« Лепбук »
Лепбук – інтерактивна папка для дітей та особлива організація навчального матеріалу на певну тему. Що потрібно, щоб його зробити своїми руками, та у якій послідовності діяти – читайте далі.
Обираємо тему
Темою папки-лепбуку може бути абсолютно будь-яке явище, предмет чи істота. Усе залежить від рівня знань тих, для кого ви його виготовляєте. Приклади тем: «Зимуючі птахи», «Дикі тварини», «Материки», «Польові квіти», «Дні тижня», «Пори року». Залежно від віку дітей подумайте, наскільки глибоко ви збираєтеся занурюватися в тему. Від цього і буде залежати кількість розгорток й деталей вашого лепбука.
Складаємо план
Після того як ви визначилися із темою, візьміть листок, ручку та напишіть план. Ви помиляєтеся, якщо вважаєте, що лепбук – це просто розворот з малюнками. Він має бути добре продуманий, щоб максимально структурувати інформацію та видати її цікаво і творчо. З чого почати, в яку боку розгорнути тему, які нюанси висвітлити?
Малюємо макет
Прийшла черга візуалізувати свій проект. Ви маєте чітко уявляти, що і в якому місці буде розташовано – малюнки, кишеньки, вкладки, книжечки і інші деталі. Малюємо усе це від руки на звичайному листку паперу.
Розмір лепбука
Стандарт – папка А4 в складеному вигляді або А3 у розгорнутому. Такі формати вважаються найзручнішими, однак це не є догмою.
У лепбуці можуть бути такі елементи:
– кишеньки різної форми та розміру (також у вигляді книжечки чи «гармошки»);
– конвертики;
– віконця;
– дверцята;
– стрілки;
– карточки;
– елементи, які можна витягувати;
– елементи, які повертаються навколо своєї осі;
– пазли.
Що потрібно, щоб зробити лепбук:
– картонна папка-основа;
– звичайний та кольоровий папір;
– ножиці;
– клей-олівець;
– степлер;
– скотч;
– декоративні елементи (за необхідності).
Майстер клас для вчителів початкової школи
«Лепбук. Використання в початковій школі»
Обладнання: бейджики з позначкою групи та номером 1-4; методичний лепбук для презентації; паперові пазли з частинами прислів’їв; шаблони міні-книжечок, кишеньок різної форми; підручники, довідники, колекція фотоматеріалів; комп’ютер; мультимедійний проектор; екран; ватман для основи лепбука; (для кожної групи) клей, ножиці, ручки, фломастери.
План
Що таке лепбук? Лепбук – це тематична папка, створена своїми руками.
Для чого він? Лепбук дає змогу бачити поняття, що розглядається, в системі.
Як його створити? Опрацювати інформацію за темою та оформити в незвичайній формі.
Хто має створювати. Лепбук створюють учні, учитель забезпечує ресурсами та надає консультації щодо розміщення інформації у лепбуці.
Скільки часу потрібно, щоб створити лепбук?
Учні не можуть створювати лепбук швидко, тому на виготовлення потрібно
Як використовувати лепбук?
Лепбук має безліч цікавих функцій. У нього розкриваються кишеньки, розгортаються карти, спливають різні фігурки, що розповідають історії.
Як виготовити лепбук
1 етап. Виготовляємо форму та розміщуємо інформацію
Розглядаємо та виготовляємо окремі міні-книжки, які стануть частинами лепбуку.
2 етап. Виготовляємо лепбук за інструкціями вчителя. Вчимося розміщувати назву теми і малюнок, розподіляємо інформацію по площині лепбука, добираємо форму для представлення інформації, створюємо і розміщуємо інформаційні блоки.
3 етап. Діти створюють лепбук самостійно.
3.2 Весняні зміни в природі.
3.3 Правила поведінки в природі
Людина має жити так, щоб не шкодити природі, а допомагати їй.
Подобається вам результат нашої спільної праці? Доповніть нашу диво-книгу прикметниками, які ви дібрали на початку нашої роботи.
– Шановні колеги, чи вважаєте ви ефективним використання лепбука в початковій школі? Яке ваше бачення можливостей лепбука в навчально-виховному процесі?
Д о д а т о к 1
Рекомендації групі «Рослини навесні»
……………………………………………………………………..
Рекомендації групі «Комахи навесні»
1. З великої кількості комах оберіть три, про які ви б хотіли розказати.
2. Суттєву та цікаву інформацію про обраних комах подайте у незвичайній формі.
3. Викладайте інформацію просто та доступно. Так вам буде легко розказувати про обраних комах, а вашим однокласникам – легко сприймати розповідь.
4. На допомогу вам будуть підручник, довідники, художні твори, мережа інтернет, досвід та знання дорослих.
5. Необхідні фото чи схеми ви знайдете в колекції наочності.
…………………………………………………………………………..
Рекомендації групі «Птахи навесні»
1. З великої кількості птахів оберіть три, про які ви б хотіли розказати.
2. Суттєву та цікаву інформацію про обраних птахів подайте у незвичайній формі.
3. Викладайте інформацію просто та доступно. Так вам буде легко розказувати про обраних птахів, а вашим однокласникам – легко сприймати розповідь.
4. На допомогу вам будуть підручник, довідники, художні твори, мережа інтернет, досвід та знання дорослих.
5. Необхідні фото чи схеми ви знайдете в колекції наочності.
…………………………………………………………………………..
Рекомендації групі «Звірі навесні»
1. З великої кількості звірів оберіть три, про які ви б хотіли розказати.
2. Суттєву та цікаву інформацію про обраних звірів подайте у незвичайній формі.
3. Викладайте інформацію просто та доступно. Так вам буде легко розказувати про обраних звірів, а вашим однокласникам – легко сприймати розповідь.
4. На допомогу вам будуть підручник, довідники, художні твори, мережа інтернет, досвід та знання дорослих.
5. Необхідні фото чи схеми ви знайдете в колекції наочності.
…………………………………………………………………………..
Рекомендації групі «Весняні роботи людей»
1. З великої кількості весняних робіт людей оберіть ті, про які ви б хотіли розказати.
2. Суттєву та цікаву інформацію про обрані роботи подайте у незвичайній формі.
3. Викладайте інформацію просто та доступно. Так вам буде легко розказувати, а вашим однокласникам – легко сприймати розповідь.
4. На допомогу вам будуть підручник, довідники, художні твори, мережа інтернет, досвід та знання дорослих.
5. Необхідні фото чи схеми ви знайдете в колекції наочності.
…………………………………………………………………………..