Розробка уроку трудового навчання для 1-го класу. Тема: Виготовлення виробів з пластиліну на площині. Практична робота: виготовлення з пластиліну плоских зображень «Равлик».

Про матеріал
Тема: Виготовлення виробів з пластиліну на площині. Практична робота: виготовлення з пластиліну плоских зображень «Равлик». Мета : ознайомити з правилами і прийомами роботи з пластиліном — розм’якшуванням пластилінової палички, розкачуванням, розмазуванням, витягуванням, обрізуванням стеками, примазуванням тощо; розвивати увагу, фантазію; прищеплювати любов до прекрасного; виховувати акуратність, старанність; розвивати інтерес до роботи з пластиліном.
Перегляд файлу

КЗЛОР «Самбірський педагогічний коледж імені Івана Филипчака»

 

 

 

 

Конспект

пробного уроку з трудового навчання

проведеного в 1–В класі

СЗШ №8 21.02.2018

на тему : «Виготовлення виробів з пластиліну на площині. Практична робота: виготовлення з пластиліну плоских зображень «Равлик»».

студенткою групи ПО-33

Саман Анжелікою Михайлівною

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         Самбір, 2018 р.

 

Тема:  Виготовлення виробів з пластиліну на площині. Практична робота: виготовлення з пластиліну плоских зображень «Равлик».

Навчальні цілі : характеризує пластилін як матеріал для ліплення; знає властивості пластиліну; називає інструменти та пристосування для обробки пластиліну; розкриває послідовність дій під час виго- товлення виробів із пластиліну на площині за зразком; вміє виготовляти із пластиліну за заданим зразком вироби на площині; володіє навичками виготовлення виробів із пластиліну на площині за власним задумом.

Мета : ознайомити з правилами і прийомами роботи з пластиліном — розм’якшуванням пластилінової палички, розкачуванням, розмазуванням, витягуванням, обрізуванням стеками, примазуванням тощо; розвивати увагу, фантазію; прищеплювати любов до прекрасного; виховувати акуратність, старанність; розвивати інтерес до роботи з пластиліном.

Обладнання : малюнки із зображенням равликів, зразки готових виробів із пластиліну,  дощечки для роботи, стеки, пластилін, серветки для рук, відео.

Тип уроку : засвоєння і вдосконалення нових знань, умінь і навичок.

 

                                                 Хід уроку

 

  1. Організація учнів до уроку.
  1. Привітання

 

        Невгамовний майстер Глинчик                     До роботи нас  всіх кличе.                                                                                                                              Щоб сьогодні  ми із пластиліну                                                                                                                 зробили гарну картину.

Добрий день, діти! Мене звуть Анжеліка Михайлівна і я проведу сьогодні у вас урок трудового навчання.

  1. Перевірка готовності до уроку

А  тепер перевірте чи у вас є все необхідне до уроку : пластилін, дощечки, стеки.

 

  1. Упорядкування робочих місць
  1. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Розповідь з елементами бесіди

Так, сьогодні ми будемо виготовляти пластилінову картину.   - - Які картини  ви вже створювали? ( Малювали на уроках образотворчого мистецтва).

- Дітки, а ви знаєте хто такі скульптори?  Чим вони займаються? (Це люди , які зі шматка пластиліну чи глини роблять скульптури)              Виявляється, скульптори можуть створювати картини із різних матеріалів: м’яких - пластиліну, глини; твердих -  металу, каміння, дерева. А перш ніж виліплювати, вирізьблювати чи висікати скульптуру, майстер спочатку уявляє її, малює ескіз. Та найголовнішим інструментом у його роботі є  руки – вправні й умілі.

Твої помічники – дивись –

 Десяток дружних братців.         

Як славно жить, коли вони не бояться.      

Отож, рученята юних скульпторів – початківців готові працювати.                 Ш. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Повідомлення теми та уроку.        - Щоб дізнатися, що ми сьогодні будемо робити відгадайте загадку:

  Не козлик, а рогатий,

повільний, вайлуватий.

На собі носить дім і ховається у нім.

Очі на рогах, а дім на спині.

Показав з доріжки

Голову і ріжки.

Хто повільно так повзе,

На собі свій дім везе?  (РАВЛИК)  

- На уроці ми будемо виготовляти равлика із пластиліну.                  2. Бесіда

  • Хто із вас спостерігав за равликом? Чим вас вразила ця незвичайна тваринка?
  • - А які  цікаві факти про равликів вам відомі? (Вчені стверджують, що ці крихти з’явилися більше 500 мільйонів років тому. Вони можуть адаптуватися до будь-якого середовища, не вимагають багато їжі. Равлики живуть в середньому близько 15 років. Виявляється, що ці милі маленькі створіння володіють неймовірною силою: вони можуть нести в 10 разів більше речей, ніж їх власна вага. Найповільніша тварина на Землі це — равлик (він переміщається зі швидкістю 24 мм/хв). Раковина равликів росте протягом усього життя. Равлики не мають зубів, замість них вони мають Радулов (апарат, для зішкрібання і подрібнення їжі). Більшість равликів є травоїдними Взимку деякі равлики впадають в сплячку. Вони покривають себе товстим шаром слизу, який запобігає втраті води в організмі.
  • А зараз сядьте рівненько і перегляньте будь ласка відео про равлика.
  • Розгляньте зразки виробу (демонстрація зразка виробу)
  • Уважно роздивіться композицію .
  • Яких кольорів пластилін узяли для зображення равликів? (для зображення  використали синій та рожевий кольори).

IV. Практична робота учнів.

  • Пригадаймо основні прийоми роботи з пластиліном, які знадобляться під час виготовлення картини. (Розм’якшування пластилінової палички, розкачування, розмазування, витягування, обрізування стеками, примазування).
  • Дітки, давайте пригадаємо, які правила під час  роботи з пластиліном ви вже знаєте ?

Правила під час роботи з пластиліном і стеком

  • Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;
  • Розрізати пластилін стекою;
  • Невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;
  • Після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;
  • Не брати пластилін до рота, не торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу;
  • Не чіпати зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями, на яких жодна ручка не пише.

- Виготовляти картину будемо в такій послідовності:  

  • Спочатку вам необхідно розім’яти кубик пластиліну одного кольору, з якого ви зробите тіло равлика.
  • Розм’якшуючи пластилін, вам необіхдно зліпити його в кульку , а пізніше розкачувати кульку на дошці так щоб один кінець джутика був тонший, у вас має вийти джутик , пізніше цей джутик витягуєте так щоб вийшла літера Г ,,на яку схожий наш равлик.
  • А тепер візьміть ще шматок пластиліну іншого кольору, зліпіть його в кульку, а вже пізніше розкачуйте його на дошці щоб вийшов джугик який ви скрутити в спіраль, скручувати починайте з тонкого кінчика.
  • Зробили?
  • А зараз вам необхідно зробити по 3 пари маленьких кружечків пластиліну різних кольорів, з двох пар ви зробити очі, а з іншої пари ріжки
  • Очі бажано робити з білого кольору та  з маленьких  кружечків чорного кольору. Ріжки можна зробити того ж кольору, що і тіло равлика, вони повинні бути схожі на антени.
  • Під час роботи звертайте увагу на дошку, там ви бачити послідовність і які деталі вам необхідні.
  •  Під час ліплення допомагайте собі стеками, особливо в процесі обробки невеликих частин, наприклад, мордочки з ротиком та очками.

- Учні починають робити, вчитель допомагає тим кому це необхідно.

V. Виставка та оцінювання робіт учнів.

Аналіз дитячих  виробів.         

- Спробуйте «оживити» равликів, слухаючи вірш.                                               Наталя Забіла

       РАВЛИК

Лізе, лізе равлик по моріжку,

Виставляє равлик довгі ріжки.

А на спині в равлика хатинка.

Заболить у тебе, равлик, спинка!

Ні, не важко равлику, не важко,

Бо легка хатинка-черепашка.

Та зате, як поруч небезпека,

Равлику додому недалеко:

В черепашку зразу може влізти, —

І вже пташці равлика не з’їсти!

 

VI. Підсумок уроку.

1.    Перегляд і демонстрування дитячих виробів. Вчитель викликає декілька учнів , які найкраще впоралися із завданням.

- Усі ви гарно впоралися, молодці!

2.    Підсумкова бесіда:

-        Як називають людей, котрі виготовляють об’ємні вироби з пластиліну, глини?                                                                                                                                            - Які матеріали використовують скульптори у своїх виробах

       Що нового ви дізналися на уроці?

       Чому ви навчилися?

- Кого ви хотіли б навчити виготовляти фантастичного равлика.

  1. Прибирання робочих місць.
  • Дітки, на цьому наш урок завершений, приберіть свої робочі місця, повитирайте руки серветкою.
  • Дякую за хороший настрій , «До побачення!»

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коткова Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Пірко Анжеліка
Додано
8 березня 2019
Переглядів
6633
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку