Квест під гаслом: «Вигравай і приз швиденько забирай»

Про матеріал
Квест – цікава гра для учнів. Вона сприяє розвитку творчої уяви, критичного мислення, спонукає працювати в команді й застосовувати свої знання з предмету на практиці, вимагає швидкості та вправності.
Перегляд файлу

Квест під гаслом: «Вигравай і приз швиденько забирай»

(у ході тижня української мови та літератури)

    Квест – цікава гра для учнів. Вона сприяє розвитку творчої уяви, критичного мислення, спонукає працювати в команді, застосовувати свої знання з предмету на практиці, вимагає швидкості та вправності.

   Мета: сприяти розвитку критичного мислення, умінню використовувати знання на практиці; розвивати пізнавальну активність учнів, інтерес до вивчення української мови та літератури; виховувати вміння працювати в команді.

   Місце проведення: приміщення школи.

   Організаційні питання

  1. Оголошення місця збору та початку змагань.
  2. Оголошення правил гри.
  3. Отримання першого завдання.
  4. Мета: розв’язавши всі завдання, отримати винагороду.

Завдання  з української мови та літератури для учнів 11 класу

(перше дається капітану команди, кожне наступне учні класу мають знайти й виконати групою. Гру закінчують у буфеті, де на них чекають солодощі)

1.Вітаю вас, шановні одинадцятикласники. Рада, що погодились узяти участь у квесті з нагоди проведення в школі тижня української мови та літератури. Бажаю пройти всі випробування й отримати винагороду.

     Тримайте перше завдання.

6   11  23  11  18  22  23  3  19

Це криптограма. Розгадавши її, матимете пароль, який треба озвучити вчителю, ім’я якого з латинської означає «перемога». Вам дадуть друге завдання. (Дитинство, Вікторія Валеріївна).

2. Я рада, що ви впорались із першим завданням. Тож маєте друге.

Випишіть підряд у колонку словосполучення: спочатку ті, у яких нічого не треба виправляти, а потім ті, у яких виправите порушення милозвучності мови.

  Справа йде на лад, лунає у вухах, рятуватись втечею, ідуть в ногу, оце й усе, в усій красі, далось взнаки, над всяке сподівання, у озері риба, один в один, мірялись силою, а мені і невтямки, піді мною, так і сказали би, раз у раз, і очам приємно, от тобі й маєш, раніше і тепер. З перших букв випишіть словосполучення, знайдіть автора цього твору в інтернеті. Прізвище і є паролем. Рушайте з ним до вчителя, що має ім’я, яке в перекладі з давньогрецької означає «шляхетний». Взамін на пароль отримаєте наступне завдання. (Рильський, Євген Борисович).

3.Отож, ви вже на третьому щаблі, з чим я вас і вітаю. Але до перемоги далеченько. Тримайте наступне завдання.

Відгадайте слово. Перший префікс візьміть від слова щорічний. Другий - синонімічний до порівняльного сполучника мов. Третій префікс утворює просту форму найвищого ступеня порівняння. Четвертий означає «дуже». Корінь візьміть зі слова «краса», а суфікс матимете в слові «смачний». Другий суфікс творитиме просту форму вищого ступеня порівняння прикметників, а третій отримаєте зі слова «добре». Утворене слово є паролем до наступного завдання, а «віднести» його потрібно до людини, що є господинею в «притулку мудрості» й «аптеці душі». У неї наступне завдання. (Щоякнайпрекрасніше, бібліотека, Ольга Іванівна).

4. Приємно, що ви побороли й наступну перешкоду. І рідну мову знаєте добре. А як щодо літератури?

Ви маєте дати відповіді на всі запитання і віднести їх учителю в картатій сукні, сказавши, що означає це слово.

1.Перший роман у віршах…

2.Перший автор твору українською розмовною мовою…

3.Перший український байкар …

4.Перший перекладач Біблії українською мовою …

5.Перший літературний критик України …

6.Перший  український пригодницький роман…

7.Перший український роман у новелах…

8.Перша кіноповість…

9.Перший урбаністичний роман…

10.Перша українська повість… (Картатий – із чотирикутними візерунками, Наталія Анатоліївна).

5.О-о-о! Ви пройшли нелегку путь, і фініш уже не за горами. Тож виконайте таке завдання: випишіть слова без подвоєння в один стовпчик, а в другий стовпчик з  подвоєнням.  Підкресліть у кожному слові третю букву — прочитайте фразу.

  Вірніст..ю, повін..ю; осін..ю, величніст..ю; якіст..ю, від..аллю, мит..ю, радіст..ю; з безліч..ю; доповід..ю, вартіст..ю, з точніст..ю, сіл..ю; заздріст..ю, у сміливост..і; плот..ю; за галуз..ю; смерт..ю, з розкіш..ю. віс..ю, велич..ю, шерст..ю, з розповід..ю; північ..ю, блакит..ю, зі зліст..ю, плавніст..ю, поєднаніст..ю.

   Подумайте, як цю фразу назвати одним словом - це і є пароль, який ви маєте назвати учителю нашої школи, у чиєму ПІБ «зустрічається» правило, використовуючи яке ви виконували завдання, а взамін отримаєте наступне.

(Відповідь. 1.Від теплого слова і лід розмерзає. Прислів’я. Інна Анатоліївна.)

6.Я рада, що ви впорались із цим завданням. Тож маєте наступне.

Випишіть слова у дві колонки: прості й складні. Складених не виписуйте.

Однозначний, темно-зелений, тому що, досвітній, жовтодзьобий, будемо думати, уточнювати, електроприлад, двадцять два, іншомовний, синьо-фіолетовий, малесенький, тільки що, низькорослий, аматорський, юнак, утихомирювати, юнак.

Прочитайте вислів, знайдіть в інтернеті, чиї це слова. Прізвище автора афоризму є паролем, з яким вам слід іти до класу, де працює учитель з іменем, яке читається зліва направо і справа наліво однаково. Сказавши пароль, учитель дасть вам наступне завдання. Успіхів. (Рене Декарт: «Думаю, отже, існую», Алла).

7.Отож, ви вже на шостому щаблі, з чим я вас і вітаю. І до перемоги недалеко. Тримайте передостаннє завдання.

У вас словосполуки з лексичними помилками, записавши їх українською та склавши з перших букв слово-відгадку, матимете наступний пароль.

 Здавати екзамен – (складати іспит); приймати участь – (брати участь);

виключення – (виняток); запобігти руйнування – (запобігти руйнуванню);

одержати перемогу – (здобути перемогу); гарно виглядати – (мати гарний вигляд);

прийшло в голову – (спало на думку), заключати договір – (укладати договір).

  Якщо пароль є, то йдіть туди, де сидить людина, яка найбільше в школі виконує саме таку роботу, у неї наступне завдання. (Друкують, секретар Алла Анатоліївна).

8. Отож останнє завдання.

 Слово-відгадка – це знову пароль, щоб отримати винагороду, ви маєте йти до людини, у якої це може бути, та не в нашій школі, а от дана назва, що використана вдруге, тобто утворена лексико-семантичним способом, може бути наявна. Сказавши це словосполучення їй, отримаєте приз.

  «Це земляний горіх, або мовою інків «папа», коли його зварили у воді, став м’який, як печений каштан, але на ньому залишалася шкірка, не товща від тієї, що на трюфелях» - так розповідав про виявлену ним знахідку моряк. Що він мав на увазі? (Буфет, тістечко; «Картопля»).

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 березня 2020
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку