КЗЛОР «Самбірський педагогічний коледж імені Івана Филипчака»
Конспект
пробного уроку з трудового навчання
проведеного в 1–В класі
СЗШ №8 21.02.2018
на тему : «Виготовлення виробів з пластиліну на площині. Практична робота: виготовлення з пластиліну плоских зображень «Равлик»».
студенткою групи ПО-33
Саман Анжелікою Михайлівною
Самбір, 2018 р.
Тема: Виготовлення виробів з пластиліну на площині. Практична робота: виготовлення з пластиліну плоских зображень «Равлик».
Навчальні цілі : характеризує пластилін як матеріал для ліплення; знає властивості пластиліну; називає інструменти та пристосування для обробки пластиліну; розкриває послідовність дій під час виго- товлення виробів із пластиліну на площині за зразком; вміє виготовляти із пластиліну за заданим зразком вироби на площині; володіє навичками виготовлення виробів із пластиліну на площині за власним задумом.
Мета : ознайомити з правилами і прийомами роботи з пластиліном — розм’якшуванням пластилінової палички, розкачуванням, розмазуванням, витягуванням, обрізуванням стеками, примазуванням тощо; розвивати увагу, фантазію; прищеплювати любов до прекрасного; виховувати акуратність, старанність; розвивати інтерес до роботи з пластиліном.
Обладнання : малюнки із зображенням равликів, зразки готових виробів із пластиліну, дощечки для роботи, стеки, пластилін, серветки для рук, відео.
Тип уроку : засвоєння і вдосконалення нових знань, умінь і навичок.
Хід уроку
Невгамовний майстер Глинчик До роботи нас всіх кличе. Щоб сьогодні ми із пластиліну зробили гарну картину.
Добрий день, діти! Мене звуть Анжеліка Михайлівна і я проведу сьогодні у вас урок трудового навчання.
А тепер перевірте чи у вас є все необхідне до уроку : пластилін, дощечки, стеки.
1. Розповідь з елементами бесіди
Так, сьогодні ми будемо виготовляти пластилінову картину. - - Які картини ви вже створювали? ( Малювали на уроках образотворчого мистецтва).
- Дітки, а ви знаєте хто такі скульптори? Чим вони займаються? (Це люди , які зі шматка пластиліну чи глини роблять скульптури) Виявляється, скульптори можуть створювати картини із різних матеріалів: м’яких - пластиліну, глини; твердих - металу, каміння, дерева. А перш ніж виліплювати, вирізьблювати чи висікати скульптуру, майстер спочатку уявляє її, малює ескіз. Та найголовнішим інструментом у його роботі є руки – вправні й умілі.
Твої помічники – дивись –
Десяток дружних братців.
Як славно жить, коли вони не бояться.
Отож, рученята юних скульпторів – початківців готові працювати. Ш. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Не козлик, а рогатий,
повільний, вайлуватий.
На собі носить дім і ховається у нім.
Очі на рогах, а дім на спині.
Показав з доріжки
Голову і ріжки.
Хто повільно так повзе,
На собі свій дім везе? (РАВЛИК)
- На уроці ми будемо виготовляти равлика із пластиліну. 2. Бесіда
IV. Практична робота учнів.
Правила під час роботи з пластиліном і стеком
- Виготовляти картину будемо в такій послідовності:
- Учні починають робити, вчитель допомагає тим кому це необхідно.
V. Виставка та оцінювання робіт учнів.
Аналіз дитячих виробів.
- Спробуйте «оживити» равликів, слухаючи вірш. Наталя Забіла
РАВЛИК
Лізе, лізе равлик по моріжку,
Виставляє равлик довгі ріжки.
А на спині в равлика хатинка.
Заболить у тебе, равлик, спинка!
Ні, не важко равлику, не важко,
Бо легка хатинка-черепашка.
Та зате, як поруч небезпека,
Равлику додому недалеко:
В черепашку зразу може влізти, —
І вже пташці равлика не з’їсти!
VI. Підсумок уроку.
1. Перегляд і демонстрування дитячих виробів. Вчитель викликає декілька учнів , які найкраще впоралися із завданням.
- Усі ви гарно впоралися, молодці!
2. Підсумкова бесіда:
- Як називають людей, котрі виготовляють об’ємні вироби з пластиліну, глини? - Які матеріали використовують скульптори у своїх виробах
– Що нового ви дізналися на уроці?
– Чому ви навчилися?
- Кого ви хотіли б навчити виготовляти фантастичного равлика.
1