Квест "Збережи ялинку!", конспект уроку

Про матеріал

Квест дозволяє змінити урок. Діти не вчаться, а грають. Вони мають можливість більше спілкуватися, висловлювати власну думку, в учнів розвивається уміння не тільки працювати самостійно, а й у команді. Урок позакласного читання "Легенди, казки, загадки, вірші про ялинку" у вигляді квесту "Збережи ялинку!"


Перегляд файлу

Літературне читання, 2 клас

Урок позакласного читання

Тема. Легенди, казки, загадки, вірші про ялинку

Квест

«Збережи ялинку»

 

Місія:

порятунок лісової  красуні

 

             D:\Documents and Settings\Для  виставки малюнки\5.jpg

І локація: дізнатися, як звати красуню

ІІ локація: переконатися, що вона дійсно красуня

ІІІ локація: визначити місце пошуку та порятунку

ІV локація: врятувати лісову красуню.

 Клас поділяється на  команди, кожна команда працює за принципом так званого «мирного» квесту: виконай→принеси→отримай нагороду. Правильно виконане завдання кожної з локацій оцінюється відповідною кількістю балів: І локація – 1 бал, ІІ локація – 2 бали, ІІІ локація – 3 бали, ІV локація – 4 бали. Додатково команда може отримати 1 бал як бонус за швидкість виконання завдання, а також за оригінальність вирішення проблеми.

І локація: дізнатися, як звати красуню

Робота над загадками

Завдання: вставити пропущені слова, тобто відновити текст

Вона росте в лісах, гілочки всі у … ( голках ),

Взимку – як улітку, влітку – як … ( узимку ).

У зимові гарні свята

Прийде до хатинки зелена … ( ялинка ).

Має повно… ( колючок ), мов зелений їжачок,

А в зимові гарні свята має ще й … ( прикрас ) багато.

http://static6.depositphotos.com/1000126/578/v/950/depositphotos_5783335-Green-natural-christmas-tree-illustration.jpg

 

Заповнення маршрутного листа

  • Отже, наша місія – порятунок … ( ялинки ).
  • Ялина росте … ( в лісі ).
  • Своїми голочками ялинка схожа на … ( їжачка ).

 

ІІ локація: переконатися, що вона дійсно красуня

Робота над віршем Платона Воронька «Ялиня»

Сива матінка-зима

Молоду яличку

Одягала крадькома

В снігову спідничку.

Обтрусило ялиня

Снігову спідничку,

Бо зелене убрання

До лиця яличкам.

У своєму убранні

Юні ялинята

Дуже милі, осяйні

В новорічні свята.

 

Заповнення маршрутного листа

  • Зима подарувала ялинці спідничку … ( білого ) кольору.
  • Ялинкам личить убрання …      ( зеленого ) кольору.
  • У вірші поет називає ялинят якими? …. ( юними, милими, осяйними )
  • Отже, ялинка – дійсно …              ( красуня ).

 

http://static9.depositphotos.com/1329518/1196/v/950/depositphotos_11969896-Christmas-tree.jpg

 

ІІІ локація: визначити місце пошуку та порятунку

Робота над легендою «Дерево життя»

Завдання: знайти на карті України, де лісова красуня живе.

 Здавна люди називали ялину «Деревом життя». Воно приносило тепло в їхні оселі. З нього виготовляли човни, музичні інструменти, меблі. З ялини бджоли збирають пилок, вона підгодовує і звірів і пташок. А скільки користі від хвойного повітря! Ось чому в українських Карпатах і досі деякі селяни над дверима, просто на даху прив`язують ялинку на знак того, що  енергія священного Дерева життя сходитиме на хату, на родину.

Заповнення маршрутного листа

  • Наш маршрут: Черкаси → … ( Карпати ).

ІV локація: врятувати лісову красуню.

Робота над казкою «Як Їжачок врятував Ялинку»

          На зеленій галявині під кучерявим Дубком жив сіренький Їжачок. Кирпатий, з чорненькими намистинками очей і зовсім без гілочок, які звикли бачити на ньому.

                                  

 

На той час з ним була знайома струнка Ялинка. Вона часто вихвалялася своїм зеленим вбранням і нікого не підпускала до себе – боляче кололася. Навіть кепкувала з Їжачка, який сумлінно працював цілими днями, збираючи гриби, ягоди, горішки.

  • От мені нічого не потрібно! – гордовито говорила вона до Їжачка. – І ніхто мені не потрібен! Я – найкрасивіша на цій галявині!

             Пихата красуня відігнала від себе і старого Ворона, якому так подобалось відпочивати на її вершечку.

             Ворон образився і перебрався на Дубок, під яким жив Їжачок.

                                             

              Невдовзі вони подружилися – Ворон навіть допомагав новому другу переносити до його схованки лісові скарби.

 

Одного разу завітав на галявину розбишака Бобер.

Побачив Ялинку і давай своїми гострими зубами пиляти ніжний стовбур красуні.

 

             Це побачив Ворон і одразу полетів до Їжачка:

  • Швидше біжи на допомогу Ялинці! Там розбишакує злий Бобер!

Забув Їжачок про Ялинчині насмішки. Стали вони разом з Вороном боронити зелену красуню. Проте нічого не виходило у друзів  – не боявся Бобер з гострими зубами ялинчиних рятівників.

Аж тут мудрий Ворон придумав:

  • Їжачку, зайди з іншого боку під розлогі віти, а ти, Ялинко, йому голок сипони трохи. Він стане колючим і налякає злюку.

Так і вчинили. Поки хоробрий Ворон відволікав бобра, Їжачок став колючим. Розправив Ялинчині голки на спині і пішов у наступ.

Злякався Бобер, відступив. Втік розбишака з галявини.

З тих пір їжаки почали ходити з колючками. Правда, з часом колючки потемнішали. Ворони відтоді завжди голосно каркають, якщо хтось чужий у лісі ходить. Ялинки скидають іноді частину своїх голок. А бобри стали боятися їжаків і ніколи тепер не гризуть лісових красунь – ялинок.

Заповнення маршрутного листа

  1. Їжачок жив

а) під Ялинкою, б)  під Дубом, в) під Сосною.

  1. Ворон  був

а) сильний, б) пихатий, в) мудрий.

  1. Друзі перемогли розбишаку, бо

а) билися разом, б) Бобер втік, в) були сильними.

Підведення підсумків роботи команд, перевірка маршрутних листів,  визначення команди-переможиці.

Підсумок уроку

  • З якою місією працювали команди?
  • Яку красуню вони рятували?
  • Вірш якого поета допоміг довести, що ялинка – дійсно красуня?
  • В якому куточку України побували команди?
  • Хто врятував ялинку від розбишаки?

 

Домашнє завдання

  • Пропоную кожному учневі долучитися до місії «Збережи ялинці життя». Для цього потрібно заповнити анкету та прокоментувати її.

 

Анкета

1. Чи була у вас ялинка на Новий рік?

а) була природна;  б) була штучна; в) не було нічого.

2. Чи знаєш ти, звідки твоя ялинка?

а) зрубали в лісі;   б) приніс тато (мама);  в) купили в магазині (на базарі);

г) вирощена на спеціальних плантаціях (для Нового року).

3. Чи кожного Нового року у вас у будинку буває ялинка?

а) завжди; б) не кожного року; 

в) дуже рідко; г) не буває взагалі.

4. Чи є у вас удома штучна ялинка?

а) є, і ми нею користуємося щороку;

б) є, та користуємося рідко;

в) немає.

5. Які новорічні прикраси будинку ти обрав?

а) справжня ялинка;  б) штучна ялинка;

в) композиція з гілок ялини чи сосни;  г) мені все одно.

6. Чи знаєш ти, куди потрапляє ялинка після Нового року?

а) не знаю;

б) спалюють;

в) із неї виготовляють дрова та інші корисні речі;

г) повертають у ліс;

д) вивозять на смітник.

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
2270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку