Логопедичне заняття «ІНТЕРАКТИВНІ ІГРИ З СИНИЧКОЮ»

Про матеріал
Освітні цілі: Формувати узагальнене поняття про зимуючих птахів. Вчити дітей називати та розрізняти зимуючих птахів, вчити їх будову, виявляти схожість та відмінність між ними. Розширювати знання дітей про особливості життя зимуючих птахів. Закріпити жовтий і блакитний кольори. Розвивальні цілі: Розвивати пізнавальну активність, вміння імітувати рухи та голоси птахів; дітей: - Предметний: птах, ворона, синиця, горобець, дятел, снігур, годівниця, зима; зорове сприйняття. Виховні цілі: Підвищити інтерес до птахів, викликати у дітей активне співчуття до зимуючих птахів, бажання надавати їм спільну допомогу. Виховувати любов до природи, позитивне ставлення до заняття; бажання отримувати нові знаття. Корекційні цілі: Розвивати моторику артикуляційного апарату, мовленєве дихання; розвивати дрібну моторику пальців рук; розвивати слухову та зорову увагу, фонематичне сприйняття; психічні процеси, логічне мислення; розвиток співпраці дитини з дорослим; розвиток інтересу до навколишнього через ігрову і образотворчу діяльність; корекція емоційно-вольової сфери; соціально- моральний розвиток. Словникова робота: Звуконаслідування. Активізувати та збагатити активний та пасивний словник - Дієслівний: літати, годувати, стукати, стрибати, зимувати, дзьобати, товарищувати; - Ознаки: жовтий, блакитний, маленький, великий, довгий, короткий, веселий. Обладнання: іграшкова пташка синиця, мішечок з різнокольоровим пір’ячком, картинки зимуючих птахів (синиця, снігур, ворона, горобець, дятел), магнітна дошка, аудіо запис «Голоси пташок», музика для релаксації, пластилін, пір’ячко жовтого і блакитного кольору для творчої роботи (портрет синички), годівничка, зернятка чорного і білого кольору (або ягоди горобини), пінцети для сортування, музика для фону під час творчої діяльності, зразок синички, гостинці від синички
Перегляд файлу

          КЗО «Дніпропетровський багатопрофільний

           навчально-реабілітаціний центр №9» ДОР»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            Логопедичне  заняття

              «ІНТЕРАКТИВНІ ІГРИ З СИНИЧКОЮ»

 

 

 

 

 

 

                                                         

                                                               Вчитель-логопед:

                                                               Тонеліна О.А.

 

                              м. Дніпро, 2024 р.

Освітні цілі: Формувати узагальнене поняття про зимуючих птахів. Вчити дітей називати та розрізняти зимуючих птахів, вчити їх будову, виявляти схожість та відмінність між ними. Розширювати знання дітей про особливості життя зимуючих птахів.Закріпити жовтий і блакитний кольори.

Розвивальні цілі: Розвивати пізнавальну активність, вміння імітувати рухи та голоси птахів;

дітей:

- Предметний: птах, ворона, синиця, горобець, дятел, снігур, годівниця, зима; зорове сприйняття.

Виховні цілі: Підвищити інтерес до птахів, викликати у дітей активне співчуття до зимуючих птахів, бажання надавати їм спільну допомогу. Виховувати любов до природи, позитивне ставлення до заняття; бажання отримувати нові знаття.

Корекційні цілі: Розвивати моторику артикуляціцного апарату, мовленєве дихання; розвивати дрібну моторику пальців рук; розвивати слухову та зорову увагу, фонематичне сприйняття; психічні процесм, логічне мислення; розвиток співпраці дитини з дорослим; розвиток інтересу до навколишнього через ігрову і образотворчу діяльність; корекція емоційно-вольової сфери; соціально- моральний розвиток.

Словникова робота: Звуконаслідування. Активізувати та збагатити активний та пасивний словник

- Дієслівний: літати, годувати, стукати, стрибати, зимувати, дзьобати, товарищувати;

- Ознаки: жовтий, блакитний, маленький, великий, довгий, короткий, веселий.

Обладнання: іграшкова пташка синиця, мішечок з різнокольоровим пір’ячком, картинки зимуючих птахів (синиця, снігур, врона, горобець, дятел), магнітна дошка, аудіо запис «Голоси пташок», музика для релаксації, пластилін, пір’ячко жовтого і блакитнго кольору для творчої роботи (портрет синички), годівничка, зернятка чорного і білого кольору (або ягоди горобини), пінцети для сортування, музика для фону під час творчої діяльності, зразок синички, гостинці від синички.

 

 

 

 

 

                                             ХІД ЗАНЯТТЯ:

Організаційний момент.

- Доброго дня дітки! Сьогодні до нас на заняття завітали гості, давайте привітаємось з ними (діти вітаються)

- А тепер давайте привітаємось один з одним.

Сонечко встало,

Іде новий день!

Любі малята,

Усім добрий день!

Пташечки в небі співають пісень,

Ніби вітають усіх,

Добрий день!

- Ми з вами привіталися, у нас з вами тепер гарний настрій.

- Дітки, давайте підготуємо наше тіло до заняття і уявимо що ми пташки в зимовому лісі (під музику діти літають, стрибають, чистять пір’ячко, п’ють водичку, крутять головою)

-Які гарні і спритні у нас пташки. Молодці!

Бесіда:

- Давайте з вами підійдемо до віконечка і подивимось, що ми бачимо?

Як змінилися дерева? (- на них немає листячка).

- А де воно поділось? (опало)

- А на дворі холодно чи тепло? (відповідь дітей)

Так дітки, отже яка зараз пора року? (-зима)

- Діти а кого ви ще бачите за вікном? (пташок)

- Так, пташки стрибають з гілочки на гілку, перелітають з дерева на дерево і співають своїх пісень.

- Дітки ви чуєте, хтось постукав до нас у віконце.

- Зараз подивимося хтож це?

Артикуляційні вправи:

вправа «Пташка» (губи трубочкою, відкриваються і закриваються, як дзьобик).

 Вправа «Пташка чистить пір’ячко» (голову нахилити вперед, підборіддя «ковзає» по грудях униз, м’язи шиї поперемінно напружуються)

Вправа «Цікава пташка»

Пташка на дереві сиділа,         (Голову тримати прямо. Повільно       перевести

все побачити хотіла                 погляд вправо чи вліво і повернути за поглядом

й головою так вертіла:             голову, намагаючись побачити що там за

вправо гляне – є крило,            спиною.)

вліво – також є крило.

Які ви молодці!

 

Бесіда:

- Давайте з вами підійдемо до віконечка і подивимось, що ми бачимо?

Як змінилися дерева? (- на них немає листячка).

- А де воно поділось? (опало)

- А на дворі холодно чи тепло? (відповідь дітей)

Так дітки, отже яка зараз пора року? (-зима)

- Діти а кого ви ще бачите за вікном? (пташок)

- Так, пташки стрибають з гілочки на гілку, перелітають з дерева на дерево і співають своїх пісень.

- Дітки ви чуєте, хтось постукав до нас у віконце.

- Зараз подивимося хтож це?

Залітає Синичка і приносить чарівний мішечок з подарунками для дітей.

- Діти ви знаєте цю пташку? (синичка) Так молодці, це синичка. Давайте розглянемо її. Що у нашої гості є? (дзьоб, крила, голова, тулуб, хвіст, очі)

- Давайте ми до неї доторкнемось, яка вона на дотик (м’яка, гладенька)

- Чим вкрите тіло у пташок? (тіло вкрите пір’ям)

- Синичка а що у тебе в мішечку?

Синичка: - це маленькі подарунки для малят.

Діти розглядають, що в мішечку (різнокольорове пір’ячко)

Гра – масаж «Пір’ячко» (діти під спокійну музику роблять масаж обличчя, ручок за допомогою пір’ячка)

Вам сподобався масаж пір’ячком? (відповіді дітей)

А я хочу вам запропонувати ще одну гру «Подуй на пір’ячко»

Пташка пір’ячко дала-

Щоб пограла дітвора.

Будем дути я і ви:

Легке пір’ячко, лети!

(різнокольрові пір’я діти дмухають на них, вдихають носиком – видихають ротиком)

- Синичка щось трішки засумувала бо деякі з її друзів відлетіли в теплі краї, але не всі, деякі пташки залишилися зимувати разом з нами, тому ми їх називаємо «зимуючі». Давайте поглянемо на картинки і пригадаємо які це пташки? (на дошці картинки ворона, горобець, снігур, сорока, дятел)

- Подивіться, ворона велика, а горобчик… (маленький)

- У ворони дзьоб довгий, а у горобчика …(короткий)

-У синички животик жовтий, в у снігура…(червоний)

- Ворона ходить, а горобець…(стрибає)

- А ви знаєте, що у кожної пташки є своя мова? Давайте послухаємо як спііають пташки і спробуємо відгадати кому належить цей спів? (Аудіозапис птахів)

- Пропоную трішки розслабитися і зробити зарядку для нашого язичка

Гра «Чистомовка»

Ма-ма-ма-сніг пішов уже зима;

Ці-ці-ці-пострибали горобці;

Іцю-іцю-іцю-налякали птицю;

Иця-иця-иця-на дереві синиця;

Ець-ець-ець-полетів горобець;

Ел-ел-ел-полетів дятел;

Ло-ло-ло-ми побачили дупло.

Молодці малята!

Арт-терапія: ліплення + релаксація.

Діти до роздрукованого малюнку пташок додають хвостики з пір’ячка за допомогою пластиліна.

- Діти давайте свої роботи подаруємо Синичці і її друзям.

- Молодці, ви гарно попрацювали, а зараз настав час трішки відпочити.

Фізхвилинка: «Бачу пташку я на гілці»

- Ну що дітки відпочили? Наша синичка каже. що вона зголодніла.

- Взимку пташкам дуже холодно і голодно, тому ми з вами повинні підгодовувати пташок насіннячком, крихтами хліба.  Вішати годівнички для пташок, ось такі (показ годівнички)

Гра – сортування (дрібна моторика) «Насіння для пташок» (діти сортують чорне і біле насіння, або ягідки горобини і насіння)

Сюрпризний момент

(синичка пригощає дітей солодощами)

Діти дякують синичці.

Рефлексія

- Вам сподобалося наше заняття?

- А що найбільше сподобался? (гра з пір’ячком, фізкультхвилинка, співи птахів….)

- А який у тебе зараз настрій? (гарний, сумний, веселий)

 

Ссилки ще не вставляла тільки намітила що і куди.

Фізхвилинка: «Бачу пташку я на гілці» https://www.youtube.com/watch?si=THiobdsdPDvwNM0q&v=cVtaWGUkgXc&feature=youtu.be

Релаксація «Ніжна музика» https://www.youtube.com/watch?si=WtHZmFu5ViCdRsbq&v=fPpx9hhjACw&feature=youtu.be

Голоси птахів «Зимуючі птахи та їх голоси» (синиця, ворона, снігур, сорока, горобець, голуб, сова, дятел) https://www.youtube.com/watch?si=FKdHPnw6y1ZmAqtD&v=-D4mxjUiCaY&feature=youtu.be

Музика для масажу «Заспокійлива музика для дітей» https://www.youtube.com/watch?si=61bcFYxsqHL9kT-D&v=e1bwg4qqjR4&feature=youtu.be

 

docx
Додав(-ла)
Tonelina Olga
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
18 листопада
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку