Квест «Порятунок Пані Безпеки»

Про матеріал

Підсумувати знання із курсу "Я досліджую світ" у кінці 1 класу можна у форматі квесту на природі. На допомогу вчитель може задіяти казкових героїв Пані Безпеку, Хлопчика Спокоя, Дівчинку Паніку та інших, якими можуть стати учні старших класів. Діти із цікавістю виконають різні завдання, пограють у ігри і ще раз переконаються, що знання за плечима не носити, а от у нагоді вони можуть стати будь-де.

Перегляд файлу

Квест «Порятунок Пані Безпеки»

Дійові особи:

Пані Безпека, хлопчик Спокій,дівчинка Паніка, учні 1-В класу, гості свята, вихователь, незнайомці, чоловічок у червоному, міліціонер, аптекарі.

    Хлопчик Спокій розказує гостям свята, що дівчинка Паніка забрала ключі від класу, де залишилася пані Безпека. В цей час учні разом з вихователем виходять на подвір'я школи і помічають голосну бесіду двох підлітків, біля яких вже стоять люди (гості свята). Вихователь пропонує підійти ближче до них і з'ясувати , що сталося:

  • Дівчинка Паніко, поверни швиденько ключі від класу! Пані Безпека залишилася в ньому!
  • А от і не поверну, хлопчику Спокій! Навіщо нам твоя пані! Вона ж нудна! У неї весь час якісь правила,  яких треба додержуватися. А учням вони не потрібні! Вони люблять бешкетувати, - дівчинка Паніка повертається до учнів: - дітки правда ви любите бігати, битися, штовхатися, грати з сірниками, збирати невідомі вам ягоди і гриби, перебігати  дорогу перед машинами?

(Відповіді дітей.)

Тут в цю розмову втручається вихователь:

  • Добрий день, шановні! Що у вас тут сталося?
  • Нічого страшного, я просто полегшила життя вам і вашим учням!
  • А хто ви взагалі такі ? І як саме ти нам полегшила життя?
  • Мене звуть дівчинка Паніка, а це Хлопчик Спокій, вірний помічник пані Безпеки, яка створила правила поведінки для дорослих і дітей, які нібито оберігають наше життя від лиха і небезпечних ситуацій.
  • Вона закрила мою пані у класі, а ключі забрала. І вважає, що зробила дуже добре, - пояснив хлопчик Спокій.
  • Як же це? Багато людей роками дізнавалися від п. Безпеки, як треба поводитися, щоб уберегти наше життя, а ти вважаєш, що вони не потрібні? Дівчинко Паніко, а давай зробимо так, ми з дітками та гостями спробуємо під час нашої прогулянки тебе переконати, що правила безпечної поведінки треба знати, а висновки ти зробиш сама. – запропонувала вихователь.
  • А я вам допоможу в цьому, - мовив  х. Спокій і звернувся до д. Паніки: - а  якщо нам вдасться тебе переконати, ти повернеш ключі, згода?
  • Спробуйте! Подивимось, чи вийде?

Хлопчик і дівчинка разом з вихователькою прямують у бік ігрового майданчика. За ними учні і гості. Раптом до дітей підходять незнайомці (старші школярі) і говорять:

  • Здрастуйте дітки! А чи не хотіли б ви піти з нами на свято, там буде багато інших школярів, даватимуть  безкоштовні цукерки, приїде цирк, а до приходу ваших батьків ми повернемо вас до школи. А ще ви там зможете вибрати подарунки собі та рідним також безкоштовно.
  • Для тим, хто не схоче дивитися цирк, ми зробили спеціальну кімнату, де ви зможете пограти у комп'ютерні ігри. Ну як, підете з нами?

(Відповіді дітей)

  • Пані Безпека ніколи не дозволяла йти з незнайомцями! – сказав хлопчик Спокій.

Незнайомці розвертаються і йдуть засмучені зі словами: «Знову не пощастило!»

  • А хто такі незнайомці взагалі? Чому ти прогнав цих милих людей?  Діти ви знаєте? – здивувалася д. Паніка.

(Якщо учні будуть кричати, їм слід нагадати, що треба підняти руку, бо коли всі говорять, то не можна зрозуміти відповідь. А дівчинці Паніці наголосити, який гамір  і безлад буває, коли порушують це правило)

Діти мають сказати, що знайомі – це батьки, родичі, друзі, вчителі, сусіди, однокласники, батьки друзів і однокласників (усі ті, кого учні можуть назвати на ім'я, можна вважати знайомими). Всі інші – незнайомці, більшість з яких доброзичливі, але серед них можуть бути і злочинці, які ніби порядні, але можуть виношувати підступні плани.

  • З ними не можна сідати в машину, щось у них брати, розказувати про цінні речі, які маєте ви чи ваші рідні, запрошувати їх додому і розказувати свою адресу, давати їм ключі від квартири; треба відійти від них  і йти своєю дорогою, – доповнює вихователь.  
  • Ну, а якщо ти вже вдома сам, а хтось незнайомий прийшов? – спитала д. Паніка.
  • Головне – спокій! Учні ви знаєте, що робити? – спитав хлопчик Спокій.
  • Не відчиняти двері незнайомцям. Спитати, хто там? Якщо дорослі дома, покликати. Якщо їх нема, то сказати, що вони скоро повернуться. Якщо  чужа людина, не перестає стукати, треба дзвонити батькам, сусідам або у міліцію.
  • А який номер міліції? Давайте дітки створимо пам'ятну табличку для дівчинки Паніки і допишемо правильну цифру, якої тут не вистачає?

Хлопчик дістає табличку, на якій є надпис «10  - номер міліції», а учні підказують, що не вистачає цифри 2. Х. Спокій дописує 2, а д. Паніка промовляє:

  • Ну добре, нехай ці правила потрібно знати, бо якщо панікувати, то не вгадаєш, що і робити. Але все одно ваша пані Безпека дуже нудна!

      Всі прямують далі, помічаючи чоловічка, який весь у червоному, тримається за голову і галасує: «Допоможіть!»

  • Що сталося? - запитує вихователь у нього.
  • Забув! Забув номер пожежної частини!
  • Ану ж бо дітки допоможіть дядечкові згадати!
  • 101
  • Молодці! Цей номер теж треба записати для нашої дівчинки Паніки. – промовив Х. Спокій і дописав цифру у табличку.

Вихователь знову звертається до чоловіка у червоному:

  • Чого ж ви так галасували, адже пожежі нема!
  • Чогось оце раптом згадав, а що як пожежа, що робити? Навіть номер забув!
  • То щоб краще пригадати, що роблять під час пожежі проведемо давайте конкурс! – порадив х. Спокій. – Приймають участь усі бажаючі!

Вихователь пояснює правила:

Перше,що треба зробити під час пожежі – зателефонувати  за номером 101. За викликом пожежні машини миттєво вирушають рятувати людей і їх майно. От і ми проведемо конкурси на швидкість.

 

Дорога кожна секунда

Нам потрібно обрати два «водії», вони при підтримці вболівальників мають привезти кожен свою «пожежну» машину до місця лиха. Кожному учаснику дають по шнуру довжиною 5-6 метрів,кожен прив'язаний до машини. За сигналом гравці повинні змотати шнур на паличку. Перемагає той, хто швидше наблизить до  себе машину і не зайде за лінію. 

 

Хто швидше загасить вогонь

Дві команди (по 8-10 учнів) стають один за одним. Перед кожною стоїть відро з водою і стаканчик. Перший гравець набирає воду у стаканчик і несе його так, щоб не розлити, у відро попереду. Виливає, повертається назад, передає наступному гравцю. Перемагає команда чиї всі гравці швидше пройдуть шлях до порожнього відра і назад, не розливши воду.

  • От молодці! Ви мені так  зрозуміло показали як гасити пожежу водою! А чи можна це робити чимось іншим? – спитав чоловічок у червоному.
  • Дітки, а  можливо і гості, чим ще можна гасити пожежу, крім води? – вихователь.

(Відповіді дітей)

Вони повинні сказати, що пожежу ще можна гасити спеціальним вогнегасником, піском, цупкою тканиною, яка не пропускає повітря. Адже повітря (кисень) допомагає розповсюджуватися вогню. Водою не гасять пожежі від електроприладів, доки вони не вимкнені, щоб не вдарив струм;  від легкозаймистих речовин, бо це може призвести до їх розбризкування і поширення вогню.

  • Тепер мені зрозуміло, що правила пожежної безпеки теж необхідно вивчати! А ще, мені дуже сподобалося приймати участь у конкурсах! – Д. Паніка.
  • А головне,  весь час повинен бути спокій, щоб не забути,що робити! – х. Спокій.
  • Дякую! Що навчили мене гасити пожежу! До побачення! – чоловічок у червоному.

І всі рушили далі. До них підійшов міліціонер і говорить:

  • Добрий день! Куди прямуєте? Нам треба перейти дорогу та пояснити дівчинці Паніці, що треба добре знати правила безпечної поведінки в різних життєвих. Ситуаціях, щоб запобігти лихові.
  • А самі ви їх знаєте? Ви знаєте хоч трохи правила дорожнього руху? Зараз перевіримо, діти і гості відгадайте загадки:
  1. Знай, якщо ти пішохід,

То прямуй на …(Перехід).

  1. Я прошу в вас допомоги:

Як іти через дорогу?

Чи підземним переходом,

Чи по «зебрі» пішоходом,

Чи з усіх побігти ніг

 З цього боку на той ріг?

(Тут діти пояснюють, що дорогу переходять по підземному пішохідному переходу або надземному, якщо вони є. На перехрестях наносять «зебри», але все одно при переході дороги, треба подивитися ліворуч і переконатися, що автомобілі на безпечній відстані. )

  1. Цілий день він при дорозі

Оком блимає на розі.(Світлофор).

  1. Той, хто ходить своїм ходом, 

Здавна зветься…(Пішоходом).

  1. Світлофор, немов пастух,

Стереже дорожній …(Рух).

  1. По проїзній частині людину машина везе,

А по, якій частині дороги вона самостійно іде?(По тротуару).

  • О, то ви молодці! Не маю права більше вас затримувати, ось зебра, ось світлофор для пішоходів, прямуйте сміливо на зелене світло.
  • Як мені було цікаво! Так люблю загадки! – мовила дівчинка Паніка, - а вам?

(Відповіді учнів)

  • Так, дівчинко Паніка, світ безпеки безмежний і захопливий. Цікаво дізнаватися чому так можна, а по іншому ні; це - корисно, а це – шкідливо. Знаючи, наприклад, які рослини корисні і чим, ти зможеш полегшити чужий біль,  підбадьорити, вилікувати. – хлопчик Спокій.
  • А от якраз ми і прийшли  у нашу «Лікарську аптеку». Зараз ти побачиш, що знають з безпеки користування дарами природи наші аптекарі і тобі самій захочеться поринути у світ пані Безпеки. – вихователь. – Добрий день! Не надовго завітали ми до вас, бо дуже поспішаємо у клас. Нам треба рятувати пані Безпеку, вона десь дуже вже сумує за нами.
  • Добрий день!

Вас вітає зелена аптека!

Від вас і від мене

Вона недалеко. – 1-а аптекарка.

  • А коли на серці

Невимовна туга –

Краплі валер'янки

Ваша пані хай прийме, як друга! – 2-а аптекарка.

  • Зелена аптека -

Що бачим навкруг, -

Це наш помічник

І хороший наш друг. – 3-а аптекарка.

  • До зеленої аптеки відносять ліки виготовлені з дарів природи: з ягід, листочків, бруньок, коренів лікарських рослин, - вихователь. – Наші аптекарки підготували вам цікаві розповіді про лікарські рослини.

1-а аптекарка

Зараз ви відгадаєте назву рослини, про яку моя розповідь, коли дасте відповідь на моє питання.

У казці Ганса Крістіана Андерсена «Дикі лебеді»  принцеса Ельза плела сорочки для своїх братів-лебедів. Яку рослину вона використовувала? (Кропиву).

Так, саме про неї моя розповідь. Давньоруське слово «коприна», яке позначає шовк, і дало назву цій рослині. Адже колись давно із кропиви отримували волокна для виготовлення тканини. Ця рослина містить багато вітамінів, які корисні для судин, крові, кісток, для зору.

    У нас росте два види кропиви: однорічна і багаторічна дводомна. Корисна саме остання. Розрізнити їх не складно: однорічна виростає не вище колін, а багаторічна – майже в людський ріст, до того ж у неї довге кореневище. Існувало повір'я, що кропива, зірвана на Івана Купала, буде оберігати  від нечистої  сили.

2-а аптекарка

А ось недалечко можете побачити кінський каштан. Особливо гарні каштани, коли на їхніх гілках з'являються білі свічі-суцвіття. Придивімося до квіток кінського каштана. На білих пелюстках дуже помітні кольорові плями. Цікаво, що на початку цвітіння вони жовті, потім стають жовтогарячими, а наприкінці цвітіння червоніють. Але ще цікавіше, що кожному кольору відповідає свій особливий запах, жовтий - колір для метеликів і бджіл означає, що у квітці є нектар, а червоний - що його вже немає. Насінина темно-коричневого кольору неїстівна, тому  дерево називають кінським каштаном, щоб підкреслити його відмінність від каштану справжнього, плоди якого їстівні. Настойки з плодів кінського каштану використовують при хворобах ніг.

 

3-а аптекарка

   Не менш корисна липа. Що з неї готують? (Чай, мед). Так, до того ж липовий мед  цінується вище за інші сорти. Це прекрасні ліки від застуди, як і настій із сушених липових квіток. А мелені плоди липи можуть замінити каву.

     А ось листя подорожника великого. При порізах і мозолях прикладають його листочок на ранку. Він холодить, і поступово біль відходить. Ранка дуже швидко загоюється. А бабусі розповідають ,що якщо хтось опечеться,  то і тоді лихові може зарадити подорожник. А ще я прочитала, що коли вкусить  бджола чи волохатий джміль, то потрібно листок розім'яти і прикласти до болячого місця. Листочок висмокче отруту, втaмyє біль.              

Вихователь

   Цікаво, що навіть  в український віночок, який колись був оберегом кожної дівчини, вплітали квіти, які мають лікувальні властивості. Вони знімали біль, берегли міцність та красу волосся. Всього там було 12 квіточок: вишні, калини, безсмертника, деревію, незабудки, чорнобривців, любистку, волошки, ромашки, барвінку, мальви, м'яти.

    З давніх-давен наш народ придивлявся, прислухався до рідної природи, а вона за це оберігала його життя, здоров'я, окриляла душу. Те, що ми сьогодні почули, лише маленька часточка знань про лікувальні властивості зеленої аптеки. Наші гості вже знають багато, ви, діти, ще будете вивчати це на уроках у школі, а можливо хтось обере професію фармацевта, лікаря, біолога. Єдине, про що хотілося б згадати, адже ми говорили сьогодні про безпеку, що рослини, ягоди і гриби, ви дітки поки ще не виросли, повинні збирати з дорослими, а незнайомі дари природи краще і дорослим не брати, щоб не отруїтися ними.

1-а аптекарка

    До речі щодо грибів, для діток у нас є гра, бо вже засиділися вони.

2-а аптекарка

     Багато грибів їм ще не відомо та  думаю білий гриб, лисички та мухомор усі впізнають (показує, як вони виглядають).

3-а аптекарка

    Тут у траві сховалися грибочки. Одна команда (по 3-4 учні)  збирає їстівні, інша – неїстівні. Хто більше назбирає, той переміг.

Після змагань вихователь:

  • Ну що, дітки, цікаво дітки було на цій зупинці? Дізналися, що нове?

(Відповіді дітей)

  • А як тобі, дівчинко Паніко?
  •      О,  я така рада,  що познайомилася з вами і потрапила в таку пригоду?     Який різноманітний і цікавий світ пані Безпеки! І яке лихо може статися на світі, якщо люди не будуть знати, що безпечно, а що ні. Бери  ключі від класу та швидше пішли звільняти твою господарку, хлопчику Спокій!

Вихователь дякує, прощається з аптекарками і прямує до школи з дітьми і гостями.

    Перед входом до школи вчитель повертається до дітей і говорить:

  • А зараз пригадаємо правила безпечної поведінки у школі, адже у старших класів іще ідуть уроки. Граємо у гру: якщо кажу правильне правило – ви аплодуєте, ні – махаєте головою вліво-вправо.

Після гри всі йдуть до класу, де можна влаштувати чаювання у фітокав͗ярні із Пані Безпекою та героями квесту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку