Літературне читання. Контрольна робота. Навички читання мовчки

Про матеріал
Контрольна робота для учнів 3 класу з літературного читання. Перевірка навичок читання мовчки. Текст подано у двох варіантах, зручний у використанні.
Перегляд файлу

Краса лебедина

Одного разу на сільському ставку приводнився великий птах. Дітлахи помітили його й підняли галас.

- Дика гуска прилетіла! Дика гуска!

Почувши їхні крики, уважний до всього сторож Свирид пішов на став. І справді: на воді, похиливши довгу шию, плавав великий залітний птах. Навколо ставка вже юрмилися люди.

- Поранена, не інакше, - сказав хтось. – Треба добити, щоб гуска не мучилась.

- Ніяка це не гуска, а лебідь-шипун, - пояснив односельцям Свирид та й побрів по мілкому до птаха.

Поніс Свирид птаха додому. Одразу промив йому рану на крилі, забинтував. Лебідь за весь час ані разу не пручнувся, ніби розумів, що потрапив у руки доброго чоловіка.

Скоро настали холоди. Птахові діватися нікуди було, та й зазимував у Свирида, в одній з ним хаті. Дід його годував з рук, напував водою. Спершу сам, а потім дітлашня до нього занадилася. Сніжком лебедя прозвали, годували до самої весни.

А як настав травень, прилетіли його родичі. Видно, верталися тим же шляхом.

Сніжок уже два тижні гуляв у дворі разом з домашніми гусьми Свирида і навіть старшував над меншими, які ще не обжилися й не відали, кого більше боятися – свого рідного поводиря чи цього білого родича. Коли одного ясного дня почувся в небі лебединий клич. Сніжок враз заметушився, все йому байдуже стало, навіть кумедні гусенята.

Дід Свирид якраз порався на городі. Почув голос перелітних птахів і хотів глянути, відкіля та куди вони летять, коли почулося лопотіння крил на подвір’ї: то лебідь Сніжок знявся в повітря. Старий мало не крикнув услід: «Куди ти?», але лебедя не могла зупинити ніяка сила. Тим більше, що йому треба було наздогнати ключ.

Лебеді завжди повертаються туди, де побачили світ, а жити разом ніяк не хочуть. Батьки не дозволяють дітям селитися поряд. Кожна пара займає свою площу і на ній будує гніздо. Поряд з ними можуть жити чайки, качки, лисухи, а лебедям – зась. Такий у них порядок. Деякі пари повертаються точно свої місця десятки років. (Дмитро Прилюк)

 

1 варіант

1. Хто такий Сніжок?

А гусак

Б лебідь

В журавель

2. Хто доглядав пораненого птаха?

А лісник

Б сторож

В рибалка

3. Коли лебеді повернулися з теплих країв?

А у березні

Б у квітні

В у травні

4. Чому лебідь знявся у повітря?

А йому треба було наздогнати ключ

Б йому хотілося побачити світ

В йому набридло жити із домашніми гусьми

5. Випиши назви усіх птахів, які зустрічаються в тексті.

________________________________________________________________________________________________________________________

 6. Доповни речення словами з тексту.

Лебідь ні разу не пручнувся, бо розумів, ____________________________________________________________

Лебеді завжди повертаються туди, ____________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

Краса лебедина

Одного разу на сільському ставку приводнився великий птах. Дітлахи помітили його й підняли галас.

- Дика гуска прилетіла! Дика гуска!

Почувши їхні крики, уважний до всього сторож Свирид пішов на став. І справді: на воді, похиливши довгу шию, плавав великий залітний птах. Навколо ставка вже юрмилися люди.

- Поранена, не інакше, - сказав хтось. – Треба добити, щоб гуска не мучилась.

- Ніяка це не гуска, а лебідь-шипун, - пояснив односельцям Свирид та й побрів по мілкому до птаха.

Поніс Свирид птаха додому. Одразу промив йому рану на крилі, забинтував. Лебідь за весь час ані разу не пручнувся, ніби розумів, що потрапив у руки доброго чоловіка.

Скоро настали холоди. Птахові діватися нікуди було, та й зазимував у Свирида, в одній з ним хаті. Дід його годував з рук, напував водою. Спершу сам, а потім дітлашня до нього занадилася. Сніжком лебедя прозвали, годували до самої весни.

А як настав травень, прилетіли його родичі. Видно, верталися тим же шляхом.

Сніжок уже два тижні гуляв у дворі разом з домашніми гусьми Свирида і навіть старшував над меншими, які ще не обжилися й не відали, кого більше боятися – свого рідного поводиря чи цього білого родича. Коли одного ясного дня почувся в небі лебединий клич. Сніжок враз заметушився, все йому байдуже стало, навіть кумедні гусенята.

Дід Свирид якраз порався на городі. Почув голос перелітних птахів і хотів глянути, відкіля та куди вони летять, коли почулося лопотіння крил на подвір’ї: то лебідь Сніжок знявся в повітря. Старий мало не крикнув услід: «Куди ти?», але лебедя не могла зупинити ніяка сила. Тим більше, що йому треба було наздогнати ключ.

Лебеді завжди повертаються туди, де побачили світ, а жити разом ніяк не хочуть. Батьки не дозволяють дітям селитися поряд. Кожна пара займає свою площу і на ній будує гніздо. Поряд з ними можуть жити чайки, качки, лисухи, а лебедям – зась. Такий у них порядок. Деякі пари повертаються точно свої місця десятки років. (Дмитро Прилюк)

 

2 варіант

1. Де люди знайшли лебедя?

А на озері

Б на ставку

В біля річки

2. Чому птах не зміг відлетіти з іншими лебедями?

А у нього була поранена лапка

Б у нього було поранено два крила

В у нього було поранене крило

3. Де Сніжок жив взимку?

А у сараї з іншими птахами

Б у хаті діда Свирида

В на подвір’ї з гусьми

4. З ким Сніжок гуляв на подвір’ї?

А з домашніми гусьми

Б з дикими качками

В з домашніми курми

5. Випиши з тексту ознаки до поданих іменників.

Гусенята (які?)_____________________

Птахи (які?) _______________________

Ставок (який?) _____________________

6. Доповни речення словами з тексту.

Птахові діватися нікуди було, ____________________________________________________________

Кожна пара займає свою площу  ________________________________________________________________________________________________________________________

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Шевель Аліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Kitsenko Victoria
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Коваленкова Наталя Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гребенець Олена Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
5 травня 2020
Переглядів
12193
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку