Мета :
- патріотичне виховання;
- формування бажання вивчати історичне минуле свого народу, його
культуру, працю, звичаї;
- виховання в дітей інтересу до української народної спадщини, зокрема
до історії козацтва.
- формування навичок працювати у команді.
Аудиторія: команди з 10 х учнів 6-9 класів .
Тривалість свята: 1 година.
Місце проведення: приміщення школи ( спортивна зала, бібліотека,
класи)
Обладнання: національний костюм , папір та олівці, 4 конверти з
завданнями, пазли картин про козаків, ребус , 2 маршрутні листи.
Про що треба не забути під час підготовки до гри:
- Кількість станцій має перевищувати кількість команд для того, щоб
уникнути зіткнення команд на одній станції та витрачання часу.
- На кожній станції має бути доросла людина - ведучий, який слідкує за
виконанням завдання на станції, оцінює правильність виконання та
віддає команді конверт із наступною загадкою.
- Обов’язково має бути запасне завдання на випадок непередбачених
ситуацій.
Хід гри:
На початку гри всі команди збираються в одному місці для одночасного отримання завдання, маршрутного листа, нагадування умов та правил гри. Кожна команда має пройти за своїм, відмінним від інших команд, маршрутом, розгадати загадки, в яких зашифровані місцезнаходження станцій, знайти усі станції, виконати завдання на кожній станції.
Переможцем вважається команда, яка правильно виконала завдання на
всіх станціях та раніше інших прийшла до фінішу.
Вчитель.Сьогодні у школі свято,
Тут сміху і радості багато.
Із святом козаків вітаєм,
Всього найкращого бажаєм.
Для боротьби ми не збирали
Ані рушниць, ані гармат,
Здоров’я повен міх набрали,
Вистачить його на всіх.
І завдання (знаходиться у конверті)
- Ой! Трапилась маленька неприємність, у посланні загубилися усі голосні. Але ж ви не злякаєтесь такої перешкоди?
Д БР Г ДНЯ, Ш Н ВН К З К ! М СЦ В Ш Ї СТ НЦ Ї Ш К ЙТ С Р Д Г Л Ш НЬ.
УДАЧІ!!!
Пояснення для організаторів квесту: У тексті вилучені голосні літери. Учасникам треба здогадатися, які саме голосні відсутні, та прочитати текст, потім знайти потрібну підказку, в якій вказано місце потрібної їм станції.
У закодованій фразі захована наступна інформація:
ДОБРОГО ДНЯ, ШАНОВНІ КОЗАКИ! МІСЦЕ ВАШОЇ СТАНЦІЇ ШУКАЙТЕ СЕРЕД ОГОЛОШЕНЬ.
Учасники мають серед оголошень, які зазвичай розміщені у фойє школи, знайти і таке:
УВАГА!!!
ВПЕРШЕ У НАШІЙ ШКОЛІ!
НЕ ПРОПУСТІТЬ!
ЛИШЕ У НАС!!!!
БЕЗКОШТОВНО!!!
КВЕСТ!!!
МЕРЩІЙ У СПОРТЗАЛ (У 8 КЛАС)!!! ТАМ НА ВАС ЧЕКАЄ ЗАВДАННЯ!!!
Завдання на першій станції: (оголошує ведучий цієї станції )
СТАНЦІЯ 1. «МУДРІСТЬ ПРАДІДІВ ВЕЛИКИХ»
Максимальна кількість балів – 10
Завдання: продовжити прислів'я, приказку про козаків.
Де козак, там і …………………………………..слава.
Дівка не без щастя, козак не без ………………..долі.
Козацькому роду – …………………….нема переводу
Степ та воля — козацька ………………………..доля.
Терпи, козак, отаманом …………………………будеш.
Хліб та вода — то …………………………козацька їда.
Козак з біди не …………………………………заплаче.
Береженого бог береже, а козака ……………..шабля.
Великий Луг – батько, а Січ - ………………..мати.
Не той козак, що за водою пливе, а той, що………проти води
Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою.
Завдання-перешкода: опишіть кількома словами українського козака: прикметниками, порівняннями (кремезний, сильний, сміливий, вільний ті т.д.)
СТАНЦІЯ 2. «ПИСАР».
Написати якомога більше слів пов’язаних з козацтвом.(1 хв.)
Завдання-перепустка: сфотографуйтеся усією командою біля шкільної клумби+ посмішка кожного учасника.
СТАНЦІЯ 3. «СПОРТИВНА»
Завдання на 3-ій станції: (оголошує вчитель фізичного навчання)
СТАНЦІЯ 4. «ІСТОРИЧНІ ПОНЯТТЯ»
Знайшовши відповідь у колонці праворуч, дайте визначення поданим історичним поняттям:
1. Козак Козацьке укріплення
2. Курінний Житло і військова одиниця запорожців
3. Січ Бідне козацтво на Січі
4. Реєстр Вільна людина, воїн.
5. Гетьман Список козаків
6 Універсал. Козацький воєначальник
7. Чайка Гетьманський указ
8. Голота Старший куреня
9. Табір Козацький човен
10. Курінь Козацьке укріплення з возів та ровів
Ведучий оцінює правильність та час виконання завдання, робить помітку у маршрутному листі і віддає учасникам конверт з наступною загадкою.
Завдання: (знаходиться у конверті)
Цей ребус, козаки, вам підкаже дорогу до потрібної вам станції.
,,, ,, ,
Пояснення для організаторів квесту: У цьому ребусі закодоване слово «бібліотека», тобто наступна станція, на якій треба виконати завдання - це бібліотека.
СТАНЦІЯ 5. «ЗАГАДКИ»
1.По соломі ходить, а не шелестить. (Тінь)
2.Що росте догори коренем? (Бурулька)
3.Зубів не має, а кусається. (Кропива)
4.Хто завжди правду каже? (Дзеркало)
5.Хоч має вухо, а не чує. (Голка)
6.Що завжди збільшується і ніколи не зменшується? (Вік людини)
7. Що намокає, поки сушить? (Рушник)
8. Що більше з неї береш, то більше стає … Що це? (Яма)
9. Це нежива істота, але в неї є 5 пальців. (Рукавичка)
10. Я йду – він залишається. (Слід)
Завдання-перепустка: сфотографуйтеся усією командою на коридорі, високо піднявши праву руку.
СТАНЦІЯ 6. «ЕРУДИТ – ЛОТО»
Цю станцію ми проведемо у формі ерудит – лото . Вам буде задано 10 питань з історії козацтва і на кожне питання запропоновано відповіді . Серед цих варіантів вам треба вибрати правильну відповідь на кожне питання.
Ерудит – лото.
1. Що означає слово Побратим?
- названий брат;
- брат;
- сусід;
- знайомий.
2. Кого називали в Україні козаком?
- розбійника , волоцюгу;
- кріпосного селянина;
- вільного чоловіка, безстрашного лицаря;
- багатого вельможу.
3. Де знаходилась козацька Січ?
- за дніпровими порогами;
- в причорноморських степах;
- на Дунаї;
- на Кримському півострові;
4. Як називали місце, де жили козаки?
- мазанка;
- намет;
- землянка;
- курінь.
5. Де найраніше виникла Козацька Січ?
- на р. Кубань;
- на о. Мала Хортиця;
- на р. Самара;
- на р. Підпільна
6. Хто з козацьких отаманів збудував перші укріплення на острові Хортиця.
- Сагайдачний ;
- Наливайко;
- Сулима;
- Вишневецький.
7. Найвищий орган влади в Запорізькій Січі?
- Козацька рада ;
- Гетьман;
- Осавул.
8. Як називались козацькі судна?
- галери;
- чайки;
- фрегати.
9. Як називались козаки набрані на королівську службу?
- реєстрові;
- низові;
- виборні.
10. Гетьман це –
- козацький воєначальник;
- старшина;
- вільна людина.
Завдання-перепустка: сфотографуйтеся усією командою біля центрального входу у школу
СТАНЦІЯ 7. «КОЗАЦЬКИЙ ГОПАК»
Завдання команди – станцювати гопак під музику. Ведучий оцінює якість танку за 10 балами (10 максимум, мінімум -0)
Завдання. Як вам відомо з уроків української мови, слово складається із морфем. Це – корінь, префікс, суфікс та закінчення. Складіть із даних морфем слово, назву шкільного приміщення, в яке вам потрібно якнайшвидше дістатися для виконання наступного завдання квесту.
-И-, -СЬК-, УЧ-, -ТЕЛЬ-, -А
(Учительська).
СТАНЦІЯ 8. «КОЗАЦЬКІ ПОБРЕХЕНЬКИ»
Команда слухає від ведучого твердження про козаків та повинна сказати правда це чи ні. Якщо команда вгадує, то отримує 1 бал за кожну вірну відповідь.
1.Слово «козак» в перекладі з тюркської означає «жебрак, злидень». (Ні, насправді «вільна людина»)
2.День українського козацтва відзначають 12 жовтня кожного року. (Ні, насправді 14 жовтня)
3.Козацький човен називали як і одного з птахів. (Так, чайка)
4.Захисницею козаків вважається Покрова Присвята Богородиця. (Так)
5.Коли козаки вирушали у похід то брали з собою локон волосся своєї жінки. (Ні, жменьку рідної землі)
6.Запорізька Січ була розташована за Дніпровими порогами. (Так)
7.На Запорізькій Січі забороняли жити жінкам. (Так)
8.Запорізька Січ була заснова у місті Запоріжжя. (Ні, на острові Хортиця)
Завдання. Козаки вміли гарно співати. Багато про це знає ось ця людина, знайдіть її, але спочатку треба розставити літери і слова в правильному порядку.
ІРГО КОМИВИЧЛАЙО СІВКО
(Закодовано тут прізвище, ім’я та по батькові вчителя)
Пояснення для організаторів квесту: Учасникам треба просто розставити літери в правильному порядку. Ми закодували тут прізвище, ім’я та по батькові вчителя, який викладає музичне мистецтво. Саме його треба знайти учасникам квесту і отримати від нього наступне завдання.
СТАНЦІЯ 9. «КОЗАЦЬКІ ПІСНІ»
Завдання команди –Заспівати одну з козацьких пісень. Ведучий оцінює якість виконання пісні за 10 балами (10 максимум, мінімум -0)
Завдання-перепустка: сфотографуйтеся усією командою на шкільних сходах.
СТАНЦІЯ 10. «ЧУМАЦЬКИЙ ШЛЯХ».
Потрібно встановити відповідність між назвами речей козаків та їх зображенням ( 10 балів + час ).
Печатка
|
|
Козацька чайка
|
|
Люлька
|
|
Пістолі
|
|
Гармата
|
|
Пернач
|
|
Литаври
|
|
Бунчук
|
|
Порохівниця
|
|
Булава
|
|
Команда повинна прибігти до фіналу і віддати маршрутний лист організаторам свята.(ЖУРІ)
Ведучий. Ось, нарешті, після чесної боротьби настав хвилюючий момент − визначення гурту − переможця. Надаємо слово журі.
Журі називає курінь, який переміг .
Ведучий. Завершується наш квест. Розлучатися завжди важко, але ми віримо, сподіваємося, що крім приємних хвилин, проведених разом, ви отримали хороший настрій, у вас добавилося оптимізму, віри у власні сили. Зичимо здоров'я, щастя! Нехай у вас панує достаток, витає козацький дух, а золоте колосся і червона калина схиляються на добро. На все добре!
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ (СТАНЦІЇ):
№ |
Станція |
ПІП вчителя |
Кількість балів |
Підпис вчителя
|
1. |
МУДРІСТЬ ПРАДІДІВ ВЕЛИКИХ |
|
|
|
2. |
ПИСАР |
|
|
|
3. |
СПОРТИВНА |
|
|
|
4. |
ІСТОРИЧНІ ПОНЯТТЯ |
|
|
|
5. |
ЗАГАДКИ |
|
|
|
6. |
ЕРУДИТ – ЛОТО |
|
|
|
7. |
КОЗАЦЬКИЙ ГОПАК |
|
|
|
8. |
КОЗАЦЬКІ ПОБРЕХЕНЬКИ |
|
|
|
9. |
КОЗАЦЬКІ ПІСНІ |
|
|
|
10. |
ЧУМАЦЬКИЙ ШЛЯХ |
|
|
|
МАРШРУТНИЙ ЛИСТ (СТАНЦІЇ):
№ |
Станція |
ПІП вчителя |
Кількість балів |
Підпис вчителя
|
1. |
ЕРУДИТ – ЛОТО
|
|
|
|
2. |
КОЗАЦЬКИЙ ГОПАК |
|
|
|
3. |
КОЗАЦЬКІ ПОБРЕХЕНЬКИ |
|
|
|
4. |
КОЗАЦЬКІ ПІСНІ |
|
|
|
5. |
ЧУМАЦЬКИЙ ШЛЯХ |
|
|
|
6. |
МУДРІСТЬ ПРАДІДІВ ВЕЛИКИХ |
|
|
|
7. |
ПИСАР |
|
|
|
8. |
СПОРТИВНА |
|
|
|
9. |
ІСТОРИЧНІ ПОНЯТТЯ |
|
|
|
10. |
ЗАГАДКИ |
|
|
|
1