КВК "Ну що б,здавалося, слова"

Про матеріал
виховувати любов до рідної мови, усної народної творчості, до України; виховувати колективізм, партнерство та взаємовиручку, розвивати мовлення, вміння творчо підходити до розв’язання завдань, фантазувати, логічно мислити, аналізувати та робити висновки; навчати учнів через гру пізнавати та відкривати для себе нові знання та черпати їх з книг та підручників
Перегляд файлу

КВК «Ну що б, здавалося, слова!»

МЕТА: виховувати любов до рідної мови, усної народної творчості, до України; виховувати  колективізм, партнерство та взаємовиручку, розвивати мовлення, вміння творчо підходити до розв’язання  завдань, фантазувати, логічно мислити, аналізувати та робити висновки; навчати учнів через гру пізнавати та відкривати для себе нові знання та черпати їх з книг та підручників.


В-1.
Здрастуй, Слово, українська мово,
Здрастуй на межі тисячоліть!
Квітни калиново й барвінково,
запашна вічнозелена віть!
В-2 Щиро вітаємо всіх гостей і запрошуємо на свято рідної мови.
В- 1 Багата і милозвучна наша рідна українська мова. Нею можна передати найточніші відтінки думок і почуттів. Та розмовляючи щодня вдома, у школі, на вулиці, ми іноді і не замислюємось над особливостями, відтінками слів, доцільністю їхнього вживання. Сприймаємо слова як щось звичайне, само собою зрозуміле.
В-2 А тим часом мова — одне із багатьох див, створених людьми. Вона віддзеркалює душу народу, його історію. У нашій мові є багато захоплюючого й дивовижного.
Вона — із сім’ї східнослов’янських мов. Російська й білоруська мови — рідні сестри української. Ось послухайте, як звучить заключна строфа Шевченкового «Заповіту» братніми мовами:
В-1 Українською мовою:
І мене в сім’ї великій,
В сім’ї вольній, новій,
Не забудьте пом’янути
Незлим тихим словом.
В-2 А це ті ж рядки російською:
И меня в семье великой,
В семье вольной, новой,
Не забудьте — помяните
Добрым тихим словом.
В-1 Шевченкове слово у перекладі на біло¬руську:
І меня у сям’ї вялікой,
Сям’ї вольнай, новай,
Памянуць ви не забудзьце
Нязлим ціхім словам.
 

В-2
Так, із сивої глибини віків бере початок наша мова. Шлях її розвитку — це тернистий шлях боротьби. Багато, дуже багато жорстоких літ і століть пережила наша рідна, наша невмируща мова, мужньо знісши і витерпівши все. Основоположником нової української літературної мови є Тарас Григорович Шевченко. Тому завдання, які ми вам запропонуємо, будуть не лише з української літератури, а й з мови.

В-1 Тож розпочинаємо КВК «Ну що б, здавалося, слова!» між учнями 5-х класів. Оголошую склад журі і прошу зайняти свої місця:
- ________________________________________________;
- ________________________________________________;
- ________________________________________________.
В-2
Команди, уважно слухайте правила гри. По-перше, КВК – це командна гра, саме тому вам треба разом приймати рішення. Кожній команді будуть задаватися запитання, якщо команда не дає правильної відповіді, право на відповідь переходить до ваших суперників. Час для кожного завдання визначений.
В-1
Сьогодні ви матимете змогу показати свої: знання, уміння, навички, ерудицію, кмітливість. Бажаємо всім успіху! Розпочинаємо!
1 конкурс. Представлення команди (10 б.)

Запрошуємо команду Казкарики”, капітан команди __________

_______________________________________

Що ж зустрічайте нас

Команда вищий клас

Ми мовні аси і знавці

І скрізь ми молодці

Ми з мови все на світі знаємо

Питань не боїмося ми

У цьому залі вас ми привітам

Поплескайте в долоні гучно ви.
В-1 Запрошуємо команду « Скоромовчиків”,капітан команди ________

________________________________________________

Ми команда мовознавців

Вас ми вітаємо

Зустрічайте нас на сцені-

Всі ми вам радіємо

Всі загадки мовознавчі

Ми розгадаємо

Ну а потім загадаємо

Іще і вам


2 конкурс. «Розминка» (по 1 б.)
Запитання задаються по черзі. Перше запитання до команди. На обдумування відповіді - 15с.

1. Скільки літер входить до сучасного українського алфавіту?
33 літери
2. Скільки звуків є в українській мові?
38 звуків (фонем)
3. Скільки голосних і приголосних звуків є в українській мові?
6 голосних і 32 приголосних звуки
4.Назвіть букви, що позначають два звуки.
Я, ю, є, ї, щ
5. Назвіть букву, що не позначає звука.
М’який знак
6. Назвіть букву, що позначає завжди м’який звук.
[й]
7. Скільки букв і звуків у слові «м’яч»?
3 б.,4 зв.
8. Скільки букв і звуків у слові «дзвін»?
5 б., 4 зв.
9. Скільки дзвінких звуків у слові «снігурі»?
3 дзвінких звуки
10. Скільки глухих звуків у слові «синиці»?
2 глухих звуки
11. Наведіть приклад трьох слів, у яких є літера «ґ».
Аґрус, ґазда, ґанок, ґелґотати, ґречний, ґава, ґринджоли, ґрунт, ґудзик, ґуля, дзиґа, мамалиґа, ґедзь, ґанок…
12. Наведіть приклад трьох слів, у яких є літера «г» .
Гарний,господар, гуси, голуб, гриб, горіх…
3 конкурс. Гра «Утвори нове слово»(по 1 б.)
Обі команди отримують завдання. У табличці до кожного слова потрібно дописати одну літеру, щоб утворилося слово з новим лексичним значенням.
Наприклад: до слова «клад» додаємо літеру «с» і виходить «склад», на виконання завдання – 30 секунд.
клад-склад
Роздати завдання

БУРЯ ЛАВА
СУД ЇЖА
МАК КОБЗА
В-2. Мова... Слово... Здавна люди розуміли їхню велику силу.
Ну що б, здавалося, слова...
Слова та голос — більш нічого.
А серце б’ється-ожива,
Як їх почує. (Т. Шевченко)
В-1
Не можна бути байдужим до того, як ми ко¬ристуємося мовою, як виражаємо свої думки, як цінуємо рідне слово.
Один мудрець сказав: «Людина, байду¬жа до рідної мови, схожа на дикуна».
4 конкурс. «Жартівливий мішечок» (по 1 б.)
Гравці витягають з мішечка номери жартівливих запитань і відповідають на них.
1) З чого починається день? (із звука д.)
2) Чим вечір кінчається, а ранок починається? (звуком р.)
3) Як можна з слова «буряк» зробити бурю? (відкинути звук к.)
4) Що стоїть між небом і землею? (звук і.)
5) Яке слово об’єднує 33 букви? (алфавіт.)
6) Якою частиною мови може бути слово коси? (іменником, дієсловом.)
7) Як правильно написати слово завм(и, е)рати? (завмирати)
8 Чим закінчується і зима, і весна? (Буквою А)

9.Чим закінчується і вечір,  і ніч? (Приголосними)

10.Як написати слово робота п’ятьма літерами? (Праця)

11.Що треба зробити, щоб майка злетіла? (Замінити початкову літеру на Ч)

12.Що знаходиться в середині школи? (Буква О)

5 конкурс. «Найкращий читець» ( 10 б.)
Завдвання: продекламувати напам’ять поезію Т.Г. Шевченка. Запрошуємо по одному учаснику від команди.
Оголошую 6 конкурс. «Пантоміма» (по 1 б.)
За допомогою міміки й жестів потрібно відгадати героїв художніх творів, вивчених на українській літературі. Запрошуємо по одному з учасників кожної від команди. Просимо вийти по одному учаснику від команди вибрати завдання і зобразити героя.
МУДРА ДІВЧИНА
ХУХА МОХОВИНКА
7 конкурс. Бліц-турнір (по 1 б.)
Це конкурс для капітанів команд. Виходьте до нас. Умови: на кожне запитання давати відповідь одразу.
1. Усна народна творчість одним словом (фольклор).
2. Змалювання картин природи в художньому творі (пейзаж).
3. Опис зовнішнього вигляду людини в художньому творі (портрет).
4. Розмова двох осіб (діалог).
5. Віршований твір, який співається (пісня).
6. Скільки частин мови є в українській мові? (10).
7. Назвіть частину мови, що не належить ні до самостійних, ні до службових (вигук).
8. Синонім до слова «батьківщина» (вітчизна, рідний край).
9. Антонім до слова «старість» (молодість).
10. Якою частиною мови є слово «три»? (числівник, дієслово).
8 конкурс. «Прислів’я» (по 1 б.)
Умови: кожна команда по черзі називає прислів’я, хто назве більше, той і переможе.
9 конкурс. «Шевченкіана» (по 1 б.)
Запитання задаються по черзі. Перше запитання до команди 5-А класу. На обдумування відповіді - 15с.
1. Коли народився Т.Шевченко? (9 березня 1814 р.)
2. Коли помер Шевченко? (10 березня 1861 р.)
3. В якому селі народився Шевченко? (с. Моринці)
4. В якому селі минуло його дитинство? (с. Кирилівка)
5. Як ще по-іншому називали Шевченка? (Кобзар)
6. Як називається найвідоміша поетична збірка Тараса Григоровича? («Кобзар»)
10 конкурс. Буриме

 Для 1-ї команди: буває, забуває, мова, діброва. Для 2-ї команди: сміх, сніг, весна, красна. 

11 конкурс Конкурс : «Хто найшвидше вимовить скоромовку»

Для першої команди

 Бук бундючився перед дубом,

 Тряс над дубом бурим чубом.

 Дуб вскубнув за чуба бука –

 Буде букові наука.

Для другої команди

                              Бубоніла діду баба:

   - Ой не дмухай на кульбабу,

   Бо з кульбаби полетять

   Сто малих кульбабенят.

Ведучий: Завершився останній конкурс любителів рідної мови. І нехай ви ще мову тільки вивчаєте, та все ж сьогодні показали, що ви  не байдужі до мови.

Слово надається жюрі.

В-1. Ось вже б’є Годинник Часу,
Час настав прощатися.
Дуже прошу, дорогенькі,
У своїх малих серденьках
Залишити назавжди
Хоч краплинку дивини.
І та зірочка-зірничка
Буде вам світити вічно.
Вже скінчилось наше свято
І прощатися пора.
Всім присутнім ми бажаєм
Щастя, миру і добра.
Слово надається журі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку