Літературно- мовний КВК

Про матеріал
Літературно-мовний КВК. Мета: виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини, свого народу, рідної мови. Епіграф заходу: «Мова народу- це найбільший національний скарб» О.Гончар. Проводиться у формі змагань.
Перегляд файлу

 

                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 Розробка позакласного заходу

                                                                                 з української мови у 7 класі

                                                                                 вчителя української мови  та

                                                                                 літератури

                                                                                  вищої категорії

                                                                                  старшого вчителя

                                                                         Титової Олени Вадимівни

                                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Алчевськ

 

 

 

 

 

                           

 

Літературно- мовний  КВК

 

Мета:                                              виховувати почуття любові до рідного краю.

 

Обладнання:                                 оформлення залу, емблеми команд, цікаві сторінки(ребуси,

                                                       кросворди, загадки). Стіл журі застелений скатертиною.

                                                       На столі стоять квіти.

 

Епіграф:                                         Святковий наш клас від облич засіяв,

                                                        В змаганнях він нині ареною став.

                                                        Вогні Ка-Ве-Ве наче зорі горять,

                                                        Команди на старті готові стоять.

 

                                                                     Хід заходу

 

І.  Вітання команд «Знайомство»

    1.Назва.                                                    4. Вітання журі.

    2.Девіз.                                                     5. Вітання болільникам.

    3.Пісня.                                                    6. Вітання противнику.

 

  1. Команда «Калина»                                                    2. Команда «Українці»

Девіз:  Без верби і калини- нема України.                Ми-діти українці

                                                                                       Вкраїнського ми роду.

                                                                                       Бо українці- то є назва

                                                                                       Славного народу.

 

Звернення до журі:

Вітаємо справедливе суворе журі.                             Повага вам, судді,

Ми б дуже хотіли, щоб ви не скупились                   Привіт вам, журі!

І нашій команді хоч бал присудили.                          Та тільки суворо ви нас не судіть.

І всі ми віддячимо вам за усе,                                     І смійтеся з того, що викличе сміх.

Іразом із вами махнем у турне.                                   Сміятися голосно й суддям не гріх.

Даруємо вам Буратіно, щоб він показував,               Даруємо вам окуляри,

Хто з нас веселий і винахідливий.                             Щоб гарно пильнували.

 

Звернення до болільників:

Болільникам вірним                                                    Болільник!

Наш дружній привіт.                                                   Команда вітає тебе.в надії на те,

Ми хочемо дуже сподобатись вам                             Що підтримать зумієш,

І вірим, що ви допоможете нам.                                В хвилини розпачу і радості

                                                                                       Ти нас не покинеш.

 

Звернення до противника:

Противник сьогодні                                                    Знову зустрічаємось,                                            

Серйозний у нас.                                                         Знову поєдинок.

О,українці, вітаємо вас.                                              Дружно привітаємось,

Хай гумор на хвилях                                                   дорогий противнику!

Злітає дзвінких                                                            Хочем, щоб противник наш

І сміх щиросердний                                                     другом був завжди для нас.

Єднає усіх.

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Літературно-мовна розминка

     ( командам задається по 10 запитань- кожне питання-1 бал)

 

Команда «Калина»                                                         Команда «Українці»

 

1. Наука, яка вивчає звуки мови?                                    1. Вірш, що немає рими?

2. Співзвучне закінчення рядків у вірші.                        2. Слова з протилежним значенням.

3. Особиста назва людини, що дається їй                       3. Кімната в школі, де здійснюється

    після народження?                                                            навчальний процес?

4. Невеликий алегоричний твір повчального                 4. В Україні часів Т.Шевченка неволя була?

    змісту?

5. Наука, яка вивчає частини мови?                                5. Слова, які мають різне звучання, але

                                                                                                 однакове значення?

6. Хто автор цих рядків: «Прийшла, привітала.             6. Автор байки «Лисиця-жалібниця».

    Утирала мої сльози та й поцілувала».

    Назва вірша.

7. Пісня, що виконується під час обрядів?                      7. Поетичне перебільшення у творі?

8. Частина мови, яка має ступені порівняння,                8. Частина мови, що має чотири відміни?

    відповідає на питання- який?

9. Твір П.Мирного «Морозенко»-це роман.                    9. Знак, яким виділяється пряма мова?

    Так чи ні?

10. Розмова двох осіб у творі.                                           10. Звідки ці герої, з якого твору:

                                                                                                    Катря, Пилипко?

Відповіді:

  1. Фонетика.                                                                      Білий.                                                                    
  2. Рима.                                                                              Антоніми.
  3. Ім’я.                                                                                 Клас.
  4. Байка.                                                                             Кріпацька.
  5. Морфологія.                                                                  Синоніми.
  6. Т.Шевченко «Мені тринадцятий минало».               Л.Глібов.
  7. Обрядова.                                                                      Гіпербола.
  8. Прикметник  .                                                               Іменник.
  9. Ні.                                                                                  Лапки.                                                                                
  10. Діалог.                                                                           П.Мирний «Морозенко».

 

ІІІ. Конкурс капітанів

       ( капітанам дається завдання розгадати по дві загадки)

 

Відгадайте: які це префікси?

Команда «Калина»                                                            Команда «Українці»

 

Префікс невеликий,                                                             Зі мною всі ви сильні

У будь-яку погоду                                                                І дуже-дуже спритні,

Зустрічаюсь з тими,                                                              Бо збільшену ознаку

Хто ходить у кафе «Птах».                                                  Усім я додаю.

                                             ( с-)                                                                     ( пре-)

Моя найбільша втіха-                                                           Щоб легше вимовляти

Якась неповна дія.                                                                Слова разом із нами,

Можу приєднати,                                                                  Спираємось на «і» ми.

До чого наближати.                                                              Будь ласка, нас назвіть.

                                     ( при-)                                                                                         ( зі-)

         ( поки капітани думають над відповідями, гра з болільниками)

                      Загадки «Цікаві розмови про частини мови»

 

 

 

 

 

IV. Творча робота  «Творчість»

       ( командам вручається пакет із завданням: скласти вірш, з’єднавши відповідні

         рядки- назва вірша, автор)

 

Команда «Калина»                                                            Команда «Українці»

 

Там матір- добрую мою,                                                   От де по правді можна жить

Ще молодую у могилу                                                      І доленьку хвалить,                                               

Нужда та праця положила.                                              В добрі кохаться, всіх любити,

                                         (Т.Шевченко «Якби ви            Ніколи зла і кривди не чинити.

                                           знали паничі»)                                                                    (Л.Глібов

                                                                                                                               «Лисиця-жалібниця»)

Зоре моя вечірняя,                                                             …Суддями були:

Зійди над горою,                                                               Якіїсь два Осли,

Поговорим тихесенько                                                     Одна нікчемна Шкапа

В неволі з тобою.                                                               Та два стареньких Цапа.         

                                         (Т.Шевченко «Зоре моя                                                        (Л.Глібов     

                                           вечірняя»)                                                                                         «Щука»)

 

V. «Граматичні будівельники»

     (вписати в пелюстки квітки слова з префіксами з-, с-.

      Виконують по одному учаснику від команди)

 

Слова для довідки:

…клад, …боку,…бити, …краю,

…пуск, …дати, …лити, …заду,

…пад, …тули, …хопити, …казати

 

VI. «Витівки жартівника»

(кожна команда отримує картку, в якій записано речення з помилками.

Відредагуйте речення)

 

  1. Мій презлий собака пише: хлопчик живе в маленькій будці.
  2. Коли хлопчик відкрив хвіртку з гарчанням, на нього кинувся великий пес.

 

VII. «Грамотність»

         (одна група учасників отримує картки, в яких записані слова з пропущеними буквами

          у префіксах. Друга-картки, в яких записані правила вживання префіксів.

          Учасники І групи знаходять собі «пару» серед учасників ІІ групи)

 

Картки для І групи:

…постерігати, пр…відкрити, …злий, …скочити,  бе…збройний

Картки для ІІ групи:

  1. Префікс при- пишеться на означення неповної дії.
  2. Префікс пре- пишеться на означення збільшення.
  3. Префікс без- завжди пишеться з буквою «з».
  4. Якщо слово починається двома приголосними, то пишемо префікс зі-.
  5. Префікс с- пишемо перед глухими к , п, т, ф, х.

(команди міняються картками).

 

VIII. «Загадкова»

          (пропонується кілька ребусів, для кожної команди по три ребуси)

      

 

 

 

 

 Конкурс серед болільників

(інсценізація гуморесок: «Синаша», «Учення світ»)

«Учення світ»                                                                        «Синаша»

Зубрить дід англійську мову,                                        Приїхав у своє село

Хоч йому вже близько ста.                                            Із города синаша

З словником казки дитячі                                              І від порога заявив:

Помалесеньку чита.                                                       – Дай порубать, мамаша!

- Пліз гет май шюз мендід, бабо! –                               На сина очі підвела

Раз повів він мудру річ.                                                 Отетеріла мати:

Баба злиться: - Що це значить?                                     - У мене зараз, як на гріх,

 - Постав валянки у піч.-                                                Нема чого рубати.

Вранці баба діда будить:                                                Оце провідував мене                                          

- Гей-окей! Шурлей-мурлів!-                                        Онук учора, Вова,

Дід питає:                                                                         То він, спасибі, порубав

                  - Що це значить?                                            Усі геть-чисто дрова…                                    

- Правий валянок згорів…                                              Синок осікся, а тоді:

                                                                                           - Поїсти дайте, мамо…

                                                                                           - Отак, синочку дорогий,

                                                                                            І говорив би прямо!

                                                                                            А то приїхати не встиг

                                                                                            Погостювать в суботу –

                                                                                            І вже хапаєшся мені

                                                                                            Одразу за роботу…

І                                       МО                                ЛО

Гнав  (під-і-гнав)                 ГА  (під-мо-га)                  ГА (під-ло-га) 

 

ІХ. Домашнє завдання

      (команди показують домашнє завдання)

     Конкурс серед болільників

     (розгадування шарад)

Х. Підсумки                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      

     

 

                          

              

 

doc
Додано
10 листопада 2019
Переглядів
943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку