Матеріал: іграшки: змія, комар, будиночок синього кольору, будиночок зеленого кольору, коробочки з горохом для кожної дитини, наголівнички та одяг для дітей, які будуть грати роль звуків, букви С, З , слова – малюнки (Сонце, жук – сонечко, слива, лисиця, слон, сом, листок, сова, сорока, зозуля, коза, зайчик, змія, зебра, азбука, зірка)
Конспект логопедичного свята
Подорож в країну «Звуколяндію» до звуків [С], [З].
Завдання: Закріплювати вміння дітей вимовляти і розрізняти на слух та у вимові звуки [с], [з].
Розвивати артикуляційний апарат, мовне дихання, слухову увагу, фонематичний слух, зв’язну мову, пам”ять, інтонаційну виразність мовлення, дрібну моторику, чуття ритму.
Збагачувати і розширювати словник дітей словами із звуками [с[, [з[.
Матеріал: іграшки: змія, комар, будиночок синього кольору, будиночок зеленого кольору, коробочки з горохом для кожної дитини, наголівнички та одяг для дітей, які будуть грати роль звуків, букви С, З , слова – малюнки (Сонце, жук – сонечко, слива, лисиця, слон, сом, листок, сова, сорока, зозуля, коза, зайчик, змія, зебра, азбука, зірка)
Хід свята
Діти стають навколо столу ( на столі лежить потрібний матеріал).
Логопед: Рада всіх, вас, тут вітати, Заняття можна починати?
Діти, сьогодні у нас буде незвичайне заняття, ми з вами будемо подорожувати в країну Звуколяндію. Скажіть мені, що це за країна і хто в ній живе?
Діти: Це казкова країна, в якій живуть голосні і приголосні звуки.
Логопед: Будем в подорож рушати, вчитись звуки вимовляти.
Загадка: Хто сховався у печері за м”які рожеві двері?
А за ними ще одні двері білі та міцні.
Хто в печері жити звик?
Діти: Ну звичайно наш язик.
Логопед: Щоб звуки гарно вимовляти, язик твій мусить працювати.
Діти: Наш язик трудівник, працювати в нас він звик,
І як завжди на початку робимо із ним зарядку.
Дидактична вправа: „Язичок на прогулянці”.
Логопед: І оличчя не скучає, участь теж у грі приймає.
Дидактична вправа: „Кисле – солодке”,
Дидактична вправа: „Сумно – весело”
Логопед: Пальчики засумували, пустувати вони стали,
А тепер їх попорядку ми виводим на зарядку.
Дидактичні вправи на розвиток дрібної моторики: „Пальчики на прогулянці”, „Пальчики та вовк”.
Логопед: Всі старались, готувались, не лінились працювати.
От прийшов вже час почати наші звуки вимовляти.
Показую іграшкову змію. Діти „співають пісеньку змії” ( с-с-с...).
Дидактична гра: „Відлуння” ( діти за мною промовляють склади та слова із звуком [с]).
Показую комарика. Діти „співають пісеньку комарика” (з-з-з...).
Дидактична гра: „Відлуння” ( із звуком [з])
Логопед: Чітко ритм відбивай, звуки вірно вимовляй.
Промовляння чистомовок відбиваючи ритм з допомогою коробочок наповнених горохом.
Са – са – са – ось летить оса;
Су – су – су – ми побачили осу;
Си – си – си – утікаєм від оси;
За – за – за – ось іде коза;
Зу – зу – зу – ми побачили козу;
Зи – зи – зи – утікаєм від кози.
Дидактична гра: „Впіймай звук” (звуки [с], [з]).
Логопед: Звуки ми повимовляли, а ви їх запам”ятали?
Перевірю тепер вас, чи уважні всі у нас?
Тепер, коли миз вами так підготувалися можна сміливо вирушати в країну Звуколяндію.
Діти підходять до будиночків ( зроблені з картону, на зріст дитини, синього та зеленого кольору, з кишенькаим для того щоб вставляти малюнки – слова).
Логопед:Подивіться, що тут сталось, все навкруг перемішалось,
Переплутались слова і порядку їм нема.
( перед будиночками розкадані слова – малюнки)
Не біда, усе ми можем, зараз ми вам допоможем.
Дидактична гра: „Засели будиночок”
( діти піднімають слова – малюнки, кожна дитина називає своє слово, читає з цим словом вірш, або загадує загадку, визначає який звук є у цьому слові [с] чи [з] і „поселяє” у будиночок синього (звук [с]) чи зеленого (звук [з]) кольору).
Коли будиночки „заселені” з них виходять: дитина звук [с] ( в одязі синього кольору, на голові буква С), дитинна звук [з] ( одяг зеленого кольору, з буквою З) – вони сперечаються між собою:
С: Найголовніший в світі я!
З: Головніший всеж тут я! Ось послухай ці слова: зайчик, зебра і земля.
С: А у мене сонце сяє, соловей пісні співає.
З: А у мене – тут зима замок збудувала...
С: А у мене осінь листом потрусила...
З: А твої листочки стали золоті..
С: А в зимовім замку сині кольори...
Логопед: Годі звукам сперечатись, краще будем дружно гратись.
У коло ставаймо і гру починаймо!
Дидактична гра: „ Подружись із звуками”
( по руках передають букви С та З і промовляють слова, позакінченню слів в кого залишаться букви придумє з ними слова)
Ходить звук рядами, хоче дружити з нами,
Кому в руки попаде, той і слово з ним назве.
Логопед: Ось і побували ми у гостях у звуків \с\ та \з\ - чи сподобалась вам наша подорож до країни Звуколяндії? Ви знаєте, що в цій країні жеве багато звуків і ми ще н раз будемо подорожувати в цю чарівну країну.