Урок-гра Школа юних детективів з основ здоров'я "Надзвичайні ситуації з Фіксіками"

Про матеріал

Розробка уроку допоможе вчителю ознайомити молодших школярів із надзвичайними ситуаціями, які можуть статися у приміщенні, виробити алгоритм дій під час них; дізнатися цікаві факти про надзвичайні ситуації; виховувати шанобливе ставлення до професій, які допомагають впоратись із надзвичайними ситуаціями.

Перегляд файлу

Тема. Надзвичайні ситуації з Фіксіками.

Мета. Ознайомитись із надзвичайними ситуаціями, які можуть статися у приміщенні, виробити алгоритм дій під час них; дізнатися цікаві факти про надзвичайні ситуації; виховувати шанобливе ставлення до професій, які допомагають впоратись із надзвичайними ситуаціями.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно –

Плине час хай недаремно.

  • Молодці! Отже, розпочнемо.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку-гри.

  •                   Дітки, сьогодні  у нас з вами буде дуже цікавий урок. Я пропоную вам пограти у Школу юних детективів. Тож нас із вами чекають захоплюючі пригоди. На протязі всього нашого уроки ви будете мати змогу ознайомитись із різними надзвичайними ситуаціями. А допоможуть нам у цьому наші друзі Фіксики.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

  •                   Подивіться на дошку. Що це Фіксики  нам принесли ? (на дошці на ватмані намальований план евакуації).
  •                   А хто знає як називається ця схема, для чого вона? (план евакуації складають для того, щоб кожна людина під час надзвичайної ситуації могла вийти з приміщення якомога швидше).
  •                   Вірно! Наші Фіксики були у школі і раптом сталося лихо – надзвичайна ситуація.
  •                   А які надзвичайні ситуації, що можуть застати вас, ви знаєте? (пожежа, затоплення, вибух природного газу, землетрус та ін.) 
  •                   Наше з вами завдання буде допомогти Фіксикам покинути приміщення школи. В цьому нам і допоможе план евакуації. Але зверніть увагу, він в нас незвичайний. На ньому є перешкоди. І для того, щоб Фіксики змогли покинути школу, нам доведеться із ними впоратися.

ІV. Робота в парах.

Лунає три дзвінка.

  •      Діти, ви чуєте, пролунало три дзвінка!
  •      Це означає, що сталась якась надзвичайна евакуація і учні терміново, рухаючись за планом, мають покинути приміщення. Мерщій до виходу!

Завдання 1 «Знайди картинку».

  •                   Але подивіться, щойно Фіксики почали рух, як на  шляху виникла перша перешкода. Що ж сталося?(на плані намальована пожежа). 
  •                   Скажіть, а через що в приміщенні може статися пожежа?
  •                   Для того, щоб з нею впоратися, ми маємо відчути себе у ролі кого? (пожежників).
  •                   Правильно, бо саме пожежники можуть приборкати це лихо!
  •                   У вас на парті є завдання, з яким ви маєте впоратись, працюючи в парах.
  •                   Отже, у вас є малюнки різних предметів, а ви маєте обрати серед них ті, які використовують саме пожежники .

(на партах картинки: протигаз, пожежна машина, вогнегасник, машина швидкої допомоги, жезл поліцейського, драбина, костюм пожежника)

  •      Давайте перевіримо. (на екрані по черзі з’являються предмети, які діти мали обрати). 

Цікавинка від Нолика.

  •                   До речі! На нашій планеті є самозаймисті рослини. У місцях з теплим кліматом зростає трав’янистий квітка білий ясенець. У його листі містяться ефірні олії, і в спеку вони можуть самозайматися. Але сама квітка залишається цілою і неушкодженою. 

V. Індивідуальна робота.

Завдання 2 «Склади речення».

  •              Ми вправно впорались  із першим завданням і тепер Фіксики можуть  рухатись далі. Швидше до виходу, орієнтуючись по стрілочкам на плані…
  •              Але знову перешкода! Діти, що сталося? (на малюнку зображено землетрус). 
  •                   Для того, щоб подолати цю надзвичайну ситуацію вам потрібно зі слів, які є в кожного на парті, скласти речення. Речення у вас різні, тому працюйте самостійно.

Речення.

  1. Займіть безпечне місце.
  2. Уникайте сходів, ліфтів.
  3. Поводьтеся спокійно.
  4. Перечекайте землетрус у будівлі.
  5. Тримайтеся подалі від важких предметів.
  6. Не вистрибуйте з вікна.
    • Отже, перевіряємо!

Цікавинка від Сімки.

  •                   До речі, вчені розробили спеціальне ліжко, яке може врятувати людину під час землетрусу. Якщо починаються поштовхи, воно ховає людину у відсік, в якому заздалегідь заготовлені медичні препарати, вода та їжа. Ось так! 

Завдання 3 «Склади пазл».

  •              Наші друзі можуть рухатись далі до виходу. Подивіться, вони майже дійшли… Та не все так просто. На шляху залишилась ще одна перешкода. Подивіться уважно на картинку, що це? (зображено газовий балон).
  •              Як ви гадаєте, діти, що це за лихо? (витік газу). 
  •              Правильно. Нам обов’язково потрібно розібратися і подолати цю надзвичайну ситуацію. І для того, щоб виконати це завдання потрібно буде гарно постаратися.
  •              На ваших партах лежить пазл, який потрібно правильно зібрати. Якщо виконати завдання як слід, то ви з’ясуєте, без чого не обійтись рятувальникам під час цієї надзвичайної ситуації( на пазлі намальований протигаз  ).

Практичне завдання «Одягаймо протигаз»

  •              Правильно. У мене є протигаз і я пропоную спробувати його одягти першому учню, який впорався із цим завданням. 

Цікавинка від Папуса.

  •                   До речі, існують протигази не лише для людей, а й для коней та собак. Їх дуже широко застосовували у воєнні роки. 
  •                   Скажіть, діти, а як же потрібно поводитись, якщо ви почули запах газу? ( відкрити вікна та двері, вийти на вулицю, викликати службу газу за номером 104, ні в якому разі не запалювати сірників).

VI. Підсумок

  •                   Подивіться на план евакуації. Нарешті шлях Фіксіків вільний і вони мають змогу залишити приміщення школи без ушкоджень. А це означає, що ми з вами плідно попрацювали на уроці та впорались із усіма завданнями. 
  •                   Тож дайте відповідь на таке запитання. Які ж надзвичайні ситуації ми подолали під час заняття?
  •                   Яка з них вам здається найнебезпечнішою?
  •                   Усі люди, які допомагають населенню під час таких випадків дуже хоробрі, сильні духом, рішучі.

Гра «Я вибираю…»

У вас на парті позначки, які відповідають певній професії. Назвіть ці позначки. (вогонь, газ, поліцейський капелюх, аптечка.) 

  •                   Яким професіям відповідають ці позначки? (пожежник, рятувальник, поліцейський, лікар).
  •                   Оберіть позначку тієї професії, яка здається вам найбільш небезпечною, відповідальною та потрібною. Приклейте її на відповідний аркуш (на дошці аркуші, куди діти чіпляють позначки).
  •                   Подивіться, всі аркуші заповнені, то ж усі ці фахи є надзвичайно потрібними мирному населенню. А наше з вами завдання не заважати їхнім діям, всіляко допомагати. А, можливо, хтось із вас оволодіє однією з цих професій.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маслієнко Лариса
    Дякую, мені сподобалось.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 липня 2018
Переглядів
1349
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку