Цей тиждень буде присвячений цариці наук – математиці й ми раді вітати вас на його відкритті. Запрошуємо у цікаву подорож на математичному всюдиході до чарівної країни – математики. Протягом тижня ми будемо мандрувати її нескінченними просторами, знайомитись з її великими вміннями і надбаннями. Вирушаймо ж в дорогу! Тиждень математики оголошується відкритим.
Лінійка-відкриття Тижня математики
«Каверзи нескінченності»
Ведучий. Сьогодні світ належить тим, хто знає і любить математику, тож радо вітаю вас, майбутні власники великих корпорацій!
Ведуча. Стів Джобс, Білл Гейтс, Джордж Сорос – ці люди розпочинали свій шлях до вершини з перших успіхів і навіть невдач у математиці. Майбутнє людства за творцями новітніх технологій, які сьогодні починають свої перші кроки в математиці з квадратного рівняння чи теореми Піфагора.
Ведучий. Цей тиждень буде присвячений цариці наук – математиці й ми раді вітати вас на його відкритті. Запрошуємо у цікаву подорож на математичному всюдиході до чарівної країни – математики. Протягом тижня ми будемо мандрувати її нескінченними просторами, знайомитись з її великими вміннями і надбаннями. Вирушаймо ж в дорогу! Тиждень математики оголошується відкритим.
Блез Паскаль говорив, що «предмет математики настільки серьйозний, що корисно не нехтувати нагодою зробити його трохи цікавішим».
1-й ведучий.
Важко уявити собі життя людей без математики — у цьому не допоможе навіть найсміливіша фантазія.
2-й ведучий.
Якось в одній країні організували конкурс на кращий твір «Як би людина жила без математики?».
1-й ведучий.
Ну і що?
2-й ведучий.
За кращий твір обіцяли дуже велику винагороду.
1-й ведучий.
Хто ж її одержав?
2-й ведучий.
Уяви собі, що ніхто. На конкурс не було подано жодної роботи: навіть найталановитіші фантасти не змогли уявити, як можна жити без математики.
1-й ведучий.
Так, історія цього конкурсу ще раз переконує нас, що життя без математики не можливе.
2-й ведучий.
Люди живуть і працюють.
1-й ведучий.
Відкривають таємниці атома.
2-й ведучий.
Літають у космос, спускаються на дно океанів та в глибини Землі.
1-й ведучий.
І завжди їм допомагає математика.
2-й ведучий.
Але цього тижня ми говоритимемо не про місце математики в житті людини...
2-й ведучий
...а покажемо, якою цікавою і захоплюючою може бути ця наука.
Учень 1
А мені математика — мука,
В ній немає живої краси,
Це важка, нецікава наука —
В ній лиш символи й формул «ліси».
1-й ведучий.
З тим, що математика — наука нелегка, погодитися можна. Але той, хто розуміє математику, ніколи не розгубиться в «лісі» формул і символів.
Думка
Сиджу на уроці і думку гадаю:
Чого геометрію цю я вивчаю?
Трикутники, кола, квадрати й кути,
Навіщо, навіщо явились мені?
Сиджу на уроці - квадрати малюю
і тихо про себе хвилини рахую,
Коли вже настане та бажана мить
І довго чеканний дзвінок продзвенить?
Аж раптом я чую голос знайомий
Який нам, усім, теорему доводить.
Напружуюсь я і до слів прислухаюсь.
О, Боже, нарешті і я надихаюсь.
Рівні кути, паралельні прямі,
Стає геометрія ближча мені.
І сонце на небі стало тепліше
Й повітря навколо для мене чистіше.
Іду я додому - в портфелі десятка
І та геометрія вже не загадка!
Думка 2
Дивлюся на підручник і ледь не ридаю:
Чому розв'язання задачі не знаю?
Чому мені, Боже, таланту не дав?
Я б школу закінчив і генієм став.
Коли б мені розуму, вміння і хисту
Медаль золоту я б отримав із блиском,
Отримав престижну в Європі освіту:
Свою корпорацію зміг би створити.
Але математика любить упертих
Тих, чию волю роками не стерти,
Тому не зважаю на біль я поразок:
Москву! І ту збудували не зразу!
Ведучий 1. Ми хочемо запросити справжніх прихильників математики – бізнесмена Петра, закоханого в Галю та мудру Галю, закохану в математику.
ШЛЮБНИЙ КОНТРАКТ
Петро: Здоровенькі були, школярі!
Я чув, що у вас сьогодні свято.
Можна до вас у гості?
Дякую. Мене звати Петро.
Ось яка історія зі мною вийшла.
Я теж колись був такий малий, як ви, та вчився у школі…
І була у нашому класі дівчина Галя…
А якою красунею вона була!
Очі – карі, брови – ниточками, малинові губи, коса – до пояса.
Закохався я у неї до безтями.
Галя уважно слухала на уроках.
І я теж уважно … дивився на Галю.
Ледь дочекавшись закінчення школи,
Я запропонував Галі свою руку і серце.
Галя відповіла мені взаємністю.
Я ж бо був козаком, нівроку.
І, як дівчина сучасна, вона уклала шлюбний контракт.
НУ…, щоб всю домашню роботу поділити навпіл.
За шлюбним контрактом одну половину денної роботи
Я маю виконувати до обіду, а другу половину денної роботи
Я маю виконувати після обіду, а моя Галя – решту роботи.
Хлопці, як ви вважаєте, такі умови шлюбного контракту хороші?
О!.. Ви, напевне, теж в мою Галю закохані.
Я теж так вважав… І, що ви думаєте?
Я тепер за тим контрактом перу, борщі варю, вареники ліплю,
По господарці пораюсь… І так цілий день, і кожного дня.
А Галя - відпочиває і до обіду, і після.
Правда, серце у неї добре. Сама фарбується, чепуриться,
А інколи і самостійно їсть, що не по контракту.
Галя:
Ось де він! Я тебе скрізь шукаю.
Петю, чого ти так розбазікався?
У тебе, що роботи немає? Швиденько додому.
Я ж бо спішу з дівчатами на свято.
Петро: (до Галі)
- Не нервуй, люба Галю, я вже біжу.
(До глядачів)
Дякую, що ви мене вислухали,
Але , даруйте, мушу вже бігти.
Бо у цьому клятому шлюбному контракті
Ще про якісь штрафи та відсотки пише.
Бо ж коли ми на уроках математики вчили відсотки –
Я дивився на свою Галю.
Моя вам порада.
Слухайте уважно на уроках, або ж шукайте адвоката,
Незакоханого в мою Галю
Я Знайко. Я прийшов до вас зі своїм другом Незнайком, щоб ви його переконали в тому, що треба вивчати математику, бо він нізащо цього робити не хоче.
Незнайко. А навіщо вона мені? Без цих знань можна і обійтися.
Скільки ніг у карася?
Незнайко. Та, звісно, що дві, бо у мене їх також дві.
Що ти, Незнайку, у карася ніг зовісім немає.
А скажи, шановний Незнайку, скільки крил у поросяти?
Незнайко. У пташки два крила, а у поросяти чотири. Так швидше і вище можна злетіти.
Знову помиляєшся. У поросят ноги, а не крила.
Тоді може скажеш скільки лап у індика?
Незнайко. Мабуть дві.
Знову неправильна відповідь.
Знайко. Бачиш, Незнайку, весь час ти помилявся. А все тому, що не вчиш математику. Незнайку, то ти переконався, що математичні знання дуже всiм необхідні.
Незнайко. Не дуже я й переконався, бо на всi запитання відповідав сам. А чи правильно, чи ні, яка різниця.
Розв’язав Петрусь задачу,
Тільки мінуса не бачив.
Ось і сталось, що лимон,
Важить майже вісім тон.
Біля дошки він стояв
І придумав чудо –
В теоремі прирівняв
До квадрата куба.
Знайко. Ну що, друже, переконався, що треба вчити математику.
Незнайко. Тепер переконався. Обiцяю, що теж буду i вчити. Я буду старатися.
А ще хочу вам нагадати слова англійського математика Джеймса Сільвестра: „Математика – не книга вміщена в обкладинку і скріплена мідними застібками, зміст якої потребує лише терпіння, щоб ритися в ній; не шахта, скарбами якої можна оволодівати довго, але в якій лише обмежена кількість рудоносних жил і жилок; не земля, родючість якої може бути виснажена одержанням кількох врожаїв підряд, не континент або океан, простори яких можна зобразити на карті і визначити їх контури, - вона безмежна як простір, що його вона вважає дуже обмеженим для своїх прагнень, її можливості так само необмежені, як світи, що вічно скупчуються і множаться під уважним поглядом астронома...”.
Тож бажаю вам успіхів!