Мета: формування у школярів навчально-пізнавальних мотивів; інтересу до навчання; розвиток творчого мислення учнів; розширення знань про світ професій.
Рекомендовано для учнів 3-5 класів.
При передруці посилання на автора обов'язкове.
Квест «Чарівна країна професій»
Мета: формування у школярів навчально-пізнавальних мотивів; інтересу до навчання; розвиток творчого мислення учнів; розширення знань про світ професій.
У світі налічується понад 10 тис. професій, а включаючи спеціальності, спеціалізації, кваліфікації - понад 40 тис. Дійсно, ціле море можливостей і варіантів. У сучасному суспільстві людина може знайти додаток всім своїм силам, реалізувати себе. Немає такого виду суспільно корисної діяльності, в якій людина була б позбавлена можливості, проявити свої індивідуальні здібності, ініціативу і тим самим заслужити повагу оточуючих, забезпечити благополучне життя собі і процвітання суспільства.
Як же зорієнтуватися серед цієї кількості? Як знайти серед тисяч ту єдину, яка стане справою всього життя?
Сьогодні ми з вами потрапимо до Країни професій. Розширемо наші знання, перевіремо себе.
Кожна команда має свій маршрутний лист, на кожній станції своя система оцінювання, вам розкажуть на місці керуючі станціями.
Бажаю всім успіхів!
Підказка для кураторів (старші учні, які допомагають молодшим)
Місто Загадкове – бібліотека
Гора Половинка - біля актової зали
Казковий ліс – біля бухгалтера (1 поверх)
Місток Майстрів – на виході зі школи
Поле Підказок - біля 111 кабінету
Річка Плутанка – кабінет психологічної служби
Село Невідоме – біля 220 кабінету
Озеро Дзеркальне – біля 318 кабінету
Квест «Країна Професій»
Маршрутний лист команди
____________________________
Станція
|
Бали |
Підпис |
Казковий ліс |
|
|
міст Майстрів |
|
|
поле Підказок |
|
|
річка Плутанка |
|
|
село Невідоме |
|
|
озеро Дзеркальне |
|
|
місто Загадкове |
|
|
гора Половинка |
|
|
Емблема |
|
|
Загальна кількість балів |
|
|
Станція 1- поле Підказок
«Показуха» - учні повинні показати керуючому станції , професію, ту, яка зображена на малюнку, який витягнув капітан команди.
Станція 2 - Село Невідоме
Вставте пропущені слова.
1) __________________ навчає і виховує учнів.
2) ___________________ лікує хворих.
3) ___________________перевозить пасажирів.
4) ___________________веде телепередачі.
5) ___________________готує їжу.
6) ____________________ вирощують хліб.
7) ____________________ роблять наші вулиці чистими.
8) ____________________ сім раз відміряє, а раз відрізає.
9) ____________________шиє і ремонтує взуття.
10) __________________ висаджує і доглядає квіти.
(Двірники, квітникарка, хлібороби, чоботар, кравець,
Диктор, лікар, водій, кухар, учитель)
Станція 3 - гора Половинка
Знайти другу половинку прислів’я, з’єднати стрілочками.
Праця людину годує
|
а й та працює.
|
На дерево дивись як родить,
|
гуляй сміло.
|
Бджола мала,
|
а на людину як робить.
|
Що посієш
|
така й робота.
|
Зробив діло –
|
а раз відріж.
|
Більше роби,
|
і вода не тече.
|
Який майстер –
|
слід навчитися і вміти.
|
Сім разів відміряй,
|
а лінь марнує.
|
Під лежачий камінь
|
та менше говори.
|
Мало хотіти –
|
те й пожнеш.
|
Правильні відповіді:
Праця людину годує, а лінь марнує.
На дерево дивись як родить,а на людину як робить.
Бджола мала, а й та працює.
Що посієш те й пожнеш.
Зробив діло – гуляй сміло.
Більше роби, та менше говори.
Який майстер – така й робота.
Сім разів відміряй, а раз відріж.
Під лежачий камінь і вода не тече.
Мало хотіти – слід навчитися і вміти.
Станція 4 - село Невідоме
Потрібно подумати і назвати професію, яка використовує названі предмети праці.
Кішка, шприц, ліки (ветеринар)
Дзеркало, ножиці, гребінець (перукар)
Набір голок, нитки, тканина (швачка)
Стопка зошитів, указка, класний журнал (вчитель)
Прилавок, продукти, ваги (продавець)
Двір, мітла, урна (двірник)
Водопровідний кран, гайковий ключ, труба (слюсар-сантехнік)
Комбайн, поле, зерно (комбайнер)
Сумка, газета, лист (листоноша)
Будинок, цегла, цемент (будівельник)
Станція 5 - озеро Дзеркальне
Домалювати половинку обличчя, назвати професію і розказати чим займається людина даної професії.
Станція 6 - місто Загадкове
Відгадайте загадки.
1. Рідний край охороняти,
Від чужих обороняти
День і ніч завжди готовий
Мужній захисник... військовий.
2. Слоненяті чи качаті,
Котеняті чи курчаті
Дасть пігулку чи відвар
Друг тварин... ветеринар.
3. Рівно цеглу викладає,
Дах старанно покриває...
Каменяр і покрівельник
Носять назву... будівельник.
4. Шторм його не налякає,
Адже він штурвал тримає.
Через море й океан
Водить судно... капітан.
5. Громадян охороняє
і порушників шукає. (Міліціонер)
6. Вміє справно рахувати
І товар пропонувати.
Зошит, книгу, олівець
Видає нам... продавець.
7. Квіточки попідливає,
Кущики попідстригає...
Для рослинок – чарівник,
Любить землю... садівник.
8. Залюбки він куховарить
нам смачненькі страви варить. (Кухар)
9. Із пожежами воює,
від вогню усе рятує. (Пожежник)
10. Тисне вчасно гальма й газ,
Відвезе усюди нас.
Для доріг він хлопець свій!
За кермом сидить... водій.
11. Знань чимало в нього є,
Дітлахам їх віддає.
Міста Знань постійний житель -
Носить горде ймення... вчитель.
Станція 7 – Казковий ліс
Бліц-вікторина.
Згадайте професії героїв літературних творів.
-Ким був Пєчкін - персонаж твору Э.Успенского «Троє з Простоквашино»? (листоноша)
-Професія героя казки Корнія Чуковського, який прийшов на допомогу хворим жителям Африки. (доктор)
-Ким був старий з казки про золоту рибку О.с.пушкіна? (рибак)
-Професія Джузеппе з казки О.толстого «Золотий ключик. (столяр)
-Назвіть професію двох сестер-лиходійок і «Казки про царя Салтана» а.с. пушкіна. (ткаля, кухарка).
-Якої професії навчилися три поросяти, коли будували свої будиночки? (будівельник).
- Професія коротуна з квіткового міста по імені Тюбик. (художник)
- Професія хитрунів з казки Г.х.андерсен «Нове плаття короля». (кравці)
- Професія коротуна Пилюлькина з Квіткового містечка. (доктор)
- Професія коротуна по імені Гусля. (музикант)
- Ким був батько Оленки та двох її сестер у казці С. Т.Аксакова «Аленький цветочек»? (купець) а в сучасному світі як могла б ця професія називатися? (бізнесмен)
- Професія дяді Стьопи з вірша С.В.Михалкова. (міліціонер)
- У кого фея перетворила щура із казки Ш.Перро «Попелюшка»? (кучер)
- Хто врятував Червону шапочку? (мисливці)
Станція 8 - річка Плутанка
Пройдіть лабіринти.
Додаткове завдання.
Складіть вірш з словами:
СИР ОКЕАН НОЧІ ТАЛАНТ
КАСИР КАПІТАН РОБОЧІ МУЗИКАНТ
ПРИНЦЕСА З ЗЕРНОМ
СТЮАРДЕСА АГРОНОМ