Презентація до уроку - творчого дослідження Бертольд Брехт «Життя Галілея».

Про матеріал

Дана презентація доповює матеріал уроку - твочого пошуку за п`єсою Б.Брехта «Життя Галілея».Один із найулюбленіших шляхів пошуку істини у Брехта — шлях до істини через здивування. Ми спробуємо піти за великим драматургом і провести урок, питання якого також можуть викликати здивування.

Брехт уважав, що трагедія Галілея мала переконати глядача в необхідності послідовної боротьби за ідеали гуманізму, тому створив філософську драму і за своїм змістом, і за своєю суттю.

«Життя Галілея» є драмою не лише про події далекого минулого (за часом дії) і навіть не лише про надзвичайно складні проблеми, з якими зіткнулося людство в трагічному ХХ ст., а твором, що ставить вічні питання, які супроводжують історію людства та його цивілізації: чи зможе врешті-решт світ стати мирним, світлим і що є важливішим для людства — революційні зміни чи еволюційний розвиток?

Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Життя Галілея”. Неоднозначність образу Галілея. Інтелектуальний харак​тер драми

Номер слайду 2

Епіграф уроку: Чи зрікся Галілео Галілей? Ліна Костенко

Номер слайду 3

Будинок у якому народився письменник

Номер слайду 4

Ойген Бертольд Брехт (10 лютого 1898, Аугсбург — 14 серпня 1956, Берлін) – німецький драматург, режисер. Засновник “епічного театру” . Душею творчих пошуків Брехта була установка на активне втручання мистецтва в життя, перебудову психології глядача, мобілізацію його розуму і активності. Сцена для митця- трибуна.

Номер слайду 5

Член Всесвітньої Ради Миру. Міжнародна премія «За зміцнення миру між народами» - 1954. В останній період творчості визнання Брехта стрімко зростає: він стає лауреатом національних і міжнародних премій, його обирають членом Академії мистецтв колишньої соціалістичної Німеччини й президентом німецького ПЕН-центру.

Номер слайду 6

Брехт з Оленою Вайгель

Номер слайду 7

Мистецтво перетворюється на товар, а люди - в пам'ятники. Фриц Кремер

Номер слайду 8

Вершина драматургії Брехта - драма «Життя Галілея». У багатьох сценах показано наукову діяльність Галілея: спостереження за рухом Сонця, відкриття телескопа, створення моделі всесвіту. Герой п'єси - великий учений , наляканий інквізицією, відрікається від свого відкриття. Конфлікт драми міститься в діалозі Галілея і його учня Андреа Сарті. Учень висуває звинувачення вчителеві: «Пропащая країна, в якій немає героїв». На це Галілей стримано відповідає: «Ні! Пропащая та країна, якій потрібні герої».

Номер слайду 9

Галілео Галілей - творча людина, яка силою свого розуму досягає тих горизонтів, які закриті від звичайних людей. Неоднозначний образ Галілея, створений Брехтом, прославляє велич і могутність людського розуму і одночасно попереджає, що наукова діяльність вимагає від учених особливої мужності, щоб протистояти корисливим володарям, які застосовують надбання вчених не для блага людства, а в своїх цілях. Галілей-Людина морально поступається Галілею-Вченому.

Номер слайду 10

* із владою, яка неспроможна оцінити його відкриття * з церквою, яка боїться втратити вплив на людей * із злиденним життям . Метою його боротьби є істина. “Істина – дитя часу, а не авторитету. Наше неуцтво безмежне. Тож зменшимо його хоча б на крихту! До чого вважати себе розумниками, якщо ми можемо нарешті стати менш дурними!” – говорить учений. Своєю працею він доводить, що людина наділена великими можливостями і здатна змінювати світ. Життя Галілея - постійна боротьба

Номер слайду 11

-​ Термометр Винаходи та відкриття Галілео Галілея

Номер слайду 12

Винахід атомної бомби

Номер слайду 13

Вшанування пам'яті «Галілеєві супутники» Юпітера

Номер слайду 14

Кратери на Місяці та на Марсі

Номер слайду 15

Астероїд 697 Галілея

Номер слайду 16

Космічний зонд НАСА “Галілео”

Номер слайду 17

Європейський проект «Galileo» супутникової системи навігації

Номер слайду 18

Аеропорт в Пізі

Номер слайду 19

Галілей в літературі та мистецтві Бертольд Брехт. «Життя Галілея» Ліліана Кавані (режисер) «Галілей» (кінофільм) (англ.) (1968). Джозеф Лоузі (режисер) «Галілей» (кінофільм, екранізація п`єси Брехта) (англ.) (1975). Філіп Гласс (композитор), опера «Галілей». Haggard (рок-група) — The Observer (побудована на декількох фактах біографії Галілея)

Номер слайду 20

Ліліана Кавані (режисер) «Галілей» (кінофільм

Номер слайду 21

Джозеф Лоузі (режисер) «Галілей»

Номер слайду 22

Філіп Гласс (композитор) - опера «Галілей»

Номер слайду 23

Haggard (рок-група) — The Observer

Номер слайду 24

Робота в парах Доведіть, спираючись на текст, що на початку твору Галілей – це сповнений оптимізму відомий учений, котрий відчуває науку як естетичну насолоду «відкривання істини». Прокоментуйте слова Галілея: «Нещасна та країна, якій потрібні герої»

Номер слайду 25

Василь Стус «Про п’єсу Б.Брехта «Життя Галілея»» ( про образ Галілея) Василь Стус у своїй літературознавчій статті аналізує проблематику та образи драми Бертольда Брехта "Життя Галілея".

Номер слайду 26

Літературний диктант 1) Що побачив Галілей у телескоп, після чого сказав, що «небо скасоване» у такому вигляді, як його уявляли: сферичне склепіння, небесна твердь? 2) Чому Сагредо, друг Галілея, з глибоким розпачем вигукує: «Нещасна та година, коли людина відкриває істину!»? 3) Як Галілей збирався довести Консиліуму, що він за допомогою дослідів довів правоту Коперника? 4) Продовжте слова Галілея: «Сума кутів трикутника не може бути змінена…» 5) Чого чекали учні від свого учителя, коли того викликали на суд інквізиції? 6) Що підштовхнуло Галілея до зради?

Номер слайду 27

Літературний диктант 7) Яку книгу написав Галілей під інквізиторським наглядом? 8) Чому в ученого різко зіпсувався зір? 9) Чому Галілей не подав руку своєму учневі, який приїхав його відвідати? 10) Хто перевіз рукопис Галілея через кордон? 11) Що з їжі передають Галілею, що дуже його порадувало? 12) Якою була б клятва вчених-природознавців, згідно з думками Галілея, коли б він вистояв?

Номер слайду 28

Андре - улюблений учень Галілея, який звинувачує свого вчителя у зраді. “Я не можу на нього дивитися. Хай він іде… Урятував свою дорогоцінну шкуру?!” Образ Андре

Номер слайду 29

Ісус – Галілей

Номер слайду 30

Прометей – Галілей

Номер слайду 31

Фауст – Галілей

Номер слайду 32

Мойсей – Галілей

Номер слайду 33

Вікторина «Кому належать слова?»

Номер слайду 34

Підсумки уроку “Анкета думок “ Як ви розумієте слова Брехта: «Атомна бомба і як технічне, і як суспільне явище – кінцевий результат наукових досягнень і суспільної неспроможності Галілея»?

Номер слайду 35

Рефлексія «Сходинки успіху»: намалюйте у зошитах сходинки по кількості завдань нашого уроку. Зафарбуйте ті сходинки, із завданнями на яких ви впорались.

Номер слайду 36

Домашнє завдання прочитати роман А.Камю «Чума»; повторити, що таке екзистенціалізм; індивідуальне повідомлення про письменника (презентація).

ppt
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
3257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку