Урок читання "Сторінки з життя Володимира Лучука. В. Лучук «Білий вірш»"

Про матеріал
Урок за біоадекватною методикою. Ознайомити учнів з творчістю В. Лучука, поняттям «білий вірш», вчити розуміти прочитане, виділяти в ньому головне, розширювати уявлення учнів про навколишній світ; розвивати образне мислення, увагу, пам`ять, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати любов до прекрасного, почуття дружби, колективізму.
Перегляд файлу

 

Читання

3 клас

Тема. Сторінки з життя Володимира Лучука.  В. Лучук «Білий вірш»

Мета:

- ознайомити учнів з творчістю В. Лучука, поняттям «білий вірш», вчити розуміти прочитане, виділяти в ньому головне, розширювати уявлення учнів про навколишній світ;

- розвивати образне мислення, увагу, пам`ять, вміння аналізувати, робити висновки;

- виховувати любов до прекрасного, почуття дружби, колективізму

Обладнання: підручник, релаксаційна музика, мультимедійний супровід уроку, сигнали, мікрофон, ілюстрації до вірша, гербарій ромашок, відвар ромашки, цукерки «Ромашка»

Тип уроку: комбінований за біоадекватною методикою

 

Хід уроку

I. Організаційний етап

1. Гармонізація простору

 - Діти, сьогодні у нас чудовий день. Яскраво світить сонечко.  Ви такі гарні і усміхнені.

 Я сподіваюся, що наші посмішки, доброта та гарний настрій сприятимуть навчанню і ви досягнете успіху.

2. Утворення кола об`єднання

 - Візьміться за руки, посміхніться один одному. Я дарую вам часточку свого сердечного тепла, адже вас люблю. Обміняйтеся компліментами і побажаннями.

 

II. Актуалізація опорних знань

  1.               Робота над скоромовкою

Збирала Маргарита маргаритки на горі,
Розгубила Маргарита маргаритки на траві.

 

  1. Чистомовка

Ра-ра-ра – висока гора.
Ро-ро-ро – гостре перо.
Рі-рі-рі – сонце угорі.
Ру-ру-ру – не псуй кору.
Ри-ри-ри – книжку бери.
Ір-ір-ір – великий двір.
Ир-ир-ир – голландський сир.
Ря-ря-ря – ясна зоря.
Ар-ар-ар – вправний кухар.
Ер-ер-ер – молодий шофер.

       3. Гра «Так чи ні?»

Зіграти хочеться мені

З тобою, друже, в «Так чи ні?».

Тобі питання задаю,

Готуй же відповідь свою.

Відповідай, коли мастак,

Єдиним словом - «ні» чи «так».

Скажи, співає сом пісні?

Не гайся з відповіддюі  (Ні)

Чи вміє плавати гусак?

Ну що на це ти скажеш?  (Так)

Чи може стати у вогні

Вода холодним льодом?   (Ні)

Скажи мені, червоний мак в січневу пору квітне?  (Ні)

А крокодили на сосні свої будують гнізда?  (Ні)

Чи може вище гір літак у вишину злетіти?  (Так)

Узори пишні на вікні мороз малює взимку?  (Так)

Чи правда, друже мій, що рак,

Коли повзе, то задки?  (Так)

Якщо не їстиме три дні,

Верблюд ходити зможе?  (Так)

До забіяк і розбишак чи є в людей повага?  (Ні)

Чи достигають навесні пшениця й жито в полі?  (Ні)

Коли розсердиться їжак,

Слона він може вбити?  (Ні)

Ріка біжить удалині,

Чи є у неї ноги?  (Ні)

А чи буває сон у сні?

Чекаю відповідії  (Так)

Перекривив синицю шпак,

Таке буває, друже?  (Так)

Скажи, морози крижані

Страшні для мавп тропічних?  (Так)

Чи правда це, що вовк у смак

Наївся груш і яблук?  (Ні)

А під кінець скажи мені —

Цікава гра у «Так чи ні»?  (Так)

4. Перевірка домашнього завдання

Виразне читання вірша Платона Воронька «Суничка-сестричка»

III. Визначення теми уроку та постановка завдань

IV. Мотивація навчальної діяльності

- Діти, урок літературного читання пов`язаний із сподіваннями. Я сподіваюся, що кожен із вас  і надалі навчатиметься читати виразно вірші. А які ваші сподівання?

Вправа «Мікрофон»

V. Робота по темі уроку

Вивчення нового матеріалу в оптимально-функціональному стані (звучить спокійна фонова мелодія)

а). Сенсорно-моторний етап

- Діти, я вам пропоную вирушити в цікаву подорож. Сядьте зручно. Закрийте очі, розслабте шию, плечі, руки, ноги. Дихайте глибоко і спокійно. Відчуйте, як тепло огортає ваше тіло. Посміхніться. Ви дуже гарні, коли посміхаєтесь. Відправляємося в уявну подорож.

 Яскраво світить сонечко, повіває легенький вітерець, повітря наповнене свіжим ароматом квітів і трави. Яка чудова лісова галявина. Багато тут квітів. І кожна щось шепоче, розповідає. Це галявина віршів. І скільки тут квітів, скільки і віршів. Отже, мандруємо в Країну віршів. Як тут цікаво. Ось чарівні вірші про звірів. Познайомить нас з ними червона квітка.

 А синя розкаже вірші про рослини.  Жовта прочитає вірші про дружбу. Всі вони цікаві, їх легко читати. І легко вони запам`ятовуються. А що це за вірші? Про них хоче розказати ромашка. Щось ці вірші не складно читаються. Але вони дуже змістовні. І такі білі, як пелюстки ромашки. Отже, це білі вірші-вірші без рими.  І таких віршів дуже багато. Діти, запам’ятайте білі вірші-вірші без рими. Цікаву інформацію розповіла нам біла ромашка.

 Але, нажаль, наша подорож підходить до кінця. Потрібно повертатися до класу. І вся інформація квітки і її аромат повертається з нами в клас. Подякуйте ромашці за цікаву подорож і запам’ятайте її слова: «Білі вірші-вірші без рими».  Пошліть свою любов цим віршам. Відчуйте прилив сил до рук, ніг. Відчуйте спину та плечі. Це нові сили здоров`я наповнили вас. Посміхніться і глибоко вдихніть повітря. Повертаємося до класу і приступаємо до обговорення інформації.

б). Символьний етап

1. Бесіда

- Що уявили під час подорожі?

- Які кольори бачили?

- Який аромат ви відчули?

- Чи відчуваєте ви його зараз? (в класі аромат відвару ромашки)

- Які слова ромашки  ви запам’ятали?

2. Створення образонів

Діти малюють той образ, який вони уявили. ( Ромашка)

Вправа «Сходинки» (Учні повторюють слова ромашки)

3. Фізкультхвилинка

- Діти, ви добре запам`ятали повідомлення ромашки.

І вона пропонує трішки відпочити.

Офтальмологічна хвилинка (танок ромашки)

в). Логічний етап

4. Розповідь вчителя

Сторінки з життя Володимира Лучука

5. Робота з підручником

а) Виразне читання вірша вчителем (с. 78)

- Яке слово найчастіше зустрічається в цьому вірші?

- Які картини ви уявляли, слухаючи вірш?

б) Виразне читання вірша учнями

5. Словникова робота

1) Довідкове бюро.

Огир — кінь

Кресати — сильно вдаряти, сікти.

6. Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем.

Крешекожухи

майструєборошно

вдягнуликрайнеба

розпростеркмітливим

Фізкультхвилинка

7. Читання вірша учнями «ланцюжком»

г).Лінгвістичний етап

8. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання (робота в малих групах)

-  Чи можна назвати прочитаний вірш загадкою?

- Якщо так, відгадайте, хто такі білий огир, білий дід, біла баба; що таке біле сито, біле борошно?

- Які картини зумів намалювати поет за допомогою лише одного слова білий?

- Спробуйте знайти риму в прочитаному творі.

- Пригадайте інформацію ромашки: вірші без рими називають білими.

9. Робота парах

Розкажіть один одному про що ви прочитали

VI. Закріплення знань

д) Моторно-кінестетичний етап

Рухове закріплення матеріалу

е). Архівування інформації

VII. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

- Що цікавого ви дізналися на уроці?

- Що найбільше сподобалося?

- Якою інформацією поділитеся з батьками, товаришам?

- Ви гарно працювали на уроці і квітка , яка сьогодні познайомила вас з новою інформацією, хоче  пригостити смачними цукерками «Ромашка». Ласуючи ними, повторіть ще раз слова ромашки.

- А чи відчували ви запах ромашки протягом уроку? (протягом уроку  в класі відчувався запах ромашкового відвару)

VII. Домашнє завдання

  1.                   Замініть рядками з «Білого вірша» подані речення (с. 78).

Сніг ішов усю ніч і вкрив усе довкола. Мороз скував кригою річку. Іде сніг.

  1.                   Намалюйте  ілюстрацію до вірша

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 травня 2020
Переглядів
1197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку