Урок-тренінг з основ здоров'я "Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом" допоможе формувати у школярів терпиме ставлення до інших людей, їх звичок, поглядів; розвивати толерантне ставлення до людей, готовність допомагати іншим та вміти приймати допомогу від інших; навчить аналізувати власні вчинки і вміння, робити правильні висновки; опоможе розвивати почуття людяності, доброту, любов; виховувати милосердя й почуття поваги до старших, однолітків, молодших за себе.
Тема: Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом.
Мета: формувати терпиме ставлення до інших людей, їх звичок, поглядів; розвивати толерантне ставлення до людей, готовність допомагати іншим та вміти приймати допомогу від інших; навчити аналізувати власні вчинки і вміння, робити правильні висновки; розвивати почуття людяності, доброту, любов; виховувати милосердя й почуття поваги до старших, однолітків, молодших за себе. Хід уроку-тренінгу
Привітання Я всміхаюсь сонечку: «Здрастуй, золоте!» Я всміхаюсь квіточці, хай вона росте. Я всміхаюсь дощику: «Лийся, мов з відра!» Друзям посміхаюся! Зичу їм добра. Сьогодні ми допоможем Мальвіни вчити Буратіно. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів та мотивація навчальної діяльності
Добро – це найдорожчий скарб, і ми повинні робити добрі справи. - Кого ми називаємо добрим? - Яку людину можна назвати чемною, чесною, доброю, справедливою, чуйною? - Чому ви так вважаєте? - Як ви розумієте прислів’я?
Якщо хочеш, щоб з тобою поводилися добре, - поводься з іншими так само. - Кого ми називаємо добросовісним?
Сказав мудрець: «Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вищу правду віра Людину відрізня від мавпи і від звіра». Хай оживає істина стара: Людина починається з добра. - Про що розповідається у вірші? - З чого починається людина? ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як ставитися до людей з повагою, їх звичок, поглядів, як допомагати іншим та вміти приймати допомогу від них. ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Презентація ілюстрацій на тему «Поважай себе та інших» - Розгляньте малюнок і скажіть, як дівчинка виявляє повагу до батька, що повернувся з роботи? - Які риси притаманні дівчинці? - Як ви допомагаєте своїм рідним?
Ілюстрація 2. - Що сталося в бабусі? - Як можна допомогти бабусі? - Які добрі справи ви можете зробити для своїх бабусі і дідуся, стареньких сусідів, незнайомих стареньких людей?
Гра-тренінг «Я вмію» Що ви вмієте і любите робити? Вчитель називає, діти плескають у долоні. Самостійно одягатися; Шнурувати черевики; Прибирати іграшки; Читати художню книжку; Поливати кімнатні рослини; Зав’язувати стрічки; Мити посуд.
Ілюстрація 3. - Кого ви бачите на малюнку? - Чому у хлопчика сумні очі? - Чому ми повинні допомагати хворим дітям? В кожному місті є хворі діти-інваліди. Багато з них не можуть самостійно пересуватись, рідко виходять з дому на прогулянку. - Чим ми можемо потішити таких діток? Фізкультхвилинка Психологічна гра в групах «Щира ромашка» Кожна група отримує ромашку, на пелюстках якої діти пишуть про свої пропозиції щодо того, як потішити хворих дітей. Командир групи зачитує пропозиції. Ілюстрація 6. - Чи добре вчинив хлопчик, не привітавшись зі своїми сусідами? - Поміркуйте, хто повинен вітатися перший: молодший зі старшим чи навпаки? - Які слова привітання ви знаєте?
Робота над прислів’ями Слова щирого вітання дорожчі за частування. Лагідне слово – що ясний день. Добре слово краще за цукор і мед.
Гра-толерантність «Допоможіть Марині бути ввічливою» Учитель читає текст, а діти додають «чарівне» слово. Мама послала Марину до тітки Ліди за книжкою. Маринка зайшла в квартиру і сказала … ( «Добрий день» ). Тітонька сам відпочивала, дівчинці стало незручно і вона сказала … ( «Вибачте, будь ласка» ). Тьотя Ліда дала дівчинці книжку. Маринка відповіла … ( «Дякую» ). Збираючись додому, дівчинка сказала … ( «До побачення» ).
- Якою була Маринка? - Чи поважала дівчинка тьотю Ліду?
Ілюстрація 7. - Що зображено на малюнку? - Як вчинив з малятами хлопчик?
- Допоможіть хлопчикові виправити свою помилку, підкажіть, як це можна зробити. Підказки Ображати молодших і слабших можуть тільки невиховані і нерозумні люди. Ніколи не роби цього сам і не дозволяй іншим. Умій захистити слабшого! Якщо ти винен, умій визнати свою провину і попросити вибачення. Використовуй «чарівні» слова «Вибач», «Перепрошую», «Будь ласка». Спробуй швидше виправити свою помилку і помиритись з людиною, яку ти образив. Якщо ти бачиш малюка, який плаче, зверни на нього увагу. Потіш його, заспокой і розрадь.
Народна мудрість твердить: «Найцінніший скарб – твій товариш» - Кого можна назвати справжнім другом? Вірну людину, яка ніколи не зраджує у життєвих ситуаціях, дбає про тебе, турбується і хвилюється, говорить тільки правду, приходить на допомогу, можна назвати справжнім товаришем. - У кого є такий товариш? - Чи можна хлопчика на малюнку вважати справжнім другом? - Що б ви порадили цьому хлопчику? - Чи потрібно поважати своїх гостей?
V. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Робота за підручником ст. 93-94. 1) Вивчення правил ввічливості; 2) Робота над прислів’ям Шануй людей і тебе шанувамуть. 3) Робота над малюнками. - Як ви розумієте вислів «Поважати себе та інших людей»?
Фізкультхвилинка 2. Робота в зошитах ст. 40-41. 3. Визначення рис ввічливої людини. - Яку людину називають ввічливою?
У кожного учня на парті лежить біле сердечко. Як ви думаєте, якого кольору серце у доброї людини? Розфарбуйте сердечко цим кольором.
Діти відповідають «так» чи «ні».
Допомагати мамі мити посуд
VІ. Підсумок уроку |