КВК знавців української мови

Про матеріал
Підвищити мовленнєву компетентність батьків дітей старшого віку. Пропагувати необхідність створення батьками належних умов для правильного мовного виховання дитини; забезпечення гармонійного становлення повноцінної особистості дитини шляхом поєднання процесів формування мовлення із розвитком інших психічних процесів шляхом застосування ігрової діяльності, сучасних інтерактивних форм роботи з дітьми.Стимулювати взаємозв’язок дітей і батьків при виконанні сумісних завдань по розвитку мовлення дитини.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

КВК знавців української мови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

- підвищити мовленнєву компетентність батьків дітей старшого віку.

 - пропагувати необхідність створення батьками належних умов для правильного мовного виховання дитини; забезпечення гармонійного становлення повноцінної особистості дитини шляхом поєднання процесів формування мовлення із розвитком інших психічних процесів шляхом застосування ігрової діяльності, сучасних інтерактивних форм роботи з дітьми;

- Стимулювати взаємозв’язок дітей і батьків при виконанні сумісних завдань по розвитку мовлення дитини.

- Сприяти формуванню позитивного емоційного фону дітей і дорослих .

- розвивати співробітництво в роботі вчителя-логопеда, вихователя, батьків у формуванні мовлення дітей.

Очікувані результати: батьки підвищать  свою мовленнєву  компетентність. слідкуватимуть за мовним розвитком дитини у старшому віці, дбатимуть про розвиток у дитини слухової уваги, фонематичного слуху і сприймання; створюватимуть належні умови для правильного мовного виховання; володітимуть знаннями про значення правильного розвитку дитини та формування її артикуляційної моторики; приділятимуть велику увагу створенню сприятливого мовного середовища, дотримуватимуться чіткості та ясності в розмові з дитиною; вмітимуть вдало співпрацювати з вчителями-логопедами, вихователями, батьками з проблеми формування мовлення  у дітей; пропагуватимуть необхідність застосування сучасних ігрових технологій для забезпечення гармонійного становлення повноцінної особистості дитини шляхом поєднання процесів формування мовлення з розвитком інших психічних процесів.

Характеристика учасників: батьки, діти, вихователі, логопед.

Роздаткові джерела, які передбачається використати: картки (літера –С, літера -Ш), м’ячик, картки з ребусами, тексти скоромовок, картки із словами прислів’їв1.Від теплого слова і лід розмерзає. 2.Слово до слова – зложиться мова.

Тривалість-30 хвилин

Місце проведення-музична зала при дитячому садку № 11м.Синельникового

 

 

Ведуча

-Добрий день гості і учасники змагання кмітливих і допитливих.

Сьогоднішня зустріч присвячується нашій гарній, милозвучній українській мові.

Мова – це втілення думки людини,

Мова це всесвіт увесь для дитини,

Стільки в ній радості,

 щастя й краси.

 

1Дитина:

Рідну мову я вивчаю,

ЇЇ люблю не забуваю.

Рідну мову буду знати,

 берегти і поважати.

2 Дитина:

Вимовляємо кожне слово,

Кожне слово – наче спів.

Найдорожча – рідна мова,

Мова діда і батьків.

Ведуча.

  • Змагатися будуть 2 команди дітей і їх рідних.

- Підводити підсумки змагання буде журі у складі:

-Давайте привітаємо команди.

 1 команда – Звуки

Девіз:

Звуки в мові нам потрібні

Всі в команді дружні й сильні.

2 команда – Слово

Слова будемо всі вивчати,

Щоб легше думати і перемагати.

Ведуча.

- з командами привіталися, починаємо змагання.

1 конкурс- розминка. 1 бал за кожну правильну відповідь.

Відгадайте загадки:

Для 1 команди

На П починається,

                                                   На К Кінчається.

                                                   По ньому наук

                        У школі навчаються. (Підручник)

 

На Б починається,

На К кінчається.

Від нього, як правило,

                всі прокидаються.   (Будильник)

 

Загадка метаграма.  Відгадки відрізняються одним звуком

З В росте на голові,

                         З К ростиме на землі.(Волос – колос)

 

Для 2 команди

На К починається,

На Р кінчається.

Сам невеликий,

              А дуже  кусається.( Комар)

 

На С починається,

На А кінчається.

Всі спати лягають –

          Вона прокидається.(Сова)

 Загадка метаграма.

З М північний звір морський,

                       З К – скуштуй, який смачний.(Морж – корж)

2 конкурс. Придумай слово на заданий звук”- за 2 хв. Загальна оцінка 2 бали.( 1 команда – С, 2 команда – Ш)

Ведуча .

  • Шановні команди вам треба, як можна більше придумати слів на запропонований звук. Отримайте будь ласка представники команд завдання.

( після виконання команди зачитують свої слова)

 

3 конкурс Який, яка, яке? Оцінка 3 бали.

Він командний. Команди по черзі стають у коло, учасники передають один одному м’ячик, придумують слова ознаки до слова – весна.

 

2 команда: слово – літо

 

4 конкурс Зашифровані слова.

Команди розгадують ребуси.

1.Команда

 

2 4 3 5 1                               

о ц н е с

 

 

 

(актор)

 

 

 

 

(гриб)

 

 

 

 

(коровай)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 команда

 

5 1 3 2 4

а в с е н

 

 

 

(лапа)

 

 

 

(риба)

 

 

(птах)

 

Ведуча.

- Поки команди виконують завдання. Для глядачів вікторина.

Вікторина

  1. Скільки літер в українському алфавіті? (33)
  2. Як називається спільна частина споріднених слів? (Корінь)

 

  1. Назвіть три види речень за метою висловлю­вання. (Розповідне, питальне, спонукальне)
  2. Як називається знак, який показує, що речен­ня необхідно читати з підвищеною інтонацією? (Знак оклику)
  3. Як звали чоловічка з дуже веселим характером, у міру вгодованого, у розквіті сил, з пропеле­ром на спині? (Карлсон)
  4. Що стоїть серед Києва? (Літера Є)
  5. Як записати чотирма літерами словосполучення «суха трава»? (Сіно)
  6. Чим закінчується день? (М'яким знаком)

 

5 конкурс Хто швидше.

Оцінка 1 бал за вірну відповідь.

Завдання для дітей. Скажи навпаки

День ... (ніч).

Зима ... (літо).

Радість ... (горе).

Сміх ... (сльози).

Високий ... (низький).

Тонкий ... (товстий).

Великий ... (маленький).

Широкий ... (вузький).

М'який ... (твердий).

Білий ... (чорний).

Солодкий ... (кислий).

Мокро ... (сухо).

Холодно ... (тепло),

Темно…. (світло),

Добре… (погано).

 

Завдання для батьків Назви одним словом

 

Сніг, падати ... (снігопад).

Земля, трусити ... (землетрус).

Листя, падати ... (листопад).

Книги, любити ... (книголюб).

Пар, возити ... (паровоз).

Світлий, зелений ... (світло-зелений).

 

6 конкурс Скоромовки

 

- Команди отримують тексти скоромовок, які треба вивчити і озвучити представникам від команди.

 

1 команда

1.Три дроворуби на трьох дворах дрова рубали.

2.Від тупоту копит пил полем летить.

Дітям3. Олі каша надоїла, Оля кашу недоїла.

 

2 команда

1.Кіт котив моток по току, коток попав на лапу коту.

2. Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.

Дітям3.У вужа – вужаченята, в їжака їжаченята.

 

Музична пауза

Ведуча.

  • Багата і барвиста мова українського народу. Її краса переливається сріблом – золотом в усній народній творчості: скоромовках, лічилках і звичайно в піснях.

Послухайте у виконані дітей українську народну пісню.

Пропонується всім виконати українську народну пісню.

 

7 конкурс - склади прислів’я. Гра живе слово.

Командам із запропонованих слів на карточках  треба скласти прислів’я  і вишикуватися, щоб його могли прочитати глядачі.

1.Від теплого слова і лід розмерзає.

2.Слово до слова – зложиться мова.

 

Ведуча. Любі діти

Тож вивчайте рідну мову

Вже тепер, з маленьких літ.

Українське наше слово

Хай звучить на цілий світ!

А ви, шановні дорослі, допоможіть своїм дітям опанувати красу рідної мови.

Ведуча:

Ми сьогодні гарно грали, мову рідну прославляли.

А тепер прийшла година, слухайте журі, родина.

(Журі оголошує підсумок конкурсу, вручає подарунки).

Підсумки журі.

 

Ведуча: шановні батьки! ось і підійшла наша гра-змагання до закінчення. Вам сподобалися ці ігри? Які ж Ви молодці, дружні і ще раз підтвердили, що один без одного ми не можемо. Вчитель-логопед, вихователі і Ви – батьки завжди разом.

Ці ігри можна використовувати в адаптованому вигляді в роботі з нашими дітьми. Запропоновані  мовні ігри допоможуть розвивати моторику, сприятимуть розвитку мовлення, уваги та пам’яті малюків.

Спілкування під час таких ігор дуже корисне для вас обох: воно зближує вас із дитиною, допомагає розвивати мислення, а також підготуватися до школи. Тож бажаємо Вам успіхів і приємного проводження часу разом із Вашим малюком!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Капітанчук Олена Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Батьківські збори
Інкл
Додано
27 травня 2020
Переглядів
466
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку