В арабському світі толерантність — прощення, терпимість, співчуття до іншого, а в персидському — ще й готовність до примирення.
домінування та насилля, визнання за іншими права на власні думки та погляди. Отже, толерантність передусім має на меті приймати інших такими, якими вони є, і взаємодіяти з ними на основі згоди.
забезпечити успіх у спілкуванні. Толерантні люди більше знають про свої недоліки та педагоги. Вони критично ставляться до себе і не звинувачують у своїх бідах інших. Вони не перекладають відповідальність на інших. Толерантна людина не розфарбовує світ двома кольорами — чорним і білим. Вона не акцентує увагу на розбіжностях між «своїми» та «чужими», а тому готова вислухати та зрозуміти думки інших.
Учитель дає завдання учням пояснити, чому саме ці слова записані поряд зі словом «Толерантність» (Відбувається обговорення).
Вправа «Біла ворона».
Мета: продемонструвати психологічний стан людини, яка за певними ознаками відрізняється від решти.
Учасники займають місця у колі спинами до центра.
Кожному учаснику прикріплюється аркуш паперу (аркуші — різних кольорів, по 5-6 кольорових аркушів одного кольору і лише один аркуш — білого). Білий аркуш кріпиться найбільш незалежному учню, сильному і авторитетному в класі,— для того щоб запобігти зворотного ефекту.
Учасники повертаються обличчям у коло і починають шукати інших, схожих на себе, причому підглядати не можна.
Після того як всі групи сформовані «за кольорами», ведучий підходить і бере за руку «самотнього білого».
Запитання до «самотнього білого»:
-Що ти відчув, коли зрозумів, що ти такий один і тобі немає пари?
-Чи потрапляв ти в подібну ситуацію в житті? Чи схожі почуття ти переживав в тій ситуації?
Запитання до учасників, які знайшли схожих на себе:
-Якими були ваші відчуття, коли ви знайшли схожих на себе і сформували групу?
-Як ви знайшли один одного?
-Що ви відчуваєте стосовно самотнього учасника?
-Чи хотіли б ви опинитися на його місці? Чому?
Вправа «Пустіть мене в коло».
Ведучий попереджає про те, що зараз відбудеться своєрідний «практикум» з толерантності.
Із групи вибирається людина (бажано лідер, загальний улюбленець).
Йому повідомляють про те, що він повинен у будь-який спосіб — хитрістю, лестощами, підкупом, обманом, силою, а може, використовуючи дружні зв'язки,— дістатися середини кола. В цей час група береться за руки, утворюючи замкнуте коло. Решта учасників не повинні пускати в коло вибрану людину.
Гра триває доти, доки вибраний не пробереться в коло або не вичерпає всі можливості для цього.
Після цього обов'язково проводиться рефлексія. Для цього учням пропонується відповісти на такі запитання:
-Як відчував себе вибраний?
-Чи важко йому було знаходитися поза колом? Чому?
-Який спосіб йому здавався найдієвішим? Чому?
-Якби гра починалася спочатку, чи погодився б він знов знаходитися поза колом?
-Які почуття переживали учні в колі? Чому?
-Чи хотілося впустити вигнаного в коло? Чому?
-Хотілося б побувати на його місці?
-Які асоціації викликала ця гра?
-Чи існують подібні ситуації в реальному житті?
-Як виникають такі ситуації і що з ними можна зробити?
-Чому ви послухалися ведучих (не пускали однокласника в коло)?
-Як ви вважаєте, навіщо ми провели цю гру?
прикметника «терплячий». Отже, толерантність – це здатність витримувати іншого, не такого як сам. Люди повинні вміти чути один одного, поважати думку іншої людини, бути терплячими і доброзичливими. Людське життя таке мінливе. Воно може бути щасливим і нещасним. І в багатьох випадках це залежить саме від нас. Наскільки ми можемо підтримати або образити, дати людині надію або знищити її. Чим більше людина знає, тим мудрішою вона стає.
Ведучий говорить з учасниками про те, що в житті часто доводиться стикатися з такими ситуаціями, які були відтворені під час двох вправ, і не завжди ми ставимо себе на місце того, ким знехтували, хто залишився наодинці. Треба пам'ятати про це!
Ведучі вітають дітей із вдалим закінченням квесту.
Всі учасники нагороджуються солодкими призами і дипломами учасників.
Додатковий приз – перегляд тематичного мультфільму «Фердинанд».
Непрості стосунки головного героя – бика Фердинанда з оточуючими, відбуваються через невідповідність його загрозливого зовнішнього вигляду та надзвичайної фізичної сили і лагідного та миролюбного внутрішнього світу.
Після перегляду можливе обговорення мультфільму або анонсування такого обговорення на найближчій виховній годині.
Під час перегляду мультфільму діти зручно розташовуються на стільчиках або карематах, їдять солодощі.
Після проведеного заходу діти і організатори прибирають після себе приміщення.
Фінальна фотосесія та обмін враженнями