5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Літературне читання "Урок позакласного читання «Весну-красну зустрічаємо. Що ти нам, весно, принесла» 3 клас

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про весняні явища, прикмети, їхні особливості, навички свідомого виразного читання, вчити помічати красу природи,т розвивати уяву, пам'ять, мислення, виховувати любов до природи, бажання берегти і любити її.
Перегляд файлу

Літературне читання

Тема: Урок позакласного читання «Весну-красну зустрічаємо. Що ти нам, весно, принесла»

Мета: поглибити знання учнів про весняні явища, прикмети, їхні особливості, навички свідомого виразного читання, вчити помічати красу природи,т розвивати уяву, пам'ять, мислення, виховувати любов до природи, бажання берегти і любити її.

Хід уроку

  1. Організаційно – мотиваційний момент.
  1. Сьогодні ми з вами потрапимо у весняну казку, але щоб ця подорож здійснилася, ми з вами виконаємо фонетичну зарядку.

Як гуде бджілка?

Як дує вітерець?

Уявіть, що у вас в руці кульбабка. Понюхайте її, насолодіться її ароматом? Але через деякий час квітка кульбабки перетвориться на легеньку кульку. Дмухніть на неї.

  1. А ось інша гостя. (до класу заходить дівчина у костюмі весни)

Загадка «Хто я?»

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї.

Я заквітчую гаї.

Відгадайте, хто вона,

Ця красуня чарівна?

Здавна зустрічали весну дівчата, водили хороводи, співали веснянки.

(дівчата навколо весни водять хоровод)

А вже красне сонечко

Припекло, припекло,

Ясне – щире золото

Розлило, розлило.

На вулиці струмені

Воркотять, воркотять

Журавлі курликають

Та летять, та летять.

Засиніли проліски

У ліску, у ліску.

Швидко буде земленька

Вся в вінку, вся в вінку.

Ой, сонечко – батечку

Догори, догори

А ти, земле – матінко,

Уроди, уроди!

 

Але весна прийшла не сама. Вона привела трьох своїх братів. Впізнайте їх:

1 брат

Ще вітер зимовий з дощем загуде,

Ще сніг острівками блищіть де-не-де,

Береза сережки свої розпускає

Чи ви здогадались, коли це буває?

 

2 брат

Місяць – славний квітникар –

Сонячно та рясно.

Уквітчав наш календар

Першим цвітом – рясним.

 

 3 брат

А в цім місяці підряд

Маємо багато свят.

Зеленіють буйно трави

То іде веселий …

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

А тепер наші брати, кожен займає місце у своїй групі і ми починаємо презентувати наших братів. Ми маємо такі зупинки.  Кожна група розповість:

  • Музична пауза П.І. Чайковський «Пори року» (березень, квітень, травень)
  • Чому брата так назвали?
  • Що нам місяці приніс?
  • Народ скаже, як зав’яже.
  • Загадкова
  • Поетична
  • Екологічна
  1. Презентація груп

«Березень»

 1 учень. У березні починає рухатися сік у беріз, тому в народі кажуть: «місяць – соковик».  На березах розпускаються бруньки. «примхливий» - тому що то сніг, то мороз, то дощ.

 

2 учень. Якщо граки прилетіли прямо на гнізда – буде гарна весна. Побачив шпака – знай: весна біля порога. З берези багато соку – літо буде дощове.

 

3 учень. У березні 7 погод: сіє, віє, кружить, мете, рве, зверху ллє, знизу мете.

Весна днем красна, а на хліб пісна.

4 учень. Блищать у мене віти

Мов срібло, на морозі.

І на весні п’ють моди

Мої прозорі сльози. (березки)

Навесні я зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (пролісок)

 

5 учень.  Березень

Зійшли сніги

Шумить вода

Весною повіва.

Земля квіточки викида,

Буяє травка молода,

Все мертве ожива

Веселе сонечко блищить

Проміння щедро ллє,

Гайок привітно шелестить

Неначе кличе пригостить,

Струмочок виграє.

 

6 учень. Тепле сонечко пригріло

Розтає увесь сніжок

І несміло перші квіти

Виглядають у садок.

Кожна гілочка тріпоче

Хоче листячко розкрить,

А травичка на горбочку

Ізумрудом мерехтить.

 

7 учень (символ – не ломати берізки)

Але треба пам’ятати, що збираючи березовий сік, не можна ломати гілки, а соку брати стільки, щоб дерево не засохло. Після того, як набрали сік, дерево треба полікувати, замазати глиною місце звідки тік сік.

 

2 група – «Квітень»

1 учень – зацвітають проліски, кульбабки, фіалки, конвалії, крокуси, сади уквітчані білим цвітом – настає квітень. З різних місць повертаються птахи.

 

2 учень . Жайворонок прилетів – настане стійке літо. Проліски і підсніжники розкривають пелюстки на гарну погоду, закривають на непогоду. Грім на початку квітня -  буде тепле літо.

 

3 учень.  До першого грому земля не розмерзається. Прийде тиждень вербовий – бери віз у дорогу дубовий. Посій упору – будеш мати зерна гору.

 

4 учень. Високо, високо

В небі літає

Першим про весну

Нас сповіщає. (жайворонок)

 

Швидко скрізь цей птах літає

Безліч мошок поїдає

За вікном гніздо будує

Тільки в нас він не зимує. (ластівка)

 

 5 учень. Ряст, медунка розквітають,

Загули джмелі і бджоли.

Рідний край пташки вітають

Квітне в квітні все довкола.

 

6 учень.

- Де ти, ластівко, літала?

Де ти зиму зимувала?

- за лісами, за морями

Я носила телеграми.

В них весела новина:

«Повертається весна!»

 

7 учень (символ не зривай первоцвіти)

Треба пам’ятати, що більшість первоцвітів занесені до Червоної книги України. Не можна їх зривати, хай вони прикрашають нашу землю.

 

3 група «Травень»

1 учень. Небо у травні блакитне, чисте. Можна почути розряди грому. Гай розвивається, сади зацвітають, буйно цвітуть трави, це пора заготівлі лікарських трав.

 

2 учень. Холодний та вітряний травень корисний для вражаю. Якщо травневий дощ починається великими краплинами, то ненадовго.

 

3 учень.  Якщо у травні дощ надворі , то восени хліб у коморі. Травнева роса краще вівса. Сухий березень, теплий квітень, мокрий травень – буде хліба врожай.

 

4 учень. Жили братик і сестриця

Люди бачили дивицю,

А про брата тільки чули.

Хто ж ці незнайомці були? (грім і блискавка)

 

Сонечко в травні зійшло

Усміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле – біле

І за вітром полетіло. (кульбабка)

 

5 учень. Люблю я час весни весною,

Коли травневий перший грім,

Немовби тішачися грою

Гуркоче в небі голубим.

Гримить відлуння голосно,

От дощик бризнув, пил летить.

Краплин прозорчасте намисто,

На сонці золотом горить.

 

6 учень. Білим цвітом – первоцвітом

Все покрилося в саду

І стежками ходить вітер

Грає пісню на дуду.

А до нього урочисто

Озиваються пташки.

Перше листя, мов намисто,

Вигаптовує гілки.

 

7 учень. (символ травня – місяць тиші) у травні з’являються в садах, лісах і парках маленькі дитинчата, птахи висиджують яйця, тому треба дотримуватися тиші.

 

Ось ми і привітали наші весняні місяці.

5. Підсумок уроку. На парті лежать квіточки. Напишіть свої побажання весні та приклейте на наше дерево, щоб вони заквітчало.

 

docx
Додано
2 квітня 2019
Переглядів
805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку