Шляхи взаємодії вчителя – логопеда та вихователів у формуванні мовної особистості дитини – суб’єкта інклюзивної педагогіки

Про матеріал
З матеріалів презентації можна дізнатися про напрямки та особливості роботи по взаємодії вчителя – логопеда та вихователів у формуванні мовної особистості дитини – суб’єкта інклюзивної педагогіки
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Книжник Олена Григорівна – вчитель – логопед ДНЗ № 11 “Дружба” “Шляхи взаємодії вчителя – логопеда та вихователів у формуванні мовної особистості дитини – суб’єкта інклюзивної педагогіки”. Тема досвіду роботи

Номер слайду 2

Девіз. Мова – це всесвіт увесь для дитини,Мова – це втілення думки людини. Стільки в ній радості, щастя й краси.

Номер слайду 3

Педагогічне кредо. Нам потрібно терпіння, щоб змінити те, що можна змінити, мужність, щоб знести те, що неможливо змінити , і мудрість, щоб відрізнити перше від другого.

Номер слайду 4

Формування звукової культури мовлення дошкільнят. Розвиток діалогічного мовлення. Розвиток мовного чуття Розвиток словника Розвитокмонологічногомовлення. Елементарне усвідомлення явищ мови й мовлення. Формування граматичної будови мовлення. Розвиток якостейзв’язного висловлювання. Вербалізація інтелектуальних дій. Триєдина мета цілеспрямованої роботи з розвитку мовлення дошкільнят. Структурний напрямок. Функціональний напрямок. Когнітивний. Напрямок

Номер слайду 5

Обстеження дітей. Взаємовідвідування батьків. Сумісне складання перспективного планування роботи за всіма напрямками. Обговорення і вибір форм і методів, прийомів корекційно – відновлюваної роботи. Оснащення розвиваючого предметного простору в груповому приміщенні. Взаємовідвідування занять. Сумісне проведення інтегрованих, бінарних, комплесних занять. Підготовка дітей до тематичних свят, розваг. Самоосвіта. Консультації логопеда вихователям. Щоденні завдання вчителя – логопеда з корекційно – відновлюваної роботи у вечерні години. Робота з батьками. Форми взаємозв’язку вчителя – логопедаі вихователів

Номер слайду 6

Основні напрямки корекційно – відновлюваної роботи. Виховання звукової культури мовлення. Вчитель - логопед вихователіВиховання мовної особистостіЛексична робота. Формування граматичного ладу мовлення. Робота над складовою структурою мови. Навчання грамоти. Розвиток зв’язного мовлення і мовленнєвого спілкування. Розвиток аналізаторів , як каналів сприймання. Розвиток розумової діяльностіРозвиток дрібної моторики рук. Виховання комунікативної компетентностіРозвиток у дітей загальної, артикуляційної й дрібної моторики. Поповнення, уточнення і активізація словникового запасу у процесі всіх режимних моментів. Закріплення у дітей мовленнєвих навичок на індивідуальних заняттях. Проведення занять по розвитку мовлення. Систематичний контроль за поставленими звуками і граматично вірним мовленням. Розвиток зв’язного мовлення. Розвиток комунікативних навичок спілкування. Удосконалення словесно – логічного мислення як однієї із функцій мовлення

Номер слайду 7

Кінезотерапія (логопедична і фонетична ритміка)Музикотерапія(через сприйняття музики)Вокалотерапія(корекція словом)Імаготерапія(корекція та розвиток за допомогою образів та театралізації)Напрямки арт - терапіїІзотерапія(за допомогою засобів образотворчого мистецтва) Біблеотерапія (за допомогою читання)r

Номер слайду 8

Етапи роботи Логопед Вихователь. Підготовчий. Виробляє і вправляє рухи артикуляційних органів; готує артикуляційний апарат до постановки звуків; визначає послідовність постановки звуків залежно від характеру мовленнєвих порушень. Працює над розвитком правильного дихання дітей. В ігровій формі стимулює дітей до закріплення артикуляційних рухів і положень органів мовлення. Широко використовує “Артикуляційні казки”. Розвиває силу, з якою дитина видихує повітря. Постановочний. Виробляє артикуляційний уклад певного звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи органів мовлення. Ставить звук(різними прийомами та методами). Закріплює поставлений звук у складах. Закріплює звук, поставлений дитині логопедом, звертає увагу дитини на його артикуляцію, звучання, пов’язує його із картинкою – символом. АвтоматизаціїАвтоматизує поставлені звуки у словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв’язній мові. За завданнями логопеда в ігровій формі закріплює поставлений звук у словах, словосполученнях, фразах, реченнях, зв’язній мові. Стежить за правильною вимовою поставлених звуків(або звуків, що знаходяться на етапі автоматизації) у вільний від занять час. ДиференціаціїПроводить диференціацію звуків (які змішувались у вимові)Організує фонетичний режим (суворо стежить за правильною вимовою слів,поставлених звуків у повсякденному житті). Заохочує дітей до виправлення помилок у мовленні. Щоденні спостереження за мовленнєвою діяльністю дітей, забезпечення їх мовної активності.

Номер слайду 9

Корекція розвитку дрібної моторики. Підготовчі вправи для формування зорово – моторної координації та розвитку дрібної моторики. Самомасаж рук. Пальчикові вправи (гімнастика)Пальчикові картинки (фігурки)Пальчикові ігриІгри з рукавичкою

Номер слайду 10

Взаємозв’язок у роботі вихователя та логопеда по формуванню зв’язного мовлення. Підготовка дітей до занять з розвитку зв’язного мовлення. Активні спостереження за життєвими явищами; екскурсії. Практичні дії з предметами. Розгляд предметів, малюнків.Ігри (сюжетно - рольові, дидактичні). Читання художніх творів. Бесіди. Вправи на розвиток логічного мислення, уваги, пам’яті по лексичній темі. Ознайомлення з навколишнім світом. Малювання на тему (сюжет) розповіді.- Заняття логопеда по формуванню лексико - граматичних категорій мовлення.Ігри – драматизації на сюжет розповіді, яку переказують. Використання дидактичних, сюжетно – рольових ігор, ігрові ситуації. Обговорення і аналіз дитячих розповідей (використовуючи магнітофонний запис). Домашнє завдання, переказ батькам складеної на занятті розповіді, придумування інших розповідей на цю ж тему. Театралізована “концертна діяльність”( виступи в інших групах ). Відпрацювання розповіді (переказу) з дітьми слабої підгрупи на корекційній годині вихователя чи на індивідуальному занятті логопеда. Робота по закріпленню навичок розповідання. Підготовка дітей до занять з розвитку зв’язного мовлення. Робота по закріпленню навичок розповідання. Заняття вихователів по розвитку зв’язного мовлення Заняття логопеда по розвитку зв’язного мовлення

Номер слайду 11

Форми взаємодії з батьками Відвідування родини на дому. Батьківські збори. Індивідуальні консультації. Групові консультації. Домашні завдання. Логопедичний куточок для батьків у вітальні групи. Міні – бібліотека – ознайомлення батьків з новинками педагогіки та психології. День відкритих дверей.

Номер слайду 12

На шляхах виховання мовної особистості головне одне – бережливий, вдумливий, сугубо індивідуальний підхід до проблем кожної дитини.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Колесова Юлія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
27 травня 2020
Переглядів
2499
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку