Лабораторне дослідження.
Тема. Вимірювання частоти серцевих скорочень.
Мета: навчитися вимірювати частоту серцевих скорочень.
Обладнання: секундомір.
Хід роботи
2) ___________
3) ___________
ЧССс =1+2+3/3=
Дослідницький практикум.
Тема. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.
Мета: дослідити зміну ЧСС під впливом навантажень; установити залежність ЧСС від
стану організму та обґрунтувати значення показників ЧСС для оцінки стану
здоров’я.
Обладнання: блокнот, ручка, секундомір.
Хід дослідження.
Період Доби
Дні тижня |
Вранці після пробудження не встаючи з ліжка |
Після виконання процедур ранкового туалету |
Під час ігор на великій перерві, або активного відпочинку. |
Після обіду – по завершенні прийому їжі. |
Після вечірньої прогулянки |
Перед нічним сном. |
Понеділок |
|
|
|
|
|
|
Вівторок |
|
|
|
|
|
|
Середа |
|
|
|
|
|
|
Четвер |
|
|
|
|
|
|
П’ятниця |
|
|
|
|
|
|
Субота |
|
|
|
|
|
|
неділя |
|
|
|
|
|
|
ЧСС, уд./хв.. |
Стан здоровя та рекомендації для запобігання захворюванням. |
Менше 45 |
Свідчить про серцеву блокаду, яка може бути наслідком сильної слабкості, хронічної втоми, патологічного порушення кровоточу. Потрібно звернутися до лікаря кардіолога. |
46 - 59 |
Часто є ознакою зниженої функції щитоподібної залози. Слід пройти обстеження у лікаря ендокринолога. |
60 – 80 |
Показник нормального фізіологічного стану організму. Ви в належній фізичній формі. Підтримуйте її здоровим способом життя. |
81 - 100 |
Може свідчити про артеріальну гіпертензію. Потрібно регулярно вимірювати АТ. Потрібно звернутися до кардіолога. |
Понад 100 |
Часто є ознакою підвищеної функції щитоподібної залози. Потрібно пройти обстеження у ендокринолога. |
Дата __________ Прізвище, ім’я ______________________
Лабораторне дослідження
Тема. Вимірювання порога слухової чутливості.
Мета: визначити поріг індивідуальної слухової чутливості; обґрунтувати здатність
слухової сенсорної системи до адаптації та її значення для людини.
Обладнання: механічний годинник, сантиметрова стрічка або лінійка.
Хід дослідження.
Завдання 1. Визначення абсолютного порога слуху.
Завдання 2. Демонстрація слухової адаптації.
Чому виміряна відстань за віддалення годинника від вуха більша, ніж у разі наближення його до вуха? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Зробіть висновок: про що свідчить підвищення порога слухової чутливості? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Дата __________ Прізвище, ім’я ______________________
Лабораторне дослідження
Тема. Вимірювання порога слухової чутливості.
Мета: визначити поріг індивідуальної слухової чутливості; обґрунтувати здатність
слухової сенсорної системи до адаптації та її значення для людини.
Обладнання: механічний годинник, сантиметрова стрічка або лінійка.
Хід дослідження.
Завдання 1. Визначення абсолютного порога слуху.
Завдання 2. Демонстрація слухової адаптації.
Чому виміряна відстань за віддалення годинника від вуха більша, ніж у разі наближення його до вуха? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Зробіть висновок: про що свідчить підвищення порога слухової чутливості? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Дата __________ Прізвище, ім’я ______________________
Дослідницький практикум
Тема. Визначення особистого типу вищої нервової діяльності.
Мета: визначити свій тип вищої нервової діяльності та з’ясувати його зв'язок з
індивідуальними особливостями поведінки.
Обладнання: анкета для визначення типу темпераменту. (додаток 4).
Хід дослідження.
1-20 (Тх) -
21-40 (Тс) –
41-60 (Тф) –
61-80 (Тм) -
Кх=Тх/Т= Кс=Тс/Т=
Кф=Тф/Т= Км=Тм/Т=
Дата __________ Прізвище, ім’я ______________________
Дослідницький практикум
Тема. Визначення особистого типу вищої нервової діяльності.
Мета: визначити свій тип вищої нервової діяльності та з’ясувати його зв'язок з
індивідуальними особливостями поведінки.
Обладнання: анкета для визначення типу темпераменту. (додаток 4).
Хід дослідження.
1-20 (Тх) -
21-40 (Тс) –
41-60 (Тф) –
61-80 (Тм) -
Кх=Тх/Т= Кс=Тс/Т=
Кф=Тф/Т= Км=Тм/Т=
Дата __________ Прізвище, ім’я ______________________
Дослідницький практикум
Тема. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.
Мета: виявити явище адаптації теплових рецепторів шкіри до дії високої та
низької температур; обґрунтувати її значення для людини.
Обладнання: склянки з водою різної температури.
Хід дослідження.
Дата __________ Прізвище, ім’я ______________________
Дослідницький практикум
Тема. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.
Мета: виявити явище адаптації теплових рецепторів шкіри до дії високої та
низької температур; обґрунтувати її значення для людини.
Обладнання: склянки з водою різної температури.
Хід дослідження.
Дата __________ Прізвище, ім’я ______________________
Лабораторне дослідження
Тема. Визначення реакції зіниць на світло.
Мета: дослідити безумовний рефлекс зміни діаметра зіниць під впливом світлових
подразнень.
Обладнання: ліхтарик або настільна лампа.
Хід дослідження.
Роботу слід виконувати в парах.
_____________________________________________________________.
_____________________________________________________________.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата __________ Прізвище, ім’я ______________________
Лабораторне дослідження
Тема. Дослідження різних видів пам’яті.
Мета: дослідити індивідуальні особливості й визначити вид памяті, що переважає.
Обладнання: набір карток зі словами, аркуші чистого паперу, секундомір
.
Хід дослідження.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Вид пам’яті |
Слухова |
Зорова |
Моторна |
Кількість правильно відтворених слів |
|
|
|
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дата __________ Прізвище, ім’я ______________________
Лабораторне дослідження
Тема. Дослідження різних видів пам’яті.
Мета: дослідити індивідуальні особливості й визначити вид памяті, що переважає.
Обладнання: набір карток зі словами, аркуші чистого паперу, секундомір
.
Хід дослідження.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Вид пам’яті |
Слухова |
Зорова |
Моторна |
Кількість правильно відтворених слів |
|
|
|
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________