Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди»

Про матеріал
Літературне читання 3 клас Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди» О.А.Дудик , вчитель початкових класів , Промінський НВК , Снігурівський р-н, Миколаївська обл Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди» Мета: вчити учнів правильно та виразно читати віршовані твори, вчити розуміти створений автором образ; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, уяву, образне мислення учнів; виховувати бережливе ставлення до природи. Хід уроку I. Організаційний момент Продзвенів уже дзвінок, Починаємо урок. Будем добре працювати, Хороші результати будемо мати. II. Мовленнєва розминка 1Скоромовка Притрусив сніжок стіг сіна І санчата притрусив. Уже снігу - по коліна, А він сипле з усіх сил! 2 Гра «Анаграми» Складіть слова. Назвіть найдовше удб линака гділ шагру нашипши 3 Розчитування за таблицею складів III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку Робота над загадкою - Квітка пишна, квітка гожа, На троянду трішки схожа. На кущах вона зростає. Хто із вас цю квітку знає? (Шипшина) Цікаво знати! Шипшина — чагарникова багаторічна рослина, представник сімейства розоцвітих. Лікувальні властивості шипшини знайомі людям з давніх часів: на Русі її плоди дуже цінувалися, їх уважали чудодійними. Шипшина — як комора з корисними речовинами і вітамінами. Її використовують і для зміцнення організму, і для зцілення від різних захворювань. Сьогодні ми прочитаємо вірш Ліни Костенко, який вона присвятила цій чудовій рослині. -Наше завдання : Розуміти створений автором образ, передавати його голосом про читанні. Виразно читати вірш, передати настрій голосом під час читання. 1 Біографічні повідомлення про Л.Костенко 2 Огляд виставки книг Л.Костенко IV Сприймання й усвідомлення нового матеріалу Опрацювання вірша Ліни Костенко «Шипшина важко віддає плоди» Послухайте вірш у виконанні вчителя До кого звертається шипшина зі своїм проханням? Повторне читання вірша --------------------аудіозапис Фізкультхвилинка Шумить вітер, шумить ліс, Тихо лісом ходить лис. Заховався зайчик в кущ, Із куща піднявся хрущ. Не хитайте ви куща, Не лякайте-но хруща. Хай росте угору ліс, Не чіпа хай зайця лис. Тільки вітер: «Шу-шу-шу»! Сядьте тихо, вас прошу. 1 Читання «луною»: плоди хапає важко кричить підожди пташина 2 Читання стовпчиків слів на одному мовному видиху згори вниз і знизу вгору. 3) Повторне читання вірша учнями. Чому так схвильовано звертається шипшина до людини? Чому шипшина важко віддає плоди? Чи погоджуєтесь ви , що природа потрібна людині ще й для краси? Який художній засіб застосовує поетеса , описуючи зустріч шипшини з людиною? 4 Гра «Добери рими» 5 Аналіз вірша Ліни Костенко «Шипшина важко віддає плоди…» Тема: поетична розповідь про те, що природа відчуває ставлення людини до неї. Головна думка: «Я ж тут для всіх, а не для тебе лиш». Звернення берегти природу. Художні засоби. Епітети: була красива, важко віддає. Уособлення (персоніфікація, метафора): шипшина віддає плоди, хапає за рукава, кричить, пташина просила. Протиставлення (антитеза): «я ж тут для всіх, а не для тебе лиш», «не всі, хоч ягідку облиш». Повтори: «не всі, не всі …». Повтори (єдинопочаток): «Вона людей … Вона кричить …». Кількість строф: дві. Рими: плоди – підожди, рукава – ласкава, облиш – лиш, просила – красива. 6 Конкурс читців» Хто краще» 7 Гра « Я хочу бути лікарем(дизайнером, парфумером….) і я вам пропоную шипшину тому, що ……. V. Підсумок уроку — Який вірш читали на сьогоднішньому уроці? — Хто автор цього вірша? — З яким почуттям Ліна Костенко пише про природу? — Про що це свідчить? VI. Домашнє завдання Намалювати ілюстрацію до вірша. виразне читання вірша Л. Костенко.
Перегляд файлу

 

О.А.Дудик , вчитель початкових класів ,  Промінський НВК , Снігурівський р-н, Миколаївська обл

Літературне читання 3 клас  Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди»

 Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди»

Мета: вчити учнів правильно та виразно читати віршовані твори, вчити розуміти створений автором образ; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, уяву, образне мислення учнів; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Хороші результати будемо  мати.

  1. Мовленнєва розминка

1Скоромовка

Притрусив сніжок стіг сіна 
І санчата притрусив. 
Уже снігу - по коліна, 
А він сипле з усіх сил! 

2 Гра «Анаграми»

Складіть слова. Назвіть найдовше

удб          линака         гділ

 

шагру         нашипши

 

                3 Розчитування за таблицею складів

III. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

Робота над загадкою

 

- Квітка пишна, квітка гожа,

На троянду трішки схожа.

На кущах вона зростає.

Хто із вас цю квітку знає? (Шипшина)

 Цікаво знати!

 

Шипшина — чагарникова багаторічна рослина, представник сімейства розоцвітих. Лікувальні властивості шипшини знайомі людям з давніх часів: на Русі її плоди дуже цінувалися, їх уважали чудодійними. Шипшина — як комора з корисними речовинами і вітамінами. Її використовують і для зміцнення організму, і для зцілення від різних захворювань.

 

 

 Сьогодні ми прочитаємо вірш Ліни Костенко, який вона присвятила цій чудовій рослині.

 

-Наше завдання :

Розуміти створений автором образ, передавати його голосом про читанні.

Виразно читати вірш, передати настрій голосом під час читання.

 

 

1 Біографічні повідомлення про Л.Костенко

2 Огляд виставки книг Л.Костенко

 

IV Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 

 Опрацювання вірша Ліни Костенко «Шипшина важко віддає плоди»

 

Послухайте вірш у виконанні вчителя

До кого  звертається шипшина зі своїм проханням?

Повторне читання вірша --------------------аудіозапис

Фізкультхвилинка

Шумить вітер, шумить ліс,

Тихо лісом ходить лис.

Заховався зайчик в кущ,

Із куща піднявся хрущ.

Не хитайте ви куща,

Не лякайте-но хруща.

Хай росте угору ліс,

Не чіпа хай зайця лис.

Тільки вітер: «Шу-шу-шу»!

Сядьте тихо, вас прошу.

1 Читання «луною»: плоди     хапає  важко  кричить   підожди пташина

2 Читання стовпчиків слів на одному мовному видиху згори вниз і знизу

вгору.

3) Повторне читання вірша учнями.

Чому так схвильовано звертається шипшина до людини?

Чому шипшина важко віддає плоди?

Чи погоджуєтесь ви , що природа потрібна людині ще й для краси?

Який художній засіб застосовує поетеса , описуючи зустріч шипшини з людиною?

4 Гра «Добери рими»

5 Аналіз вірша Ліни Костенко «Шипшина важко віддає плоди…»

Тема: поетична розповідь про те, що природа відчуває ставлення людини до неї.

Головна думка: «Я ж тут для всіх, а не для тебе лиш». Звернення берегти природу.

 Художні засоби.

Епітети: була красива, важко віддає.

Уособлення (персоніфікація, метафора): шипшина віддає плоди, хапає за рукава, кричить, пташина просила.

Протиставлення (антитеза): «я ж тут для всіх, а не для тебе лиш», «не всі, хоч ягідку облиш».

Повтори: «не всі, не всі …».

Повтори (єдинопочаток): «Вона людей … Вона кричить …».

 Кількість строф: дві. 

Рими: плоди – підожди, рукава – ласкава, облиш – лиш, просила – красива. 

 6 Конкурс читців» Хто краще»

7 Гра « Я хочу бути  лікарем(дизайнером, парфумером….)

і я вам пропоную шипшину  тому, що …….

V.  Підсумок уроку

— Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

— Хто автор цього вірша?

— З яким почуттям Ліна Костенко пише про природу?

— Про що це свідчить?

VI. Домашнє завдання

Намалювати ілюстрацію до вірша. виразне читання вірша Л. Костенко.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Дудик Ольга
Додано
28 січня 2019
Переглядів
6200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку