Урок. "Емоції. Практичні ігри та вправи на знайомство з емоціями"

Про матеріал

Матеріал містить розробку уроку та додатки, що допоможуть в цікавій формі познайомити першокласників з емоціями, вчити розпізнавати їх, оцінювати свій емоційний стан та використовувати прийоми самозаспокоєння.

Перегляд файлу

Тема уроку: Емоції. Практична робота. Вправи «Вгадай емоцію», «Намалюй настрій». Ігри, що сприяють гарному настрою.

Мета уроку: Вчити учнів розпізнавати ситуації, що поліпшують настрій, вербальні і невербальні вияви емоцій; розвивати вміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій, оцінювати свій емоційний стан, використовувати прийоми для самозаспокоєння; виховувати бажання поліпшувати настрій друзям, рідним.

Обладнання: презентація «Вгадай емоцію», картки з назвами емоцій, індивідуальні картки для кожного учня та для роботи в парах, запис вірша в стилі ейдотехніки, куб, повітряна кулька зі смайликом гарного настрою, обруч.

Хід уроку

  1. Організація класу
  2. Гра «Так чи ні»

Вчитель пропонує дітям запитання, які вимагають однозначної відповіді: «Так» або «Ні». Якщо учневі слід відповідати «Так», він встає, якщо «Ні», - плескає в долоні.

Запитання:

  • Ви сьогодні вранці гарно поснідали.
  • Коли встали, зробили ранкову зарядку.
  • Ви двічі на день чистите зуби.
  • Ви хлопчик.
  • Ви дівчинка.
  • Ви дуже любите їздити на велосипеді.
  • Ви мрієте влітку поїхати на море.
  • Вам подобається гратися на ігровому майданчику.
  • В любите уроки з основ здоровя.
  1. Фронтальна бесіда. Повторення понять «настрій», «емоції»

Емоції – це властиві кожній людині психологічні реакції на хороше й погане.

Настрій – загальний емоційний стан, який своєрідно забарвлює на певний час діяльність людини, характеризує її життєвий тонус.

  1. Гра «Відгадай емоцію» (Використовується презентація).

В ході роботи вчитель розміщує на дошці картки з назвами емоцій:

Радість

Подив

Провина

Образа

Сум

Жадібність

Злість

Переляк

Цікавість

Скука

Гордість

  1. Робота  з картками

Завдання: розподілити емоції на дві групи (позитивні і негативні). Учні працюють біля дошки.

  1. Гра «Намалюй емоцію»

Учням на картках пропонуються два вірша:

 

Осінь

Ясне сонце не гріє, холодок повіва,

Засихає, жовтіє на узліссі трава.

Небо хмуриться часто, потемніла ріка…

Щоб дощами упасти, плине хмара важка…

 

 

Вербові сережки

 

Біля яру, біля стежки одягла верба сережки.

Головою хилитала, потихесеньку питала:

Де ота біленька хатка, що гарнесенькі дівчатка?

Хай би вибігли до стежки, подарую їм сережки.

 

Завдання: поряд з віршиком у вигляді смайлика намалювати емоцію, яку він викликав. Пояснити.

  1. Вивчення вірша «Вербові сережки» методом ейдотехніки
  2. Рухлива пауза. Гра «Іподром»

Запитання після гри:

  • Які емоції ви переживали, коли грали в цю гру?
  • Який у вас був настрій?
  • А як ви думаєте, можемо ми самі собі поліпшити настрій, змінити негативні емоції на позитивні?
  1. Робота в зошитах (с. 60)

Завдання: з поданих предметів вибрати і зафарбувати ті, які можуть поліпшити твій настрій.

  1. Робота за підручником – читання корисних порад «Як покращити настрій» (с. 119)
  2. Гра «Добрі і злі кішки»

Вчитель: Інколи нас настільки переповнюють негативні емоції, що ми не можемо нічого з собою вдіяти, і наш настрій впливає на настрій та стан здоров’я інших людей. Зараз ми пограємо в гру, яке допоможе нам вчитися контролювати і змінювати свої емоції.

Посередині класу ставиться обруч – круг. Це чарівний круг, всередині нього будуть проходити перетворення. До нього по черзі запрошуються діти. По сигналу вчителя дитина перетворюється в злу кішку: шипить, царапається. Умова одна: за межі круга виходити не можна. Діти за вчителем повторюють: «Сильніше, сильніше, - той, хто показує кішку виконує все більш злі рухи. Після другого сигналу перетворення закінчується, в круг входить наступний.

На наступному етапі круг забирається. І гра продовжується в парах.

Умова! Ніхто не має права торкатися один одного руками!

На останньому етапі діти перетворюються в добрих і лагідних кішечок (Сигнал – чарівний дзвоник)

  • Які емоції ви переживали, коли стали злими кішками?
  • З якою кішкою було приємніше спілкуватися – доброю чи злою?
  • Погано бути злими, тож давайте будемо добрими, дружними і

 ласкавими.

  1. Гра «Подаруй емоцію другові»

Дітям пропонується повітряна кулька з веселим смайликом.

Завдання: передай кульку іншому так, щоб викликати подібну емоцію на його обличчі. (Умова: під час передачі кульки слідкувати, щоб вона побувала в руках кожного тільки один раз).

  1. Рефлексія

В учителя в руках куб, на ребрах якого зображення різних емоцій. Він кидає по черзі його дітям.

Завдання: на якому етапі уроку ти пережив цю емоцію?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Авксентьєва Оксана Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 липня 2018
Переглядів
6657
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку