Заняття з елементами тренінгу "На порозі професійного вибору"

Про матеріал


Практичний матеріали профорієнтаційного характеру може бути темою «години психолога» для старшокласників.

Інтерактивний ґрунт проведення заняття сприяють

формуванню особистого світу цінностей підлітків, внутрішньої готовності відповідально керувати своїм життям, взаємодіяти з іншими на позиціях партнерства.

Матеріали будуть корисними для спеціалістів психологічної служби: практичних психологів і соціальних педагогів; педагогічних працівників загальноосвітніх закладів

Перегляд файлу

А.В. Баштова, практичний психолог

                 комунального  закладу «Канівська загальноосвітня санаторна

                школа-інтернат І-ІІІ ступенів Черкаської обласної ради»

НА ПОРОЗІ ПРОФЕСІЙНОГО ВИБОРУ

Учасники: учні 9-11 класів

Мета та завдання заняття :

  • актуалізувати тему професійного вибору та мотивації;
  • розвивати навички ефективного спілкування, зокрема активного слухання;
  • активізувати уміння учнів самостійно та конструктивно мислити;
  • вдатись до проектування власного професійного шляху;
  • засобами саморефлексії сприяти формуванню системи цінностей старшокласників .

Форма проведення : заняття з елементами тренінгу

Місце проведення : кабінет практичного психолога

Обладнання:комп’ютерна  презентація, робоча сторінка учня , планшети, олівці (фломастери) , 

                       фліп-чарт

Тривалість: до 1 год.

Піктограми в занятті:

     -  вправа в  « робочій  сторінці»

- інформація на електронному носії 

    -  коментарі

-  теорія, обґрунтування

 

Структура  заняття

Етапи

Основний  зміст роботи

Час

 

 

 

О

Р

Г

А

Н

І

З

А

Ц

І

Я

 

 

 

 

 

 

Вступ

Плинув час день за днем, рік за роком, і ось  уже ви не дитина, а майже доросла людина. З’явились зовсім нові думки, почуття, інтереси. Задля чого живу на Землі? Що є для мене найголовнішим? Як побудувати своє життя? Хто мої друзі? Ким бути і до чого прагнути? …

Оголошення теми  заняття

Напис на дошці або слайд

 

…Сьогодні  я пропоную вам пофілософствувати, подосліджувати себе та обговорити  з ровесниками тему професійного бачення вашого майбутнього. Надіюсь , це допоможе глибше усвідомити свої думки, наміри, щоб бути більш відповідальним за ті рішення, які ви приймете…

 

Загальні принципи взаємодії

 

Вчитель ініціює  переглянути Правила роботи групи :

  • Бути присутніми
  •  Бути уважними до того, що має значення для вас і до чого “лежить серце”
  •  Говорити щиро  без звинувачень та оцінок
  • Бути відкритими до нових ідей тощо

 

Педагог слідкує за динамікою групи та обирає відповідні вправи: на активізацію, заспокоєння, руханки, «занурення в тему». Як варіант:

 

        Вправа «Най-най» - відгадай!»

Мета: створення позитивної емоційної атмосфери

Учні говорять про себе, ніби  від чийогось імені і формулюють висловлювання: « Сергій думає, що я обрав  найсолодшу   професію, бо це …?».( Наприклад, «Сергій, думає, що я обрав найсолодшу професію, бо це ?...». (Кулінар)). Група відгадує задуману професію. На дошці, як підказка, запропоновані категорії:

найбалакучіша, найдобріша, найкрутіша, наймужніша, найдитячіша, найгрошовитіша, наймудріша.

Учасники можуть пропонувати свої варіанти.

 

        Вправа  «Це ж чудово!»

Мета: створення доброзичливої атмосфери, збагачення      

             відчуття власної вартості учасників

Учасники «по колу» говорять про  якусь свою якість, уміння, здібність чи талант. У відповідь на кожне таке висловлювання група хором відповідає: «Це ж чудово!»

Обговорення:

  • Які почуття виникали у вас при виконанні вправи?

Для глибшого «занурення в тему» педагог може використати презентацію  «Карта світу професій» (класифікація професій за предметом  праці)

 

D:\Мої документи\Мои рисунки\ПРОФЕСІЯ\2013-2014\Баштова А.В\Новая папка\DSCN0001.JPG

10 хв.

В

И

К

Л

И

К

          Інтерактивна бесіда « Час –це  цінність», інформування

 

Мета: актуалізація питання професійного вибору та мотивація учнів 

Давайте  умовно поглянемо на людське життя, як на часовий відрізок:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-16 (18 років )                 Професійна діяльність, 30-40 років                                60-80років

 

Вчитель зображує малюнок-схему на фліп-чарті

 

         Повчальна історія «Тачка»

Троє чоловіків, напружуючись щосили, везуть важкі тачки з каменями. Перехожий ставить кожному з них те саме запитання: «Що ти робиш?».

Перший відповів :

  • Везу цю кляту тачку…

Другий відповів:

- Заробляю собі на хліб…

Третій мовив:

  • Будую місто…

Обговорення:

  • Чому в кожного, хто віз тачку, були різні відповіді, адже вони виконували одну й ту ж роботу?
  • Які мотиви кожного з них?

 

Педагог підводить дітей до висновку, що активні роки людського життя, найчастіше повязані з професійною 

        діяльністю.  Цікава справа наповнить його гарними емоціями та     смислами…В іншому випадку…

 

D:\Мої документи\Мои рисунки\ПРОФЕСІЯ\Профорієнтація-тиждень-15-22 лютого\11 клас-обл центр -профор\IMG_7190.JPG

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

С

М

И

С

Л

Е

Н

Н

Я

 

 

Гра «Як розпорядитись своїм життям?»

        або  «Аукціон життя»

Інструкція: У кожного з вас 10 жетонів, які під час гри символізуватимуть саме вас: ваші зусилля, ваш час, здоровя, тобто ваше життя.У процесі гри жетони можна обмінювати на той чи інший лот, у якому буде запропоновано  два «товари». Але придбати можна лише щось одне. Свій вибір потрібно робити швидко. Максимальна кількість лотів - 10, але в них може бути різна вартість, тобто будуть лоти ціна яких більша, ніж один жетон. Якщо ви використаєте всі жетони, то вже нічого не зможете «купити». Назву товару напишіть на жетоні. Перехід до наступного лоту означає, що попередній знято з «торгів».

Перелік лотів

Гарна квартира чи будинок

(1 жетон)

Новий спортивний автобоміль (1 жетон)

Відпочинок у будь-якому місці земної кулі на 1 місяць на двох

(1 жетон)

Успішна кар’єра (2 жетони)

Стрімка політична кар’єра

(2 жетони)

Можливість постійного самовдосконалення

(2 жетони)

Якісна освіта (2 жетони)

Підприємство, що приносить великий прибуток (2 жетони)

Міцна родина (3 жетони)

Всесвітня слава (3 жетони)

Чиста совість ( 2 жетони)

Успіх будь-якою ціною

(2 жетони)

Матеріальне благополуччя

(1 жетон)

Повага і визнання оточуючих (1 жетон)

Можливість керувати і підкоряти (2 жетони)

Можливість працювати в команді однодумців

(2 жетони)

Стрімка кар’єра  завдяки випадку (2 жетони )

Поступове сходження до успіху шляхом безперервного самовдосконалення

(2 жетони)

Сім додаткових років життя

(3 жетони)

Безболісна смерть, коли настане час (3 жетони)

Обговорення в міні-групах ( парах):

- Що ти відчував, коли доводилось робити вибори?

- Що ти дізнався про свої цінності завдяки грі?

- Напиши, що ти думаєш про зв’язок між цінностями і рішеннями, зокрема щодо професійного вибору, які людина приймає…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 хв.

 

 

Вправа «Вітрильник мети »

Мета: акцентувати на важливості  проектування життєвого шляху  та внутрішньої готовності до подолання труднощів

Інструкція:

1-ий етап: виконати завдання індивідуально. Подумати та написати: на прапорі - професійну мету ( або свій професійний вибір); на вітрилах - завдання, вирішивши які, можна досягти поставленої мети; на каменях – бар’єри, що заважають досягти вказаної мети; на хвилях – власні резерви та інші можливості, які допомагають.

2-ий етап: учасники можуть  свої напрацювання презентувати  усій групі за бажанням або попрацювати в обраних парах  (трійках)

Педагогові бажано ініціювати учнів до дискусії.  Як варіант «Чи важлива  сучасній молодій людині внутрішня  готовність змінювати професійну діяльність протягом життя?» Вихованці можуть домальовувати інші вітрильники!

Обговорення:

  • Для чого ми виконували цю вправу?
  • Які навички розвиває ця вправа?

15 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

Е

Ф

Л

Е

К

С

І

Я

              Арт-терапевтична   вправа  «Мандала підсумків»

Мета: самодослідженням  емоційного стану, власних думок з метою розвитку критичного мислення, ЕІ

Хід вправи: Заздалегідь накреслене  коло.  Учасники створюють «мандалу   образів»

  • У нас є  лише до 15 хвилин, щоб наповнити коло малюнками, написами,просто спектром кольорів,  які були б образами ваших  відчуттів, почуттів, вашого стану або ваших думок, що виникали під час роботи; узагальнень, які ви зробили для себе сьогодні…

 ( Що відчував, думав, зрозумів…)

D:\Мої документи\Мои рисунки\ПРОФЕСІЯ\Профорієнтація\Профорієнтація\Профорієнтація 014.jpg

 

 

 

15хв.

 

docx
Додав(-ла)
Баштова Алла
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку