Орлова О.Б.
вчитель – дефектолог,
спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
Парасковіївської СЗШІ № 40 Донецької обласної ради
ЛЕПБУК « СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ. КОРОВА.»
Однією з найперших тварин, яку приручила людина, стала корова. З первісних часів і вже 8,5 тисячі років вона постійно живе поруч з людьми, забезпечуючи їх важливим продуктом харчування – молоком. З молока готують безліч різних корисних і смачних речей. Існує безліч страв, у складі яких використовується молоко або молочні продукти.
Це теплокровна істота тваринного світу. Її тіло має постійну температуру, вище, ніж у навколишнього її середовища.
Корова відноситься до класу ссавців. Це ті тварини, які вигодовують своїх дитинчат за допомогою молока.
Це тварина з загону парнокопитних, при ходьбі вона спирається на два середніх несросшихся пальця і має розділені копита.
Тварини підряду жуйних, до яких відноситься і корова, мають особливість травної системи – їх шлунки складаються з декількох відділів і корм пережовується ними двічі.Вона відноситься до сімейства парнокопитних – її роги як ковпачки одягнені на кістяне підставу, і всередині мають форму вузького келиха.У тваринництві цей вид тваринного називають великою рогатою худобою, скорочено ВРХ.
Тематичний лепбук «Свійські тварини. Корова.» носить дидактично - інформаційний характер. При розробці лепбука використовувались навчальні програми для 5 та 8 та 9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушенням інтелектуального розвитку.
Завдання, які містяться у лепбуці будуть цікавими та корисними учням 5класів при вивченні теми «Сільське господарство нашої місцевості» ,учням 8 класів при вивченні теми «Парнокопитні» та учням 9 класів при вивченні теми «Здорове та раціональне харчування»
За допомогою лепбуку учні в ігровій формі зможуть отримати багато інформації про корову і чим вона корисна людині.
Завдання « Книги на колінах»:
1. Систематизувати знання дітей по темі;
2. Знати і класифікувати диких і домашніх тварин;
3. Розвивати спостережливість, уважність;
4. Розуміти значення свійських тварин для людини;
5. Вміти застосовувати знання про тваринний світ для розв'язання конкретних житттєвих ситуацій.
Зміст
I сторінка.
Інтерактивна вправа «Чим корисна корова»
У кишеньці знаходиться розрізаний пазл.
Мета: Виховання дбайливого ставлення до свійських тварин.
Опис видів діяльності : Учні складають пазл та розповідають як доглядають за коровою ,чим вона корисна людині.
Кишенька з картками «Які у корови сліди»
У кишені знаходяться кольорові малюнки з різними слідами.
Мета: Навчити розпізнавати сліди парнокопитних та непарнокопитних тварин. З’ясувати чим вони відрізняються між собою.
Опис видів діяльності: Розпізнання та порівняння слідів різних тварин, малювання слідів у зошиті.
II сторінка. «Дослідницька сторінка»
Квітка-складайка «Що виготовляють з молока»
Мета: Розвивати дослідницький підхід до вивчення теми «Свійські тварини. » Закріплювати знання дітей про продукти , які виготовляють з молока . Іх поживну та харчову цінність. Формувати вміння працювати в групі.
Опис видів діяльності : Складання рецептів здорового та раціонального харчування. Підрахунок кілокалорій .
Вправа - манюня: «Нагодуй корову. »( У кишенці знаходяться малюнки з різною їжою. У відерце треба покласти тільки те. що їсть корова. )
Мета: Узагальнити знання про особливості шлунку корови, сприяти розвитку логічного мислення, виховувати дбайливе ставлення до тварин. .
Опис видів діяльності: учням роздають картки, на яких зображено різноманітну їжу. Учні повинні покласти в відерце саме ту картку, на якій намальовано улюблену їжу корови. Тоді корова виросте і стане товщою (вчитель тягне за низ картинки з коровою і картинка розкладається).
III сторінка «Сторінка розвитку уваги та спостережливості»
Інтерактивна вправа «Знайди голову корови»». ( ігрове поле, картки - малюнки .)
Мета: Узагальнення знань учнів про особливості будови голови свійських парнокопитних тварин ( свиня, корова) . Порівняння.
Опис видів діяльності: учні розглядують малюнки . на яких зображені різні голови тварин. Треба проаналізувати особливості будови кожної голови ,до якої тварини вона відноситься.
Гра - меморі «Знайди тінь»( зображення з тінями тварин та кольоровими малюнками)
Мета: Розвивати увагу, спостережливість, зорове сприйняття, мислення, мовлення дітей.
Опис видів діяльності : потрібно викласти картки з зображенням тіні тварини і дати гравцям 30 секунд, щоб запам'ятати їх розташування. Кожен учасник робить хід по черзі, а саме: вибирає для відкриття по дві картки малюнків тварин і якщо вони збігаються за картинками, то гравець залишає їх собі.
Використовуються на уроках , під час роботи в творчих групах та парах.
IV сторінка «Цікавинки про корову.»
Інформаційна сторінка «Цікавинки про воду» ( кольоровий малюнок звіршованою цікавою інформацією про корову).
Мета: Навчально - пізнавальна діяльність.
Опис діяльності: Читання та обговорювання цікавої інформації про коров. Використовується під час уроків для інформаційних сторінок .