Магазин
Дидактичний матеріал: формувати у дітей уміння порівнювати предмети за розміром; учити правильно вживати відповідні терміни; виховувати культуру спілкування.
Зміст
У магазині є парні іграшки, предмети (більші й менші, довші і коротші,ширші і вужчі). Щоб «придбати» іграшку, дитина повинна розповісти,якого розміру предмет їй необхідний (великий чи маленький, довгий чи короткий). «Купує» той,кого викликає вчитель.
Методична вказівка
Спочатку вчитель сам дає зразок звертання: «Дайте мені, будь ласка, великого ведмедя», «Чи не могли б Ви продати мені довгу лінійку» і т.ін. Потім у грі беруть участь діти. За неправильно визначений параметр на гравця накладають штраф. Виграє той, у кого виявляється менше штрафних балів.
Виклади фігуру
Дидактична мета: уточнювати знання про геометричні фігури; учити пояснювати свої дії.
Зміст
Дітям пропонують зображення декількох предметів, їм потрібно за допомогою лічильних паличок за певний проміжок часу скласти геометричну фігуру.
Методична вказівка
Гра дає змогу компенсувати задачі з математичним змістом (перерахувати, відрахувати, змоделювати геометричну фігуру); спонукає учнів до оригінальної побудови фігури.
Знайди пару за формою
Дидактична мета: учити визначати геометричні фігури на дотик.
Зміст
У «чарівній торбинці» міститься по декілька пар однакових геометричних фігур. Учень виймає будь-яку фігуру із торбинки, називає її та виставляє на набірному полотні. Інший учень, не заглядаючи в торбинку,повинен знайти пару за формою виставленої фігури і назвати її.
Методична вказівка
Варіантом цієї гри може бути гра з находженням подібної фігури, але різної за розміром.
Покажи цифру
Дидактична мета: вправляти дітей у лічбі; учити співвідносити кількість предметів із числом,позначати цифрою певне число.
Зміст
Вчитель показує певну кількість предметів. Діти рахують і сигнальними картками показують відповідну цифру.
Методична вказівка
Як варіант гри, можна і навпаки: вчитель показує цифру, а діти на парті відкладають відповідну кількість геометричних фігур або лічильних паличок.
Доповни число до…
Дидактична мета: закріплювати знання про склад числа; розвивати логічне мислення.
Зміст
Вчитель називає число, а учні показують картку з числом, що доповнює назване.
Живі числа
Дидактична мета: формувати знання натурального ряду чисел; розвивати швидкість реакції.
Зміст
Учні отримують картки з числами. За командою «Числа станьте по порядку!» діти стають обличчям до класу. Інші перевіряють правильність виконання завдання.
Колові приклади
Дидактична мета: вправляти у складанні прикладів на додавання і віднімання; розвивати логічне мислення.
Зміст
Учень називає будь-який приклад і викликає товариша. Той називає відповідь і свій приклад. Він має починатися з числа, що був відповіддю до попереднього прикладу, і т. ін.
Назви наступне число
Дидактична мета: засвоїти послідовність чисел в натуральному ряді чисел; розвивати швидкість реакції та думки.
Зміст
Діти стоять по колу. Ведучий кидає м'яч будь-якій дитині та називає яке-небудь число. Той, хто впіймав м'яч, називає наступне число і кидає його іншій дитині чи ведучому.
Відгадай швидко
Дидактична мета: закріплювати знання натурального ряду чисел; розвивати вміння називати «сусідів» чисел.
Зміст
Вчитель називає число і викликає двох учнів. Той, кого викликали першим, має швидко назвати попереднє, а другий – наступне.