Мета: розвивати пам'ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в
розмові ; вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою; виховувати любов до книг, бережне ставлення до них.
Літературна вікторина "У казки на гостинах"
Мета: розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в
розмові ;
- вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою;
- виховувати любов до книг, бережне ставлення до них.
В нашій школі знову свято
Чути музику і сміх.
На казковім святі нині
Ми вітаємо усіх.
Обіцяєм, що не буде
Ніхто нині сумувати,
Всіх ми кличем разом з нами
Участь в конкурсі узяти.
Визначати переможців
Буде в нас журі поважне,
Воно буде знаєм точно
Об’єктивне і уважне.
А якщо вже хтось програє,
Що ж, на те вона і гра є.
-Доброго дня, друзі. Вітаю вас на гостинах у казки. Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають i дiти, i дорослi. Казки бувають рiзнi: довгi i короткi, веселi, чарiвнi, написанi автором або складенi народом. Проте у всiх казок є одна спiльна риса — мудрiсть. І особливо це проявляється у народнiй казцi. Ми з вами, друзi, знаємо багато чудових українських народних казок. Дiйшли вони до нас завдяки талановитим оповiдачам, яких так багато було колись в Українi, та сумлiнним збирачам народного фольклору.
Казка запросила нас на гостини, щоб дiзнатися, чи добре ми пам’ятаємо її. Отже, оголошую казкову вiкторину.
1 конкурс «Розминка»
Гравці по черзі відповідають на запитання за змістом українських народних казок
1) Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ?
( Івасику-Телесику )
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
6) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
7) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
1) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
2) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
3) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
4) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? ( Ох)
5) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза?
(Червоні чоботи)
6) У якій казці битий небиту віз?
( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
7) Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити,
нагодувати і спати покласти? ( Кобилячій голові)
8) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
Музичний конкурс
Пісня «Антошка»
(Звучить перший куплет пісні
Гравці повинні продовжити пісню та вгадати її назву)
2 конкурс «Загадки казкових героїв»
Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно назвати героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву казки.
Казка 1
«Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…» ( Колобок , «Колобок»)
Казка 2
«Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би усі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті… »
(Яйце , «Курочка-Ряба»)
Казка 3
«Мені приємно знаходитися на голівці цієї Дівчинки. Вона мені подобається. Завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є єдина вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди…»
(Червона шапочка, «Червона Шапочка»)
Казка 4
«Відверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває Кіт. Бо в нього кігті. Він іздряпав і розірвав усі мої устілки. Я, звичайно, розумію, що уся ця біганина заради хазяїна, але дуже вже боляче…» (Чоботи, «Кіт у чоботях»)
Казка 5
«Безперечно, ми б не хотіли її підводити. Ми б могли відстати, вся ця історія закінчилася б там, на балу. Але ми не маємо права ні поспішати, ні відставати…» (Годинник, «Попелюшка»)
Казка 6
«Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися у воді… Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він й не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?..» (Золотий ключик, «Пригоди Буратіно»)
Казка 7
«Я, звичайно ладна була виконати всі її побажання. Бо її чоловік врятував мені життя. Але, кінець кінцем, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вона хоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита…» (Золота рибка, «Казка про рибака та рибку»)
Казка 8
«Ви гадаєте мені приємно жити з такою хазяйкою? Моя біда(а можливо й не біда) в тому, що я не можу брехати. Завжди їй всю правду розповідаю, за це мені й дістається: вона або кричить на мене, або кидає, або погрожує, що розіб'є. Але коли їй подобається, що я кажу, вона погладжує мою ручку і довго-довго дивиться у мене…» (Дзеркало, «Спляча красуня»)
Музичний конкурс
«Пісня Крокодила Гени»
3 конкурс «Впізнай з якої казки»
Звучить музика. До глядачів виходить Лисичка з кошиком та співає пісню з дитячої опери М.Лисенка «Коза-Дереза»
-Ой, куди це я потрапила?
-На літературну вікторину «У казки на гостинах».
-Мабуть, тут зібралися справжні знавці казок?
-Так. Наші діти добре знають казки.
-А можна мені провести один з конкурсів?
-Проводь.
-У моєму кошику різні предмети. Спробуйте відгадати з яких вони казок.
Глечик з вузькою шийкою «Лисичка та Журавель»
Борошно «Колобок»
Солома «Солом’яний бичок»
Яблуко «Казка про сплячу красуню»
Колосок «Колосок»
Пір’я «Кривенька качечка»
Ключик «Пригоди Буратіно»
Туфелька «Попелюшка»
Музичний конкурс
«Пісня Вінні Пуха»
4 конкурс «Телеграма від казкового героя»
На наше свято ми запросили багато казкових героїв, але, нажаль, не всі змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки. І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми.
1) - Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. ( Івасик-Телесик)
2) - Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромно своєї гидкої зовнішності. ( Гидке каченя )
3) – Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. ( Лікар Айболить )
4) – Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу. ( Курочка Ряба )
5) – Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска.
( Півник )
6) – Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати.
( Коза –Дереза )
7) – Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. ( Вовк-панібрат )
8) – Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжників.
( Падчерка )
Музичне вітання
Танок «Чунга-чанга»
(Виконує група підтримки)
5 конкурс «Чи уважний ти читач?»
Назвати казку, в назві якої є число.
«Вовк і семеро козенят»
«Троє поросят»
«Білосніжка і сім гномів»
«Про три гроші»
«Дев’ять братів сіроманців»
«Про царівну та сім богатирів»
«Алі-баба і сорок розбійників»
«Три горішки для Попелюшки»
«Десять братів і сестриця Галя»
«Дванадцять місяців»
«Три міхи хитрощів»
Музичний конкурс
«Пісня Чебурашки»
Супер-гра
«До якої казки прислів’я ?»
- Хочеш їсти калачі - не сиди на печі.
- Де сила не візьме, там розум допоможе.
- Друзі пізнаються в біді.
- Чия відвага, того й перемога.
- Не одежа красить людину, а добрі діла.
Що за герой?
Як погано звичку мати
Всім про все розповідати,
Те, що треба і не треба,
Як нема на те потреби?
Ось водного мужика
Була жіночка така:
Говорила без упину,
Всім розносила новини.
Тому він її провчив
І мовчати научив.
Що за казка підкажіть
І цю жіночку назвіть.
(Язиката Хвеська)
Жив –був пес і став старий вже,
От хазяїн його вигнав.
В лісі вовк його зустрів
І старого пожалів,
Ще й придумав, як зробити,
Щоб хазяїну вгодити.
Пес додому повернувся
І віддячить
Не забувся. що за казочка така?
Про собаку, про …(Сірка)
Казка —це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів'я, при¬казки, притчі... Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають, як треба по правді жи¬ти.
Звучить музика, ведуча нагороджує всіх учасників грамотами та дипломами.
Заключна пісня
«Дорогою добра»