Літературно- музична композиція «Театр не дзеркало, а збільшувальне скло»

Про матеріал
Мета заходу: Розширити уявлення здобувачів освіти про світову драму, театральне мистецтво, простежити розвиток театру від античності і до «нової» драми ХХ століття,розвивати творчі здібності здобувачів освіти; збагачувати їхній емоційно-естетичний досвід; виховувати духовність, мистецькі смаки, збуджувати інтерес до самопізнання та самовдосконалення в галузі мистецтв, а також прищеплювати любов до театрального мистецтва.
Перегляд файлу

                                      

 Літературно- музична композиція «Театр не дзеркало, а збільшувальне скло»

 

 

 

Літературно- музична композиція «Театр не дзеркало, а збільшувальне скло»

 

Мета заходу:

Розширити  уявлення здобувачів освіти про світову драму, театральне мистецтво, простежити  розвиток театру від античності і до «нової»  драми ХХ століття,розвивати творчі здібності здобувачів освіти; збагачувати їхній емоційно-естетичний досвід; виховувати духовність, мистецькі смаки, збуджувати інтерес до самопізнання та самовдосконалення в галузі мистецтв, а також прищеплювати любов до театрального мистецтва.

 

Попередня робота: підготовка інсценізацій ; виготовлення реквізиту;створення костюмів, підбір відеоматеріалів.

Захід розрахований на учнів 8-11 класів.

 

На екрані відеозаставка із зображенням театру. Звучать фанфари.

 

Ведучі(хлопець -у класичному костюмі або смокінгу, дівчина- у вечірньому платті) розпочинають захід.

Ведучий

Життя - театр," - сказав Шекспір
Але актором бути важко.
Хіба ти знаєш, друже мій,
Як свою роль в житті зіграти?

Ведуча
Чи репліку ти правильно обрав,
і чи та роль тобі належить.
Чи правильно партнера підібрав,
І чи театр вас не розмежить.
Ведучий
Маріонетка - теж актор.
Вона виконує бажання майстра.
Він каже, що робити. Та промов
Своїх  їй  висловить не вдасться.
Ведуча
Сценарій і актор - вони є нероздільні.
Будуємо ми плани кожен день.
І список дій складаємо незрозумілий
Та час їм збутися ніколи не прийде.


Ведучий                                                                                                     

Імпровізація, актор. Ідуть пліч-о-пліч.
Без неї аж ніяк не обійтись.
Життя підкидує підводні бомби
Ти жити хочеш? То  якось крутись.

Ведуча
"Життя - театр, а ми всі лиш актори."
Давайте добре грати свою роль.
Так, щоб не раз ще на поклони,
На біс нас викликали знов.

Ведучий                                                                                                           Давньогрецький театр виник в Афінах наприкінці VII ст. до н.е.  Зародження  його, як  епосу та лірики, пов’язане з долітературною народною творчістю. Арістотель  писав, що «трагедія й комедія виникли з імпровізацій».                                                                                          

 

Ведуча
Усі жанри античної драми пов’язані з культом Діоніса. Ексархонт — заспівувач — починав дифірамб, а хор відповідав йому. Так починався діалог, з якого народжувалася трагедія,                                                            

 

Ведучий
Батьком  давньогрецької трагедії вважають Есхіла. Він закінчив своє життя далеко від рідного краю — Афін, які він любив, захищав і за які пролив кров при Марафоні.                                                                                                           

 

 Ведуча

«Тут, у врожайній землі хлібами багатої Гели, Мертвий Есхіл із Афін, Евфоріона син, Гай Марафонський про мужність його своїм листям шепоче, Довговолосий перс рук його силу пізнав». Цю епітафію склав собі Есхіл, воїн і поет, геніальний «батько трагедії» і мужній захисник Еллади, що брав участь у всіх вирішальних битвах з персами».

 

Ведучий Як свідчить епітафія, поет понад усе цінував свої воїнські заслуги, не згадуючи про літературні й театральні досягнення, хоча саме завдяки їм світ дізнався й про військову звитягу Есхіла.

 

На екрані демонструється буктрейлер до драми Есхіла «Прометей закутий»

 

Ведуча. Вашій увазі уривок із трагедії Есхіла «Прометей закутий».

Ведучий. В епоху Відродження, батьківщиною якого була Італія, спостерігається підйом в більшості видів мистецтва. Оскільки релігійні основи слабшали, це істотним чином відбилося на європейській культурі - в ній знову стали затребувані і заблищали новими гранями ідеали античності, раніше відкинуті церквою як язичницькі.

Ведуча. Зміни йшли і у всіх аспектах театрального життя: з'являлися нові жанри, форми, театральні професії, змінювалися і принципи театрального мистецтва. Незважаючи на підйом мистецтва в Італії театр тут не досяг таких висот, як образотворче мистецтво чи архітектура, яка все ж відклала відбиток на розвиток театру.

Ведучий. Вершиною театру Відродження став англійський театр. Характерно, що в Англії з усіх мистецтв високого розвитку в цю епоху досяг тільки театр - один за одним відкривалися публічні загальнодоступні драматичні театри ("Глобус", "Куртина", "Роза", "Лебідь", "Фортуна" та ін.). Ім'я англійської театру цієї епохи створив В.Шекспір.        

Ведуча.

Незнані людям задуми Творця
І неосяжність світу незбагнена.
Ми є усі акторами на сцені
Театру, що ім'я йому - "Життя"

Ведучий.Ці слова черговий раз дають нам можливість згадати Вільяма Шекспіра. Адже він дуже влучно назвав нас акторами життя, бо кожен з нас грає свою роль. Протягом тривалого історичного розвитку, театр змінювався не один раз. Актори перестали ховати своє обличчя, ними ставали не тільки чоловіки, а й жінки, з`являлися нові декорації, нові сцени.

Ведуча.Ім'я англійського драматурга Вільяма  Шекспіра навіки увійшло в світову драматургію. Він став творцем нового європейського театру. Цей розквіт пов'язаний з "єлизаветинської" епохою, всі перипетії якій знайшли відображення у творчості Шекспіра.

Ведучий. П'єси Шекспіра відрізняє філософське осмислення характерів і образів. Він став автором трагедій, комедій і хронік, відомих всьому світу. Багато акторів і сьогодні мріють втілити на сцені образи героїв Шекспіра.

 

На екрані демонструється буктрейлер до трагедії «Ромео і Джульєтта».

 

Ведуча. Вашій увазі уривок із трагедії Шекспіра «Ромео і Джульєтта»

 Ведучий.Виникнення французького національного театру співпадає з періодом утворення французької національної держави. Середньовічна політична і господарська роз`єднаність, що перешкоджала об'єднанню французького народу, перешкоджала і створенню національної культури і мистецтва.

Ведуча.Жан Батист Поклен, що взяв собі псевдонім Мольєр-великий французький драматург,творець класичної комедії, засновник «Блискучого» театру .В історії  за Мольером закріплена роль великого реформатора комедії. Він дав жанру глибокий суспільний зміст, сатиричну спрямованість і яскраву театральну форму.

Перед початком вистави на екрані демонструється буктрейлер до твору Мольєра «Міщанин- шляхтич».

 Ведучий.Подивіться уривок із комедії Мольєра «Міщанин- шляхтич».

 

 

 

Ведуча.XIX ст. увійшло в історію світової літератури як епоха новаторських пошуків митців, появи нових мистецьких напрямків, жанрів прози, поезії.    Звичайно, мистецтво театру не змогло уникнути впливу нових ідей, філософських концепцій.  

 Ведучий.  У другій половині XIX ст. починається докорінна перебудова драматургії, яку пов’язують з народженням і розвитком «нової драми».  Ібсен(батько нової драми,норвезький драматург, так визначав мету будь-якої драми:

  Ведуча."П'єса не закінчується із  падінням завіси після п'ятої дії — справжній фінал знаходиться поза її межами; поет намітив напрям, у якому доводиться шукати цей фінал, після цього — наша справа, справа кожного читача чи глядача самому дійти до цього фіналу шляхом особистої творчості".

Ведучий.  У центрі уваги «нової драми» кінця ХІХ - початку XX ст. постала особистість з її переживаннями і почуттями. Нові драматурги не ставили за мету точно відобразити певні події, їхні твори - своєрідна метафора життя особистості (особливо її внутрішнього життя) та світу.

Перед початком п’єси демонстрація буктрейлера до п’єси, нової драми,Б.Шоу «Пігмаліон».

 Ведуча.Пропонуємо  вашій увазі уривок із п’єси, нової драми,Б.Шоу, англійського драматурга, «Пігмаліон».

 

Ведучий. Що ж таке драматичний театр сьогодні? Відомо, що це місце, де будь-хто з нас може  ознайомитися і побачити виставу. Для людей ХІХ ст. початку ХХ ст. театр набув значення набагато більшого. Адже театр, це і клуб для спілкування, і виставка моди, нагород і статків, і місце побачень, статус. Про драматургів і їхні п’єси  говорили, сперечалися, лаяли і хвалили, вони спонукали до роздумів, захоплювали ідеями, вели до подвигів.

Ведуча.«Нова драма» в центрі уваги поставила особистість не як соціальний тип, а як  індивідуальність, переживання й відчуття якої визначають загальну атмосферу епохи. Показавши «трагедію життя», а не «трагедію в житті», драматурги закликали до осмислення дійсності, звільнення людського духу, пошуку шляхів відновлення гармонії світу. 

Перед початком дійства на екрані демонструється бук трейлер до твору М.Метерлінка «Блакитний птах».

Ведучий.Пропонуємо переглянути уривок із п’єси – притчі «Блакитний птах» бельгійського драматурга, лауреата Нобелівської премії в галузі літератури за 1911 рік.,Моріса Метерлінка.

 

 

Ведучий                                        

Життя – театр,і всі ми в нім актори

Коли припинимо безглузду гру?

Нас закликають зоряні простори,

А ми спимо, ув’язнені в мару.

Ведуча.Тримаю у руці свічу. Сама себе рятую.

Чи долечу, чи докричу, чи рідний хтось почує?

Потворні маски вдалині улесливо хихочуть.

А руки хижії, брудні спинити серце хочуть.

 

Ведучий .Я вірю в день, коли по всій планеті, всюди

Не буде воєн, заздрощів і злоби.

В братерській одностайності всі люди

Збагнуть мету- покликання доби.

Ведуча. В розкішному вінку усі народи

ввійдуть в епоху творчого життя.

Народять зерна- духу самоцвіти

Для нового безсмертного буття.

 

 

 

 

 

 

     

.

docx
Додав(-ла)
Козяр Ярослава
Додано
16 лютого
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку