1
Тема. Лічба до 10 в прямому і зворотньому порядку. Додавання і віднімання числа 3. Числовий промінь.
Компетентності
Вільне володіння українською мовою – діти усно й письмово висловлювати свої думки, усвідомлюють роль мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готові вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях.
Здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами - активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті класу.
Математична компетентність – вміння обчислювати і порівнювати вирази, розв’язувати задачі, креслити відрізки, складати таблиці додавання і віднімання числа 3, усвідомлювати роль математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людей.
Природнича компетентність - розширити знання учнів про зимові розваги людей взимку, пригадати ознаки зими.
Екологічна компетентність - привернути увагу учнів до проблем виживання птахів взимку, їх підгодівлі .
Громадянські та соціальні компетентності - співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети (робота в парах з лего) при складанні таблиці додавання числа 3, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя.
Наскрізні лінії
Здоров’я і безпека- становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя, дотримуватися ЗСЖ і настанов вчителів стосовно формування здоров’язбережувального освітнього середовища.
Підприємливість і фінансова грамотність – завдяки виробленим умінням швидко рахувати і розв’язувати математичні завдання різного рівня, які забезпечать краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Ось дзвінок подав сигнал
До роботи час настав
Ось і ми часу не гаймо
А урок свій починаймо
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
-З казкою ми зустрічались не раз
І знову вона завітала до нас.
В казці є завжди перешкоди та знаю,
Що їх для кмітливих дітей не буває.
- А ви, діти, хотіли б потрапити до казки?
-Щоб потрапити до казки, потрібно тричі проказати чарівне заклинання.
-Всі ви добре знаєте, що найчарівнішими словами в усьому світі є «Будь ласка».
Тому запам’ятайте і давайте повторимо його тричі.
- Будь ласка, будь ласка, будь ласка»
- Ми хочемо стати героями казки «Білочніжка і семеро гномів».
- Сьогодні у Білосніжки День народження. Самотньо їй у зимовому лісі святкувати це свято. Ось вирішила вона запросити нас на свій День народження. Але гноми так просто не пропустять на свято. Вони прислали листа з різними математичними завданнями. Мовляв, розв’яжемо їх, потрапимо у гості до Білосніжки. Діти, ви згодні розв’язувати математичні завдання і потрапити на день народження до Білосніжки? Добре.
- Але перед тим, як ми почнемо виконувати задання гномиків Білосніжка просить нас згадати, яка зараз пора року?
- Назвіть ознаки зими?
- Місяці зими?
- В які зимові ігри можна пограти взимку?
- Покажіть мені за допомогою цеглинки , який у вас настрій. Нагадую, зелений –чудовий, червоний – засмучений. Будемо старатися разом із гномиками покращити вам настрій до кінця уроку.
1. Перше завдання від гномика Веселунчика.
Гра «Ланцюжок»
Лічба від 1 до 10; від 10 до 1; від 3 до 1; від 3 до10.
Усний рахунок. https://learningapps.org/9067003
Гномик Веселун пропонують нам покататися на конях, так як ще у нас снігу немає і виконати інтерактивну вправу.
- Ось до класу на урок залетіло шість сорок
Дві пізніше прибуло. Скільки всіх птахів було? ( 8).
більше. Скільки похмурих днів було в січні? (10)
на 3 дні менше. Скільки сонячних днів було
у грудні? (7)
- У саду до годівниці прилетіло три синиці
Потім ще чотири птиці
Скільки птиць на годівниці? ( 7)
Виховний момент
- Як потрібно допомагати птахам взимку? Чому?
- Як ви допомагаєте птахам?
- А що ми з вами зробили для птахів? (годівнички для птахів взяти у Шимко)
- Покажіть кожен свою.
- Після уроків підемо і повісимо їх на гілочки дерев.
3. Завдання від гномика Мовчунчика. Гра «Мовчанка» (діти показують відповіді на математичному віялі).
-Так, як усі люди полюбляють взимку грати у що? Сніжки
-Сніжки, Мовчунчик теж просить вас пограти із ним у цю гру. Розв’язати приклади, а відповіді показати математичним віялом.
4.Завдання від Лінивчика, який таблиці не вчить і робить помилки
Гномик Лінивчик дуже полюбляє взимку кататися на санчатах. Просить вас допомогти виправити помилки, бо Білосніжка не дозволяє йому іти гратися, пока він не допоможе своїм гномикам.
-Допоможемо йому?
5. Каліграфічна хвилинка. Гра «Конкурс красунь».
-Білосніжка дуже любить писати. Ви можете попрацювати разом з нею.
-Вона просить нас продемонструвати їй, як ви вмієте писати цифру 3.
Написання цифри 3.
Назвіть сусідів числа 3. ( Воно наступне після числа 2 і передує числу 4).
- Пригадайте , будь ласка, з скількох складається цифра 3?
6. Математичний диктант.
Гномик Всезнайко цікавиться чи ми вміємо писати математичний диктант.
4 збільшити на 3
5 зменшити на 3
Сума чисел 7+ 3
Різниця чисел 8 – 3
Перший доданок 6, другий – 3. Запишіть суму.
На тарілці лежало 7 пиріжків. Під час обіду гномики всі пиріжки зїли.
Запишіть, скільки пиріжків залишилося.
7 2 10 5 9 0
Фізкультхвилинка (Гномик Рухливчик пропонує нам взяти дві цеглинки і виконати фізкультхвилинку під музичний супровід)
ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом. Робота за підручником. ( ст.66.)
Завдання 2 с. 66
-Гномики пропонують нам попрацювати із підручником.
-Відкрийте підручник на с. 66 (цифра 66 складається із 6 і 6).
-Поставте пальчик біля цифри 2.
-З рівності на додавання скласти рівності на віднімання.
3+3=6
6-3=3
6+3=9
9-3=6
9-6=3
Оголошення теми і мети уроку
-Щоб потрапити до Білосніжки на День народження нам гномики пропонують не тільки виконати завдання , а ще й ознайомитися із додаванням і відніманням числа 3 .
РОБОТА З ЛЕГО
Давайте візьмемо лего.
До 1 цеглинки покладемо ще 3.
Скільки їх стало?
Що станеться, коли ми додамо? На дошці теж написані приклади
1+3=4
2 +3=
3+3=6
4+3=
5+3=8
6+3=
7+3=10
— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 1, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 1.)
— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (3)
— Тому таблиця й називається «Додати 3».
— Розгляньте таблицю віднімання числа 3.
Розгляньте числовий промінь (надрукувати). Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?
-Скільки всього відняли? Як віднімали?
— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 3. Яке число віднімали в кожному прикладі? (3)
— Тому таблиця й називається «Відняти 3».
Який висновок можна зробити?
Перший доданок збільшується на 1, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 1.
ІV.Розвиток математичних знань
Завдання 1 (КАРТКА). На день народження ходять з квітами. Отже, назбираємо букет квітів для Білосніжки.
Завдання 2. Виміряйте цеглинку і скажіть, яка довжина цеглинки?
Накресліть на картці відрізок на 3 см коротший від даного (3 см).
Обміняйтеся картками, якщо правильно поставте «+», якщо не вірно ставимо «-« (взаємоперевірка)
А Пустунчика спіткала невдача у нього вибігли зайчики з клітки. Допоможемо йому позбирати їх. Для цього складемо задачу за малюнком і розв’яжемо її.
Завдання 3. На галявині бігало 5 зайців, а під кущем сиділо 2. Скільки всього зайців?
-Про кого йде мова в задачі?
- Скільки зайців бігало на галявині?
- А скільки сиділо під кущем?
- Що запитується у задачі?
-Давайте виділимо головні слова у задачі
- Що нам відомо.
Бігало – 5 з.
Сиділо- 3 з.
Разом-?
Р.
5+2=7 (з.)
В. 7 з.
Завдання 4.
Між числами 3 ,4 ,2 постав знаки арифметичних дій так, щоб у результаті одержати число 5.
3+4-2=5
VI. Підсумок уроку.
- Вам сподобався наш урок?
- Яке завдання було складним , а яке – легшим?
- Покажіть цеглинкою, якщо у вас все вийшло зелену ,якщо ні- червону.
-Ми виконали всі завдання гномів і нарешті зможемо привітати Білосніжку з Днем народження. А хочете побачити чим закінчується наша казка? Тоді закрийте очі і тричі повторіть заклинання.
«Будь ласка, будь ласка, будь ласка,
Ми хочемо побачити кінець казки»
От і закінчилась наша казка. Були ви всі « Молодці».
За те, що ви всі міркували, слухали й відповідали Білосніжка дарує вам тортики. Всередині казкового шматочка тортика лежить солодкий подарунок.
Пригощайтесь залюбки. Мої любі малюки.