Літературний ринг " Найкмітливіший, найрозумніший, найерудованіший"

Про матеріал

Ця розробка вміщує цікавий матеріал, який сприяє узагальненню знань учнів із зарубіжної літератури. досить у цікавій формі, школярі діляться на підгрупи та , підтримуючи один одного працюють, здобуваючи бали за правильні відповіді.

Перегляд файлу

Літературний  ринг

Тема. Найкмітливіший, найрозумніший, найерудованіший.

Мета ( формувати компетентності): предметні: літературні вміння;

ключові: виконувати аналіз художніх творів; комунікативні: запам ятовування змісту тексту, визначення художніх засобів, уміння залучатися в зміст завдання; інформаційні: усвідомлення смислу повідомлюваного, установлення зв язків між одержаною інформацією; загальнокультурні: вироблення життєвої позиції, відповідального ставлення до зарубіжної літератури.

Матеріали: ілюстрації, картки із завданням, пам ятки.

Хід заходу

  1. Організаційна частина.
  • Доброго дня, діти! Я дуже рада бачити вас на нашому літературному ринзі « Найкмітливіший, найрозумніший, найерудованіший»
  • Що ви очікуєте від цього заходу?
  • Сьогодні ми поринемо у світ загадковості, незвичайності, таємничості. Хоча рингом називають майданчик для боротьби, сьогодні ми з вами спробуємо створити атмосферу люб язності, ввічливості та добра, і боротися будемо за допомогою слова, ерудиції, логіки, креативності та швидкості.

 

  1. Основна частона.
    1.        Поетична хвилинка.

Святе мистецтво! В пензлі чи пері

Є сила дати вічність кожній рисі,

Хмарині, що пливе в небесній висі,

Великих промінців химерній грі;

Вони спиняють порух віт вгорі

І подорожніх, що ідуть у лісі,

І корабель, що при скелястім мисі

Навік у бухті кинув якорі.

  1.        Слово вчителя.

Література – це мистецтво слова, а слово – найцінніше надбання людства, начало всіх начал. Вона пережила не одне покоління. Літературні твори змушують читача логічно мислити, аналізувати, повчати. Саме художні книги дають можливість практично знаходити цінну інформацію, без якої не можливо жити в сучасному світі.

  1.        Ознайомлення із правилами гри.

Гра буде проходити у 6 турів ( раундів). За кожну правильну відповідь учасники команд отримають 1 бал. Яка команда набере більше балів, та і переможе.

 ( поділ учнів на команди на допомогою жеребкування : парні – непарні цифри)

  1.        Представлення команди.
  • Зараз ви оберете у кожній команді капітана, доберете назву та девіз.

Девіз: 1) Боротися, шукати, знайти, перемагати!

            2) Люби справу – майстром будеш!

 

  1.        Виконання завдань заходу.

І раунд « Впізнай героя»

  1. Одного ранку, прокинувшись від неспокійного сну, він побачив, що обернувся на страхітливу комаху. Він лежав на твердій, схожій на панцир спині, і коли трохи підводив голову, бачив свій живіт. ( Грегор Замза)
  2. Народився біля берегів Неви, його виховання було поверховим: «Monsieur  l’Abbe, француз убогий…вчив його всьому жартома. Не обтяжував мораллю суворою, злегка лаяв за витівки і в літній сад гуляти ходив… ( Євгеній Онєгін)
  3. Він ззовні здоровий, фізично розвинений, привабливий чоловік, офіцер, до того ж розумний і добре освічений. Його завжди оточували жінки Белла, княжна Мері.( Печорін)
  4. Колишній студент, через брак коштів вимушений залишити навчання. Живе вкрай бідно. На працює, так як замишляє вбити й пограбувати стару лихварку, у якої закладає речі

 ( Раскольніков) 

  1. Вона – еталон своєї епохи: красива, граційна, вишукана, комунікабельна. Її чоловік Олексій – набагато старший від неї, але поважний та багатий чиновник. Героїня має 8 – річного сина. Не дивлячись на все, це ця прекрасна жінка не кохає свого чоловіка, вона його поважає. Вона знайомиться на балу з молодим хлопцем, за кохання з яким вона платить життям (Анна Кареніна)
  2. Головний герой – видатний вчений з Італії, якому вдалося спростувати вчення Аристотеля про небесні тіла , створити телескоп і повністю прославитися у науковій галузі, зробивши там багато відкриттів. Через свої таланти герой піддавався гонінням, його справа розглядалася в суді інквізиції. ( Галілео Галілей)

 

ІІ раунд «Знайдіть відповідність»

«Попелюшка»                              Ф.  Кафка

«Злочин і кара»                            М. Лермонтов

« Перевтілення»                          Г. К. Андерсен

« Герой нашого часу»                 Дж. Джойс

« Джакомо Джойс»                    Ф.  Достоєвський

« Майстер і Маргарита»             Бальзак

« Гобсек»                                        Стендаль

« Червоне і чорне»                       М. Булгаков

 

ІІІ раунд « Упізнай письменника за фактами з біографії»

  1. Великий російський поет, драматург, прозаїк, який трагічно загинув внаслідок дуелі з Дантесом ( О. С. Пушкін).
  2. За спогадами сучасників поета, він мав  досить неприємну зовнішність. Був невисоким, трохи кульгав і сутулився. Його обличчя було неприємним, він рано почав лисіти. Прожив 26 років, брав участь у дуелях. Належав до багатого роду ( М. Ю. Лермонтов).
  3. У дитинстві його назвали дивним і божевільним через те, що він вів себе відлюдником і був закритим, страждав від невимовної самотності, і мав безліч хронічних захворювань, після важкої хвороби попросив друга знищити всі рукописи ( Ф. Кафка).
  4. Його пристрасть до  гри « Рулетка» відома усім. Програючи , він або писав Ганні принизливі для них обох листи з проханням закласти що завгодно ( і вона закладала – сервізи, сережки, пальто) і вислати грошей. Або, якщо вона знаходилася в тому ж місті, валився перед дружиною н коліна, ридав і знову просив грошей. Але і в тому і в іншому випадку знову програвав  ( Достоєвський).
  5. Він – засновник англійського роману. Тринадцять разів ставав багатим і знову бідним.» До свого прізвища додав частку ДЕ ( Д. Дефо).
  6.     Російський прозаїк і драматург хоча народився у Києві, автор одного з найвідоміших романів ХХ ст. про кохання. Робота над знаменитим рукописним твором тривала до останніх днів життя митця. Про себе казав « Я – містичний письменник» ( М. Булгаков).

IV раунд « Хвилинка творчості»

Дібрати риму до слів , записаних на картках ( завдання для кожної команди окремо)

  1. Команда: сила, нескорима, одержима, кохання, зрада, віра.
  2. Команда: слово, жартома, перевтома, любов, знущання, зима.

V раунд « Веселий пазл»

Складіть ілюстрацію , вкажіть назву твору та автора.

І команда

https://u.livelib.ru/reader/patrick23owen/o/cowpnchz/o-o.jpeg

Толстой « Анна Кареніна»

 

ІІ команда

http://4.bp.blogspot.com/-GZ-EZKTgebA/VYCw0gAbl-I/AAAAAAAAHBQ/c25e7Y1IiWk/s1600/Razgovor-Onegina-s-Tatjanoj-v-sadu-E-Samokish-Sudkovskaja.jpg

Пушкін. « Євгеній Онєгін»

 

VI раунд “ Чарівний сенкан»

Складіть сенкан до героя твору .

І команда. Ф. Кафка « Перевтілення»- Грегор Замза

ІІ команда Б. Брехт « Життя Галілея» - Галілео Галілей.

 

Сенкан

1 рядок – тема ( іменник)

2 рядок – опис ( 2 прикметника)

3 рядок – дія ( 3 дієслова), пов язана з дією

4 рядок – ставлення ( фраза з 4 слів) , почуття з приводу обговорюваного

5 рядок – синонім ( інакше можна це назвати)

 

  1. Заключна частина.
    1.        Слово вчителя.

– Поки журі підводить підсумки нашого літературного рингу, підведемо й ми невеличкий підсумок – що дала нам ця гра ( відповіді учнів).

  • Так ми перевірили кмітливість, ерудицію, спостережливість, увагу. Пригадаємо девіз грецьких олімпіад: « Головне – не перемога, а участь!». Сподіваюся , що ця подорож у країну літературних героїв – не остання.
    1.        Підведення підсумків журі.
    2.        Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
1637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку