Квест дозволяє змінити урок. Діти не вчаться, а грають. Вони мають можливість більше спілкуватися, висловлювати власну думку, в учнів розвивається уміння не тільки працювати самостійно, а й у команді. Урок позакласного читання "Легенди, казки, загадки, вірші про ялинку" у вигляді квесту "Збережи ялинку!"
Літературне читання, 2 клас
Урок позакласного читання
Тема. Легенди, казки, загадки, вірші про ялинку
Квест «Збережи ялинку»
Місія: порятунок лісової красуні
|
|
І локація: дізнатися, як звати красуню
ІІ локація: переконатися, що вона дійсно красуня
ІІІ локація: визначити місце пошуку та порятунку
ІV локація: врятувати лісову красуню.
Клас поділяється на команди, кожна команда працює за принципом так званого «мирного» квесту: виконай→принеси→отримай нагороду. Правильно виконане завдання кожної з локацій оцінюється відповідною кількістю балів: І локація – 1 бал, ІІ локація – 2 бали, ІІІ локація – 3 бали, ІV локація – 4 бали. Додатково команда може отримати 1 бал як бонус за швидкість виконання завдання, а також за оригінальність вирішення проблеми.
І локація: дізнатися, як звати красуню
Робота над загадками
Завдання: вставити пропущені слова, тобто відновити текст
Вона росте в лісах, гілочки всі у … ( голках ),
Взимку – як улітку, влітку – як … ( узимку ).
У зимові гарні свята
Прийде до хатинки зелена … ( ялинка ).
Має повно… ( колючок ), мов зелений їжачок,
А в зимові гарні свята має ще й … ( прикрас ) багато.
|
Заповнення маршрутного листа
|
ІІ локація: переконатися, що вона дійсно красуня
Робота над віршем Платона Воронька «Ялиня»
Сива матінка-зима
Молоду яличку
Одягала крадькома
В снігову спідничку.
Обтрусило ялиня
Снігову спідничку,
Бо зелене убрання
До лиця яличкам.
У своєму убранні
Юні ялинята
Дуже милі, осяйні
В новорічні свята.
Заповнення маршрутного листа
|
|
ІІІ локація: визначити місце пошуку та порятунку
Робота над легендою «Дерево життя»
Завдання: знайти на карті України, де лісова красуня живе.
Здавна люди називали ялину «Деревом життя». Воно приносило тепло в їхні оселі. З нього виготовляли човни, музичні інструменти, меблі. З ялини бджоли збирають пилок, вона підгодовує і звірів і пташок. А скільки користі від хвойного повітря! Ось чому в українських Карпатах і досі деякі селяни над дверима, просто на даху прив`язують ялинку на знак того, що енергія священного Дерева життя сходитиме на хату, на родину.
Заповнення маршрутного листа
ІV локація: врятувати лісову красуню.
Робота над казкою «Як Їжачок врятував Ялинку»
На зеленій галявині під кучерявим Дубком жив сіренький Їжачок. Кирпатий, з чорненькими намистинками очей і зовсім без гілочок, які звикли бачити на ньому. |
|
|
На той час з ним була знайома струнка Ялинка. Вона часто вихвалялася своїм зеленим вбранням і нікого не підпускала до себе – боляче кололася. Навіть кепкувала з Їжачка, який сумлінно працював цілими днями, збираючи гриби, ягоди, горішки. |
Пихата красуня відігнала від себе і старого Ворона, якому так подобалось відпочивати на її вершечку. Ворон образився і перебрався на Дубок, під яким жив Їжачок. |
|
Невдовзі вони подружилися – Ворон навіть допомагав новому другу переносити до його схованки лісові скарби.
|
Одного разу завітав на галявину розбишака Бобер. Побачив Ялинку і давай своїми гострими зубами пиляти ніжний стовбур красуні.
|
Це побачив Ворон і одразу полетів до Їжачка:
Забув Їжачок про Ялинчині насмішки. Стали вони разом з Вороном боронити зелену красуню. Проте нічого не виходило у друзів – не боявся Бобер з гострими зубами ялинчиних рятівників.
Аж тут мудрий Ворон придумав:
Так і вчинили. Поки хоробрий Ворон відволікав бобра, Їжачок став колючим. Розправив Ялинчині голки на спині і пішов у наступ.
Злякався Бобер, відступив. Втік розбишака з галявини.
|
З тих пір їжаки почали ходити з колючками. Правда, з часом колючки потемнішали. Ворони відтоді завжди голосно каркають, якщо хтось чужий у лісі ходить. Ялинки скидають іноді частину своїх голок. А бобри стали боятися їжаків і ніколи тепер не гризуть лісових красунь – ялинок. |
Заповнення маршрутного листа
а) під Ялинкою, б) під Дубом, в) під Сосною.
а) сильний, б) пихатий, в) мудрий.
а) билися разом, б) Бобер втік, в) були сильними.
Підведення підсумків роботи команд, перевірка маршрутних листів, визначення команди-переможиці.
Підсумок уроку
Домашнє завдання
Анкета
1. Чи була у вас ялинка на Новий рік?
а) була природна; б) була штучна; в) не було нічого.
2. Чи знаєш ти, звідки твоя ялинка?
а) зрубали в лісі; б) приніс тато (мама); в) купили в магазині (на базарі);
г) вирощена на спеціальних плантаціях (для Нового року).
3. Чи кожного Нового року у вас у будинку буває ялинка?
а) завжди; б) не кожного року;
в) дуже рідко; г) не буває взагалі.
4. Чи є у вас удома штучна ялинка?
а) є, і ми нею користуємося щороку;
б) є, та користуємося рідко;
в) немає.
5. Які новорічні прикраси будинку ти обрав?
а) справжня ялинка; б) штучна ялинка;
в) композиція з гілок ялини чи сосни; г) мені все одно.
6. Чи знаєш ти, куди потрапляє ялинка після Нового року?
а) не знаю;
б) спалюють;
в) із неї виготовляють дрова та інші корисні речі;
г) повертають у ліс;
д) вивозять на смітник.