Квест заняття "Пункт призначення"

Про матеріал
У методичній розробці викладено заняття у формі квесту який є інноваційною педагогічною інформаційною технологією в освітньому процесі на заняттях з різних дисциплін. Також квест є одночасно і дидактичною грою. У сукупності дана форма навчання може бути спрямована на формування відповідних освітніх компетенцій студентів. В розробці використані терміни, епюри та задачі з курсу дисципліни «Організація автомобільних вантажних перевезень». Квест включає в себе елементи творчості і рішення логічних задач для майбутніх спеціалістів.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки  України

АВТОТРАНСПОРТНИЙ КОЛЕДЖ

ДЕРЖАВНОГО ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

«КРИВОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

 

 

 

Циклова комісія : Організація перевезень і безпеки руху на автотранспорті

 

 

 

 

 

 

 

 

методичнА РОЗРОБКА

 

Квесту

 

з теми «Пункт Призначення»

 

 

 

 

 

Дисципліна: Організація автомобільних вантажних перевезень

Для спеціальності: 5.07010102 «Організація перевезень і управління на автомобільному транспорті»

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

2017

 Автор            Бужор А.Ю.       Викладач спецдисциплін

                                                        (посада,  назва ВНЗ , П.І.Б.)

Рецензенти               

                                                       (посада,  назва ВНЗ, П.І.Б.)

 

Розглянуто та схвалено на засіданні циклової комісії 

від «_____» ___________ 20__

Голова циклової комісії  ___________________        ____________

                                         (підпис)                              (П.І.Б.)

 

Затверджено на засіданні      методичної ради АК ДВНЗ КНУ

Протокол «___» ___________20___ № ____

Голова методичної ради     ____________            Бондаренко С.В.

                                                       (підпис)                             

 

 

 

Анотація:

 

У методичній розробці викладено заняття у формі квесту який є інноваційною педагогічною інформаційною технологією в освітньому процесі на заняттях з різних дисциплін. Також квест є одночасно і дидактичною грою. У сукупності дана форма навчання може бути спрямована на формування відповідних освітніх компетенцій студентів.

   В розробці використані терміни, епюри та  задачі з курсу дисципліни «Організація автомобільних вантажних перевезень». Квест включає  в себе елементи творчості і рішення логічних задач для майбутніх спеціалістів.

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

  1. ВСТУП …………………………………………………………………3
  2. Кімната №1 Хто я?!  (Прохідна АТП)……………………………….7
  3. Кімната №2    Music Box (Медпункт)…………………………….….8
  4. Кімната №3 Дешифратор (Служба експлуатації)……………….….9
  5. Кімната № 4 «Маршрутист» (Диспетчерська)……………………...11
  6. Кімната № 5 Логістична  (Плановий відділ)…………………….….13
  7. ВИСНОВОК…………………………………………………………...15
  8. ЛІТЕРАТУРА…………………………………………………….…...16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

На сьогоднішній день сучасна освіта робить ухил на те, щоб студенти опановували певні компетенції. Це відображено в стандартах робочих програм ВНЗ, а також у Законі України «Про освіту», в якому компетентнісний підхід є одним з напрямків оновлення освіти в стратегії модернізації змісту загальної освіти України. Частина викладачів використовують стандартні методи і загальноприйняті педагогічні технології в своїй роботі, які також допомагають оволодіти необхідними компетенціями, а інші намагаються урізноманітнити свою педагогічну діяльність, включаючи в навчальний процес нові методи, способи, прийоми навчання і виховні засоби, які згодом системно використовують в освітньому процесі. Однією з таких форм і методів є заняття- квест.

Технологія квесту спрямована на реалізацію наукових ідей, положень, теорій в практиці, також на засвоєння і закріплення знань, виховання і розвиток (вдосконалення) природних особистісних якостей.

Мета розробки: закріпити матеріал з дисципліни «Організація автомобільних вантажних перевезень» та набути практичних навичок. Розвити у студентів креативність, логічне мислення, творчість, уміння працювати у команді. Виховати у студентів любов до обраної професії.

Актуальність заняття-квесту. Він пов'язаний з інноваційними напрямками освіти, де може використовуватися інформаційна і комунікаційна технологія в науково-дослідницькій основі заняття, що включає в себе елементи творчості і рішення логічних задач.

Завдяки використанню занять-квесту в освітньому процесі студенти отримують можливість самостійно вибирати і структурувати матеріал, аналізувати отриману інформацію, вчитися самостійно приймати рішення для отримання потрібного результату, осягати елементи науково-практичної роботи.

 

Завданнями заняття-квесту є :

  • розвиток логічного мислення, уваги, розкриття творчого потенціалу;
  • формування навичок раціонального використання навчального часу;
  • стимулювання пізнавальної мотивації;
  • застосування отриманих знань з дисципліни на практиці;
  • застосування тем попередніх років навчання;
  • закріплення умінь побудови епюри маршруту;
  • закріплення умінь розв’язувати логістичні задачі;
  • формувати уміння організовувати роботу вантажного АТП;
  • формування умінь працювати в групі, пропонувати свої ідеї для вирішення поставленого завдання, доповнювати ідеї інших своїми припущеннями.

 

Мета даного уроку: застосування отриманих знань студентами на практиці для досягнення необхідного результату (зібрати всі необхідні пазли, в яких міститься інформація про пункт призначення).

 

 План підготовки та проведення гри:

  • Підготовка маршрутного листа для проходження етапів.
  • Підготовка питань і відповідей.
  • Вибір організаторів квесту, формування команд гравців.
  • Проведення інструктажу для учасників квесту.
  • Проходження ігрових майданчиків командами.
  • Підведення підсумків.

 

Домашнє завдання для команд:

  • Вибрати колір команди;
  • Вигадати назву команди;
  •  Обрати девіз;
  • Змонтувати відео-презентацію команди;
  • Опрацьовувати матеріал дисципліни «Організація автомобільних вантажних перевезень»;
  • Підготувати творчий виступ (пісня, танець).

 

Місце проведення квесту: відділенння транспортних технологій.

Кількість конкурсів:  5

Учасники: 3 команди по 6 гравців, 5 викладачів.

 

 

План заняття:

Вступна частина …………………………………………………..10 хв.

  • Представлення журі та гостей заняття-квесту;
  • Перегляд відео-презентацій команд-учасніків;
  • Ознайомлення з правилами квесту;

Організаційна частина ………………………………………..….35хв

  • Проходження командами завдань квесту та збір пазлів;
  • Домашнє завдання (представлення командами творчих завдань та присудження додаткового балу);

Заключна частина …………………………………………………10хв.

  • Оголошення результатів квесту;
  • Вручення подарунків переможцям.

 

 

 

 

 

 

 

 

Кімната №1 Хто я?!  (Прохідна АТП)

Картинки по запросу хто я? Картинки по запросу угадай кто я?

 Оснащення аудиторії: Стенд, плакат формату А1 з малюнком та вирізаним отвором під обличчя.

Навчальна мета конкурсу: Розвити у студентів пам'ять, логіку, перевірити знання вантажного обладнання.

Час конкурсу – 4 хв.

Умови конкурсу: Команди обирають одного учасника, котрий йде за ширму і просовує обличчя в отвір. Учаснику потрібно задавати питання до команди, з метою визначення що намальовано на плакаті. Команда ж має відповідати лише «Так » або «Ні».

Виграш:

2 пазли- Учасник вірно і вчасно відгадує хто(що) намальовано на плакаті.

1 пазл- Учасник відгадує але не вкладається в час конкурсу.

0 пазлів – Учасник не  визначає що намальовано на плакаті.

Перелік визначень:

Картинки по запросу вантажне обладнання Картинки по запросу вантажне обладнання

Кімната №2    Music Box (Медпункт)

Картинки по запросу Music Похожее изображение

Оснащення аудиторії: ноутбук, навушники.

Навчальна мета конкурсу: Розвити у студентів фантазію, пам'ять, креативність, логіку.

Час конкурсу –  5 хв.

Умови конкурсу: Команди мають вибрати одного учасника, котрий буде прослухувати в навушниках представлену пісню, назву котрої потім має показати команді без використання слів (жестами).

Виграш:

2 пазли- Команда відгадує назву пісні та автора.

1 пазл- команда відгадує лише назву або автора.

0 пазлів – команда не відгадує ні автора ні назву пісні.  

 

Перелік використаних пісень:

  1.                    Вишнёвая девятка – Комбинация;
  2.                    Серега - «Черный бумер» ;
  3.                    Високосный год – «Тихий огонек»;
  4.                    Татьяна Овсиенко – «Дальнобойщик»;
  5.                    Трофим – «Дальнобойщики»;
  6.                    Машина времени — «Поворот»;
  7.                    Глызин — Автомобили;
  8.                    Олег Анофриев — Крепче за баранку держись, шофёр;
  9.                    Сплин - «Черная волга»;
  10.               Океан Ельзи – «911»

Кімната №3 Дешифратор (Служба експлуатації)

Картинки по запросу конкурсы с буквами Картинки по запросу конкурсы с буквами

Оснащення аудиторії: букви алфавіту, роздруковані на листах формату А4.

Навчальна мета конкурсу: Перевірити теоретичні  знання студентів з дисципліни, розвиток колективної праці, логіки.

Час конкурсу – 6 хв.

Умови конкурсу: Працівник служби (викладач) зачитує визначення, а команди мають відгадати про що саме йде мова, та за допомогою букв скласти вірну відповідь. Команда має право пропустити питання, щоб потім якщо залишається час конкурсу, повернутись до того питання.

Виграш:

2 пазли- Команда вірно відповідає на всі питання

1 пазл- команда відповідає на 8 питань з 10.

0 пазлів – команда не відповідає на 6 з 10 питань.

 

Перелік визначень:

  1.               Усі предмети з моменту прийому  їх к перевезенню до здачі вантажоодержувачу. – Вантаж
  2.               Чиста вага вантажу називається. – НЕТТО
  3.               Зберігає вантаж від  псування при  завантажені, транспортуванні, розвантажені та збережені. - Тара
  4.          Загальна кількість транспортних засобів ТЗ (активних і пасивних), що перебувають у розпорядженні підприємства й зачислені на його балансі. - Парк РС.
  5.          Відстань, яку проходить транспортний засіб  за певний період роботи, називається…..-  пробігом.
  6.          Заздалегідь розроблений найбільш раціональний шлях руху рухомого складу між вантажопунктами. – Маршрут
  7.          Маршрут, послідовно прохідний через ряд вантажопунктів з поверненням на початкову позицію. - Кільцевий.
  8.          –Як позначається  коефіцієнт використання вантажопідйомності АТЗ; - Сигма γ
  9.          Пробіг одиниці РС з початку експлуатації до першого капітального ремонту або пробіг між наступними капітальними ремонтами. – Цикл
  10.     Одна з найважливіших   галузей матеріального виробництва, яка забезпечує виробничі та невиробничі    потреби галузей економіки і населення у перевезеннях. – Транспорт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кімната № 4 «Маршрутист» (Диспетчерська)

Картинки по запросу логистКартинки по запросу диспетчер грузовых перевозок

Картинки по запросу логістика

 

Оснащення аудиторії: Лист формату А1 з нанесеною епюрою маршруту (розвізного).

Навчальна мета конкурсу: Перевірити практичні знання студентів з дисципліни, розвиток колективної праці, логіки, пам’яті.

Час конкурсу –  5 хв.

Умови конкурсу: Команда має по черзі перенести епюру маршруту з малюнку на дошку. На кожного члена команди відведено 40 сек.

Виграш:

2 пазли- Команда повністю відтворює маршрут.

1 пазл- команда відтворює маршрут із незначними помилками.

0 пазлів – команда допускає значні помилки і маршрут відтворений не повністю.

 

Схема розвізного маршруту


Кімната № 5 Логістична  (Плановий відділ)

Картинки по запросу решать задачу Картинки по запросу логистика картинки

 

Оснащення аудиторії: на дошці написані умови задачі, калькулятор.

Навчальна мета конкурсу: Перевірити теоретичні  знання студентів з дисципліни (знання формул, методики вирішення задач, позначень елементів), розвиток колективної праці, логіки.

Час конкурсу – 5 хв.

Умови конкурсу: Команда має вирішити представлену задачу, та на дошці розписати  послідовність своїх дії. Дати відповідь.

 

Виграш:

2 пазли- Команда вірно вирішує задачу.

1 пазл- Команда допускає незначні помилки в формулах, але відповідь отримують вірну.

0 пазлів – Команда не вирішує задачу.

 

Умови задач:

Задача №1

  Розрахувати час руху автомобіля МАЗ-500 за одну їздку, якщо середня довжина їздки = 54км, технічна швидкість = 32км/год, коефіціент використання пробігу = 0,65.

Задача №2

Вантажний пробіг автомобіля  за місяць склав 2240км; коефіціент використання пробігу = 0,59; коефіціент випуску парку = 0,8; середній час руху автомобіля за день = 6год. Розрахувати технічну швидкість.

Задача №3

Розрахувати денний пробіг автомобіля ЗІЛ-131, якщо середня довжина завантаженої їздки = 15км; коефіціент використання пробігу  = 0,6; час їздки = 93 хв.; Час на маршруті = 12,4год.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК

 

Дана методична розробка заняття-квесту, поєднує в собі навчальну мету з дисципліни «Організація автомобільних вантажних перевезень», а також творчий розвиток студентів.  Студенти мають змогу продемонструвати свої знання та на практиці їх використати.

    Навчальна мета заняття-квесту: розвиток уваги, спостережливості, вмінь шукати й аналізувати інформацію, підвищення загального рівня розвиненості, пам’яті, розвиток умінь роботи в колективі.

Конкурс «Домашне завдання» допомагає учасникам представити членів своїх команд як творчих та здібних студентів, котрі вміють креативно мислити та працювати в команді.

Проведення заходу забезпечить створення сприятливих психологічних умов для ефективної взаємодії в групі, самопізнання учасників гри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

 

  1.     Босняк М.Г. Вантажні автомобільні перевезення. – К.: «Слово», 2010
  2.     Ходош М.С. Грузовые  автомобильные перевозки. – 3-е изд., перераб. и  доп.. М.: Транспорт,1980г. – 270с.
  3.     Киселев Г.М. Информационные технологии в педагогическом образовании: Учебник / Г.М. Киселев, Р.В. Бочкова. — 2-е изд., перераб. и доп. — М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К°», 2014. — 304 с.
  4.     Горев А.Э.,Грузовые автомобильные  перевозки. М. ; Академия, 2004г. - 286 стр.
  5.     А.І. Палій, З.В.Половинщіков Автомобільні перевезення (задачник) Москва. «Транспорт» , 1978р. – 173с.
  6.     Белецкий Б.Ф. Строительные машины и оборудование.Р.; - Феникс, 2005г. - 606 стр.
  7.     Полат Е.С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Е.С. Полат. – М: Издательский центр «Академия». – 2002. – с. 272.
  8.     1.Кукушкін В.С. Теорія і методика навчання. Ростов н // Д .: Фенікс, 2005, -474 с.
  9.     Паніна Т. С., ВавіловаЛ.Н. Сучасні способи активізації навчання. -М .: Академія, 2008. -176 с

1

 

docx
Додано
17 травня 2022
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку