Урок "Бережімо світ - довкола і в собі"

Про матеріал

Тема. Узагальнення за темою «Бережімо світ - довкола і в собі»

Мета: повторити та узагальнити знання з теми; удосконалити уміння і навички, отримані під час вивчення теми; виховувати патріотичні почуття в учнів.

Обладнання: зображення квітів, роздатковий матеріал, аплікації, «дерево пізнання», підручник.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань

Перегляд файлу

Етика. 6 клас

Тема. Узагальнення за темою «Бережімо світ - довкола і в собі»

Мета: повторити та узагальнити знання з теми; удосконалити уміння і навички, отримані під час вивчення теми; виховувати патріотичні почуття в учнів.

Обладнання: зображення квітів, роздатковий матеріал, аплікації, «дерево пізнання», підручник.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

Вправа «Подаруй мені усмішку».

Покажіть, яким є ваш настрій на початку уроку. (Діти відмічають смайлик, який відповідає настрою)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети уроку.

І. Вступне слово вчителя

 

Цар Соломон не досягнув ще середнього віку – 45 років, а слава про його

мудрість і красу, про розкіш його життя та пишність його двору розповсюдилась

далеко за межі Палестини.

І сказав Господь : «За те, що славив ти ім`я Господнє на Землі, проси в мене все, що побажаєш» І відповів Соломон: „ Не прошу я собі ні довгого життя, ні багатства, не прошу собі душ ворогів, а прошу мудрості...”

Здивувався Господь: „Але ж мудрішого за тебе і так годі найти. Ти знаєш

будову світу і дію стихій, розумієш початок, кінець і середину епох, таємницю

вічного кругообігу подій, навчився слідкувати за місцезнаходженням зірок.

Навіщо тобі ще більше мудрості?”

І відказав тоді Соломон: «Ще більше мудрості я прошу в тебе для того,

щоб пізнати самого себе».

 

Справді, пізнання самого себе завдання не з легких.

Крок за кроком ми пізнаємо себе і світ довкола нас.

Робимо це впродовж усього життя.

Людське життя… Неповторне і незвичне, радісне і сумне, сповнене глибоких переживань, солодке, як мед, і гірке, як полин, переплетене червоними і чорними тонами, як квіти в українському віночку.

Сьогодні на уроці ми згадаємо все , що вивчили протягом уроків за темою «Бережімо світ – довкола і в собі», і разом з тим будемо «плести віночок», квіточки якого символізуватимуть виконане завдання.

 

Сплетімо вінок український сьогодні

З мальв, чорнобривців, калини,

З барвінка та жита, із м’яти, нагідок,

З жоржини, чебрецю та вербени.

 

Віночок – це плетене коло із квітів листя, гілок. Віночок — це атрибут. Вони бувають різних видів. Є вінок лавровий. Його одягати на переможців. Терновий вінок завжди був символом страждання. А є ще віночок український, він символізує молодість і кохання, може визначати долю. Віночок — це не просто прикраса, це оберіг. Вважалося, що він володіє надприродною силою, що знімає біль, зберігає волосся від випадіння. Недаремно віночок є частиною українського народного костюма. Перший для трирічної дівчинки вінок плела мама. У віночок вплітала незабудки, чорнобривці, барвінок, ромашки. Кожна квітка, вважалося, лікувала дитину або в чомусь їй допомагала. У сім років вінок плели уже з семи квітів та цвіту яблуні.

Ми будемо вплітати по одній квіточці — таким чином виконувати по одному завданню.

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.

Учні об’єднуються у 6 груп, обирають капітана.

Вчитель роздає групам таблиці оцінювання, які діти заповнюють вкінці уроку, оцінюючи свою роботу на уроці та своїх товаришів.

 

№ з/п

Прізвище та ім’я учня

Самооцінка

Оцінка учнів групи

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 1.

Вправа «Дерево пізнання».

 Командир зриває листочки з поняттями, які вивчались під час уроків теми, учні пояснюють їх значення.

(Природа, здоров’я, емоції, розвиток, дозвілля, здібності, почуття, хобі, шкідливі звички, довкілля, жива природа, самооцінка)

Вплітаємо до віночка деревій. Він посяде в ньому найпочесніше місце. Ці дрібненькі біленькі квіточки здалека нагадують велику квітку, яку називають деревцем. Коли, квіти відцвітають, вітер розносить насіння далеко-далеко. Та хоч би де проросла ця рослина, вона завжди цвіте. Тому люди вплели її до віночка як символ нескореності.

Завдання 2.

Всі ми “мешканці однієї планети, пасажири одного корабля. І бути людиною – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш”. (А. де Сент-Екзюпері).

 

Як культурна людина повинна ставитися до природи?

Діти, подумайте над цим запитанням і дайте на нього відповідь за допомогою «уявного мікрофона».

Дякую за ваші відповіді.

Запамятайте! Природа завжди потребує вашої допомоги.

Ставлення до природи є ознакою моральності й мірилом рівня культури людини.

Вплетемо до віночка другу квітку — барвінок. Це дивна квітка. Вона зберігає свій синій колір навіть під снігом. Цілий рік люди шанують барвінок, вважають його символом життя. Барвінок до людської оселі, городу тягнеться. Взимку відвар барвінку п'ють від застуди, влітку барвінком прикрашають святковий хліб, хату, плетуть весільні віночки, букетики.

 

Завдання 3.

Поясніть прислів’я.

Метод «Навчаючи - вчуся»

Група 1. Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля.

Група 2. У здоровому тілі – здоровий дух.

Група 3. Хто про себе дбає, той гарне здоров’я має.

Група 4. За гроші здоров’я не купиш.

Група 5. Хто рано встає – тому Бог подає.

Група 6. Довголіття – справа рук самої людини.     

Молодці!

Тепер вплетемо у віночок любисток. Люди люблять любисток не лише за пахощі, а й за лікарські властивості. Ним миють волосся, купають маленьких дітей, освіжають хатнє приміщення. Тому у віночку це символ людської відданості, уміння бути корисним.

 

Фізкультхвилинка.

Завдання 4.

 

Чи варто прагнути самовдосконалення, займатися самовихованням? Так. Це допоможе вам навчитися керувати собою.

На пелюстках квітів напишіть риси людини, яка вміє керувати своїми почуттями та емоціями.

(Доброта, уважність, стриманість, толерантність, повага до людей, ввічливість, товаристськість, вихованість)

Вплітаємо калину. В центрі дівочого віночка завжди було гроно калини — символ краси і дівочої вроди, символ України.

Пропоную вам гру «Який я ?»

Виберіть одну із фігур та намалюйте її на карточці – коло, квадрат, трикутник, прямокутник, многокутник.

Психологи стверджують, що кожна з фігур таїть в собі риси, притаманні даній людині, а які саме – я вам зараз скажу.

Трикутник – тобі подобається бути найкращим, бути командиром.

Прямокутник – ти цікавий, допитливий, тобі легко вчитися.

Коло – ти добра людина, любиш допомагати іншим.

Многокутник – тобі подобається вигадувати, фантазувати.

Квадрат – ти працелюбний, старанний, цінуєш порядок в усьому.

Продовжіть себе вивчати. Відкривайте свої здібності!

Завдання 5.

Діти! Давайте побудуємо асоціативний кущ до слова – емоції.

Які емоції ви можете назвати?

(Радість, сум, страх, обурення, гнів, біль) Емоції допомагають людині регулювати свою поведінку. Вони сигналізують про те, чи все у неї в житті гаразд.

Розгляньте ситуації та вкажіть, які емоції проявляють у них люди.

Група 1.

Ти потискаєш руку хлопчику, що переміг у Всеукраїнському

шахматному турнірі.

Група 2.

Воїн зі зброєю в руках кидається в атаку і через хвилину падає на

рідну землю від фашистської кулі.

Група 3.

«Але ж це неправда!» – закричав Сашко. – Ви покарали Ігоря за

стілець, якого він не ламав. Нехай краще зізнається той, хто це зробив»

Група 4.

Пішли гуляти!

Я не можу, я пообіцяла мамі доглянути за молодшим братиком.

Група 5.

На випускному вечорі Марійка підбігла до вчительки і, на секунду завагавшись, поцілувала її в щоку.

- Що це ти вигадала? – усміхнулась вчителька.

- Спасибі вам за все, – проказала дівчинка.

Група 6.

Матусю, рідненька! Я більше ніколи-ніколи не буду так робити. Я і сам шкодую, що так легковажно вчинив.

 

Вплітаємо квітку маку. Мак у віночку – це символ боротьби українського народу за волю. Кожна родина втрачала когось у цій борні, і процвітала пролита кров маковою квіткою в українському вінку.

 

Завдання 6.

 

Людина має природне бажання розвиватися тягнутися до чогось кращого, до щастя. 

Які заняття розвивають людину?

За допомогою методу «Прес» висловіть свою думку.

Учні обдумують питання і дають свою відповідь.

Метод «Прес»

Мета методу: навчитися формулювати та висловлювати свою думку з дискусійного питання аргументовано, у стислій чіткій формі

Позиція. Почніть зі слів: „Я вважаю, що..." та висловіть свою точку зору.

 Обґрунтування. Починаючи словами „...тому, що..."поясніть на чому грунтуються ваші докази.

Приклад. Продовжуйте висловлювання словом „...наприклад..." та наведіть факти (дані), що підтверджують вашу позицію.

Висновки. Закінчіть висловлювання „ Таким чином (отже), я вважаю..." й узагальніть свою думку, зробіть висновок.

Дякую вам за плідну роботу.

Вплітаємо квітку – чорнобривці. У давнину майстри – шевці шили красиві жіночі чобітки з яскраво-червоними халявками й чорними голівками. Їх називали чорнобривцями. У віночку це – символ дівочої вроди.

Ось ми і закінчили плести віночок. Це означає, що з усіма завданнями ви впоралися. Я вас вітаю!

  1. Підведення підсумків уроку.

А тепер дуже коротенько запишіть на листках ті знання та вміння, отримані під час вивчення цієї теми, які візьмете із собою для використання в житті.

(Діти складають листки у скриньку мудрості)

  1. Оцінювання роботи учнів на уроці.

(Робота з таблицею оцінювання)

Покажіть, яким став ваш настрій на кінець уроку.

Вчитель.

В будь-яких життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті, будьте Людиною. Ніколи не втрачайте віри. Життя наше смугасте і в ньому чергуються успіхи і невдачі, злети і падіння. У царя Соломона, якого називали мудрим була каблучка, на якій було вирізьблено: “Усе минає”. Пам’ятайте це і дотримуйтесь золотої середини, тому що радість не вічна і сум не вічний.

Пам’ятайте добро. Можна забути того, з ким разом сміявся, але ніколи не

забувайте того, з ким разом плакали. Будьте вищі від усіляких пліток, заздрощів. Найкращі ліки від образи – прощення. Навчіться прощати.

Не втрачайте самоповаги, умійте володіти собою. Перш ніж щось

сказати погане, згадайте, що найкраще слово те, яке не сказане. Найкоротша

відстань між людьми – посмішка. Частіше посміхайтесь. Якщо вам погано, то

це не причина, щоб завдати страждань іншим.

“Стався до людини так, як хочеш, щоб ставилися до тебе”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Група 1.

Завдання 1. Поясніть поняття.

Завдання 2. Як культурна людина повинна ставитися до природи?

(Уявний мікрофон)

Завдання 3.

Поясніть прислів’я: «Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля».

Завдання 4.

На пелюстках квітів напишіть риси людини, яка вміє керувати своїми почуттями та емоціями.

Завдання 5.

Розгляньте ситуацію та вкажіть, які емоції проявляють у них люди.

«Ти потискаєш руку хлопчику, що переміг у Всеукраїнському

шахматному турнірі».

 

Завдання 6.

Які заняття розвивають людину?

(Метод «Прес»)

 

Група 2.

 

Завдання 1. Поясніть поняття.

Завдання 2. Як культурна людина повинна ставитися до природи?

(Уявний мікрофон)

Завдання 3.

Поясніть прислів’я: «У здоровому тілі – здоровий дух».

Завдання 4.

На пелюстках квітів напишіть риси людини, яка вміє керувати своїми почуттями та емоціями.

Завдання 5.

Розгляньте ситуацію та вкажіть, які емоції проявляють у них люди.

«Воїн зі зброєю в руках кидається в атаку і через хвилину падає на

рідну землю від фашистської кулі».

 

Завдання 6.

Які заняття розвивають людину?

(Метод «Прес»)

 

 

Група 3.

Завдання 1. Поясніть поняття.

Завдання 2. Як культурна людина повинна ставитися до природи?

(Уявний мікрофон)

Завдання 3.

Поясніть прислів’я: «Хто про себе дбає, той гарне здоров’я має».

Завдання 4.

На пелюстках квітів напишіть риси людини, яка вміє керувати своїми почуттями та емоціями.

Завдання 5.

Розгляньте ситуацію та вкажіть, які емоції проявляють у них люди.

««Але ж це неправда!» – закричав Сашко. – Ви покарали Ігоря за

стілець, якого він не ламав. Нехай краще зізнається той, хто це зробив»

 

Завдання 6.

Які заняття розвивають людину?

(Метод «Прес»)

 

Група 4.

Завдання 1. Поясніть поняття.

Завдання 2. Як культурна людина повинна ставитися до природи?

(Уявний мікрофон)

Завдання 3.

Поясніть прислів’я: «За гроші здоров’я не купиш».

Завдання 4.

На пелюстках квітів напишіть риси людини, яка вміє керувати своїми почуттями та емоціями.

Завдання 5.

Розгляньте ситуацію та вкажіть, які емоції проявляють у них люди.

«Пішли гуляти!

Я не можу, я пообіцяла мамі доглянути за молодшим братиком».

 

Завдання 6.

Які заняття розвивають людину?

(Метод «Прес»)

 

 

 

Група 5.

Завдання 1. Поясніть поняття.

Завдання 2. Як культурна людина повинна ставитися до природи?

(Уявний мікрофон)

Завдання 3.

Поясніть прислів’я: «Хто рано встає – тому Бог подає».

Завдання 4.

На пелюстках квітів напишіть риси людини, яка вміє керувати своїми почуттями та емоціями.

Завдання 5.

Розгляньте ситуацію та вкажіть, які емоції проявляють у них люди.

«На випускному вечорі Марійка підбігла до вчительки і, на секунду завагавшись, поцілувала її в щоку.

- Що це ти вигадала? – усміхнулась вчителька.

- Спасибі вам за все, – проказала дівчинка».

 

Завдання 6.

Які заняття розвивають людину?

(Метод «Прес»)

 

Група 6.

Завдання 1. Поясніть поняття.

Завдання 2. Як культурна людина повинна ставитися до природи?

(Уявний мікрофон)

Завдання 3.

Поясніть прислів’я: «Довголіття – справа рук самої людини».

Завдання 4.

На пелюстках квітів напишіть риси людини, яка вміє керувати своїми почуттями та емоціями.

Завдання 5.

Розгляньте ситуацію та вкажіть, які емоції проявляють у них люди.

«Матусю, рідненька! Я більше ніколи-ніколи не буду так робити. Я і сам шкодую, що так легковажно вчинив».

 

Завдання 6.

Які заняття розвивають людину?

(Метод «Прес»)

docx
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Розробки уроків
До підручника
Етика 6 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку