Клас_______ Прізвище та ім’я ______________________________ Дата _________
Тема. Дослідження електричного кола з паралельним з'єднанням провідників.
Мета: експериментально перевірити, що сила струму в нерозгалуженій частині кола дорівнює сумі сил струмів у відгалуженнях; довести, що загальний опір провідників, з'єднаних паралельно, менший за опір кожного з них.
Обладнання: онлайн-лабораторія PHET.
Хід роботи
Підготовка до експерименту
1. Перш ніж виконувати роботу, переконайтеся, що ви знаєте вимоги безпеки під час роботи з електричними колами.
2. Накресліть схему електричного кола, що складається з джерела струму, двох резисторів і ключа, з’єднаних паралельно (рис. 1).
|
|
рис. 1 |
схема електричного кола |
Експеримент
Суворо дотримуйтесь інструкції з безпеки.
Результати вимірювань відразу заносьте до таблиці.
1. 1.Перейдіть за покликанням https://phet.colorado.edu/sims/html/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab/latest/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab_uk.html та складіть електричне коло за схемою.
2. Виміряйте силу струму І та U напругу, що проходить у нерозгалуженій частині кола, потім на кожній лампі. Накресліть схеми відповідних електричних кіл. Результати вимірювань занесіть до табл. 1 і зробіть висновок.
|
|
|
рис. 2
|
рис. 3
|
рис. 4
|
|
|
|
схеми електричних кіл |
3. Виміряйте напругу U на лампах. Накресліть схему відповідного електричного кола.
Опрацювання результатів експерименту
Використовуючи результати вимірювань, обчисліть опір спіралі лампи 1 (R1) і лампи 2 (R2), а також опір ділянки кола, що містить обидві лампи (R). Результати обчислень занесіть до таблиці.
табл. 1
|
I, А |
U, В |
R, Ом |
Перша лампочка |
|
|
|
Друга лампочка |
|
|
|
Джерело живлення (батарея) |
|
|
|
Загальне значення величин (значення з першої лампочки + значення з другої лампочки) |
|
|
|
Аналіз експерименту та його результатів
Проаналізувавши експеримент і його результати, зробіть висновок, у якому зазначте:
а) які співвідношення для паралельно з’єднаних провідників ви перевіряли та які результати отримали;
б) які чинники могли вплинути на точність отриманих результатів.
Висновок
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________