Логопедичне заняття "Вживання слів у родовому відмінку"

Про матеріал

Логопедичне заняття "Вживання слів у родовому відмінку (кого?, чого?)" проводиться з учнями початкових класів з діагнозом "Аграматична форма дисграфії".

Перегляд файлу

Тема: Вживання слів у родовому відмінку (кого?, чого?)

Мета:

Навчальна: тренувати дітей у практичному засвоєнні родового відмінка, граматично оформлювати словосполучення та речення.

Розвиваюча: розвивати логічне мислення, увагу, зв'язне мовлення.

Лексична: збагачувати словник з теми «Тварини».

Виховна: виховувати бережне ставлення до тварин.

Обладнання: малюнки, картки, комп’ютер.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент.

1. Психологічна настанова.

2. Мовленнєва зарядка.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Загадки про тварин.( презентація на комп’ютері)

З рогами, з бородою,

Хвіст зовсім куций,

Заколе, якщо злий.

Хто це? (козел)

 

По землі ходить,

А неба не бачить. (свиня)

 

Сірий, та не вовк

Довговухий, та не заєць.

З копитами, та не кінь. (осел)

 

Маленький, горбатенький,

Все поле перерив. (кріт)

 

Спереду – рогач,

А на хвості – квач.

Огрядна, боката,

Молоком багата. (корова)

 

Мале, забавненьке воно:

У дворі гуляє,

Або підійде під вікно,

Хлібця дожидає. (теля)

 

Хоч мала сама на зріст,

Та великий має хвіст.

Як намисто, оченята.

Хто це? (білка)

-Про кого ці загадки? ( про тварин)

2. Гра «Сонечко спить». (Виставляються малюнки тварин. Діти запам'ятовують їх, потім відгадують, якого малюнка не стало).

Сонечко спить,

Сонечко встало:

Що пропало?

3. Мета заняття: Сьогодні на занятті ми будемо вивчати тварин, їх малят і вчитися вживати слова, які відповідають на питання «кого?», «чого?».

 

ІІІ. Основна частина.

1. Вправа «Чия голова?», «Чий хвіст?». Діти за малюнками визначають, якій тварині належать голова і хвіст.

Це голова (кого?) – корови...

 

                                                   

 

 

                                                      

              

 

                                               

 

2. Гра «Карусель». У кого які малята? З'єднати слова у словосполучення (робота в парах).

 №1                                                       №2

Теля                 у свині                          Мишеня            в зайчихи

Цуценя            у корови                       Зайченя            в лисиці

Порося           у кобили                       Лисеня              у вівці

Ягня               в лисиці                         Ведмежа         у вовчиці

Кошеня          в собаки                        Вовченя           у ведмедиці

Курча            в гуски                           Гусеня              в качки

3. Письмове завдання.

Від кого отримуємо?

М'ясо – від корови, свині, курки, гуски...

Яйця –

Молоко –

Шерсть –

Пір'я –

Масло –

Сир –

4. Фізхвилинка.

Раз – підняли руки вгору,

Два – нагнулися додолу.

Повернулись, нахилились,

вправо – вліво,

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири!

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись.

До товариша всміхнулись.

5. Скоромовка.

Їжачкові жабка пошила шапку.

6. Скласти речення, порівнюючи предмети за розміром і силою.

Корова більша за вівцю.

Кішка сильніша за мишку (та ін.)

7. Переписати текст, правильно змінюючи слова в дужках (самостійна робота).

Пізньої осені на деревах немає листя. Не чути голосів (пташки). На болоті багато (комари). У дальньому лісі багато (вужі). Скоро прийде зима. Але тварини не бояться (мороз). Вони готують собі (хатинка).

8. Бесіда про допомогу тваринам. Послухайте вірш і скажіть, що потрібно робити, щоб допомогти нашим найменшим друзям – тваринам.

Холодно взимку зайчатам і білці,

Песику в будці, в сараї корівці.

Мерзнуть у котика лапки і вуха,

Мерзне ворона в лиху завірюху.

В будку Шарикові постеліть соломи,

Зайчикові покладіть під кущик

Кілька морквинок, листочок капусти.

Теплу корівці поставте водичку,

Пташкам насипте крихт в годівничку.

Як допоможете дружно, малята,

Виживуть взимку птахи і звірята.

9. Складання розповіді за малюнком «Діти допомагають птахам».

 

ІV. Підсумки заняття.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
15 грудня 2018
Переглядів
1063
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку