КВК
« Цікава математика »
Мета: розширити та поглибити здобуті на уроках математики знання та показати способи їх використання на практиці; розвивати критичне та логічне мислення, кмітливість, уміння швидко орієнтуватись в ситуації, розвивати увагу спостережливість, самостійність у прийнятті рішення, винахідливість у нестандартних ситуаціях; повагу до суперника, товариськість; розвивати творчість учнів, вміння працювати з додатковою літературою, застосувати набуті знання до розв’язування задач і вправ у нестандартних ситуаціях; активізувати розумову діяльність учнів; сприяти виникненню внутрішніх мотивів навчання, інтересу до математики та життя відомих людей; збудити прагнення більше знати, розуміти; розвивати математичні та комунікативні компетенції, зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв’язки між математикою та іншими сферами життя, виховувати дисциплінованість, цілеспрямованість, впевненість в собі,
уміння працювати в групі, вміння відстоювати свою точку зору, виховувати почуття відповідальності, колективізму та взаємодопомоги .
Ведучий. Доброго дня, дорогі друзі!
Ведуча. Доброго дня шановні уболівальники!
Ведучий. Привіт усім! Усім, хто любить математику!
Ведуча. Усім, хто терпіти її не може і вважає, що це нудна - пренудна наука!
Ведучий. Ми раді вітати вас на конкурсі веселих і кмітливих, який присвячений прекрасній науці, математиці.
Ведуча. Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою, сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.
Ведучий. Відомо усім: тут відсутні секрети –
Бо в школі вивчають різні предмети.
Наук у нас різних вивчають багато.
Яку з них ми будемо нині вітати?
Ведуча. Тобі, математико, наші вітання.
Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.
Сучасну і давню науку чудову
Сьогодні у дії побачимо знову.
Ведучий. Чекають тут різні на вас запитання
І хитрі задачі, й цікаві завдання.
Питання серйозні, та є й жартівливі,
Тож будьте уважні і будьте кмітливі.
Вeдуча. Сьогодні ви будете свідками цікавої боротьби юних математиків, які входять до складу команд « Кмітливі » і « Винахідливі ».
Ведучий . Але багато залежить і від того, наскільки активними й дисциплінованими будуть уболівальники.
Хто уважний, чемний буде,
Бал команді той здобуде.
А хто буде пустувати,
Думать іншим заважати –
Бал команді буде знятий.
Ведуча. Своє задоволення або незадоволення діями команд і журі ви можете виражати оплесками й плакатами.
Ведучий. Але не можна вигукувати з місця, тупотіти.
Вeдyча. Категорично забороняється підказувати. Журі може нагородити уболівальників за хорошу підтримку своєї команди.
Вeдучuй. Але також має право зняти бали в команди, якщо її члени або уболівальники порушуватимуть порядок змагань. Система оцінювання конкурсів - десятибальна.
Ведуча. Тепер на нас чекає гра.
Хай буде весела й без зла.
Ведучий. Бажаємо командам
Маршрут увесь пройти.
Вершину перемоги
У битві досягти.
Вeдуча. А щоб змагання було чесним ,
Ми вибрали журі почесне.
Погляньмо разом з нами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.
( до складу журі запрошуються …..)
Ведучий. А ви, команди, поспішайте,
Усе про себе розкажіть.
Ведуча. І, напевно, уже час
Починати нам змагання.
Приготуйтеся, команди!
Конкурс перший – ПРИВІТАННЯ!
Ведучий . Команда « Кмітливі »
Девіз: Ми команда Кмітливі
Меткі, вмілі і говірливі,
Математику ми знаємо, -
І завжди перемагаємо.
Привітання журі: Журі ти моє прекрасне
Ти для нас як сонце ясне,
Не жалій нам бали,
Щоб ми не програли.
Привітання болільникам: Серце наше не сумує
Нам болільник аплодує,
А ми бали здобуваємо
І ніколи не програємо.
Привітання суперникам: Ну, супернику, тримайся
Дуже сильно не старайся,
Ліпше швидко утікай,
Перемогу нам віддай.
Ведуча. Команда « Винахідливі »
Девіз: Хлопці. Ми математики знавці.
Дівчата. А також і вродливі.
Хлопці. Ми чудові молодці.
Разом. Команда – «Винахідливі».
Привітання журі: Очі чорнії, очі жгучії
О журі моє, всемогучеє.
Як шануємо ми вас …
Подаруй нам бал!
У змагання час.
Привітання вболівальникам: Ми болільника шануєм,
Нехай аплодує,
Потім його розцілуєм,
Серце подаруєм.
Привітання суперникам: Ой, супернику ти наш
Не напружуй мізки
Тобі хусточку даруєм,
Щоб втирав ти слізки!
Ведучий:
Щоб все у КВК пройшло без заминки, його ми почнем.....
Ну, звичайно, з розминки!
ІІ Конкурс . Розминка
Ведуча.
Команда відповідає на 10 запитань, кожне запитання оцінюється в 1 бал Запитання команді « Кмітливі »:
Запитання команді «Винахідливі» :
ІІI Конкурс « Художників »
Ведучий. За даними координатами намалювати малюнок. На дане завдання дається 7 хв.
Малюнок за даними координатами точок
Завдання команді « Кмітливі »:
(-6; -1), (-6; -6), (-7; -6), (-7; 5), (-8; 4), (-8; 7), (-6; 9), (-6; 10), (-5; 10), (-5; 4), (-2; 7),
(0; 6), (2; 7), (5; 4), (6; 2), (6; -2), (5; -2), (5; 0), (4; 0), (4; -6), (3; -6), (3; -2), (1; -1),
(-6; -1).
Зобразити точку (-6; 7), не сполучаючи її з іншими точками. ( Верблюд )
Завдання команді «Винахідливі»
(-9; 7), (-7; 8), (-6; 10), (-3; 10), (-1; 7), (8; 1), (15; -2), (13; -4), (6; 0), (4; -1), (3; -1),
(2; -7), (-1; -7), (1; -6), (2; -1), (0; -1), (-2; -7), (-5; -7), (-3; -6), (-1; -1), (-5; 2), (-6; 5),
(-7; 6), (-9; 7).
Зобразити точку (-5; 8), не сполучаючи її з іншими точками.( Пташка )
Ведуча: А зараз хвилина відпочинку. Гумореска «Чудо в черевику»
Як відомо, всі ледачі
Ждуть легенької удачі
(Без труда щоб їм щастило),
«Так і з Васею було».
Вчиться Вася в сьомім класі.
Якось друг і каже Васі:
- Знаю чудо я одне!
Чудо справді чарівне!
Будеш мати без мороки
Ти «відмінно» за уроки,
Лиш зроби, мій друже так:
Роздобудь собі п’ятак;
Приліпи його, мов латку,
В черевик під ліву п’ятку!
Узувайся і ходи,
Піде діло – хоч куди!
Це я, - каже, - перевірив.
Ліпить Вася Боровик
П’ять копійок в черевик.
Взувся, тупнув,
Взявсь у боки:
- Більш не вчитиму уроки,
Пощастить мені і так,-
Під п’ятою ж є п’ятак!
Вранці йшов і всю дорогу
Припадав на ліву ногу.
Ось і школа, ось і клас.
Математика якраз.
- Боровик, іди до дошки! –
Вася встав, пом’явся трішки,
На п’ятак натис – дарма!
Де ж те чудо?
Щось нема!
За годину викликають
З географії питають.
Вася встав – ні в сих, ні в тих,
Замість чуда – в класі сміх.
Мав мороку він велику,
Бо п’ятак у черевику
Відіграв одну лиш роль –
Надавив йому мозоль!
Закінчилися уроки –
Бігли учні в різні боки.
Ну, а Вася Боровик
Ледве тяг свій черевик!
Під п’ятою п’ять копійок,
А у сумці - стільки ж двійок.
IV Конкурс « Шифрувальник»
Ведучий. Подивіться на схеми. На них по два слова зашифровані числами, а третє слово не зашифроване. Вам необхідно записати число, що відповідає 3 слову. Завдання потрібно виконати за 1 хв.
Діти -4672 Тиша - 5749
Вік – 563 Зоя- 813
Квіти-? Зошит -? (35672 і 81479)
V Конкурс Капітанів.
Ведуча. Для наших капітанів підготовлено кілька завдань. На їх виконання виділяється 10 хв. Вони пишуть на листках відповіді, а потім по черзі оголошують усім глядачам.
2 Маємо 3 склянки з соком і 3 порожні. Треба зробити так, щоб повні і порожні склянки стояли через одну, але взяти до рук дозволяється тільки один раз одну склянку. Як це зробити? ( Із другої з правого краю склянки перелити сік у другу з лівого краю).
3.Рибалка ловив рибу. На запитання «Скільки ти впіймав риби?, відповів: «Половину восьми, шість без голови, дев’ять без хвоста». Скільки риби впіймав рибалка? (оскільки 869 – 000)
Ведучий. Поки наші капітани виконують завдання, ми проведемо конкурс вболівальників.
VI Конкурс Вболівальників
Ведуча. «Відгадування загадок». 1 загадка – 1 бал. Той вболівальник, який відгадав загадку дарує бал своїй команді. Для відповіді піднімати руку, інакше будуть зніматися бали з команди.
1.Чотири рівні сторони,
Є й кути - прямі вони.
Знають учні всі підряд
Цю фігуру звуть … (квадрат)
2. Є у кола вірний друг,
Називається він … (круг)
3. Ця точка горда і щаслива,
Бо роль у неї особлива:
Вона куту назву дає,
Його сторін початком є.
Ця точка для кута єдина
І називається … (вершина)
4. Гострий кут він переріс,
До тупого не доріс.
Як відомо кут такий
Називається … (прямий)
5. По ній довго можна йти,
Кінця-краю не знайти.
І початку там нема
Бо ця лінія … (пряма)
6. Вона особа граматична,
Але і до обчислень звична:
Із дробом десятковим дружить
І знаком розділовим служить.
Вам усім вона відома,
Ім’я їй дали … (кома)
7. Летіла птаха на морозі,
Над хатами січневим днем,
Згубила літеру в дорозі
І стала цифрою з нулем
Що це таке? (Сорок-а)
8. Ці числа є великі, а є малюки.
Проте з них кожен має лише 2 дільники. ( Прості числа)
9. Один говорить, два дивляться, два слухають. (Голова)
10. У двох матерів по 5 синів і всі на одне ім’я. ( Пальці рук)
Ведучий: Поки журі підводить підсумки конкурсів, для усіх присутніх в залі музичне вітання від Бабури Олени.
VII Конкурс «Хто швидше?».
Ведуча. На листочках написані числа від 1 до 7. Візьміть листочки - кожен по одному. (якщо не вистачає учнів – допомагають вболівальники). Я буду називати числа, а ваша задача – якомога швидше вишикуватись у лінію, зробивши потрібне число. Команда, яка швидше правильно вишикується, отримує 2 бали. Друга команда за правильно побудоване число отримує 1 бал. За неправильно побудоване число команди балів не отримують. Я називаю числа, в яких не обов’язково повинні використовуватись усі цифри.
- 752 - 3741 - 61 582 - 531 276 - 1 726 354.
VIII Конкурс « Математичні пазли»
Ведучий. З розрізаних частин аркуша складіть вислів відомої людини про математику
Завдання команді « Кмітливі»
… Математика – справа аж ніяк не тільки розуму, але також і фантазії…
Ф. Клейн
Завдання команді «Винахідливі»
Є в математиці щось таке, що викликає людське захоплення. Ф. Хаусдорф
IX Конкурс « Відгадай»
Ведуча. Капітани команд отримують картки зі словами. Кожен з них має пояснити своїй команді математичний термін, не називаючи його вголос. Завдання команди – відгадати його. Кожне правильно вгадане слово оцінюється одним балом. Час виконання – 1 хвилина. Якщо команда впоралась із завданням за менший час, вона отримує бонус – 2 бали.
Завдання команді « Кмітливі»
Ромб Добуток Площа Клас
Рівняння Крейда Геометрія Бісектриса
Завдання команді «Винахідливі»
Круг Сума Периметр Задача
Нерівність Дошка Алгебра Медіана
X Конкурс « Відгадай прислів’я».
Ведучий. Кожна команда отримує прислів’я записане на аркуші паперу, що лежить у конверті. За 3 хвилини команда зображує це прислів’я в особах. Якщо глядачі відгадають, то команда має 10 балів. Після цього хтось з команди повинен пояснити суть даного прислів’я.
Завдання команді « Кмітливі» « Одна голова добре, а дві краще.»
Завдання команді «Винахідливі» « Сім раз відмір, а раз відріж».
Ведуча. А зараз поки журі підводять підсумки нашого конкурсу пограємо з глядачами гру «Вірю – не вірю», суть якої полягає в тому, що буде прочитана деяка інформація і ви повинні або згодитися, або не згодитися з правдивістю даного повідомлення. Ну що ж? Поїхали?
Математичний конкурс «Вірю – не вірю»
1. Чи вірите ви в те, що Шарль Перро автор «Червоної Шапочки», написав казку «Любов циркуля і лінійки»? (Так, є така казка)
2. Чи вірите ви в те, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? (Так. Один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»).
3. Чи вірите ви в те, що квітка Гортензія названа в честь француженки Гортензії Лепот, відомої обчислювальниці, складальниці таблиць? (Так. Гортензія Лепот привезла декоративну квітку з Індії і вона була названа так в її честь).
4. Чи вірите ви в те, що будь-який прямокутний трикутник називають єгипетським? (Ні. Тільки такий прямокутний трикутник сторони якого пропорційні числам 3, 4, 5.)
5. Чи вірите ви в те, що великий Евклід сказав царю Птолемею: «В геометрії немає царської дороги»? (Так. Евклід жив в 300 р. до н.е).
6. Чи вірите ви в те, що Піфагор приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді, яка проходила в 548 р. до н. е.? (Так. Він був чемпіоном по цьому виду спорту і утримував цей титул іще на декількох Олімпіадах).
7. Чи вірите ви в те, що знаменитий Фалес був болільником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора? (Так. Про це свідчать літописці.)
8. Чи вірите ви в те, що є книга в якій знаходиться 370 різноманітних доведень теореми Піфагора і в ній є доведення запропоноване пррезидентом США Гарфілдом? (Так. Ця книга була опублікована в 1940 р.)
9. Чи правильно, що англійський математик Джордж Сильвестр написав сонет «Небесна муза», який присвятив першій жінці-математику С.Ковалевській? (так)
10. Чи правильно, що якщо кожен день по десять годин переписувати праці Леонардо Ейлера, не вистачить і 75 років? (так, зібрання його творів склали 75 великих томів. Про нього говорили, що він обчислює так, як людина дихає).
11.Чи правильно, що англійська королева, коли прочитала казку Льюїса Керола «Аліса в країні чудес» так захопилася, що наказала доставити їй всі книжки чудового казкаря? (так, але була сильно розчарована, оскільки в усіх інших книгах містились лише математичні викладки та формули)
Ведучий. Ось і добігла кінця наша зустріч. Ми з вами відвідали країну Математика.
Ведуча. Скільки цікавого ми дізналися. Учасники показали прекрасні знання з математики і я переконана, що ви ще більше полюбили її, бо і справді математика – цариця всіх наук.
Ведучий. Команди наші добре грали.
Хоч і без досвіду гравці,
А результати показали,
Що вони – всі молодці!
Ведуча. За хвилиною – хвилина,
Ось і грі прийшов кінець!
Тож послухаємо дружно,
Хто сьогодні молодець!
(Слово журі, нагородження команд)
Ведучий. Якщо хочеш досягнути
У житті своїх вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Ведуча. Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись.
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись.
(Музика)