26 серпня о 18:00Вебінар: Навчання в умовах пандемії: рекомендації ООН та світовий досвід

Літературна вікторина "Дзеркало життя Кобзаря"

Про матеріал
Використовуючи цю розробку можна розширити знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка; сприяти вихованню національної самосвідомості учнів; формувати уміння працювати в команді; розвивати здатність до взаємодії
Перегляд файлу

Cередня загальноосвітня школа № 215

 

 

 

 

 

СЦЕНАРІЙ

ЛІТЕРАТУРНОЇ ВІКТОРИНИ ЗНАВЦІВ ТВОРЧОСТІ ТАРАСА ГРИГОРОВИЧА ШЕВЧЕНКА

C:\Users\user\Pictures\16009-min.jpgПідготувала:

Стополянська Л.С.,

учитель української

мови та літератури

 

 

Київ 2020

Літературна вікторина

"Дзеркало життя Кобзаря"

Мета:

  • Розширити знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка; сприяти вихованню національної самосвідомості учнів;
  • формувати у дітей уміння працювати в команді; розвивати здатність до взаємодії; формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, бажання читати твори Т.Шевченка;
  • розвивати творчі здібності дітей, музичний слух, почуття ритму, пам’ять, увагу, спостережливість;
  • виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями; прищеплювати любов до національного колориту, виховувати інтерес до його творів, викликати почуття гордості за Україну, за її національного генія – Тараса Григоровича Шевченка.

 Обладнання: портрет Т. Г. Шевченка; виставка творів поета; дитячі малюнки до поезій Т. Г. Шевченка, фото із зображенням пам'ятника Шевченка.

"Історія мого життя є частиною

 історії моєї Батьківщини"

Т.Г.Шевченко

ХІД ЗАХОДУ

І. Вступне слово.

Слово вчителя: Кожен народ, виборюючи свою свободу, час від часу потрапляє в ситуацію зневіри, відчаю, втрати орієнтирів. У найважчі хвилини люди особливо потребують Бога й духовних лідерів. Духовним лідером, батьком української нації й знаковою особистістю для нас, українців, є Тарас Шевченко. Нині не можемо уявити, якими були б українці без Шевченкового слова з його "садком вишневим коло хати", "нічого кращого немає, як тая мати молодая...", "учітесь, читайте...", "обніміться ж, брати мої, молю вас, благаю"... А слова "Борітеся - поборете, вам Бог помагає..." з уст вірменина Сергія Нігояна перевернули свідомість не одного українця.

І щоб Шевченко став близьким, навіть рідним, а найважливіше - необхідним для кожного з нас, я вирішила провести урок-вікторину "Дзеркало життя Кобзаря".

ІІ. Виступ читця - декламатора поезії Т. Шевченка "Пророк" (Гнилицький Максим, учень 8-Б класу)

ІІІ. Представлення команд.

1-ша команда: "Шевченкознавці" 7-А класу

2-га команда: "Нащадки Кобзаря" 7-Б класу

ІV.                                                      ГОЛОВОЛОМКА

А зараз ви отримаєте завдання, це не конкурс, вам  потрібно скласти кубики у такому порядку, щоб прочитати слова Тараса Шевченка, які й стануть епіграфом нашого свята.

Відповідь: "Історія мого життя є частиною історії моєї Батьківщини".

А оцінюватиме відповіді команд наше компетентне журі, яке буде підраховувати отримані бали і після кожного конкурсу та в кінці змагання зробить висновки. Ці бали журі відмічає на спеціальних картках.

1.___________________________________________________________________2.___________________________________________________________________3.___________________________________________________________________

Конкурс № 1 "Розминка"

Ведуча 2. Учасникам кожної команди будуть запропоновані питання, на які необхідно дати відповідь. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Отож, у кожної команди є можливість набрати 12 балів за цей конкурс.

Запитання для першої команди:

 1. Шевченко залишився круглим сиротою  в   11років

2. Дівоче прізвище матері Тараса? (Бойко)

3. Село, в якому минало дитинство Тараса (Кирилівка)

4.Прізвище пана, кріпаками якого були Шевченки (Енгельгард)

5. Ім’я улюбленого Тарасового діда (Іван)

6. Композитор ,який написав музику до 83 творів Шевченка? (М.В.Лисенко)

7. Ім’я дівчини подруги Тараса (Оксана)

8.Прізвище відомого художника, професора Академії мистецтв? (Брюллов)

9.Назва саду, у якому юний Шевченко малював ночами? (Літній)

10. Як називався записник, у якому Шевченко записував свої твори під час заслання?  («Захалявна книжечка»)

11. Навчаючись в Академії мистецтв, Т. Шевченко одержав нагороди (Три срібні медалі)

12. Художник, який познайомив Т. Шевченка з Брюлловим. (Іван Сошенко)

Запитання для другої команди

1. Народився Тарас Шевченко у селі...(Моринці)

2.У родині Шевченків було дітей (шестеро)

3.Ім'я «Тарас» означає (бунтар)

4.Серія картин, видана на кошти Тараса Шевченка. («Живописна Україна»)

5. Т. Шевченко видав книжку для дітей, яка називалася (“Буквар”)

6. Рік викупу Т. Шевченка з кріпацтва. (22 квітня 1838 р.)

7.Гора, де похований Т. Шевченко, називається (Чернеча гора)

8.Матір Тараса звали (Катерина)

9.3а фахом Тарас Шевчнко був... (художник)

10.Став народною піснею “Реве та стогне Дніпр Широкий початок балади ” (“Причинна”)

11. Прізвище відомого художника, професора Академії мистецтв у якого вчився Т.Шевченко?  (Брюллов)

12. Портрет Шевченка зображено на грошовій купюрі номіналом (100грн)

Конкурс № 2 "Шевченкова криниця"

Я зачитую рядки з поезій Шевченка, а ви повинні вгадати назву твору. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.


1.  Мені аж страшно, як згадаю 
     Оту хатину край села! 
     Такії, боже наш, діла 
     Ми творимо у нашім раї…

(“Як би ви знали паничі…”) 
 

2.  Поклала мати коло хати
     Маленьких діточок своїх; 
     Сама заснула коло їх. 
     Затихло все, тільки дівчата 
    Та соловейко не затих.           
   (“Садок вишневий коло хати…”)

3. А ще до того, як побачу 
    Малого хлопчика в селі. 
    Мов обірвалось од гіллі, 
    Одно-однісіньке під тином 
    Сидить собі в старій ряднині. 
    (“І золотої й дорогої…”)       

4. Село неначе погоріло,
     Неначе люде подуріли, 
     Німі на панщину ідуть
     І діточок своїх ведуть!..
 (  І виріс я на чужині…”)

5. В неволі виріс меж чужими, 
    І, не оплаканий своїми, 
    В неволі, плачучи, умру, 
    І все з собою заберу…. 

  ( “Мені однаково чи буду…”)

6. Чого так весело було?
    Господнє небо і село, 
    Ягня, здається, веселилось!
    І сонце гріло, не пекло!    
   (“Мені тринадцятий минало!”)

7. І усміхнулася небога, 
   Проснулася, - нема нічого… 
   На сина глянула, взяла
   Його тихенько сповила…

 ( “Сон” (На панщині пшеницю жала))

8. А качечка випливає
    З качуром за ними,
    Ловить ряску, розмовляє
    З дітками своїми.
   (“Тече вода з-під явора…”


Конкурс № 3 "Мандрівка Тарасовими місцями"

А чи знаєте ви, що пам'ятники Тарасові Шевченку є не лише в усіх обласних центрах України, багатьох містах і селах держави, а також у численних столицях і містах за кордоном.

А зараз ми помандруємо місцями, якими подорожував Тарас. Ваше завдання відгадати в якому місці встановлено пам'ятник Тарасу Шевченку. Правильна відповідь - 1 бал.

C:\Users\user\Pictures\vaol_shevchenko.jpgC:\Users\user\Pictures\029.jpgC:\Users\user\Pictures\Kyiv_DSC_9917_80-391-1069.JPG

               

               Київ                                   Чернігів                              ПереяславC:\Users\user\Pictures\10061_800x600_24030680.jpgC:\Users\user\Pictures\98e00ad27b66aad7fda22136ab9488b9.jpgC:\Users\user\Pictures\37378_800x600_cfakepath89003213.jpg

              Моринці                                    Канів                                    Львів

Конкурс № 4 «Яким був Шевченко?»

Потрібно підібрати прикметники, якими можна  охарактеризувати  поета. Кожен прикметник повинен починатися від початкової літери прізвища поета. Завдання оцінюється у 5 балів.

Ш – шанований, шляхетний

Е – ерудований

В – волелюбний, впевнений

Ч – чесний, чуйний

Е – енергійний

Н – наполегливий, надійний

К – культурний

О – обдарований

 

Конкурс № 5 «Ланцюжок»

Кожна команда отримує картки з датами, які треба розставити у хронологічній послідовності і пояснити. Кожна правильна відповідь - 1 бал.

1 команда

1814 р. (народився Т. Шевченко)

1822 р. (віддали в науку до дяка)

1845 р. (написав «Заповіт»)

1861 р. (помер поет)

 

2 команда

1831 р. (приїзд до Петербурга)

1838 р. (викуп з кріпацтва)

1840 р. (перше видання «Кобзаря»)

1847 р. (арешт і заслання)  

 

Конкурс № 6 "Конкурс капітанів"

За одну хвилину написати якнайбільше назв творів Т. Шевченка. Кожна правильна відповідь - 1 бал.

 

V. Підбиття підсумків

    А зараз журі підсумує результати змагань та оголосить команду-переможця.

Оголошується команда переможців і нагороджується грамотами і солодкими призами

 

 

 

Протокол

проведення заходу «Дзеркало життя Кобзаря»

Член журі ___________________________________________________________

 

 

Команда "Шевченкознавці"

7-А

Команда "Нащадки Кобзаря" 7-Б

Примітка

"Розминка"

(1 бал за правильну відповідь)

 

 

 

"Шевченкова криниця" (1 бал за правильну відповідь           

 

 

 

 "Мандрівка Тарасовими місцями"                          

(1 бал за правильну відповідь)                    

 

 

 

"Яким був Шевченко"

 (5 балів)                    

 

 

 

"Ланцюжок"

(1 бал за правильну відповідь)                    

 

 

 

"Конкурс капітанів"

(1 бал за правильну відповідь)

 

 

 

Загальна кількість балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 березня
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку