Математично – екологічний квест
Сучасна молодь вступає в життя в епоху не тільки бурхливого розвитку науки й техніки, а й негативних наслідків науково-технічної революції та демографічного вибуху.
Людству загрожує загибель найближчими десятиліттями, якщо воно не змінить свого ставлення до природи, своєї діяльності й існування, не переоцінить життєвих цінностей. Для людства характерна ідея панування над природою.
Але це не так. Людина є однією зі складових частин природи. Недарма наші предки з пошаною ставилися до всього, що їх оточувало. Наприклад, древні індіанці Сіу стверджували: «Земля не належить нам. Це ми належимо Землі». Про вплив людства на довкілля свідчать факти. Нині екологічні дослідження, наука екологія набули виключно великого значення. А ви , молоде покоління, якому належить майбутнє нашої держави, повинні приділяти проблемі екології максимум часу, сил і можливостей. Хотілося б, щоб люди пам’ ятали слова римського мислителя Сенеки, сказані ще в І ст. н. е. : «Жити щасливо і жити в злагоді з природою – одне й те ж саме». Сьогодні ми з вами проведемо математично – екологічний квест під назвою «З математикою на ти».
Мета:
- Сприяти підвищенню інтересу учнів до математики, розширенню їхнього кругозору, формувати вміння переносити надбані знання в нові нестандартні ситуації;
- розкрити можливості розв'язання екологічних проблем засобами природничих наук; розширити знання про зв'язок математики та екології, поглибити вміння аналізувати факти, робити висновки;
- розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість; прагнення до виявлення ініціативи, розкриття й реалізації власного інтелектуального потенціалу;
- виховувати культуру математичного мислення, вміння працювати в команді задля досягнення спільної мети.
Квест (від англ. - пошук, пошуки пригод) - аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.
Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала всі завдання швидше за інших.
Правила гри:
1. Грають дві команди .
2. Команди виконують завдання в класній кімнаті.
3. Під час гри учні повинні знайти місце, де знаходиться конверт із завданням, принести його на місце проведення та виконати завдання.
4. Всі завдання видаються в закритих конвертах.
5. Гра проводиться чесно, без підказок та шахрайства.
6. Відмітки робить вчитель.
7. Переможцем вважається та команда, яка набрала більшу кількість балів.
Отже, розпочинаємо наш квест !
Ознайомтесь з умовою першого завдання:
1. Обчислити, скільки кубічних метрів повітря очистять від автомобільних вихлопних газів 25 каштанів, посаджених уздовж дороги, якщо одне дерево очищає зону довжиною 100м, шириною 12м, висотою 10м?
( 300.000 м3)
2. Скільки вуглекислого газу вбирають зелені насадження парку площею 8,5га і скільки при цьому буде виділено кисню, якщо 1га зелених насаджень вбирає за добу 280кг вуглекислого газу, виділяючи при цьому 220кг кисню?
( 2380 кг вуглекислого газу, 1870 кг кисню)
Конверт з розв’ язком цієї задачі та наступним завданням знаходиться у пункті призначення під номером, що дорівнює першій цифрі вашого року народження.(2) Знайдіть даний пункт та оберіть правильно конверт з завданням. За правильно обраний конверт команда отримує 10 балів.
1. Дано параболу у=х2. Напишіть рівняння параболи, яку можна отримати з даної перенесенням на 3 одиниці вправо і на 1 одиницю вниз.
( у=(х-3)2-1)
2. Дано параболу у=х2. Напишіть рівняння параболи, яку можна отримати з даної перенесенням на 5 одиниць вліво і на 5 одиниць униз.
( у=(х+5)2-5)
Конверт з розв’ язком цієї задачі та наступним завданням знаходиться у пункті призначення під номером, що дорівнює квадратному кореню з числа, яке дорівнює номеру класу, в якому ви навчаєтесь. (3)
1. Відомо, що через погано закритий кран на добу витікає 200 л води. Оцініть втрати, якщо в школі погано закриті 20 кранів. Яким буде збиток за тиждень?
( 28000 л)
2. Сільські райони щорічно споживають 840 м3 води на одну людину. Яка кількість води щорічно потрібна нашому селу, населення якого близько 2300 чоловік ?
Конверт з розв’ язком цієї задачі та наступним завданням знаходиться у вчителя, ім'я якого містить літери В та С.
1. Знайдіть нулі функції у= х2-5х+6.
( 2 та 3)
1. Знайдіть нулі функції у= х2+5х+6.
( -2 та -3)
Конверт з розв’ язком цієї задачі та наступним завданням знаходиться у пункті призначення під номером, що дорівнює номеру класу, в який ви перейшли одразу після закінчення початкової школи. (5)
1. Навесні на території школи учні 9 класу повинні були посадити 16 дерев. Вони перевиконали план на 25%. Скільки дерев було посаджено?
(20 дерев)
2. Навесні учні нашої школи під час проведення акції «Посади дерево» посадили 60 саджанців. Та, незважаючи на догляд за ними, прийнялись
не всі деревця. Їх було 48. Який процент саджанців прижився і буде очищати повітря в нашому селі?
( 80%)
Конверт з розв’ язком цієї задачі та наступним завданням знаходиться у вчителя,який примусив вас сьогодні бігати по класу і додав пару лишніх звивин у ваші світлі голови.
1. Визначте напрям гілок, знайдіть координати вершини та побудуйте схематично графік квадратичної функції у= -х2+2х-3 (1;-2)
2. Визначте напрям гілок, знайдіть координати вершини та побудуйте схематично графік квадратичної функції у= -х2+4х-3 (2;1)
1.Що називають функцією?
2.Що таке область визначення функції?
3.Що таке область значень функції?
4.Яку функцію називають квадратичною?
5.Перетворення графіків функцій.
Завдання |
Команда«Парабола» |
Команда«Гіпербола» |
1задача |
|
|
Конверт№1 |
|
|
Конверт№2 |
|
|
Конверт№3 |
|
|
Конверт№4 |
|
|
Конверт№5 |
|
|
Уснеопитування |
|
|
Цікавізадачі |
|
|
Загальнакількістьбалів |
|
|
Нагородження переможців.
Підсумок.
Ми живемо в прекрасному краї. Ми маємо чим пишатися: родючі землі, безкраї лани, повноводні річки. Але їх потрібно берегти і примножувати. Це наше завдання.