Конспект уроку для учнів 1 класу на.тему "Лічба в межах 10. Попереднє й наступне числа. Додавання і віднімання. Розв'язування задач". Стане у нагоді для вчителів, які хочуть працювати креативно
Тема: Лічба в межах 10. Попереднє й наступне числа. Додавання і віднімання. Розв'язування задач.
Мета: закріплювати знання нумерації чисел другого десятка; формувати вміння
додавати і віднімати в межах 10 на основі знань про попереднє й наступне
число; розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати логічне мислення, увагу;
виховувати інтерес до математики, бажання вчитися й здобувати знання.
Обладнання: підручник, робочий зошит, зошит з друкованою основою; слайди із
зображенням героїв казки, виразами; телевізор; маски героїв казки;
м'ячик; таблиця із скороченим записом задачі.
Хід уроку
I Організаційний момент.
1. Привітання. ( Слайд 2)
- Добрий день!
У добрий час!
Радо ми вітаємо вас!
З миром зустрічаємо,
Щастя вам бажаємо!
Пролунав веселий дзвоник
Завітали всі у клас!
Будем дружно ми старатись,
Щоб побачити в кінці
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці!
Девіз нашого уроку:
Ми працьовиті і старанні
Ми веселі та слухняні.
Кожен з вас приготувався
На перерві постарався
Є на парті зошит, ручка і дощечка, й олівець
Тож зараз ми часу не гаймо, наш урок розпочинаймо! (слайд 3)
- Згадаємо правила роботи на уроці:
1. Не викрикуй, не крутись,
На учителя дивись.
2. Якщо хочеш щось сказати –
Треба руку піднімати.
Це було дуже давно. Персидський цар Дарій хотів захопити Грецію. Кораблі висадили персидських воїнів біля маленького містечка Марафон. Військо почало готуватися до походу на Афіни – одне з головних міст Греції. Почався бій, довго він тривав, перси не витримали сили греків і почали втікати до своїх кораблів.
А нам залишилася така легенда, що після бою одного грецького воїна відправили в Афіни - столицю Греції, з радісною новиною про перемогу. І він після важкого, жорстокого бою та у повному озброєнні пробіг 42 км 195 м - саме така відстань була від м. Марафон до м. Афіни. Воїн вбіг у місто, встиг крикнути:
„ Радійте! Ми перемогли!” і впав замертво. Серце воїна не витримало такого навантаження.
Пам’ять про воїна, який приніс в Афіни радісну звістку, ожила у спорті . З тих пір в Олімпійських іграх є змагання , обов’язкова дистанція – марафонський біг. Але у ньому приймають участь лише чоловіки.
II. Мотивація навчальної діяльності.
Метод «Мікрофон»
Починається урок…математики.
До уроку я приготував…підручник, зошит, пенал.
На уроці сидітиму…тихо.
Буду слухати…уважно.
Писатиму…каліграфічно.
Зошит триматиму…правильно.
Рахуватиму…швидко.
Відповідатиму…чітко.
(Слайд 4)
Казку люблять усі люди!
І дорослі, і малі,
Тобто й наші школярі.
Будемо ми працювати,
Й руку вправно піднімати.
Казка кличе нас усіх!
Починаємо мерщій!
Гра «Шифрувальник»
|
10 - 9 |
3 + 3 |
8 - 6 |
2 + 1 |
6 - 2 |
5 + 2 |
5 |
1 |
6 |
2 |
3 |
4 |
7 |
Б |
К |
О |
О |
Л |
О |
К |
Колобок ( Слайд 5)
- Молодці виконали завдання.
Математичний диктант
ВІДЕО-ГРА «Герої казок»
III Повідомлення теми уроку. ( Слайд 6)
Разом з Колобком ми будемо лічити та обчислювати в межах 10, на основі знань
про попереднє і наступне число, розв'язуватимемо задачі.
Отже, казка починається!
IV Актуалізація знань учнів.
( Слайд 7 )
Розповім вам, діти,
Давню казку, ось яку…
Не в болоті, ні в ліску,
Край села стояла хата.
Там жили дідусь і баба.
Роботящими були, мали свинку,
Пасли гуси, часто пиріжки пекли.
( Слайд 8 )
Дідо: - Навари, бабо, мені вареників!
Баба: - Та з чого я тобі їх наварю, борошна ж немає!
Дідо: - А ти по засіках помети, по закутках пошкреби, та й набереться трішки.
Хоч на колобок вистачить.
(Слайд 9)
Учитель: - Спекла баба ввечері Колобок і поклала на вікно, щоб прохолонув.
Колобок вийшов незвичний, непосидючий, допитливий.
Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує.
І ви йому допоможіть.
1. Усна лічба.
1). Гра «Продовж».
- Порахувати від 3 до 7, від 1 до 9, від 7 до 10, від 2 до 8.
2). Назвати: - яке число передує числу 5, 9
- яке число слідує за числом 3, 7.
3). Колобок хоче дізнатися які сусіди мешкають поруч.
- Назвіть сусідів числа: 2, 4, 6.
4) Гра «Запали зірку» ( Слайд 10)
- Знайти і обчислити вирази із відповіддю 10.
9 + 1 7 + 3 6 + 3 2 + 8 5 + 5 6 + 4
1 + 7 1 + 9 4 + 3 3 + 7 8 + 2 4 + 6
- Скільки яскравих зірочок нарахував Колобок? (9)
( Слайд 11)
Колобок : - Я такий гарненький:
Щічки рум'яненькі,
Ще й біленьке личко.
А я все дивлюся,
Куди покочуся.
5) Каліграфічна хвилинка.
Учитель: - Вискочив Колобок на каліграфічну галявину. (Слайд 12)
- Діти, давайте пригадаємо, як треба сидіти під час письма:
- спинка рівна;
- ноги на підлозі;
- руки на парті, тільки лікті виглядають;
- ручку тримаємо трьома пальчиками;
- зошит похило.
- Відкриємо зошити.
Зошит свій я відкриваю
І під нахилом кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь.
До роботи враз візьмусь.
- Потрібно навчити нашого героя писати каліграфічно цифру 8.
Написання цифри 8 .( Слайд 13)
Учитель: - Котиться Колобок, аж ось назустріч йому Зайчик. ( Слайд 14)
Зайчик: - Так, стань рівненько, повернись,
Ну й круглий ти! Куди не глянеш –
Що впоперек, що в довжину.
Комусь сніданком в лісі станеш.
Тікай, бо зараз дожену!
Колобок: - Хіба я що тобі зробив?
Зайчик: - Ось ти повинен що зробить:
Якщо розв'яжеш ти завдання,
Я тебе без покарання відпущу.
Колобок: - Але що ж мені робити?
Треба все це полічити.
А я в школу не ходив
Й математики не вчив.
Допоможіть мені!
6). Математичний диктант
- Колобок просить нас допомогти записати числа.
- Скільки морквинок, якщо їх кількість – 1 дес. 6 од.;
- Скільки бурячків, якщо їх кількість – 1 дес. 1 од.;
- Скільки капустин, якщо їх кількість – 1 дес. 8 од.;
- Скільки картоплин, якщо їх кількість – 1дес. 9 од.;
- Скільки яблук, якщо їх кількість - 2 дес.
7). Самоперевірка. (Слайд 15)
16, 11, 18, 19,20.
V Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
Учитель: - Покотився Колобок далі, аж тут назустріч – Сірий Вовк. ( Слайд 16)
Вовчик: - Я голодний і сердитий,
Хочу їсти, хочу пити.
В мене повний рот зубів,
І ще жоден не поїв.
Колобок: - Не їж мене, Вовчику!
Я тобі у пригоді стану!
Вовчик: - Тоді виконай такі завдання.
Колобок: - А я в школу не ходив
Й математики не вчив.
Виручайте мене, друзі!
( Слайд 17)
- Обчисліть приклади
1 + 1 = 2 2 + 1 = 3 3 + 1 = 4
4 + 1 = 5 5 + 1 = 6 6 + 1 = 7
7 + 1 = 8 8 + 1 = 9 9 + 1 = 10
- Прочитайте тільки відповіді.
- Що ви одержали? ( Послідовний ряд чисел).
- Як він утворився? ( Додавали до числа 1 ).
- Тоді, що означає додати до числа 1? ( Одержати наступне число)
- А тепер будемо віднімати по 1. ( Слайд 18)
10 – 1 = 9 9 – 1 = 8 8 – 1 = 7 7 – 1 = 6
6 – 1 = 5 5 – 1 = 4 4 – 1 = 3 3 – 1 = 2
2 – 1 = 11 1 – 1 = 0
- Прочитайте відповіді.
- Які числа одержали? ( Попередні)
- Отже, додаючи до числа одиницю, ми отримуємо наступне число.
- І навпаки, віднімаючи одиницю, ми отримуємо попереднє число.
- Колобок мандрував і втомився. Потрібно йому і нам відпочити. ( Слайд 19)
Вправа для очей ( Слайд 20)
VI Закріплення і систематизація навчального матеріалу.
- Покотився Колобок далі, а тут назустріч Ведмідь. ( Слайд 21)
Ведмідь: - Я – Ведмедик волохатий,
Люблю ягідки й медок.
Ой, а що це так запахло?
Смачний, мабуть, Колобок?
Колобок: - Не їж мене, Ведмедику, я тобі у пригоді стану.
Ведмедик: - Ну тоді, Колобочку, виконай завдання.
Колобок: - А я в школу не ходив
Й математики не вчив.
Допоможіть мені.
1. Робота з підручником с. 97.
1). Усні обчислення
11 + 1 = 12 10 + 3 = 13 16 – 1 = 15 6 – 6 = 0 4 + 10 = 14
13 + 1 = 14 17 – 7 = 10 20 – 1 = 19 16 – 6 = 10 10 + 4 = 14
Фізкультхвилинка «Україно-ми твоя надія». (Слайд 22)
2. Робота в зошиті з друкованою основою.
- Покотився Колобок далі, а поблизу за горбочком, Лисичка вже його чекає – зустрітись хоче .
( Слайд 23)
Лисичка: - Чи є в світі молодиця,
Краща за мене, Лисицю?
Люблю курку, люблю гуску,
Можу з'їсти трясогузку.
Люблю рибку, люблю птичку,
Бо я ж хитрая Лисичка.
Колобок: - Не їж мене Лисичко.
Лисичка: - Звідки штука ця взялась?
І зовсім не пахне м'ясом.
Ні, не буду його їсти!
Лиш завдання дам йому.
1) Розв'язати задачу.
На дошці скорочений запис задачі.
З.к. ------- 10
З.л. ------- ? 19
19 – 10 = 9(З.)
Лисичка: - А тепер візьму швиденько,
Відведу назад стареньким.
Щоб їм більше не скучать,
Буде він за онуча.
Привела я втікача.
Лиш завдання розв'яжіть,
А тоді його беріть.
2) Самостійна робота с. 24 №4
1 в. – верхній рядок.
2 в. – нижній рядок.
Учитель: - Колобочка виручаєм,
Зараз числа порівняєм.
5 < 6 9 < 10 6 = 6
3 > 2 8 > 7 3 < 7
Учитель: У країні казочок
Був веселий Колобок.
Разом з ним і дідо й баба
Проживали в чудо-хаті.
( Слайд 24)
VII Підсумок уроку.
( Слайд 25 )
Учитель: - Всі завдання розв'язали,
Перешкоди подолали,
Тож, мерщій, часу не гайте,
Що робили? Пригадайте!
(Відповіді дітей)
( Слайд 27 )
Дякую, що Колобка ви
Рятувати поспішали,
Так завзято працювали,
Всі завдання розв'язали.
Скажем дружно ми усі,
Що ви просто: «Молодці!»
Спасибі за старання,
Адже головне – бажання.
Учіться новому щодня –
і отримуйте похвалу зрання.
1