Розробка позакласного заходу
з української мови у 7 класі
вчителя української мови та
літератури
вищої категорії
старшого вчителя
Титової Олени Вадимівни
м. Алчевськ
Літературно- мовний КВК
Мета: виховувати почуття любові до рідного краю.
Обладнання: оформлення залу, емблеми команд, цікаві сторінки(ребуси,
кросворди, загадки). Стіл журі застелений скатертиною.
На столі стоять квіти.
Епіграф: Святковий наш клас від облич засіяв,
В змаганнях він нині ареною став.
Вогні Ка-Ве-Ве наче зорі горять,
Команди на старті готові стоять.
Хід заходу
І. Вітання команд «Знайомство»
1.Назва. 4. Вітання журі.
2.Девіз. 5. Вітання болільникам.
3.Пісня. 6. Вітання противнику.
Девіз: Без верби і калини- нема України. Ми-діти українці
Вкраїнського ми роду.
Бо українці- то є назва
Славного народу.
Звернення до журі:
Вітаємо справедливе суворе журі. Повага вам, судді,
Ми б дуже хотіли, щоб ви не скупились Привіт вам, журі!
І нашій команді хоч бал присудили. Та тільки суворо ви нас не судіть.
І всі ми віддячимо вам за усе, І смійтеся з того, що викличе сміх.
Іразом із вами махнем у турне. Сміятися голосно й суддям не гріх.
Даруємо вам Буратіно, щоб він показував, Даруємо вам окуляри,
Хто з нас веселий і винахідливий. Щоб гарно пильнували.
Звернення до болільників:
Болільникам вірним Болільник!
Наш дружній привіт. Команда вітає тебе.в надії на те,
Ми хочемо дуже сподобатись вам Що підтримать зумієш,
І вірим, що ви допоможете нам. В хвилини розпачу і радості
Ти нас не покинеш.
Звернення до противника:
Противник сьогодні Знову зустрічаємось,
Серйозний у нас. Знову поєдинок.
О,українці, вітаємо вас. Дружно привітаємось,
Хай гумор на хвилях дорогий противнику!
Злітає дзвінких Хочем, щоб противник наш
І сміх щиросердний другом був завжди для нас.
Єднає усіх.
ІІ. Літературно-мовна розминка
( командам задається по 10 запитань- кожне питання-1 бал)
Команда «Калина» Команда «Українці»
1. Наука, яка вивчає звуки мови? 1. Вірш, що немає рими?
2. Співзвучне закінчення рядків у вірші. 2. Слова з протилежним значенням.
3. Особиста назва людини, що дається їй 3. Кімната в школі, де здійснюється
після народження? навчальний процес?
4. Невеликий алегоричний твір повчального 4. В Україні часів Т.Шевченка неволя була?
змісту?
5. Наука, яка вивчає частини мови? 5. Слова, які мають різне звучання, але
однакове значення?
6. Хто автор цих рядків: «Прийшла, привітала. 6. Автор байки «Лисиця-жалібниця».
Утирала мої сльози та й поцілувала».
Назва вірша.
7. Пісня, що виконується під час обрядів? 7. Поетичне перебільшення у творі?
8. Частина мови, яка має ступені порівняння, 8. Частина мови, що має чотири відміни?
відповідає на питання- який?
9. Твір П.Мирного «Морозенко»-це роман. 9. Знак, яким виділяється пряма мова?
Так чи ні?
10. Розмова двох осіб у творі. 10. Звідки ці герої, з якого твору:
Катря, Пилипко?
Відповіді:
ІІІ. Конкурс капітанів
( капітанам дається завдання розгадати по дві загадки)
Відгадайте: які це префікси?
Команда «Калина» Команда «Українці»
Префікс невеликий, Зі мною всі ви сильні
У будь-яку погоду І дуже-дуже спритні,
Зустрічаюсь з тими, Бо збільшену ознаку
Хто ходить у кафе «Птах». Усім я додаю.
( с-) ( пре-)
Моя найбільша втіха- Щоб легше вимовляти
Якась неповна дія. Слова разом із нами,
Можу приєднати, Спираємось на «і» ми.
До чого наближати. Будь ласка, нас назвіть.
( при-) ( зі-)
( поки капітани думають над відповідями, гра з болільниками)
Загадки «Цікаві розмови про частини мови»
IV. Творча робота «Творчість»
( командам вручається пакет із завданням: скласти вірш, з’єднавши відповідні
рядки- назва вірша, автор)
Команда «Калина» Команда «Українці»
Там матір- добрую мою, От де по правді можна жить
Ще молодую у могилу І доленьку хвалить,
Нужда та праця положила. В добрі кохаться, всіх любити,
(Т.Шевченко «Якби ви Ніколи зла і кривди не чинити.
знали паничі») (Л.Глібов
«Лисиця-жалібниця»)
Зоре моя вечірняя, …Суддями були:
Зійди над горою, Якіїсь два Осли,
Поговорим тихесенько Одна нікчемна Шкапа
В неволі з тобою. Та два стареньких Цапа.
(Т.Шевченко «Зоре моя (Л.Глібов
вечірняя») «Щука»)
V. «Граматичні будівельники»
(вписати в пелюстки квітки слова з префіксами з-, с-.
Виконують по одному учаснику від команди)
Слова для довідки:
…клад, …боку,…бити, …краю,
…пуск, …дати, …лити, …заду,
…пад, …тули, …хопити, …казати
VI. «Витівки жартівника»
(кожна команда отримує картку, в якій записано речення з помилками.
Відредагуйте речення)
VII. «Грамотність»
(одна група учасників отримує картки, в яких записані слова з пропущеними буквами
у префіксах. Друга-картки, в яких записані правила вживання префіксів.
Учасники І групи знаходять собі «пару» серед учасників ІІ групи)
Картки для І групи:
…постерігати, пр…відкрити, …злий, …скочити, бе…збройний
Картки для ІІ групи:
(команди міняються картками).
VIII. «Загадкова»
(пропонується кілька ребусів, для кожної команди по три ребуси)
Конкурс серед болільників
(інсценізація гуморесок: «Синаша», «Учення світ»)
«Учення світ» «Синаша»
Зубрить дід англійську мову, Приїхав у своє село
Хоч йому вже близько ста. Із города синаша
З словником казки дитячі І від порога заявив:
Помалесеньку чита. – Дай порубать, мамаша!
- Пліз гет май шюз мендід, бабо! – На сина очі підвела
Раз повів він мудру річ. Отетеріла мати:
Баба злиться: - Що це значить? - У мене зараз, як на гріх,
- Постав валянки у піч.- Нема чого рубати.
Вранці баба діда будить: Оце провідував мене
- Гей-о’кей! Шурлей-мурлів!- Онук учора, Вова,
Дід питає: То він, спасибі, порубав
- Що це значить? Усі геть-чисто дрова…
- Правий валянок згорів… Синок осікся, а тоді:
- Поїсти дайте, мамо…
- Отак, синочку дорогий,
І говорив би прямо!
А то приїхати не встиг
Погостювать в суботу –
І вже хапаєшся мені
Одразу за роботу…
І МО ЛО
Гнав (під-і-гнав) ГА (під-мо-га) ГА (під-ло-га)
ІХ. Домашнє завдання
(команди показують домашнє завдання)
Конкурс серед болільників
(розгадування шарад)
Х. Підсумки