Логопедичне заняття "Розрізнення Й-Ї".

Про матеріал

Логопедичне заняття "Розрізнення Й-Ї" з учнями початкових класів, які мають діагноз "Акустична форма дисграфії". Цим заняттям можуть користуватися і вчителі початкових коасів, у яких є діти, які не розрізнюють звуки і букви й-Ї.

Перегляд файлу

Тема: Моя Батьківщина - Україна

Розрізнення Й-Ї

Мета:

Корекційна: вчити дітей співставляти звуки [Й]-[ЙІ] за артикуляцією, диференціювати їх на слух, в словах, реченнях; правильно читати й писати відповідні букви; удосконалювати фонематичний аналіз і синтез, розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять. Розвивати зв'язне мовлення, уміння висловлювати свою думку.

Граматична: закріпити навички узгодження слів в реченні, написання великої букви у власних назвах.

Лексична: збагачувати словник з теми «Моя Батьківщина».

Виховна: виховувати любов до своєї країни.

Обладнання: карта України, таблиці, роздатковий матеріал, картки, ілюстрації і картки видів Миколаєва.

 

Хід заняття

I. Організаційний момент.

Психологічна настанова. Складання картини настрою. (Діти співвідносять свій настрій з певним кольором.)

II. Основна частина.

1. Гра «Комп'ютер»: край-краї.

- Якими звуками відрізняються ці слова? (відповіді дітей)

2. Оголошення мети заняття.

- Будемо продовжувати розрізнювати Й-Ї. Навіщо? (відповіді дітей).

- Дайте характеристику звуку Й. (приголосний, дзвінкий, м'який).

- З яких звуків складається звук Ї? (з голосного І та приголосного Й)

- Як правильно треба вимовляти Й-Ї? (аналіз таблиці).

- Яка артикуляція звука Й? (профіль артикуляції)

3. Гра «Піймай звуки» (почувши звуки Й-Ї у словах, діти піднімають відповідні букви).

їжа                          мрійте

доїхати                     герої

гаї                            героїчний

працюйте                 флейта

гербарій                    поїзд

трамваї                   соловейко

приїхати                  зустрічай

4. Вправа на розвиток уваги. Порахувати кількість букв Й і Ї (індивідуальні картки з буквами).

5. Читання слів з Й і Ї ланцюжком. (Повторення написання великої букви.)

6. Читання загадок.

 а) Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься... (Україна)

б) У світі одна всім потрібна вона (Батьківщина). (Діти читають загадку по таблиці. Слова у загадці розташовані неправильно.)

- Як називається наша Батьківщина?

Оголошення лексичної мети: Сьогодні ми поговоримо і дізнаємось більше про нашу Батьківщину. Зробимо невелику заочну екскурсію по Україні. (Діти пишуть тему «Моя Батьківщина – Україна)

- Як по-іншому можна назвати Батьківщину? (країна, держава, Вітчизна)

- Як пишуться слова Батьківщина, Вітчизна, Україна? (з великої букви)

- Як називаються такі слова? (синоніми)

7. Бесіда про Україну (карта України).

- Подивіться на карту України. Кого вона нагадує? Вона скидається на великого птаха, скажімо, орла, який розправив крила. Наша Україна молода держава, вона теж розправляє крила, міцніє. Будемо сподіватись, що вона буде сильною, як орел.

- Люди яких національностей живуть в нашій державі?

- Яка найбільша річка нашої країни?

- Які природні багатства є в Україні? (гори, гаї, Чорне море, видатні місця, чудові міста)

- Як називають українську мову? (солов'їна)

8. Вставити букви Й-Ї у слова. (на дошці написаний текст)

 Україна - чудовий край. Зелені безкраї степи, квітучі сади, високі гори - усе то моя Україна. Любимий усіма сивий Дніпро. Українська мова гарна, солов'їна. В усьому світі добре відомі український коровай, українські пісні. Землі нашої країни дають багатий урожай. (діти по черзі вставляють букви у слова, пояснюють і читають речення)

9. Індивідуальна робота за картками. (На картках написані слова з пропущеними буквами Ї-Й. Діти самостійно вставляють букви у слова.)

10. Звуко-буквенний аналіз слова «Україна». (Один учень розбирає це слово біля дошки)

11. Зібрати слова зі складів. (Дається таблиця зі складами. Діти збирають з них слова. В кожному слові є склади з буквами Й-Ї.)

12. Фізхвилинка з м'ячем. (Логопед кидає м'яч і говорить звуки Й-Ї, а діти вигадують слова з цими звуками.)

13. Бесіда про міста України.

- Які міста України ви знаєте?

- Прочитайте речення, зібравши намистинки з меншої до самої великої. (таблиця)

Київ - серце України.

- Чому Київ називають серцем України?

- Чому він так названий?

14. Читання тексту про заснування Києва. (ілюстрація пам'ятника засновникам Києва)

Розподільний вибірковий диктант. (діти в два стовпчики виписують слова зі звуками Й і Ї)

 Було це за давніх-давніх часів. Широкою рікою у човні пливли три брати та їхня сестра. То були Кий, Щек, Хорив і Либідь. Вони шукали місце для поселення. Дуже сподобався їм мальовничий куточок землі з рікою. На високій кручі над Дніпром вони побудували місто з глибоким ровом, високими мурами і валами для оборони від ворогів. Кий був мужній і хоробрий. Він довго княжив у своєму роду. Тому його ім'ям названо столицю нашої держави.

15. Бесіда про Миколаїв. (ілюстрації видів Миколаєва)

- Ви дізналися, чому так називається Київ. Львів був названий на честь сина князя Данили Галицького Лева, Полтава розташована на річці Лтава, Ужгород - на річці Уж.

- А чому наше місто називається Миколаїв? (на честь святого Миколая, який був покровителем моряків)

- Яке наше місто?

- Чи подобається воно вам?

- Що виробляють в нашому місті?

- Які видатні місця є в Миколаєві?

- Яка річки протікають на Миколаївщині?

16. Складання речень про Миколаїв. (Діти в парах працюють за картками. Слова в реченні розташовані у неправильному порядку.)

Миколаїв  гарне  місто   велике

Він   на  знаходиться   Україні  півдні

Миколаїв   край   це корабелів  хліборобів

Миколаївський   багатий   край   дає   врожай

У є музеїв   багато  Миколаєві    театрів  зоопарк Миколаївці  свою  люблять   Буг річку  Південний

17. Самостійне складання по одному реченню про Миколаїв за ілюстраціями. (ілюстрація у кожної дитини)

18. Складання вірша про наш край. (діти доставляють пропущені слова)

Навчила мене мати

Любити рідний (край)

Батьківські білі (хати),

(Зелений) тихий (гай)

19. Казка В. О. Сухомлинського «Без Батьківщини життя - не життя».

- Послухайте казку про журавлика, який теж любив свій край, свою Батьківщину.

Після читання - бесіда за запитаннями.

- Як журавлик поводив себе на півдні?

- Чому журавлик сумував у вирії?

- Як ви зрозуміли вислів «Без Батьківщини життя - не життя»?

20. Гра «Чарівна паличка»

- І птахи, і люди люблять свою країну. Кожен з нас хоче, щоб вона кращала щодня. Уявіть собі, що ви чарівники, і у вас є чарівна паличка. Передаючи паличку один одному, кажіть, якою б ви хотіли бачити нашу країну.

III. Підсумки заняття.

- Яку тему ми сьогодні розглядали?

- Що ви дізналися на занятті?

- Чи змінився ваш настрій?

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
15 грудня 2018
Переглядів
2318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку