Логопедичне заняття . Тема: «Дерева, кущі.» Звуковий аналіз слів. Наголос.

Про матеріал
Освітні лінії: Мовлення дитини. Гра дитини. Дитина у природному довкіллі. Мета: перевірити засвоєння дітьми програмного матеріалу, уміння уважно, точно, самостійно виконувати завдання, збагачувати словник дітей на основі знань і уявлень про довкілля; ввести узагальнювальні слова: ліс, дерева, кущі; учити добирати визначення для цих слів; учити дітей змінювати слова за допомогою суфіксів "-ечк-","-очк-": стежка, стежечка, стежина тощо. Вправляти в узгоджені займенників з іменниками: ця береза, цей клен, це дерево, ці кущі. Ключові слова: ліс, дерева, кущі, стежка, хвойний. Іменники: ліс, дерева: береза, верба, горобина, сосна, ялина, клен, тополя; кущі: калина, ліщина; крона, стежка, стежечка, стежина, стежинка, стежиночка, ярок, галявина. Дієслова: рости. Прикметники: березовий, вербовий, сосновий ялиновий, кленовий, змішаний, хвойний, безлистий.
Перегляд файлу

Тема: «Дерева, кущі.» Звуковий аналіз слів. Наголос.

 

Освітні лінії: Мовлення дитини. Гра дитини. Дитина у природному довкіллі.

Мета: перевірити засвоєння дітьми програмного матеріалу,  уміння уважно, точно, самостійно виконувати завдання, збагачувати словник дітей на основі знань і уявлень про довкілля; ввести узагальнювальні слова: ліс, дерева, кущі; учити добирати визначення для цих слів; учити дітей змінювати слова за допомогою суфіксів "-ечк-","-очк-": стежка, стежечка, стежина тощо. Вправляти в узгоджені займенників з іменниками: ця береза, цей клен, це дерево, ці кущі.

 

Ключові слова: ліс, дерева, кущі, стежка, хвойний.
Іменники: ліс, дерева: береза, верба, горобина, сосна, ялина, клен, тополя; кущі: калина, ліщина; крона, стежка, стежечка, стежина, стежинка, стежиночка, ярок,  галявина.
Дієслова: рости.
Прикметники: березовий, вербовий, сосновий ялиновий, кленовий, змішаний, хвойний, безлистий.

 

Обладнання: презентація, картинки різних видів лісу і  дерев, спокійна музика, дівчинка – Розумничка, листя з написаними словами, предметні картинки дерев, сонечко, картинки з цифрами.

 

Бібліографія:

  1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» [Текст] / Наук. кер. та заг. ред. О.Л. Кононко.- 3-тє вид., випр. – К.: «Світич», 2009. – 430с.
  2. Ігнатьєва С. А. Мовленнєвий розвиток. П’ятий рік життя / С. А. Ігнатьєва, А. Л. Калмикова.— Х.: Видавництво «Ранок».-2011.—112 с.
  3. Старша група в дитячому садку [Текст]: Методичний посібник - К.: Рад. шк.., 1990. – 416с.

 

                                    Хід заняття

1.Вступна частина.

ЛОГОПЕД:

  • Доброго ранку, доброго дня!

Все навкруги добрим хай буде щодня –

Ви, любі діти, звірята і квіти,

Сонцю всміхайтеся мило щодня.

- Добрий день, дітки.
- Добрий день, Розумничко!
(Діти відповідають на привітання).

 - Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття. Я хочу запросити вас до Чарівного лісу. У цьому лісі можна дізнатися багато цікавого. Але шлях туди нелегкий. То ж доведеться увесь час бути уважними, виявити кмітливість, увагу, вигадку та й витримка не завадить.

 - Ви готові до подорожі? (Відповіді дітей.)

 

2.Основна частина.

- Діти, вам не здається, що Розумничка сьогодні засмучена?
(Так, здається)
- Давайте запитаємо в неї, чому вона така сумна?
( – Розумничко, чому ти така сумна?)

ЛОГОПЕД : Восени і взимку вона часто ходила на прогулянку до своєї улюбленої ялиночки, яка росте на галявинці в лісі. Тоді туди була стежинка, а тепер вона загубилася і вона не знає, як їй дістатися до неї. Розумничка і віршика про ялиночку склала, ось послухайте.

 

Розумничка: У лісі, на галяві
Ялинонька стояла.
Всіх вабила до себе,
Всім око милувала.

- Діти, вам подобається, який віршик склала Розумничка?
(Так, авжеж).
- А ви не хочете допомогти Розумничці дістатись її улюбленої  ялинки?
(Хочемо. Допоможемо)

 - Можливо, нам допоможе оця загадочка?

Серед трав, кущів, калюж
В'ється стрічка, наче вуж.
Не плазує, не іде –
Та усіх кудись веде.
( Стежка)

- Правильно, дітки, це стежка. Отже, загадочка нам підказує, що треба знайти нам в травичці стежку.
-  І ми всі підемо в ліс на галявинку до улюбленої  ялиночки Розумнички. - Отже, рушаймо на гостини до улюбленої ялинки Розумнички. (Звучить спокійна музика)

ЛОГОПЕД: Ось ми і в Чарівному лісі. Стежинка привела нас на галявинку до ялиноньки. Як ут гарно! Подивіться, друзі, як сяє сонечко! Воно освітлює дуже гарну галявину.

 «Прочитай слово і склади речення з ним» (діти , які вміють читати)

  ЛОГОПЕД:  Діти, ось перше завдання на галявинці. Прочитайте на весняних листочках слова і придумайте з цими словами речення.

  • Молодці, з цим завданням ви справилися.
  • А подивіться, які дерева справа зеленіють?
    (Справа зеленіють сосни та ялини).

- Так і такий ліс, дітки, можна назвати сосновим та ялиновим, або хвойним (Діти хором та індивідуально повторюють нові назви).

- А далі , які ростуть дерева?
(Далі ростуть берези).

- Ви правильно визначили. Ліс, де ростуть тільки берези, називають березовим. Отже, це березовий ліс (Діти хором та індивідуально повторюють нову назву).

- А які дерева ростуть у ярочку?
(У ярочку ростуть верби).
- Той ліс, у якому ростуть одні верби, називається вербовий (Діти хором та індивідуально повторюють нову назву) хвойний ліс .

- А зліва, зверніть увагу, ростуть різні дерева: і тополі, і клени з широкою кроною, і поміж ними ростуть кущі калини і горобини.  Різні дерева тут змішалися. Тому такий ліс називається змішаним.

Отже, це змішаний ліс.

(Діти хором та індивідуально повторюють нові назви).

- А тепер давайте порівняємо дерева, які ростуть у хвойному лісі з іншими деревами. Чим вони відрізняються?
(– У хвойні дерев голочки, а в інших дерев  - листя).

 ЛОГОПЕД: - Діти, подивіться, на нашу галявину зазирнув сонячний промінчик. Він, мабуть, хоче з нами погратися.

Вправа «Сонячні промінчики»  

(Звучить музика)         

Діти вільно розміщуються на килимі, повільно кружляють з піднятими вгору руками («мерехтять», наче сонячні промінчики). Потім завмирають і після «оживлення» виконують завдання (пострибати, присісти, покружляти, поплескати в долоні...) стільки раз, яку цифру показує логопед.

Дидактична гра «Що це?»

ЛОГОПЕД: Молодці, діти, гарно відпочили. тепер давайте далі працювати

Давайте пограємо в гру, яка називається "Що це?". Я вам буду показувати малюнки, а вибудете називати, "що це  - дерево – чи кущ".
- Це клен – дерево.
- Це береза – дерево.
- Це тополя – дерево.
- Це верба – дерево.
- Це калина – кущ.

ЛОГОПЕД:  Ми могли б продовжити свій шлях, але маємо спочатку виконати чергове завдання.

Дидактична вправа «Скільки складів?»

На дошці слова для поділу: ліс, сосна, береза, клен, калина, верба, дуб.

 

ЛОГОПЕД:  Молодці, діти! Справилися із завданнями і трохи пройшли лісом. Можемо йти далі. Онде якась дивна квітка росте. У неї на пелюстках склади.

Дидактична вправа «Хто придумає кінець, той і буде молодець»

ЛОГОПЕД називає перший склад, а діти мають придумати слова, які на цей склад починаються. Наприклад:

го - голова, голуб, город, голос;

ве - вечір, велосипед, ведмідь;

ко - кошик, колесо, котик і т.д.

 

Дидактична гра «Впіймай звук»

ЛОГОПЕД показує картинку, діти вимовляють назви предметів, якщо в них є звук (р) – плескають у долоні, а якщо є звук (л) тупочуть ногами.

(Картинки із зображенням дерев і кущів: береза, сосна, дуб, липа, ялинка, верба, калина, бузок, клен, тополя, каштан

ЛОГОПЕД: Що ж мандруємо далі. Подивіться, у лісі ростуть високі і низькі дерева і я пропоную пограти ще в одну гру.

Гра «Скажи навпаки»

Веселий -..., холодний -.... добрий -..., молодий -..., високий -..., довгий -..., яскравий -...

ЛОГОПЕД: ви з усіма завданнями справилися і нам пора повертатися додому, А тепер закриємо очі і скажемо чарівні слова: «Раз, два, три – нас додому поверни».

 

3.Заключна частина.

ЛОГОПЕД:  -  Ось ми і в дитячому садку. Сподобалася вам прогулянка? Чому? Що було саме цікаве в ній?  Які нові слова сподобались вам? Яка гра сподобалась?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рябчук Тамара
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
4435
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку