20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Літературні читання "«Чисті криниці» від В. О. Сухомлинського"

Про матеріал
Літературні читання по книзі В.О.Сухомлинського "Чиста криниця", обговорення казок та притч.
Перегляд файлу

КЗ «Устинівське НВО «Загальноосвітня школа І_ІІІ ступенів»

 

 

Картинки по запросу книга сухомлинського чисті криниці Картинки по запросу книга сухомлинського чисті криниці

 

 

«Чисті криниці»  від                           В .О. Сухомлинського

 

 

 

                                                           Літературні читання.

                                                           Розробка виховного заходу для учнів 6 класу

                                                           вчителя  методиста зарубіжної літератури

                                                             Корніченко Т.А.  

 

 

                                                           Устинівка-2018

 

Мета заходу:

- познайомити учнів з притчами та казками  В. О. Сухомлинського;

- розповісти про життя видатного педагога та про його внесок до скарбниці педагогіки;

- виховати любов до слова, до життя ,навчити поважати людей, розуміти тих ,хто поряд тебе;

- навчити любити та оберігати природу, яка несе красу  в життя людини.

 

Обладнання:

- виставка творів В. О. Сухомлинського;

- книга «Чиста криниця» К. «Веселка»,1993.

- відео презентація про життя і творчість педагога;

- портрет В. О. Сухомлинського;

- букет квітів, вишита серветка;

- вислови про геніальність великого вчителя.

 

                                   Хід виховного заходу

Вчитель. Дорогі діти! Сьогодні  ми зібрались , щоб згадати видатного педагога,

   мудрого батька і просто гарну людину , вихователя і письменника -                 В. О. Сухомлинського.

 Пройшло чимало років з тих пір, як весь світ узнав про педагогічну спадщину директора з школи, яка розташована в с. Павлиш ,Кіровоградської області.

    Звичайна сільська школа стала місцем, де вчитель сам відкрив  істини доброти  і передав знання своїм колегам. Любов до дітей була тим джерелом, яке давало йому наснагу до життя ,до роботи. Любив Василь Олександрович і слово, воно в нього було завжди влучним, несло величезний  виховний потенціал, повчало, звеличувало, пробуджувало до прекрасного, вчило мудрості та доброті.

 

Звучить музика. Полонез  Огінського .

Презентація про В .О. Сухомлинського та її   перегляд.(Взяти з  you tube ).

Вчитель . Вдивіться в портрет, в  усміхнене обличчя педагога. Виставка книг - це його ще одне відкриття своєї власної творчої натури . Писав він і для вчителів, і для батьків, і для дітей, бо знав ,що процес виховання здійснює не одна людина. Сьогодні ми познайомимось з творами В .О. Сухомлинського з книги «Чисті криниці» . І в казках, і в притчах вчитель повчає, дає поради, які б стали в пригоді дитині, кожному із вас, дорогі діти.    

  Вчитель. Сьогодні ,читаючи притчі В. О. Сухомлинського, ми отримаємо чимало порад для виховання маленького громадянина. Отже, читаємо та обговорюємо прочитане.

 Вчитель або учні читають притчі.

  Притча  «Веселка» сторінка 2265-266 .

Чим займався коваль у кузні?(Кував леміш).

Хто турбувався про хвору дитину ? (Батько).

Що могло вилікувати дитину?(Весна та веселка в небі)

Як вчинив батько , до кого він пішов прохати допомогу?( До коваля)

Чи погодився коваль допомогти батьку?(Так, він скував кольорову веселку , яку показали хлопчику у вікно).

Що врятувало дитину?(Краса ,віра в життя, допомога дитині).

Висновок: За життя потрібно боротися всіма силами , підтримувати хворого і рідним і односельчанам.

   Оповідання «Спіть мамо, спіть…» сторінка255-256.

Як вела себе мати у час ,коли  дитина хворіла?(Турбувалась ,не спала  поки не збила температуру)

Чи допомогло це хлопчику стати здоровим?(Так ,йому стало краще).

Чому хлопчик пожалів маму?(Він вирішив їй віддячити, щоб мама поспала  і не турбувалась про справи).

Чи вірно він це зробив?(Це справжня повага та любов до рідних).

Висновок: хлопчик віддячив матері за її турботу та недоспану  ніч, зрозумів силу материнської любові.

Оповідання «Усмішка» сторінка 229-230.

Чому дитина мала гарний настрій під час подорожі рідним краєм?(Бо була гарна погода, гарний настрій).

Як їй допомагала  під час подорожі усмішка?(Вона раділа всьому чому раділа дитина).

Яких людей зустріла дівчинка?(Різних ,злих і добрих).

Чому їй не сподобалась поведінка дідуся та його надумане зло?(вона відчула холод у стосунках).

Хто змінив настрій дівчинки на краще?(Природа ,яка її оточувала).

 Яка роль усмішки ,гарного настрою у дівчинки? (Вона як сонечко в небі, яке зігріває нас добром).

 Висновок :Позитивний настрій  людини , усмішка говорять про те,що вона добра і йде до людей з добром.

Вчитель .Що ж це таке радість у вашому розумінні, діти! Скажіть кожен як ви її розумієте?

(Діти розповідають про своє розуміння радості від життя).

Оповідання «Конвалія».

Чому в оповіданні дано такий гарний опис весняної квітки конвалії?

Чому дівчинка розпитує матір про красу квітки конвалії та на що вона схожа?

Чому мама цілує дитину і порівнює поцілунок з конвалією?

Висновок :Ніжність та лагідність – це окраса весни, її квітів конвалій ,це мамин а мудрість і любов до дитини.

Вчитель. Перечитавши та обговоривши оповідання , ви діти, зрозуміли ,що батьки турбуються про вас, докладають чимало зусиль у вихованні дітей, збереженні здоров’я та життя, навчаючи розумінню  краси та любові.

В. О. Сухомлинський навчав своїх вихованців любити батьків, цінувати красу, та бути добрими людьми.

Але як же людина повинна прожити життя ,щоб про неї говорили лише добрі слова, щоб спогади про неї були добрими і у рідних , і у всіх інших людей. Вам, друзі , допоможуть оповідання «Який слід повинна залишити людина на землі?» сторінка266-267, та «Останнє бажання» сторінка 232.

Учні читають дані твори  в збірничку.

Яке з оповідань навчило вас цінувати кожну хвилину життя?

Чому людина повинна приносити користь іншим людям?

Як автор пояснює значення слова слід?

Чому справжній слід  в житті пам’ятають надовго?

Який би ви хотіли залишити слід на землі? Чому?

Якою повинна бути людина в житті?

Чому людина перемагає смерть , саме прохаючи  про останнє бажання?

Стільки було бажань  у людини? Чим вони між собою  повязані  ?

За що бореться насправді людина? Чи вдається це їй?

Висновок :     Людина повинна залишити по собі гарний слід , щоб про неї пам’ятали, тоді їй і смерть нестрашна?

Вчитель. Філософія В. О. Сухомлинського будується на власних спостереженнях за життям дорослих та дітей. Автор  розуміє , що життя дає кожному із нас випробування ,які людина повинна пройти достойно, не боячись перешкод . Здолати можна все ,за життя потрібно боротись до останньої хвилини, думаючи про тих, кого любиш ,про тих за ким потрібно доглядати , кому потрібно нести світло свого розуму, мудрості та любові.

Вчитель. Пропоную вам  огляд малюнків  до творів В .О .Сухомлинського під музику П .І. Чайковського «Вальс квітів».

 Які враження  викликала у вас музика та малюнки?

Що ви відчули у своїй душі?

Які кольори вам сподобались найбільше?

Чи можна назвати добро квіткою, яка дарує людині щастя?

Вчитель. Сьогодні кожен з нас відчув настільки повчальні оповідання  В. О. Сухомлинського , який мудрий він вчитель, наставник молоді. Його доброта

невичерпна як і вода у справжній криниці. Вклонімось таланту видатного педагога, який любив життя , любив дітей, вірив у школу добра та знань, а вмів досягати  істини у всіх своїх справах. Вчимося у вчителя, поважаймо  та пам’ятаймо його! Читаймо прекрасні твори людини з великої літери!

 

Картинки по запросу книга сухомлинського чисті криниці

Картинки по запросу книга сухомлинського чисті криниці

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку