Лічба до 10 в прямому і зворотньому порядку. Додавання і віднімання числа 3. Числовий промінь.

Про матеріал
Конспект уроку розрахований на учнів 1 класу. Основні очікувані результати : - рахують до 10 в прямому і зворотньому порядку; - вміють додавати і віднімати числа в межах 10; - складають таблиці додавання і віднімання числа 3; - розв’язують задачі на знаходження суми, збільшення і зменшення числа на кілька одиниць; - порівнюють числа і виправляють помилки; - пояснюють, зв’язок дії додавання з дією віднімання; - мають уявлення про зиму; - знають ознаки зими і зимові розваги людей; - вправляються у встановленні знаків арифметичних дій; - вміють креслити відрізки коротші від поданих; - усвідомлюють необхідність підгодівлі птахів взимку; - розуміють, що таке числовий промінь і як з ним працювати; - розвивати критичне мислення, математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; формувати пізнавальний інтерес, робити взаємоперевірку; - виховувати інтерес до вивчення навчального предмету «Я досліджую світ» і «Математики».
Перегляд файлу

1

 

Тема. Лічба до 10 в прямому і зворотньому порядку. Додавання і віднімання числа 3. Числовий промінь.

Очікувані результати:

-        рахують до 10 в прямому і зворотньому порядку;

-        вміють додавати і віднімати числа в межах 10;

-       складають таблиці додавання і віднімання числа 3;

  •              розв’язують задачі на  знаходження суми, збільшення і зменшення числа на кілька одиниць;
  •              порівнюють числа і виправляють помилки;
  •              пояснюють, зв’язок дії додавання з дією віднімання;
  •              мають уявлення  про зиму;
  •              знають ознаки зими і зимові розваги людей;
  •              вправляються у встановленні знаків арифметичних дій;
  •              вміють креслити відрізки коротші від поданих;
  •              усвідомлюють необхідність підгодівлі птахів взимку;
  •              розуміють, що таке числовий промінь і як з ним працювати;
  •              розвивати критичне мислення, математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; формувати пізнавальний інтерес, робити взаємоперевірку;
  •              виховувати  інтерес до вивчення  навчального предмету «Я досліджую світ» і «Математики».

Компетентності

Вільне володіння українською мовою – діти усно й письмово висловлювати свої думки, усвідомлюють роль мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готові вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях.

Здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами - активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті класу.

Математична компетентність – вміння  обчислювати і порівнювати вирази, розв’язувати задачі, креслити відрізки, складати таблиці додавання і віднімання числа 3, усвідомлювати роль математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людей.

Природнича компетентність - розширити знання учнів про зимові розваги людей взимку, пригадати ознаки зими.

Екологічна компетентність - привернути увагу учнів до проблем виживання птахів взимку, їх підгодівлі .

Громадянські та соціальні компетентності - співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети  (робота в парах з лего) при складанні таблиці додавання числа 3, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя.

Наскрізні лінії

Здоров’я і безпека- становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя, дотримуватися ЗСЖ  і настанов вчителів стосовно формування здоров’язбережувального освітнього середовища.

Підприємливість і фінансова грамотність – завдяки виробленим умінням швидко рахувати і розв’язувати математичні завдання різного рівня, які  забезпечать краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань.

 

Перебіг  уроку

І. Організаційний момент.

Ось дзвінок подав сигнал

До роботи час настав

Ось і ми часу не гаймо

А урок свій починаймо

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

-З казкою ми зустрічались не раз

І знову вона завітала до нас.

В казці є завжди перешкоди та знаю,

Що їх для кмітливих дітей не буває.

- А ви, діти, хотіли б потрапити до казки?

-Щоб потрапити до казки, потрібно тричі проказати чарівне  заклинання.

-Всі ви добре знаєте, що найчарівнішими словами в усьому світі є «Будь ласка».

Тому запам’ятайте і давайте повторимо його  тричі.

- Будь ласка, будь ласка, будь ласка»

- Ми хочемо стати героями казки «Білочніжка і семеро гномів».

- Сьогодні у Білосніжки День народження. Самотньо їй у зимовому лісі святкувати це свято. Ось вирішила вона запросити нас на свій День народження. Але гноми так просто не пропустять на свято. Вони прислали листа з різними математичними завданнями. Мовляв, розв’яжемо їх, потрапимо у гості до Білосніжки. Діти, ви згодні розв’язувати математичні завдання і потрапити на день народження до Білосніжки? Добре.

- Але перед тим, як ми почнемо виконувати задання гномиків Білосніжка просить нас згадати, яка зараз пора року?

- Назвіть ознаки зими?

- Місяці зими?

- В які зимові ігри можна пограти взимку?

- Покажіть мені  за допомогою цеглинки , який у вас настрій. Нагадую, зелений –чудовий, червоний – засмучений. Будемо старатися разом із гномиками покращити вам настрій до кінця уроку.

1.  Перше завдання від гномика Веселунчика.

Гра «Ланцюжок»

Лічба від 1 до 10; від 10 до 1; від 3 до 1; від 3 до10.

Усний рахунок. https://learningapps.org/9067003

Гномик Веселун пропонують нам покататися на конях, так як ще у нас снігу немає і виконати інтерактивну вправу.

- Ось до класу на урок залетіло шість сорок

Дві пізніше прибуло. Скільки всіх птахів було? ( 8).

 

  • У грудні було 7 похмурих днів , а в січні – на 3 дні

більше. Скільки похмурих днів було в січні? (10)

 

  • У січні  було 10 сонячних днів, а в грудні-

на 3 дні менше.  Скільки сонячних днів було

у грудні? (7)

 

- У саду до годівниці прилетіло три синиці

Потім ще чотири птиці

Скільки птиць на годівниці? ( 7)

Виховний момент

- Як потрібно допомагати птахам взимку? Чому?

- Як ви допомагаєте птахам?

- А що ми з вами зробили для птахів? (годівнички для птахів взяти у Шимко)

- Покажіть кожен свою.

- Після уроків підемо і повісимо їх на гілочки дерев.

3. Завдання від гномика Мовчунчика. Гра «Мовчанка» (діти показують відповіді на математичному віялі).

-Так, як усі люди полюбляють взимку грати у що? Сніжки

-Сніжки, Мовчунчик теж просить вас пограти із ним у цю гру. Розв’язати приклади, а відповіді показати математичним віялом.

 

4.Завдання від Лінивчика, який таблиці не вчить і робить помилки

Гномик Лінивчик дуже полюбляє взимку кататися на санчатах. Просить вас допомогти виправити помилки, бо Білосніжка не дозволяє йому іти гратися, пока він не допоможе своїм гномикам.

-Допоможемо йому?

5. Каліграфічна хвилинка.  Гра «Конкурс красунь».

-Білосніжка дуже любить писати. Ви можете попрацювати разом з нею.

-Вона просить нас продемонструвати їй, як ви вмієте писати цифру 3.

Написання цифри 3.

Назвіть сусідів числа 3. ( Воно наступне після числа 2 і передує числу 4).

- Пригадайте , будь ласка, з скількох складається цифра 3?

 

 

 

 

6. Математичний диктант.

Гномик Всезнайко цікавиться чи  ми вміємо писати математичний диктант.

4 збільшити на 3

5 зменшити на 3

Сума чисел 7+ 3

Різниця чисел 8 – 3

Перший доданок 6, другий – 3. Запишіть суму.

На тарілці лежало 7 пиріжків. Під час обіду гномики всі пиріжки зїли.

Запишіть, скільки пиріжків залишилося.

7 2 10 5 9  0

Фізкультхвилинка (Гномик  Рухливчик пропонує нам  взяти дві цеглинки і виконати фізкультхвилинку під музичний супровід)

ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом. Робота за підручником. ( ст.66.)

Завдання 2 с. 66

-Гномики пропонують нам  попрацювати із підручником.

-Відкрийте підручник на с. 66 (цифра 66 складається із 6 і 6).

-Поставте пальчик біля цифри 2.

-З рівності на додавання скласти рівності на віднімання.

3+3=6

6-3=3

6+3=9

9-3=6

9-6=3

Оголошення теми і мети уроку

-Щоб потрапити  до Білосніжки на День народження нам гномики пропонують не тільки виконати завдання , а ще й ознайомитися із додаванням і відніманням числа 3 .

РОБОТА З ЛЕГО

Давайте візьмемо лего.

До 1 цеглинки покладемо ще 3.

Скільки їх стало?

Що станеться, коли ми додамо?  На дошці теж написані приклади

1+3=4

2 +3=

3+3=6

4+3=

5+3=8

6+3=

7+3=10

— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 1, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 1.)

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (3)

— Тому таблиця й називається «Додати 3».

— Розгляньте таблицю віднімання числа 3.

Розгляньте числовий промінь (надрукувати). Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?

-Скільки всього відняли? Як віднімали?

— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 3. Яке число віднімали в кожному прикладі? (3)

— Тому таблиця й називається «Відняти 3».

 

Який висновок можна зробити?

Перший доданок збільшується на 1, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 1.

ІV.Розвиток математичних знань

Завдання 1 (КАРТКА).  На день народження ходять з квітами. Отже, назбираємо букет квітів для Білосніжки.

Завдання 2. Виміряйте цеглинку і скажіть, яка довжина цеглинки?

Накресліть на картці відрізок на 3 см коротший від даного (3 см).

Обміняйтеся картками, якщо правильно поставте «+», якщо не вірно ставимо «-« (взаємоперевірка)

А Пустунчика спіткала невдача у нього вибігли зайчики з клітки. Допоможемо йому позбирати їх. Для цього складемо задачу за малюнком і розв’яжемо її.

Завдання 3. На галявині бігало 5 зайців, а під кущем сиділо 2. Скільки всього зайців?

-Про кого йде мова в задачі?

- Скільки зайців бігало на галявині?

- А скільки сиділо під кущем?

- Що запитується у задачі?

-Давайте виділимо головні слова у задачі

- Що нам відомо.

Бігало – 5 з.

Сиділо- 3 з.

Разом-?

Р.

5+2=7 (з.)

В. 7 з.

Завдання 4.

Між числами 3 ,4 ,2 постав знаки арифметичних дій так, щоб у результаті одержати число 5.

3+4-2=5

VI. Підсумок уроку.

- Вам сподобався наш урок?

- Яке завдання  було складним , а яке – легшим?

-  Покажіть цеглинкою, якщо  у вас все вийшло зелену ,якщо ні- червону.

-Ми виконали всі завдання гномів і нарешті зможемо привітати Білосніжку з Днем народження. А хочете побачити чим закінчується наша казка? Тоді закрийте очі і тричі повторіть заклинання.

«Будь ласка, будь ласка, будь ласка,

Ми хочемо побачити кінець казки»

От і закінчилась наша казка. Були ви всі « Молодці».

За те, що ви всі міркували, слухали й відповідали Білосніжка дарує вам тортики. Всередині казкового шматочка тортика лежить солодкий подарунок.

Пригощайтесь залюбки. Мої любі малюки.   

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку