Ігри профорієнтаційного характеру для молодших школярів сприяють формуванню уявлення про зміст (значення) діяльності людей різних професій, допомагають розкрити зв'язки між працею людей і ставленням до них; вчать аналізувати, узагальнювати , взаємодіяти тощо
Наведені профорієнтаційні ігри є результатами спільної проектної діяльності з учнями різного віку.
Гра «Калейдоскоп професій» (для учнів 1-4 класів)
Хід гри : різнокольорові квадрати-назви різних професій. У нижній частині - прикметники-ознаки (можуть бути жартівливі!) цих професій. І назви професій, і їх ознаки пронумеровані. Завдання- утворити пари!
Гра «Асоціації» (для учнів 1-4 класів)
Хід гри : набір предметних картинок. Діти беруть їх по черзі, називають, з якою професією асоціюється ця картинка та відносять її до однієї з 5 груп( за предметом праці):людина-людина, людина-знакова система, людина-природа, людина-художній образ, людина-техніка.
Групова гра « Результат праці» або «Завітайте до нас» (для учнів 4-5 класів)
Хід гри: Ведучий роздає кожному учасникові по 1 предметній картинці. Потрібно поділитись на 5 груп за предметом праці. Та «прорекламувати» свій тип професій:словесно, створити живу скульптуру чи картинку тощо
Рефлексія: - Чи легко вам було шукати та об’єднуватись у групи? А якби в класі було 30-50 учнів?Як підсумок, педагог може провести аналогію з пошуком улюбленої професійної справи…
Гра «Світ професій» (для учнів 5-8 класів)
Матеріали до гри: ігрове поле професійної тематики: старт-фініш; фішки; кубик, картки з запитаннями.
Хід гри : учасник гри, кинувши кубик, може рухатись вперед, лише після того, як дасть відповідь на запитання на професійну тематику. Картки з запитаннями заздалегідь підготовлені.
Як приклад:
Залюбки можу що-небудь підрахувати, обчисляти або креслити. Проявляю схильність до професій типу… |
Мої вироби, і те що я роблю своїми руками у вільний час, зазвичай викликають інтерес у товаришів та дорослих. Проявляю схильність до… |
Залюбки читаю про устрій механізмів, машин, приладів. Проявляю схильність до… |
Легко улагоджую суперечки мід ровесниками або молодшими учнями. Проявляю схильність до… |
Люблю стежити за змінами валютних обмінних курсів. Проявляю схильність до… |
Як можна використати психологічні тести у професійному виборі. |
Професійна придатність. Що це? |
Що таке професійні здібності. |
Яка думка значимого для Тебе дорослого щодо твого професійного вибору. |
Поясніть твердження: «Професійний вибір повинен бути свідомим вибором особистості». |
Обгрунтуйте формулу вибору професії : хочу, можу, треба |
Поясніть: «Здоровий спосіб життя – необхідна умова професійного зростання». |
Де можна здобути професію економіста. |
Які професійні якості повинна мати людина до професії вчителя. |
Яка риси важливі людини, яка вчиться на професію психолога |
Чи потрібна людині середня освіта, щоб здобути професію юриста |
При виборі професій, чим ти найбільше керувався? |
ІНШІ, залежно від рівня обізнаності учнів |
|
|
|
|