КВК " Цікава математика"

Про матеріал
розширити та поглибити здобуті на уроках математики знання та показати способи їх використання на практиці; розвивати критичне та логічне мислення, кмітливість, уміння швидко орієнтуватись в ситуації, розвивати увагу уміння працювати в групі, вміння відстоювати свою точку зору, виховувати почуття відповідальності, колективізму та взаємодопомоги .
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

КВК

« Цікава математика »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: розширити та поглибити здобуті  на уроках математики знання  та показати способи їх використання на практиці; розвивати  критичне та логічне мислення, кмітливість, уміння швидко орієнтуватись в ситуації, розвивати увагу спостережливість, самостійність у прийнятті рішення, винахідливість у нестандартних ситуаціях; повагу до суперника, товариськість; розвивати творчість учнів, вміння працювати з додатковою літературою, застосувати набуті знання до розв’язування задач і вправ у нестандартних ситуаціях; активізувати розумову діяльність учнів; сприяти виникненню внутрішніх мотивів навчання, інтересу до математики та життя відомих людей;  збудити прагнення більше знати, розуміти;  розвивати математичні та комунікативні компетенції, зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв’язки між математикою та іншими сферами життя, виховувати дисциплінованість, цілеспрямованість,  впевненість в собі,

уміння працювати в групі, вміння відстоювати свою точку зору, виховувати почуття відповідальності, колективізму та взаємодопомоги .

 

Ведучий. Доброго дня, дорогі друзі!

Ведуча. Доброго дня шановні  уболівальники!

Ведучий. Привіт усім! Усім, хто любить математику!

Ведуча. Усім, хто терпіти її не може і вважає, що це нудна - пренудна наука!

Ведучий. Ми раді вітати вас на конкурсі веселих і кмітливих, який присвячений прекрасній науці, математиці.

Ведуча. Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою, сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.

Ведучий. Відомо усім: тут відсутні секрети –

                 Бо в школі вивчають різні предмети.

       Наук у нас різних вивчають багато.

       Яку з них  ми будемо нині вітати?

Ведуча. Тобі, математико, наші вітання.

 Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.

 Сучасну і давню науку чудову

 Сьогодні у дії побачимо знову.

Ведучий.  Чекають тут різні на вас запитання

   І хитрі задачі, й цікаві завдання.

   Питання серйозні, та є й жартівливі,

   Тож будьте уважні і будьте кмітливі.

Вeдуча. Сьогодні ви будете свідка­ми цікавої боротьби юних мате­матиків, які         входять до складу команд  « Кмітливі »  і  « Винахідливі ».

 

Ведучий . Але багато залежить і від того, наскільки активними й дисциплі­нованими будуть уболівальники.

 Хто уважний, чемний буде,

 Бал команді той здобуде.

 А хто буде пустувати,

 Думать іншим заважати –

 Бал команді буде знятий.

Ведуча. Своє задоволення або не­задоволення діями команд і журі ви мо­жете виражати оплесками й плакатами.

Ведучий. Але не можна вигукува­ти з місця, тупотіти.

Вeдyча. Категорично забороняєть­ся підказувати. Журі може нагородити уболівальників за хорошу підтримку своєї команди.

Вeдучuй. Але також має право зняти бали в команди, якщо її члени або убо­лівальники порушуватимуть порядок  змагань. Система оцінювання  конкурсів - десятибальна.

Ведуча. Тепер на нас чекає гра.

Хай буде весела й без зла.

Ведучий. Бажаємо командам

Маршрут увесь пройти.

Вершину перемоги

У битві досягти.

Вeдуча. А щоб змагання було чесним ,

Ми вибрали журі почесне.

Погляньмо разом з нами, друзі,

Хто буде в цім  почеснім крузі.

( до складу журі запрошуються …..)

Ведучий. А ви, команди, поспішайте,

Усе про себе розкажіть.

 Ведуча. І, напевно, уже час

Починати нам змагання.

Приготуйтеся, команди!

Конкурс перший – ПРИВІТАННЯ!

Ведучий . Команда « Кмітливі »

Девіз: Ми команда Кмітливі

             Меткі, вмілі і говірливі,

             Математику ми знаємо, -

             І завжди перемагаємо.

Привітання журі:  Журі  ти моє прекрасне

                                   Ти для нас як сонце ясне,

                                   Не жалій нам бали,

                                   Щоб ми не програли.

Привітання болільникам:  Серце наше не сумує

                                                   Нам болільник аплодує,

                                                   А ми бали здобуваємо

                                                   І ніколи не програємо.

Привітання суперникам: Ну, супернику, тримайся

                                                 Дуже сильно не старайся,

                                                  Ліпше швидко утікай,

                                                 Перемогу нам віддай.

Ведуча. Команда  « Винахідливі »

Девіз: Хлопці. Ми математики знавці.

            Дівчата. А також і вродливі.

            Хлопці. Ми чудові молодці.

            Разом. Команда – «Винахідливі».

Привітання журі:  Очі чорнії, очі жгучії

                                  О журі моє, всемогучеє.

                                  Як шануємо ми вас …

                                  Подаруй нам бал!

                                  У змагання час.

Привітання вболівальникам:  Ми болільника шануєм,

                                                          Нехай аплодує,

                                                          Потім його розцілуєм,

                                                          Серце подаруєм.

Привітання суперникам: Ой, супернику ти наш

                                                 Не напружуй мізки

                                                  Тобі хусточку даруєм,

                                                   Щоб втирав  ти слізки!

Ведучий:

Щоб все у КВК пройшло без заминки, його ми почнем.....

 Ну, звичайно, з розминки!

ІІ Конкурс .  Розминка

Ведуча. 

 Команда відповідає на 10 запитань, кожне запитання оцінюється в 1 бал Запитання  команді  « Кмітливі »:

  1. Одне яйце вариться 5 хвилин. Скільки потрібно часу, щоб зварити 6 яєць.  (5 хвилин)
  2. Яка фігура утвориться, якщо провести два промені з однієї точки? (кут).
  3. Яке число ділиться на усі числа без остачі? (0)
  4. Що більше: добуток усіх цифр чи їх сума? (Сума, бо добуток дорівнює нулю)
  5. Яке найбільше одноцифрове від’ємне число (-1).
  6. Пара коней з села до села пробігла 10 км. Скільки пробіг кожен кінь? (10 км)
  7. Скільки яблук можна з’їсти натщесерце? (одне).
  8. Найстародавніший обчислювальний пристрій? (Пальці).
  9.  У скільки разів прямий кут менший від розгорнутого? (у два).
  10. На даху сиділо 7 горобців. Кішка спіймала і з’їла одного. Скільки горобців залишилось?               (жодного)

      Запитання   команді  «Винахідливі» :

  1.  У будинку 5 кімнат. З однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6)
  2.  До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4. Скільки всього хлопчиків йшло до школи?               (5 хлопчиків)
  3.  У трикутнику відрізали два кути. Скільки кутів залишилось? (5)
  4.  Горіло 10 свічок. Три погасли. Скільки свічок залишилось? (3)
  5.   Яке місто складається із 101 імені? (Севастополь)
  6. Скільки літер у слові «МАТЕМАТИКА»? (10)
  7. Яке число наказує? (Три)
  8. Гострий кут він переріс, до тупого не доріс. Як відомо кут такий називається … (Прямий)
  9.  Дід, бабця, онука, собачка Жучка, кішка, мишка тягнули-тягнули та витягнули Ріпку. Скільки очей дивилося на Ріпку? (12)
  10.   Щоб дійти до роботи Івану Івановичу потрібно півтори години, а з роботи він добирається 90 хв. Як пояснити цю різницю?

 

ІІI Конкурс « Художників »

Ведучий. За даними координатами намалювати малюнок. На дане завдання дається 7 хв.

Малюнок за даними координатами точок

Завдання  команді « Кмітливі »:

(-6; -1), (-6; -6), (-7; -6), (-7; 5), (-8; 4), (-8; 7), (-6; 9), (-6; 10), (-5; 10), (-5; 4), (-2; 7), 
(0; 6), (2; 7), (5; 4), (6; 2), (6; -2), (5; -2), (5; 0), (4; 0), (4; -6), (3; -6), (3; -2), (1; -1), 
(-6; -1).

Зобразити точку (-6; 7), не сполучаючи її з іншими точками. ( Верблюд )

Завдання   команді  «Винахідливі»

(-9; 7), (-7; 8), (-6; 10), (-3; 10), (-1; 7), (8; 1), (15; -2), (13; -4), (6; 0), (4; -1), (3; -1), 
(2; -7),  (-1; -7), (1; -6), (2; -1), (0; -1), (-2; -7), (-5; -7), (-3; -6), (-1; -1), (-5; 2), (-6; 5), 
(-7; 6), (-9; 7).

Зобразити точку (-5; 8), не сполучаючи її з іншими точками.( Пташка )

Ведуча:  А зараз хвилина відпочинку. Гумореска  «Чудо в черевику»

Як відомо, всі ледачі

Ждуть легенької удачі

(Без труда щоб їм щастило),

«Так і з Васею було».

Вчиться Вася в сьомім класі.

Якось друг і каже Васі:

- Знаю чудо я одне!

Чудо справді чарівне!

Будеш мати без мороки

Ти «відмінно» за уроки,

Лиш зроби, мій друже так:

Роздобудь собі п’ятак;

Приліпи його, мов латку,

В черевик під ліву п’ятку!

Узувайся і ходи,

Піде діло – хоч куди!

Це я, - каже, - перевірив.

Ліпить Вася Боровик

П’ять копійок в черевик.

Взувся, тупнув,

Взявсь у боки:

- Більш не вчитиму уроки,

Пощастить мені і так,-

Під п’ятою ж є п’ятак!

Вранці йшов і всю дорогу

Припадав на ліву ногу.

Ось і школа, ось і клас.

Математика якраз.

- Боровик, іди до дошки! –

Вася встав, пом’явся трішки,

На п’ятак натис – дарма!

Де ж те чудо?

Щось нема!

За годину викликають

З географії питають.

Вася встав – ні в сих, ні в тих,

Замість  чуда – в класі сміх.

Мав мороку він велику,

Бо п’ятак у черевику

Відіграв одну лиш  роль –

Надавив йому мозоль!

Закінчилися уроки –

Бігли учні в різні боки.

Ну, а Вася Боровик

Ледве тяг свій черевик!

Під п’ятою п’ять копійок,

А у сумці - стільки ж двійок.

IV Конкурс « Шифрувальник»

 Ведучий. Подивіться на схеми. На них по два слова зашифровані числами, а третє слово не зашифроване. Вам необхідно записати число, що відповідає 3 слову.  Завдання  потрібно виконати за 1 хв.          

 

Діти -4672                      Тиша - 5749

Вік – 563                        Зоя- 813

Квіти-?                           Зошит -?                               (35672   і     81479)

 

V Конкурс  Капітанів.

Ведуча. Для наших капітанів підготовлено кілька завдань. На їх виконання виділяється 10 хв. Вони пишуть на листках відповіді, а потім по черзі оголошують усім глядачам.

  1. Із букв слова «паралелограм» скласти якомога більше слів-іменників

2     Маємо 3 склянки з соком і 3 порожні. Треба зробити так, щоб повні і порожні склянки   стояли через одну, але взяти до рук дозволяється тільки один раз одну склянку. Як це   зробити? ( Із другої з правого краю склянки перелити сік у другу з лівого краю).

3.Рибалка ловив рибу. На запитання «Скільки ти впіймав риби?, відповів: «Половину восьми, шість без голови, дев’ять без хвоста». Скільки риби впіймав рибалка? (оскільки 869 – 000)

Ведучий. Поки наші капітани виконують завдання, ми проведемо конкурс вболівальників.

VI  Конкурс  Вболівальників

    Ведуча.  «Відгадування загадок». 1 загадка – 1 бал. Той вболівальник, який відгадав загадку дарує бал своїй команді. Для відповіді піднімати руку, інакше будуть зніматися бали з команди.

            1.Чотири рівні сторони,

               Є й кути - прямі вони.

               Знають учні всі підряд

               Цю фігуру звуть … (квадрат)

           2. Є у кола вірний друг,

              Називається він … (круг)

          3. Ця точка горда і щаслива,

                Бо роль у неї особлива:

                Вона куту назву дає,

                Його сторін початком є.

                Ця точка для кута єдина

                І називається … (вершина)

           4. Гострий кут він переріс,

               До тупого не доріс.

               Як відомо кут такий

               Називається …  (прямий)

           5. По ній довго можна йти,

               Кінця-краю не знайти.

               І початку там нема

               Бо ця лінія … (пряма)

          6. Вона особа граматична,

              Але і до обчислень звична:

              Із дробом десятковим дружить

              І знаком розділовим служить.

              Вам усім вона відома,

               Ім’я їй дали … (кома)

         7. Летіла птаха на морозі,

             Над хатами січневим днем,

             Згубила літеру в дорозі

             І стала цифрою з нулем

             Що це таке? (Сорок-а)

         8.  Ці числа є великі, а є малюки.

              Проте з них кожен має лише 2 дільники.    ( Прості числа)

         9. Один говорить, два дивляться, два слухають. (Голова)

       10. У двох матерів по 5 синів і всі на одне ім’я. ( Пальці рук)

 Ведучий:  Поки журі підводить підсумки конкурсів, для усіх присутніх в залі музичне вітання від Бабури Олени.

 VII  Конкурс «Хто швидше?».

Ведуча. На листочках написані числа від 1 до 7. Візьміть листочки -  кожен по          одному. (якщо не вистачає учнів – допомагають вболівальники). Я буду називати числа, а ваша задача – якомога швидше вишикуватись у лінію, зробивши потрібне число.  Команда, яка швидше правильно  вишикується, отримує 2 бали. Друга команда за правильно побудоване число отримує 1 бал. За неправильно побудоване число команди балів не отримують. Я називаю числа, в яких не обов’язково повинні використовуватись усі цифри.

- 752       - 3741       - 61 582        - 531 276          - 1 726 354.

VIII  Конкурс « Математичні пазли»

Ведучий. З розрізаних частин аркуша складіть вислів відомої людини про математику

Завдання  команді  « Кмітливі»

… Математика – справа аж ніяк не тільки розуму, але також і фантазії…    

  Ф. Клейн

Завдання   команді   «Винахідливі»

Є в математиці щось таке, що викликає людське захоплення. Ф. Хаусдорф

 

IX  Конкурс « Відгадай»

   Ведуча. Капітани команд отримують картки зі словами. Кожен з них має пояснити своїй команді математичний термін, не називаючи його вголос. Завдання команди – відгадати його. Кожне правильно вгадане слово оцінюється одним балом. Час виконання – 1 хвилина. Якщо команда впоралась  із завданням за менший час, вона отримує бонус – 2 бали.

Завдання  команді  « Кмітливі»

Ромб                 Добуток             Площа                  Клас

Рівняння             Крейда              Геометрія           Бісектриса

Завдання   команді  «Винахідливі»

Круг                  Сума                   Периметр          Задача

Нерівність           Дошка               Алгебра             Медіана

 

X  Конкурс  « Відгадай  прислів’я».

Ведучий. Кожна команда отримує прислів’я записане на аркуші паперу, що лежить у конверті. За 3 хвилини команда зображує це прислів’я в особах. Якщо глядачі відгадають, то команда має 10 балів. Після цього  хтось з команди повинен пояснити суть даного прислів’я.

Завдання  команді  « Кмітливі»             « Одна  голова добре, а дві краще.» 

Завдання   команді   «Винахідливі»             « Сім раз відмір, а раз відріж».

 

Ведуча. А  зараз поки журі підводять підсумки нашого конкурсу  пограємо  з глядачами гру «Вірю – не вірю»,  суть якої полягає в тому, що буде прочитана деяка інформація і ви повинні або згодитися, або не згодитися з правдивістю  даного повідомлення. Ну що ж?  Поїхали?

Математичний конкурс «Вірю – не вірю»

1.     Чи вірите ви в те, що Шарль Перро автор «Червоної Шапочки», написав казку «Любов циркуля і лінійки»? (Так,  є така казка)

2.     Чи вірите ви в те, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? (Так. Один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»).

3.     Чи вірите ви в те, що квітка Гортензія названа в честь француженки Гортензії Лепот, відомої обчислювальниці, складальниці таблиць? (Так. Гортензія Лепот привезла декоративну квітку з Індії і вона була названа так в її честь).

4.     Чи вірите ви в те, що будь-який прямокутний трикутник називають єгипетським? (Ні. Тільки такий прямокутний трикутник сторони якого пропорційні числам 3, 4, 5.)

5.     Чи вірите ви в те, що великий Евклід сказав царю Птолемею: «В геометрії немає царської дороги»? (Так. Евклід жив в 300 р. до н.е).

6.     Чи вірите ви в те, що Піфагор приймав участь  в кулачному бою на 58 Олімпіаді, яка проходила в 548 р. до н. е.? (Так. Він був чемпіоном по цьому виду спорту і утримував цей титул іще на декількох Олімпіадах).

7.     Чи вірите ви в те, що знаменитий Фалес був болільником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора? (Так. Про це свідчать літописці.)

8.     Чи вірите ви в те, що є книга в якій знаходиться 370 різноманітних доведень теореми Піфагора і в ній є доведення запропоноване пррезидентом США Гарфілдом? (Так. Ця книга була опублікована в 1940 р.)

9.   Чи правильно, що англійський математик Джордж Сильвестр написав сонет «Небесна муза», який присвятив першій жінці-математику С.Ковалевській? (так)

10.  Чи правильно, що якщо кожен день по десять годин переписувати праці Леонардо Ейлера, не вистачить і 75 років? (так, зібрання його творів склали 75 великих томів. Про нього говорили, що він обчислює так, як людина дихає).

11.Чи правильно, що англійська королева, коли прочитала казку Льюїса Керола «Аліса в країні чудес» так захопилася, що наказала доставити їй всі книжки чудового казкаря? (так, але була сильно розчарована, оскільки в усіх інших книгах містились лише математичні викладки та формули)

 

Ведучий. Ось і добігла кінця наша зустріч. Ми з вами відвідали країну Математика.

 

Ведуча. Скільки цікавого ми дізналися. Учасники показали прекрасні знання з математики і я переконана, що ви ще більше полюбили її, бо і справді математика – цариця всіх наук.

Ведучий. Команди наші добре грали.

                 Хоч і без досвіду гравці,

                 А результати показали,

                 Що вони – всі молодці!

 Ведуча.   За хвилиною – хвилина,

                 Ось і грі прийшов кінець!

                 Тож послухаємо дружно,

                 Хто сьогодні молодець!

                (Слово журі, нагородження команд)

Ведучий. Якщо хочеш досягнути

                 У житті своїх вершин,

       Математику збагнути

        Мусиш тонко, до глибин.

Ведуча. Не махай на все рукою,

      Не лінуйся, а учись.

      Бо чого навчишся в школі,

               Знадобиться ще колись.

                               (Музика)

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Щур Світлана
Додано
16 жовтня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку