ЛІТЕРАТУРНИЙ ТУРНІР (За казками Ш.Перро «Попелюшка», Г.К.Андерсена «Снігова Королева»)

Про матеріал
Мета: - викликати в учнів інтерес до читання; - вчити їх вдумливо читати, розмірковувати над прочитаним; - повторити , узагальнити та систематизувати знання, отримані учнями під час вивчення літературних казок; - розвивати кмітливість, вміння швидко відповідати на поставлене запитання; - виховувати спостережливість, уважність, вдумливість. Основні цілі гри полягають у закріпленні матеріалу теми, стимулюванні в учнів інтересу до предмета. Ігрові форми роботи дозволяють ефективно використовувати „ надлишкову ” активність учнів, спрямовувати її у корисне русло. Вони формують в учнів навички взаємодії з іншими людьми, вміння чітко формулювати й обґрунтовувати свою точку зору, вести конструктивну дискусію і знаходити компромісні варіанти рішень.
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНИЙ ТУРНІР

(За  казками Ш.Перро «Попелюшка», Г.К.Андерсена «Снігова   Королева») 

Мета:    -  викликати  в  учнів  інтерес  до  читання;

-         вчити  їх  вдумливо  читати, розмірковувати  над  прочитаним;

-         повторити , узагальнити  та  систематизувати  знання, отримані  учнями  під  час  вивчення     літературних  казок;

-         розвивати  кмітливість, вміння  швидко  відповідати  на  поставлене  запитання;

-         виховувати  спостережливість, уважність, вдумливість.

Обладнання: портрети  казкарів; збірки  казок Ш.Перро, Г.К.Андерсена; плакати  із  висловами  про  казку, із  приказками  та  прислів’ями; виставка  ілюстрацій  та  кросвордів до  казок, створених  учнями; аудіо запис «Вальс  квітів».

І. Вступне  слово  вчителя:( Звучить  аудіо запис «Вальсу  квітів» )

     Чи  є  на  Землі  людина, яка  не  любила  б  казок? Напевно  немає. Змалку  казка  навчала   нас  уявляти  та  мріяти,  радіти  й  сумувати. Казки  уславлюють  сміливість, мудрість, працьовитість. І навпаки, у  них  засуджуються  брехня,  жорстокість, ледарювання. За  такими  моральними  законами  живе  наш  народ.

У  кожній  казці  -  мудрості  перлина,

Правди  світоч, гумору  іскрина.

Доброти  і  щирості  вони  навчають,

Про  найважливіше  нам  розповідають:

Що  добро  завжди  перемагає!

Звірі  й  люди  ворожнеч  не  знають!

Кожному  дається  по  заслузі!

Допоможуть  завжди  добрі  друзі! Іноді  важко  буває  -

Сум  та  розпач  не обсідають …

То  ви  казку  почитайте,

У  путь  цікаву  вирушайте!

Ми  сьогодні  разом  з  вами

Підемо  казковими стежками.

ІІ. Ознайомлення учасників  груп  з  умовами  турніру. Представлення членів  журі.

ІІІ. Турнір.

1  тур. Тестові  завдання (правильна  відповідь   1  бал)

     Автор  казки «Попелюшка».

А)Г.К. Андерсен;  Б) Ш.Перро,  В) Брати Грімм.

     Батьківщина  великого  казкаря Г.К.Андерсена.

А) Данія,  Б) Франція,    В) Німеччина.

     Кого із  письменників вважають  засновником  європейської  літературної  казки.

                    А) М. Твена,   Б) Г.К.Андерсена,  В) Ш.Перро.

     Яке  слово  намагався  скласти  Кай у  палаці  Снігової  Королеви?

А) Вірність,   Б)Вічність,    В) Дружба.

     Що  розтопило  крижане  серце  Кая?

А) теплий  одяг,   Б) Квіти,         В) Сльози.

     Як  Попелюшка  вперше  потрапила  до  палацу?

А) Припливла  човном,

Б) Приїхала в  кареті,

В) Прийшла  пішки.

.

     « Яка  ситенька, яка  маленька, напевно, горішками  відгодована, жирненька  як  молодий  баранчик! Яка  ж  це  вона  на  смак?» про кого  говорила  так  стара  розбійниця.

А) Про  лапландку,   Б) Про фінку,   В) Про  Герду.

     Яка  квітка  нагадала  Герді  про  Кая?

А) Хризантема,   Б) Троянда,   В) Конвалія.

     Антитеза  -  це …..

А) Художнє  порівняння,

Б) Художнє  перебільшення,

В) Різке протиставлення  образів  і  понять.

2 тур. Кращий  знавець  другорядних  героїв. Учитель  називає  першу  частину  пари, учні  - другу. (правильна  відповідь  1  бал)

     Лапландка  - …..  ;

     Фея  -  …….  ;

     Маленька  розбійниця  -  ….  ;

     Фінка  -  …. ; 

     Посланець  принца  -   ….  ;

     Бабуся-чарівниця   -  ….  ;

     Сестри  -  …..  ;

     Принц і принцеса  -  …..  ;

 

3 тур. Чий  портрет (правильна  відповідь  1  бал)

     «  Хлопчик  зовсім  посинів,  майже  почорнів  від  холоду,  його  серце  було  крижинкою. Він  сидів  на  одному  місці  такий  блідий,  непорушний, ніби  неживий.» (Кай)

     «Вона  була  така  на  зріст, як  Герда, але  дужча  за  неї, ширша  в  плечах, смаглява. Очі  в  неї  були  чорні, вони  дивились  якось  сумно»  ( Маленька  розбійниця)

     « І  хусточка  на  ній  та  сама  дірява,  і  черевички  плохенькі, ті, що  вдень  на  ній  були. Завжди  вона  весела, привітна, іде  собі  співає. А  нині  засумувала. Дуже  гарна  красуня  -  очей  не  відведеш.» (Пасербиця)

     « А в  чоловіка  була  своя  дочка,  надзвичайно  добра  та  ніжна, вся  в  матір, найкращу  жінку  на  світі.» (Попелюшка)

     « Шуба  й  шапка  на  ній  були  з  снігу  -  це  була  жінка  висока, струнка, сліпучо-біла.» (Снігова Королева)

     «Поки вона  їла, бабуся  розчісувала  її волосся, яке  золотим  сяйвом оточувало  свіженьке  , кругле, як  троянда, личко  дівчинки.» (Герда)

4 тур.  «Бюро  знахідок» (Правильна  відповідь  1  бал)

 Деякі  герої  казок  загубили  свої  речі  і  вони  потрапили  до  «Бюро  знахідок». Необхідно повернути  ці  речі  їхнім  власникам. Для  цього  слід  знати, кому  саме. Завдання  на  картках. Правильні  відповіді з’єднати  стрілками.

Каблучка                                      Герді

Дзеркало                                       Попелюшці

Кришталевий  черевичок           Маленькій  розбійниці

Червоні  черевички                     Лапландці

5 тур. «Уважний  читач». Учитель  ставить  запитання, діти  називають  героя,  казку, автора. (Правильна  відповідь  1  бал)

     Як  ще  звали  Попелюшку? (Чорногузка, Ш.Перро , «Попелюшка»)

     Який  чарівний  предмет  допомагає феї  з  казки  Ш.Перро , «Попелюшка»? (Паличка)

     Кого  обернула  в коней  хрещена  мати  Попелюшки? (Мишей, Ш.Перро , «Попелюшка»)

     Що  подарувала  Герда  річці, щоб  дізнатися  про долю  Кая? (Черевички, Г.К.Андерсен, «Снігова  Королева»)

     «Жінка  була  така  прекрасна  та  ніжна. Очі  блищали, як  дві  ясні  зірки, але  не  було  в  них  ні  спокою, ні  тепла.»  Чий це  портрет? (Снігової  Королеви, Г.К.Андерсен, «Снігова  Королева»)

     Кому  належать  слова: «Сила  -  у  її  серці.»(Фінці, Г.К.Андерсен, «Снігова  Королева»)

6 тур. «Чарівні  перетворення» З’єднати  відповідні  пари  стрілками. Завдання    на  дошці (Правильна  відповідь  1  бал)

       Дрантя                    кучер

      Щур                         Кінь

      Ящірка                    Карета

      Миша                     Лакей

      Гарбуз                    Сукня.

7 тур. Розгадування кросвордів (Правильна  відповідь 3  бали)

А) До  казки Ш.Перро «Попелюшка».

Б) До казки Г.К.Андерсена «Снігова Королева».

8 тур. «Телеграми  без  підписів» (Правильна  відповідь  1  бал)

     Під  телеграмами  від  казкових  героїв  поставити  підписи  і  вказати  з  яких  казок  ці  герої.

     «Дівчинку  до  куща  з  червоними  ягодами  доніс, повертаюся  назад.» (від  північного  оленя  з  казки Г.К.Андерсена «Снігова  Королева»)

     « Оголошую, що  одружуся  з  тією  дівчиною,  на  яку  прийдеться  кришталевий  черевичок.» (від  Принца  з  казки Ш.Перро «Попелюшка»)

     «А дайте-но мені  поміряти  черевичок  -  може , на  мене  налізе!» (від Попелюшки   з  казки Ш.Перро «Попелюшка»)

ІІІ. Підбиття  підсумків. Оголошення  результатів.

 

                                       Додатковий  матеріал.

 

  1. Плакати  з  висловами  відомих  письменників  про  казку.
  •  «Нема  казок  кращих  від  тих, які  створює

             саме  життя»

                                                   Г.К.Андерсен

  • «Казка    -  вигадка, та  в  ній   -

                  В шкарлупі  золотій  -

                  Зерня  сховане смачне.»

                                                        В.Бичко

  •  « Казки  містять  у  собі  вельми  розумну  мораль,

          яка виступає    більш  або  менш  виразно, залежно

           від  ступеня  проникливості    читача.»

                                                  Ш.Перро

2. Плакат  з  приказками  та  прислів’ями , які  характеризують   персонажів  казки.

  •   Не  родись  красивий, а  родись  щасливий. (Білоруське)
  •  Гілка  завжди  схожа  на  дерево  з  якого  виросла.(Іспанське)
  • Від  глупства  ліків   не  знайти.(Індійське)
  • Що  менше  дубок, то  більше  балачок. (Португальське)
  • Хто  не  пітніє  влітку, той  мерзне  взимку. (Турецьке)
  • Зароблений  хліб  смачніший.(Фінське)
  • За  добро – добром  платять. (народна  мудрість)

 

 

1.Кросворд  до  казки Ш.Перро «Попелюшка»

 

 

1

А

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

В

 

 

 

 

3

 

 

Т

 

 

 

 

4

О

 

 

 

 

 

 

 

5

 

Р

 

 

 

 

 

  1. Хто  допомагає  Попелюшці  потрапити  на  бал? (Чарівниця).

2. Хто одружився  з  гордою  вдовою? (Удівець).

3. У  кого  запитав принц  про  те, куди  поїхала  юна  принцеса? (Вартові).

4. Хто, за  наказом  принца, міряв  загублений  черевичок  дівчатам  із  заможних  сімей? (Посланець).

5. Яку  поважну  персону  похилого  віку  в  королівському  палаці  вразила  краса  Попелюшки? (Короля).

 

               

 

 

 

 Кросворд  до  казки Г.К.Андерсена

                         «Снігова  Королева»

 

1

Д

 

 

 

 

 

 

 

2

Р

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

У

 

 

 

 

4

 

 

Ж

 

 

 

 

 

5

 

 

Б

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

  1. Його  осколки  потрапили  в  око  Каю. (Дзеркало)
  2. Їх  вирощували  родини  Кая  і  Герди. (Троянди)
  3. Ці  птахи  розказали Герді, де  може  бути  Кай. (Голуби)
  4. На   неї  перетворювалась  Снігова  Королева. (Крижинка)
  5. Дівчинка , що  привласнила  муфточку  Герди. (Розбійниця)
  6. Країна  на  Півночі,  де  побувала  Герда. (Лапландія)
docx
Додано
14 березня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку