Тема: КВК математика 9 клас
Мета :розвиток інтересу до математики, фізики та тяги до знань; розвиток логічного мислення, кмітливості, вмінь та навичок міркування, свідомого ставлення до здобуття знань, вміння знаходити вихід із нестандартної ситуації; виховування цілеспрямованості, упевненості у собі, уваги, самостійності; впровадження інтерактивних технології на уроках математики і фізики.
Вчитель:
Увага! Увага!
Хай стихнуть розмови.
І тиша настане у класі оцім.
Сьогодні на захід прийшли ми чудовий,
Хай буде цікаво і весело всім!
Сьогодні будемо на святі
Царицю всіх наук вітати.
Так можемо гордо і по праву
Ми математику назвати.
Математика наче громада галактик,
Наче складена тільки з одних таємниць.
Наче вічна загадка для цілого людства,
Що не знала ніколи ні меж, ні границь.
Математика є горизонт наших мислень,
Не пізнати без неї всіх інших наук.
Математика є, математика буде
«Королева наук» і «Служниця наук».
Важко уявити життя без математики.І не допоможе навіть найсміливіша фантазія. Відомо, що в одній із західних країн було організовано конкурс на кращий твір «Як би людина жила без математики?» і за кращий твір обіцяли велику премію. Не дивно, що такого твору ніхто не написав, бо не можна прожити без математики.
Безмежна роль її у відкритті законів,
У створенні машин повітряних, земних.
Нехай не станеш Піфагором ти,
Яким у мріях вирости бажаєш,
Та будеш ти людиною завжди
І Україну добрими ділами вславиш.
Актуальними і сьогодні є слова жінки-математика С. Ковалевської: «Серед усіх наук,що відкривають шлях до пізнання природи, найвеличнішою є математика».
У сьогоднішньому заході «Математичний калейдоскоп» змагатимуться команди 9-х класів. Сподіваємося, що гра буде цікавою і пізнавальною. Бажаю всім успіху.
А зараз, любі друзі, дозвольте вам представити
журі, яке справедливо оцінюватиме розум, вина
хідливість і кмітливість учасників гри.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
КОнКурС «рОзМинКА»
Кожна команда отримує 12 запитань.
Відповідати слід швидко або пропускати запитання, кажучи слово «далі». За кожну відповідь нараховується 1 бал.
Запитання для команди 1
1. Прямі, які не перетинаються. (Паралельні.)
2. Кут, менший від 90°. (Гострий.)
3. Чотирикутник, у якого протилежні сторони паралельні. (Паралелограм.)
4. Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони.
(Медіана.)
5. Найбільша хорда у колі.(Діаметр.)
6. Трикутник, у якого лише дві сторони рівні.(Рівнобедрений.)
7. Сума внутрішніх кутів трикутника.(180°.)
8. Найменший дільник числа 110.(1.)
9. Квадрат числа 12.(144.)
10. Модуль числа –10.(10.)
11. Яке число вважають щасливим?(7.)
12. Числа, які використовуються для лічби. (натуральні)
Запитання для команди 2
1. Прямі, які перетинаються під кутом 90°.(Перпендикулярні.)
2. Чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні.(Трапеція.).
3. Кут, більший, ніж 90°.(Тупий.)
4. Перпендикуляр, проведений з вершини кута до прямої, що містить протилежну сторону.(Висота.)
5. Відрізок, що сполучає центр кола з точкою кола.(Радіус.)
6. Трикутник, у якого всі сторони рівні.(Рівносторонній.)
7. Сума зовнішніх кутів трикутника, взятих по одному при кожній вершині.
(360°.)
8. Найбільший дільник числа 15. (15.)
9. Квадрат числа 11. (121.)
10. Модуль числа –20. (20.)
11. У давньому Вавилоні це число вважали священним, ним користувалися під час вимірювань. Що це за число? (12. Звідси поділ року на місяці, доби на години, години на хвилини.)
12. Натуральні числа, їм протилежні та нуль. (Цілі числа.)
КОНКУРС «Анаграми»
Команди одержують аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв.
Необхідно переставити букви так, щоб вийшло слово, пов’язане з математичними термінами, або прізвища математиків.
За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
Мапря |
(Пряма) |
Тасови |
( Висота) |
Чотка |
(Точка) |
Пецітрая |
(Трапеція) |
Дарох |
(Хорда) |
Ретамід |
(Діаметр) |
Форігап |
(Піфагор) |
Лочис |
(Число) |
Рінько |
(Корінь) |
Тієв |
(Вієт) |
«Відгадайка»
Командам пропонується список математичних термінів. Представник команди без слів, жестами повинен передати їхній зміст, а члени команди — відгадати.
Завдання для І команди
Трикутник, еліпс, квадрат, кут, фігура, відрізок, градус, діагональ, додавання, лінійка.
Завдання для ІІ команди
Круг, віднімання, рівняння, графік, дужки, промінь, вектор, циркуль, центр кола, многокутник.
Конкурс «Знайдіть числа»
Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.
«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»
( 7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)
Конкурс «Рідна мова»
Я думаю, що ви здогадалися, що наступний конкурс буде пов’язаний з мовою, але й математику ми теж не забули. Кожна команда отримує по чотири слова й словосполучення російською мовою. Ваше завдання – записати й сказати їх українською.
Очікувана відповідь. «9-а клас»: Доданок, звичайний дріб, зрізана піраміда, розкласти на множники. «9-б клас.»: Дотична до кола, зменшуване, наближене значення, десяткове наближення.
КОНКУРС «Продовжіть ряд»
Команди отримують по 10 послідовностей слів, до кожної з яких необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за змістом.
Час виконання 2 хв. Відповіді здаються журі. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
1 |
Доба, година, хвилина,… |
2 |
Квадрат, трапеція, прямокутник,… |
3 |
25, 36, 49,… |
4 |
Раціональні, цілі, дійсні,… |
5 |
Тонна, кілограм, грам,… |
6 |
Лінійка, косинець, циркуль,… |
7 |
Гострий, тупий, прямий,… |
8 |
Діаметр, радіус, центр,… |
9 |
Арифметика, інформатика, алгебра,… |
10 |
Клавіатура, мікрофон, миша,… |
КОНКУРС Хто краще знає математичні терміни
Я називаю букву, а ви по черзі називаєте термін, який починається на цю букву. Наприклад: А – алгебра, алгоритм, аксіома, абсциса і т.д. Виграє той, хто назвав термін на дану букву останнім (команда – останньою). (1 бал)
Д (діаметр, діагональ, дотична, довжина...)
К (куб, коло, квадрат, конус, координата, кут, косинус, котангенс...)
М (многогранник, многочлен, медіана...)
П (похідна, піраміда, призма, пряма, перпендикуляр, похила, площина, паралелограм, прямокутник...)
В (вектор, вісь, відрізок, висота...)
Г (грань, градус, гіпотенуза...)
О (ордината, об’єм, означення, один, однина, одинадцять)
Р (ребро, радіус, радіан, рахунок, ромб...)
С (синус, стереометрія, сума...)
Т (тангенс, твірна, теорема, точка, трапеція, трикутник...)
КОНКУРС Приказки та прислів`я.
Треба назвати приказки та прислів’я, де зустрічаються числа.
(1 бал тому, хто останній назве)
«Музичний калейдоскоп»
Усі учасники гри співають пісні, у яких є числа.
Журі підбиває підсумки гри.
Вчитель:
Закінчилася подорож,
Закінчилася гра.
Щасливо фінішувати
Уже настала пора.
Ви до знань зробили нині крок,
У навчанні бажаємо удачі.
Хай цікавим буде кожний ваш урок
І розв’язуються правильно всі задачі!
Підбиття підсумків. Нагородження команд.
«розминка» По 1 балу за правильну відповідь |
«анограми» По 1 балу за правильну відповідь |
«відгадайка» По 1 балу за правильну букву |
«знайдіть числа» По 1 балу за правильну відповідь |
«рідна мова» По 1 балу за правильну відповідь |
«продовжіть ряд» По 1 балу за правильну відповідь |
Підсумок |
|||||||
9-а |
9-б |
10 |
11 |
10 |
11 |
10 |
11 |
10 |
11 |
10 |
11 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|