Квест «Пригоди з Мнемозіною» - це перевірка та розвиток всіх видів пам'яті .Цікава пригода по стародавній Греції.
Кожна зупинка - це завдання від Мнемозіни, спрямоване на перевірку і розвиток пам'яті.
Можна використовувати спільно з вчителем біології при вивченні теми "Пам'ять"
При передруці посилання на автора обов'язкове.
Квест «Пригоди з Мнемозіною»
Мета: перевірка та розвиток всіх видів пам’яті .
Колись давним давно в Стародавній Елладі (Греція) жила собі дочка Землі і Неба - Геї та Урана, - чарівна богиня пам’яті на імя Мнемозіна. Вона жила в гірському світі , але знала всі земні проблеми.
Богиня пам'яті в грецькій міфології була здатна витягувати з минулого давно забуті події. А також вміла передбачати майбутнє.
Мнемозіна відала як запам'ятовуванням, так й забуванням.
Вона передавала
Уміння спостерігати,
фіксувати незначні і дрібні подробиці,
виділяти найбільш значуще,
аналізувати .
Сьогодні ми з вами відправляємося в подорож-гру по стародавній Греції.
Кожна зупинка - це завдання від Мнемозіни, спрямоване на перевірку і розвиток вашої пам’яті.
На зупинках вас будуть зустрічати доньки Мнемозіни і Зевса – чарівні Музи. Їхні імена вам також потрібно запам’ятати і назвати в кінці вашої подорожі.
Отже , в добру путь!
1 станція - Бібліотека, володіння музи Кліо ( муза історії)
В моїй бібліотеці дуже багато різних фотографій, які загубили наші відвідувачі. Ось деякі з них.
Вам потрібно за одну хвилину уважно роздивитися і запам’ятати всі подробиці цього фото. Потім я закриваю (перевертаю його) і ви повинні відповісти на мої питання.
Другий варіант фото:
2 станція – володіння музи Уранії ( муза науки) – дорога в горах
Добрий день!
«Справжня суть мистецтва запам'ятовування - це мистецтво уваги », - так сказав Семюель Джонсон. І зараз ми це перевіримо! Прослухайте дуже уважно наступне оповідання.
Ви ведете автобус, в якому знаходяться п'ятдесят чоловік. Коли автобус зробив зупинку, з нього вийшло десятеро, а троє увійшли. На наступній зупинці автобус покинули сім чоловік і увійшли двоє нових пасажирів. Автобус зробив ще дві зупинки, на кожній з яких виходило чотири людини, але якщо на першій з них увійшло троє, то на другий пасажирів не додалося. У цей момент автобус зупинився через технічні проблеми. Деякі з пасажирів сильно поспішали і тому зважилися пройти пішки. В результаті вісім чоловік покинули автобус. Коли технічна несправність була усунена, автобус під'їхав до останньої зупинки, на якій вийшли всі залишівшися пасажири.
Тепер спробуйте відповісти на два питання:
Ви очікували почути питання про кількість людей. Тому ви зосередили свою увагу на тому, скільки пасажирів входило і виходило на кожній зупинці. Тобто ви були зацікавлені в тому, щоб підрахувати або запам'ятати, скільки людина залишиться в автобусі. і тому ви не зуміли запам'ятати кількість зупинок.
Друге питання на спостережливість. Якби я на початку тексту попросила б запам'ятати ім'я водія, то ви б запам'ятали його, тому що в цьому були зацікавлені. Я відвернула вашу увагу, змусивши подумати, що спершу вас про одну річ, а запитала то, на що ви навіть не звернули увагу.
Отже виводимо правило для запам'ятовування: якщо хочете запам'ятати щось, ви в першу чергу повинні викликати у себе до цього інтерес.
3 станція – муза Мельпомена ( муза трагедії)
В мене на станції знаходиться грецьке кафе . В ньому завжди дуже багато відвідувачів . Офіціантам і барменам потрібно мати гарну пам'ять. А вони (оце трагедія!) постійно забувають і плутають закази.
Зараз ми перевіримо наскільки гарно можете впоратися з їхньою роботою ви.
Сьогодні вранці перший заказ був наступним (вам потрібно послухати і написати у лист заказів відповіді на мої запитання)
Заказ № 1
Питання:
Ви потрапили в зоопарк . Ваше завдання: протягом хвилини запам’ятовувати тварин, які тут живуть.
А зараз напишіть, будь ласка, хто живе у моєму зоопарку. Назви тварин написати потрібно по алфавіту.
Правильна відповідь:
Зебра, змія, краб, крокодил, курка, метелик, равлик, риба, слон
5 станція – муза Терпсихора (муза танцю)
Ви – директори школи танцю, в якій навчаються учні з різних міст країни. Вам необхідно меблювати кімнати для проживання своїх учнів. На малюнку – ціни з каталогу меблів. Запам'ятовуйте протягом хвилини.
А тепер запитання. Скільки грошей ви витратите, якщо вирішите купити в одну кімнату двохярусне ліжко, круглий килимок, 2 крісла, 2 лампи і одну двосекційну шафу.
6 станція – муза Калліопа (муза поезії)
Так як я живу найвище і постійно витаю в хмарах, то іноді зустрічаю тут незвичайних гостей. Ось вчора до мене завітали ці цікаві особи. Роздивіться їх, необхідно уважно вивчити їх портрети, запам'ятавши всі деталі зовнішнього вигляду гостей (30 сек.).
Мені дуже потрібен портрет другого інопланетянина. Закрийте очі, уявіть його зовнішній вигляд і точно намалюйте портрет другого за рахунком гостя».
Маршрутний лист ____________________________________________
Назва станції |
Кількість балів |
Підпис |
Бібліотека (фото)
|
|
|
Кафе (меню)
|
|
|
Зоопарк (тварини по алфавіту)
|
|
|
Дорога в горах (автобус з пасажирами)
|
|
|
Крамниця (меблі для школи)
|
|
|
Вершина гори (інопланетяни)
|
|
|
Імена муз – володарок станцій (перечислити) |
|
|
Примітки, зауваження
|
|
|
Загальний бал _____________________________________________________