Літературний калейдоскоп
«Сторінками творів зарубіжної літератури»
7 клас
Мета: перевірити та поглибити знання учнів із зарубіжної літератури в ігровій формі; розвивати акторські здібності учнів, логічне та критичне мислення, мовлення, творчу уяву; формувати навички роботи в групі; виховувати любов та читацький інтерес до художніх творів зарубіжних авторів.
Обладнання: 2 столи для команд, листки та ручки для виконання завдань, картки із завданнями, емблеми, виготовлені учасниками, музичний супровід.
ХІД ЗАХОДУ
Вступне слово вчителя. Дорогі діти, я рада вітати вас на літературній вікторині. Сьогодні ми помандруємо стежками зарубіжної літератури. Бажаю вам якнайкраще проявити свою кмітливість, знання, вміння. Нехай ця подорож буде цікавою та результативною. Успіхів вам!
Представлення команд. Капітани представляють свої команди (назва, емблема, девіз). Завдання учасникам для представлення дається заздалегідь.
Завдання літературної вікторини
І конкурс «Імена»
Членам команд по черзі ведучий називає прізвище письменника чи поета, а вони повинні назвати імʹя.
IІ конкурс «Впізнай героя»
Членам команд по черзі зачитуються уривки з вивчених творів, вони повинні назвати героя, твір та автора. Якщо одна з команд не дає правильної відповіді, учасники іншої команди можуть відповісти, отримавши додатковий бал.
1) Герой цього твору товаришує з єврейським хлопчиком. Вони народилися в один і той самий день. Він допомагає шукати хлопчикові батька і випадково помирає разом з ним. (Бруно, Дж.Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі»)
2) Герой цього твору блукає світами, шукаючи визнання, потрапляє у небезпечні ситуації, здійснює подвиги заради дами серця, не один раз доводить свою відповідність лицарському кодексу.(Айвенго, В.Скотт, «Айвенго»)
3) Цей твір оспівує героїчний вчинок старого шотландця-патріота, який жертвує сином і власним життям заради збереження таємниці роду. (пікт-батько, Р.Л.Стівенсон «Вересовий мед»).
4) Герой цього твору любить свого батька, але стосунки не складаються. І тільки екстремальна ситуація зближує їх. (Деві, Дж.Олдрідж, «Останній дюйм»)
ІII конкурс капітанів «Так чи ні»
Учасникам команд потрібно миттєво підтвердити або спростувати твердження словами «так» або «ні».
Завдання для капітана І команди
Завдання для капітана ІІ команди
IV конкурс «Хто швидше»
Якомога швидше дати відповідь на запитання. Хто за певний проміжок часу дасть більше правильних відповідей, той і переможець. 1 правильна відповідь – 1 бал
Завдання для І команди
1. Скількох дочок мав король Лір? (3).
2. Предмет, за допомогою якого Кунігунда хотіла перевірити чи кохає її лицар? (Рукавичка).
3. Йому одночасно вдалося і врятувати життя батька, і їхні стосунки (Деві).
4. Приз, який отримав Робін Гуд на змаганні лучників (Золота стріла).
5. Ім’я сестри Бруно. (Гретель)
Завдання для ІІ команди
1. Засновник історичного роману (В.Скотт)
2. Плем’я людей, що мали малий зріст. (Пикти).
3. Лицар з балади «Рукавичка». (Делорж).
4. На що перетворилися дівчата у баладі «Світязь»? (Білі купави)
5. Свято, на яке чекав Шимек з нетерпінням. (Пасха)
V конкурс «Поезія»
За поетичними рядками команда має вгадати твір та автора.
Завдання для І команди
Лицарі, й дами глядять на нього,
А він, спокійний, назад іде –
І гомін безмежний навколо росте
На честь його перемоги.» (Ф.Шиллер «Рукавичка»)
Того уже вважають неживим,
Він тихо ляже, щоб спочити в Бозі,
Вдивляючись у зграї чорний дим. (І.Вайсґлас «Круки»)
Завдання для ІІ команди
Життя не цінує він.
Не смію я честь продавати,
Як в очі дивиться син» (Р.Л.Стівенсон «Вересовий трунок»)
не плач, не зойк прокльону,-
а чули в хмарах рівний крок
морського батальйону. (К.Галчинський «Пісня про солдатів з Вестерплятте»)
Підсумок літературного калейдоскопу. Оголошення переможців.