З матеріалів презентації можна дізнатися про напрямки та особливості роботи по взаємодії вчителя – логопеда та вихователів у формуванні мовної особистості дитини – суб’єкта інклюзивної педагогіки
Книжник Олена Григорівна – вчитель – логопед ДНЗ № 11 “Дружба” “Шляхи взаємодії вчителя – логопеда та вихователів у формуванні мовної особистості дитини – суб’єкта інклюзивної педагогіки”. Тема досвіду роботи
Номер слайду 2
Девіз. Мова – це всесвіт увесь для дитини,Мова – це втілення думки людини. Стільки в ній радості, щастя й краси.
Номер слайду 3
Педагогічне кредо. Нам потрібно терпіння, щоб змінити те, що можна змінити, мужність, щоб знести те, що неможливо змінити , і мудрість, щоб відрізнити перше від другого.
Номер слайду 4
Формування звукової культури мовлення дошкільнят. Розвиток діалогічного мовлення. Розвиток мовного чуття Розвиток словника Розвитокмонологічногомовлення. Елементарне усвідомлення явищ мови й мовлення. Формування граматичної будови мовлення. Розвиток якостейзв’язного висловлювання. Вербалізація інтелектуальних дій. Триєдина мета цілеспрямованої роботи з розвитку мовлення дошкільнят. Структурний напрямок. Функціональний напрямок. Когнітивний. Напрямок
Номер слайду 5
Обстеження дітей. Взаємовідвідування батьків. Сумісне складання перспективного планування роботи за всіма напрямками. Обговорення і вибір форм і методів, прийомів корекційно – відновлюваної роботи. Оснащення розвиваючого предметного простору в груповому приміщенні. Взаємовідвідування занять. Сумісне проведення інтегрованих, бінарних, комплесних занять. Підготовка дітей до тематичних свят, розваг. Самоосвіта. Консультації логопеда вихователям. Щоденні завдання вчителя – логопеда з корекційно – відновлюваної роботи у вечерні години. Робота з батьками. Форми взаємозв’язку вчителя – логопедаі вихователів
Номер слайду 6
Основні напрямки корекційно – відновлюваної роботи. Виховання звукової культури мовлення. Вчитель - логопед вихователіВиховання мовної особистостіЛексична робота. Формування граматичного ладу мовлення. Робота над складовою структурою мови. Навчання грамоти. Розвиток зв’язного мовлення і мовленнєвого спілкування. Розвиток аналізаторів , як каналів сприймання. Розвиток розумової діяльностіРозвиток дрібної моторики рук. Виховання комунікативної компетентностіРозвиток у дітей загальної, артикуляційної й дрібної моторики. Поповнення, уточнення і активізація словникового запасу у процесі всіх режимних моментів. Закріплення у дітей мовленнєвих навичок на індивідуальних заняттях. Проведення занять по розвитку мовлення. Систематичний контроль за поставленими звуками і граматично вірним мовленням. Розвиток зв’язного мовлення. Розвиток комунікативних навичок спілкування. Удосконалення словесно – логічного мислення як однієї із функцій мовлення
Номер слайду 7
Кінезотерапія (логопедична і фонетична ритміка)Музикотерапія(через сприйняття музики)Вокалотерапія(корекція словом)Імаготерапія(корекція та розвиток за допомогою образів та театралізації)Напрямки арт - терапіїІзотерапія(за допомогою засобів образотворчого мистецтва) Біблеотерапія (за допомогою читання)r
Номер слайду 8
Етапи роботи Логопед Вихователь. Підготовчий. Виробляє і вправляє рухи артикуляційних органів; готує артикуляційний апарат до постановки звуків; визначає послідовність постановки звуків залежно від характеру мовленнєвих порушень. Працює над розвитком правильного дихання дітей. В ігровій формі стимулює дітей до закріплення артикуляційних рухів і положень органів мовлення. Широко використовує “Артикуляційні казки”. Розвиває силу, з якою дитина видихує повітря. Постановочний. Виробляє артикуляційний уклад певного звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи органів мовлення. Ставить звук(різними прийомами та методами). Закріплює поставлений звук у складах. Закріплює звук, поставлений дитині логопедом, звертає увагу дитини на його артикуляцію, звучання, пов’язує його із картинкою – символом. АвтоматизаціїАвтоматизує поставлені звуки у словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв’язній мові. За завданнями логопеда в ігровій формі закріплює поставлений звук у словах, словосполученнях, фразах, реченнях, зв’язній мові. Стежить за правильною вимовою поставлених звуків(або звуків, що знаходяться на етапі автоматизації) у вільний від занять час. ДиференціаціїПроводить диференціацію звуків (які змішувались у вимові)Організує фонетичний режим (суворо стежить за правильною вимовою слів,поставлених звуків у повсякденному житті). Заохочує дітей до виправлення помилок у мовленні. Щоденні спостереження за мовленнєвою діяльністю дітей, забезпечення їх мовної активності.
Номер слайду 9
Корекція розвитку дрібної моторики. Підготовчі вправи для формування зорово – моторної координації та розвитку дрібної моторики. Самомасаж рук. Пальчикові вправи (гімнастика)Пальчикові картинки (фігурки)Пальчикові ігриІгри з рукавичкою
Номер слайду 10
Взаємозв’язок у роботі вихователя та логопеда по формуванню зв’язного мовлення. Підготовка дітей до занять з розвитку зв’язного мовлення. Активні спостереження за життєвими явищами; екскурсії. Практичні дії з предметами. Розгляд предметів, малюнків.Ігри (сюжетно - рольові, дидактичні). Читання художніх творів. Бесіди. Вправи на розвиток логічного мислення, уваги, пам’яті по лексичній темі. Ознайомлення з навколишнім світом. Малювання на тему (сюжет) розповіді.- Заняття логопеда по формуванню лексико - граматичних категорій мовлення.Ігри – драматизації на сюжет розповіді, яку переказують. Використання дидактичних, сюжетно – рольових ігор, ігрові ситуації. Обговорення і аналіз дитячих розповідей (використовуючи магнітофонний запис). Домашнє завдання, переказ батькам складеної на занятті розповіді, придумування інших розповідей на цю ж тему. Театралізована “концертна діяльність”( виступи в інших групах ). Відпрацювання розповіді (переказу) з дітьми слабої підгрупи на корекційній годині вихователя чи на індивідуальному занятті логопеда. Робота по закріпленню навичок розповідання. Підготовка дітей до занять з розвитку зв’язного мовлення. Робота по закріпленню навичок розповідання. Заняття вихователів по розвитку зв’язного мовлення Заняття логопеда по розвитку зв’язного мовлення
Номер слайду 11
Форми взаємодії з батьками Відвідування родини на дому. Батьківські збори. Індивідуальні консультації. Групові консультації. Домашні завдання. Логопедичний куточок для батьків у вітальні групи. Міні – бібліотека – ознайомлення батьків з новинками педагогіки та психології. День відкритих дверей.
Номер слайду 12
На шляхах виховання мовної особистості головне одне – бережливий, вдумливий, сугубо індивідуальний підхід до проблем кожної дитини.